Oud 09-06-2010, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Hoofdstuk 2 punt 26 bijvoorbeeld. Maar als je ziet wat GroenLinks alleen al aan voorstellen heeft gedaan om windmolenparken aan te leggen het afgelopen jaar weet je gewoon dat zij daarin willen investeren. Google maar eens op GroenLinks windmolenpark, allemaal voorstellen van de afgelopen 1,5 jaar.
Daar staat niets over 55 miljard, alleen dat ze graag de plannen en investeringen (die zijn er kennelijk al geweest?) voor dat park weer naar voren willen halen. Waar heb je dat cijfer vandaan? Het enige wat ik kan vinden is dit, waar ze praten over 150 miljoen in 2010. Dat is een heel stuk minder dan die 55 miljard waar je 't over hebt, en óók een stuk minder dan die kerncentrale van 2 miljard.
Advertentie
Oud 09-06-2010, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Na een heftige beroving met geweld enzo is een hele goede vriend van mij pas van z'n angstdromen e.d. afgekomen na een alternatieve therapie. En een andere vriend die al twee weken de hik had, kwam daar vanaf door acupunctuur, niet door alles wat ze in het ziekenhuis met hem uitgespookt hadden.
Als ik jou een paar naalden in je rectum steek kom jij ook wel van je hik af
Oud 09-06-2010, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Als ik jou een paar naalden in je rectum steek kom jij ook wel van je hik af

sukkel.
Oud 09-06-2010, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Daar staat niets over 55 miljard, alleen dat ze graag de plannen en investeringen (die zijn er kennelijk al geweest?) voor dat park weer naar voren willen halen. Waar heb je dat cijfer vandaan? Het enige wat ik kan vinden is dit, waar ze praten over 150 miljoen in 2010. Dat is een heel stuk minder dan die 55 miljard waar je 't over hebt, en óók een stuk minder dan die kerncentrale van 2 miljard.
Ja het gaat om deze plannen:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...55-miljard.htm

Die 2 miljard is de kostprijs van een kerncentrale met gelijk leververmogen.
Oud 09-06-2010, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Nou kijk eens naar Griekenland
Eh, maar dat is toch geen direct gevolg van de economische crisis, maar meer van hoe belabberd de regering met hun budget omging?

En wij zijn Griekenland niet. Hoe ga ik de komende 20 jaar iets merken van de crisis? Hogere huren, duurdere boodschappen, minder opdrachten? Ik heb er echt geen enkele concrete voorstelling bij en de zogenaamde maatregelen die de partijen oplepelen scheppen niet echt een duidelijk beeld wat de beste aanpak is.

Ik /deze generatie wil niet het slachtoffer worden van de crisis, maar toekomstige generaties ook niet, maar wat gaat er nu dan gebeuren?
Oud 09-06-2010, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Na een heftige beroving met geweld enzo is een hele goede vriend van mij pas van z'n angstdromen e.d. afgekomen na een alternatieve therapie. En een andere vriend die al twee weken de hik had, kwam daar vanaf door acupunctuur, niet door alles wat ze in het ziekenhuis met hem uitgespookt hadden.
Hier, daar ga je

Iemand in mijn omgeving heeft al vijftien jaar 'iets aan de lever', gepaard met hevige duizeligheid, licht geheugenverlies, vlekken op de huid, periodieke haaruitval, en praktisch gezien het meest vervelende: bijna niets kunnen eten, ook geen heel klein hapje, zonder daar direct enorm misselijk van te worden. Er zijn al heel veel onderzoeken geweest en ze loopt nog steeds bij 'tig ziekenhuizen, maar er is nooit iets gevonden. Sinds een jaar gaat ze af en toe ook naar een alternatief arts die tevens ook gediplomeerd 'gewoon' arts is, en haar klachten zijn sindsdien stukken minder geworden. Het is nog steeds niet opgelost en ze blijft natuurlijk ook doorgaan met de eindeloze rits ziekenhuizen, maar dat ze nu weer meer kan eten dan crackers en af en toe een komkommer is al heel wat.
Oud 09-06-2010, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Eh, maar dat is toch geen direct gevolg van de economische crisis, maar meer van hoe belabberd de regering met hun budget omging?
Het is een combinatie van beide uiteraard. In principe kan je prima leven met het AIDS-virus, zolang je maar niet ziek wordt.
De economische crisis raakt economieën die kwetsbaar zijn het eerst, zoals bijvoorbeeld dus de Griekse economie.

Citaat:

En wij zijn Griekenland niet. Hoe ga ik de komende 20 jaar iets merken van de crisis? Hogere huren, duurdere boodschappen, minder opdrachten? Ik heb er echt geen enkele concrete voorstelling bij en de zogenaamde maatregelen die de partijen oplepelen scheppen niet echt een duidelijk beeld wat de beste aanpak is.
Met de huidige begroting blijft de staatsschuld oplopen, dit moet dus inperkt worden omdat ook wij anders budgettaire problemen krijgen.
De rijksbegroting komt op orde door: meer inkomsten of minder uitgaven. Duurdere boodschappen zal je niet direct zien, minder opdrachten waarschijnlijk wel.

Nu ga ik watkiestnl kijken
Oud 09-06-2010, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Hier, daar ga je

Iemand in mijn omgeving heeft al vijftien jaar 'iets aan de lever', gepaard met hevige duizeligheid, licht geheugenverlies, vlekken op de huid, periodieke haaruitval, en praktisch gezien het meest vervelende: bijna niets kunnen eten, ook geen heel klein hapje, zonder daar direct enorm misselijk van te worden. Er zijn al heel veel onderzoeken geweest en ze loopt nog steeds bij 'tig ziekenhuizen, maar er is nooit iets gevonden. Sinds een jaar gaat ze af en toe ook naar een alternatief arts die tevens ook gediplomeerd 'gewoon' arts is, en haar klachten zijn sindsdien stukken minder geworden. Het is nog steeds niet opgelost en ze blijft natuurlijk ook doorgaan met de eindeloze rits ziekenhuizen, maar dat ze nu weer meer kan eten dan crackers en af en toe een komkommer is al heel wat.
De meeste alternatieve geneeswijzen werken op basis van het placebo-effect.
Oud 09-06-2010, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Kan iemand nou eens in concrete cijfers cq. voorbeelden uitleggen hoe ernstig de crisis nu precies is? Jort Kelder zegt net: "ik denk dat de bevolking niet beseft dat we de komende jaren een welvaartsval van 20-30% gaan meemaken"

Hm, ik dacht dat we dat gezeik van crisis nu wel eens gehad hadden, hoe lang blijven we nog hangen in een crisis (waar ik overigens maar weinig van merk...)?
Nou, als de rijken wat meer belasting betalen, valt het allemaal reuze mee.
Oud 09-06-2010, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Nou, als de rijken wat meer belasting betalen, valt het allemaal reuze mee.
Zijn we in Nederland bijna niet allemaal rijk?
Oud 09-06-2010, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Het is een combinatie van beide uiteraard. In principe kan je prima leven met het AIDS-virus, zolang je maar niet ziek wordt.
De economische crisis raakt economieën die kwetsbaar zijn het eerst, zoals bijvoorbeeld dus de Griekse economie.

Met de huidige begroting blijft de staatsschuld oplopen, dit moet dus inperkt worden omdat ook wij anders budgettaire problemen krijgen.
De rijksbegroting komt op orde door: meer inkomsten of minder uitgaven. Duurdere boodschappen zal je niet direct zien, minder opdrachten waarschijnlijk wel.

Nu ga ik watkiestnl kijken
En stel, we schuiven de rekening door naar de toekomstige generatie (zoals ze dat zo mooi noemen), wat is dan het ergste was ons kan gebeuren? Een jaren '30-like depressie? Ontiechelijk hoge belastingen voor de generatie na ons?
Oud 09-06-2010, 19:35
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Het gaat natuurlijk om het feit dat ze werken. Als de levenskwaliteit voor de patiënt door het placebo-effect hoger wordt, zie ik het probleem niet.
Oud 09-06-2010, 19:35
Verwijderd
Wat N00dles zegt. De volgende generatie heeft niet meer of minder recht op meer of minder bezuinigingen dan deze.
Oud 09-06-2010, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Ja het gaat om deze plannen:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...55-miljard.htm

Die 2 miljard is de kostprijs van een kerncentrale met gelijk leververmogen.
1) Daar wordt niets gezegd over GroenLinks.
2) Er wordt ook niets gezegd over het leververmogen.
3) Dat komt doordat dit geen concreet plan is, van welke partij dan ook, maar gewoon de kosten van álle windmolens die er zijn en eventueel gebouwd worden in de komende decennia.
4) Het gaat dus niet om deze kabinetsperiode, maar om de komende decennia
5) "Dat zegt VVD-Tweede Kamerlid Halbe Zijlstra donderdag tegen dagblad De Telegraaf." Weinig objectieve of betrouwbare bron.

Kortom, je praat poep, Luckyboiii.
Oud 09-06-2010, 19:36
Verwijderd
En nee he, krijgen we nou alweer loze twitterupdates van die internetmongool op de NOS
Oud 09-06-2010, 19:37
Verwijderd
Citaat:
En stel, we schuiven de rekening door naar de toekomstige generatie (zoals ze dat zo mooi noemen), wat is dan het ergste was ons kan gebeuren? Een jaren '30-like depressie? Ontiechelijk hoge belastingen voor de generatie na ons?
Nouja de maatregelen zullen steeds harder worden. Immers de staatsschuld blijft oplopen en het zal veel moeilijker worden de financiën op orde te krijgen.
Oud 09-06-2010, 19:37
Verwijderd
Maar goed, nu ga ik stemmen, anders ben ik nog te laat.
Oud 09-06-2010, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Dat placebo-effect had dan best mogen intreden bij de honderden andere (wél wetenschappelijk verantwoorde) dingen die ze al geprobeerd had. Of bij de andere homeopaat waar ze ooit geweest was.
Oud 09-06-2010, 19:40
Verwijderd
Citaat:
1) Daar wordt niets gezegd over GroenLinks.
4) Het gaat dus niet om deze kabinetsperiode, maar om de komende decennia
Zoals ik je net liet zien in het verkiezingsprogramma willen zij dat naar voren halen.
Citaat:
2) Er wordt ook niets gezegd over het leververmogen.
Het leververmogen kan berekend worden aan de hand van de hoeveelheid windmolens.
Citaat:
3) Dat komt doordat dit geen concreet plan is, van welke partij dan ook, maar gewoon de kosten van álle windmolens die er zijn en eventueel gebouwd worden in de komende decennia.
Het plan is behoorlijk concreet het is namelijk af besproken.
Citaat:

5) "Dat zegt VVD-Tweede Kamerlid Halbe Zijlstra donderdag tegen dagblad De Telegraaf." Weinig objectieve of betrouwbare bron.
Sluit je ogen maar.
Citaat:

Kortom, je praat poep, Luckyboiii.
Nee jij wil het gewoon niet horen.
Oud 09-06-2010, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Dat placebo-effect had dan best mogen intreden bij de honderden andere (wél wetenschappelijk verantwoorde) dingen die ze al geprobeerd had. Of bij de andere homeopaat waar ze ooit geweest was.
Ze won de bingo.
Oud 09-06-2010, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Nouja de maatregelen zullen steeds harder worden. Immers de staatsschuld blijft oplopen en het zal veel moeilijker worden de financiën op orde te krijgen.
Maar ik zie wel weer gebeuren dat er over 10 jaar wel weer iets gebeurt waardoor men zegt: "ja sorry , onvoorziene omstandigheden, we hadden beloofd dat het beter zou worden, maar helaas, we moeten weer hervormen en bezuinigen!"

En dat gebeurt al decennia, dus er zal gewoon helemaal niks verbeteren.
Oud 09-06-2010, 19:45
Verwijderd
Trimm naamzoek: ik heb een mailtje gekregen dat mijn Threadless shirts geshipped zijn, maar er is nog geen geld van mn rekening afgeschreven, is dat normaal?
Oud 09-06-2010, 19:48
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Tsja ik weet ook niet waarom dat is. Dat zou dan wel onderzocht mogen worden
Verwijderd
Citaat:
Maar ik zie wel weer gebeuren dat er over 10 jaar wel weer iets gebeurt waardoor men zegt: "ja sorry , onvoorziene omstandigheden, we hadden beloofd dat het beter zou worden, maar helaas, we moeten weer hervormen en bezuinigen!"

En dat gebeurt al decennia, dus er zal gewoon helemaal niks verbeteren.
Nouja hervormen zal je altijd wel houden, maar feit is dat je gewoon de rijksbegroting op orde hoort te hebben. Dan kunnen er later wel onvoorziene omstandigheden zijn maar die kan je beter hebben als je huishoudboekje op orde is.
Verwijderd
Citaat:
Zijn we in Nederland bijna niet allemaal rijk?
Alles is relatief!
Oud 09-06-2010, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Dan komt Nederland in de situatie van Japan, decennialange stagnatie dus.
Oud 09-06-2010, 19:50
Verwijderd
Go Roemer
Go SP
Oud 09-06-2010, 19:51
Verwijderd
"...dat GroenLinks groter wordt als D66."

Oud 09-06-2010, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Dan komt Nederland in de situatie van Japan, decennialange stagnatie dus.
Ah, maar dan wel lekker veel sushi en games!
Oud 09-06-2010, 19:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
Oud 09-06-2010, 19:56
Verwijderd
In dat geval moet het zijn 'behandelingen'
Oud 09-06-2010, 19:56
Verwijderd
Ik krijg de indruk op deze spannende avond dat ze het daar een spannende avond vinden daar bij de NOS, een spannende avond. Spannend!
Oud 09-06-2010, 19:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het gaat natuurlijk om het feit dat ze werken. Als de levenskwaliteit voor de patiënt door het placebo-effect hoger wordt, zie ik het probleem niet.
Het probleem is vaak dat patiënten soms het idee krijgen dat ze behandeld en genezen zijn, en dat is natuurlijk nooit het geval met een placebo, hoogstens dat de symptomen (tijdelijk) afnemen.
Oud 09-06-2010, 20:01
Martiño
Martiño is offline
Haha, in voorlopige prognose (jaja) VVD en PvdA even groot!
Oud 09-06-2010, 20:01
Martiño
Martiño is offline
En jezus, PVV 23
Oud 09-06-2010, 20:02
Verwijderd
En lekker 0 zetels voor Rita
Oud 09-06-2010, 20:02
Verwijderd
Yay, exit Balkenende, het is nu voorlopig prognosig definitievig!

Wedden dat Balkenende alsnog zijn verlies niet expliciet zal willen toegeven?
Oud 09-06-2010, 20:04
Verwijderd
Laten we allemaal even bidden voor Balkenende. Hij heeft wel z'n best voor ons gedaan.

Dag Jan-Peter! God zij met u.
Oud 09-06-2010, 20:04
Martiño
Martiño is offline
Haha, Ferry Mingele "Einde Balkenende"
Oud 09-06-2010, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Laten we allemaal even bidden voor Balkenende. Hij heeft wel z'n best voor ons gedaan.

Dag Jan-Peter! God zij met u.
Aaaamén. Dank u God, voor de rechtvaardigheid.
Oud 09-06-2010, 20:06
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Het probleem is vaak dat patiënten soms het idee krijgen dat ze behandeld en genezen zijn, en dat is natuurlijk nooit het geval met een placebo, hoogstens dat de symptomen (tijdelijk) afnemen.
Ik zie het eerder als een vorm van palliatief behandelen. Het doel is nog steeds de levenskwaliteit verbeteren en dat doel wordt blijkbaar soms nog steeds behaald. Eigenlijk is dit alleen probleem als de reguliere wijze van behandelen wel zou helpen en de homeopathische methode niet. Ik ben dus wel met je eens dat het gevaarlijk kan zijn als men direct naar homeopathie stapt, aangezien de reguliere geneeswijze natuurlijk stukken betrouwbaarder is.
Oud 09-06-2010, 20:06
Verwijderd
"dat is mevrouw Verdonk, en dat was mevrouw Verdonk"
Oud 09-06-2010, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Haha, die dramatische pauze:

"en dat....wás.......Mevrouw Verdonk."
Oud 09-06-2010, 20:07
Verwijderd
Op dit moment zijn er geen realistische coalities mogelijk
Oud 09-06-2010, 20:08
Martiño
Martiño is offline
Oei, bij het CDA heerst een grafsfeer.
Verwijderd
ik kan het gewoon niet geloven, fucking 23 zetels voor de pvv
Verwijderd
Citaat:
Supermooi ja
Oud 09-06-2010, 20:09
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ach, hou toch op. Paars plus is best mogelijk.
Verwijderd
Citaat:
Paars plus!
Verwijderd
Citaat:
De stemmen gaan nu pas geteld worden. Hoe komen ze dan aan die prognose?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten