Oud 18-06-2010, 20:41
RobinHood26
RobinHood26 is offline
Laffe bange actie van onze buren van het CDA, bang om het meest rechtse kabinet van Nederland ooit te vormen!! Kom op Verhagen de Nederlander heeft gesproken, ik bedoel zeker 10 zetels van de PVDA is van niet Nederlanders!!! De PVV is de nieuwe partij van de arbeiders, Nederland is het zat!! De PVDA is aan het aansturen op een kabinet zonder VVD en PVV. ze gaan daarvoor zelfs in zee met de SGP denk ik. Paars plus zal nog geen jaar als kabinet blijven. ze willen snel nieuwe verkiezingen en hopen dan op het verdwijnen van de PVV Net als Leefbaar Nederland en de LPF. Nee Nee PVDA, het is niet de naam het is het gedachtegoed erachter wat gebaseerd is op decenia van ervaring, na het geven van niet een 2de kans maar een 602de kans is het nu gewoon over. Grenzen dicht het geld wat in ontwikkelingshulp word gestopt gebruiken om de staatsschuld af te betalen!! zodat we niet een maand salaris per jaar per persoon kwijt zijn aan alleen de rente daarvan te betalen. Terwijl andere landen leven van ons geld, er niet voor werken maar puur met het gegeven geld hun boodschappen doen.

Het Koninkrijk Der Nederlanden is pas 50 jaar geleden begonnen met uit elkaar te vallen. Het is alleen het algemeen beseffen dat dit nu echt aan de gang is, wat nog niet helemaal gebeurt, het titanic effect eigenlijk. Ik zie het zo, we varen nu gewoon om die ijsberg heen en feesten en genieten gewoon door.

Hoe versla je een vijand, want zo worden wij gezien door niet europeanen, die superieur is (Militair technisch gezien). Door in ieder geval te beginnen met er tussen te gaan leven, een bom gooien op eigen volk is onmogelijk natuurlijk..

De PVV word gezien als racistisch, Compleet verkeerd!! De PVV wil juist de racisten, de andere die hun zin en hun cultuur willen doordrijven hier in Nederland, gaan weren. Wij zeuren vaak over het weer, in veel van de landen waar deze mensen vandaan komen is het klimaat beter. Misschien niet om aardappels en spruitjes te verbouwen, maar ik heb hier nog nooit een bananen boom zien groeien. Wij zijn de donald duck generatie, wij hebben nog nooit een beest geslacht, vlees dat koop je toch in de supermarkt??
Het is toch te gek voor woorden dat er Nederlandse homo's in elkaar worden geslagen in onze hoofdstad, 1 van de meest vrije plekken op aarde door de geschiedenis heen omdat dat niet mag van een andere cultuur.

We kunnen deze mensen toch ondersteunen door ze onze kennis en wijsheid te leren. Door naar hun toe te gaan en ze te onderwijzen. Waarom onze cultuur laten verharden door mensen uit een oorlog, wij willen geen oorlog meer, nooit meer!!

Verhagen Verhagen, wat doe je ons aan, dit rechtse kabinet is wat we nu nodig hebben!! en echt niet alleen om een groep goudzoekers te weren, maar om ons land sterk uit de economische crisis te laten komen.

Die staatschuld is essentieel voor ons geluk. Als die op blijft lopen, gaan we over 20 jaar 3 maand salarissen per jaar betalen (minimum loon) om alleen de rente te betalen. Moeten we tot 70 of 75 doorwerken en zal ons land dus steeds meer verpauperen. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat we de hoeveelheid werk per persoon moeten gaan verhogen, het is de laatste 150 jaar steeds beter geworden en we hoefden steeds minder te werken, PVDA bedankt daarvoor, maar nu is er door een foute beslissing decenia geleden gemaakt, gastarbeiders toelaten, ineens meer werk per persoon vereist om het land gezond te houden, om de economie gezond te houden. De PVDA is alleen nog een naam, het staat al jaren niet meer voor een vertegenwoordiger van de hard werkende gelukkige nederlander.
Advertentie
Oud 18-06-2010, 21:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Laffe bange actie van onze buren van het CDA, bang om het meest rechtse kabinet van Nederland ooit te vormen!! Kom op Verhagen de Nederlander heeft gesproken, ik bedoel zeker 10 zetels van de PVDA is van niet Nederlanders!!!
Onmogelijk. Alleen Nederlanders mogen stemmen.
Citaat:
De PVV is de nieuwe partij van de arbeiders, Nederland is het zat!! De PVDA is aan het aansturen op een kabinet zonder VVD en PVV.
Onmogelijk. De VVD komt sowieso in het kabinet.
Citaat:
ze gaan daarvoor zelfs in zee met de SGP denk ik. Paars plus zal nog geen jaar als kabinet blijven. ze willen snel nieuwe verkiezingen en hopen dan op het verdwijnen van de PVV Net als Leefbaar Nederland en de LPF. Nee Nee PVDA, het is niet de naam het is het gedachtegoed erachter wat gebaseerd is op decenia van ervaring, na het geven van niet een 2de kans maar een 602de kans is het nu gewoon over. Grenzen dicht het geld wat in ontwikkelingshulp word gestopt gebruiken om de staatsschuld af te betalen!! zodat we niet een maand salaris per jaar per persoon kwijt zijn aan alleen de rente daarvan te betalen. Terwijl andere landen leven van ons geld, er niet voor werken maar puur met het gegeven geld hun boodschappen doen.
Voorbeelden? Denk je dat ontwikkelingshulp inhoudt dat iedereen in ontwikkelingslanden een paar euro krijgt om mee naar de markt te gaan?
Citaat:
De PVV word gezien als racistisch, Compleet verkeerd!! De PVV wil juist de racisten, de andere die hun zin en hun cultuur willen doordrijven hier in Nederland, gaan weren.
Nee hoor; de PVV is een partij van en voor mensen die hun eigen zin en cultuur doordrijven.
Citaat:
Wij zeuren vaak over het weer, in veel van de landen waar deze mensen vandaan komen is het klimaat beter. Misschien niet om aardappels en spruitjes te verbouwen, maar ik heb hier nog nooit een bananen boom zien groeien.
Je wil zeggen dat er in de meeste ontwikkelingslanden beter te leven valt dan hier, omdat het lekker warm is en je altijd bananen kunt verbouwen?
Citaat:
Wij zijn de donald duck generatie, wij hebben nog nooit een beest geslacht, vlees dat koop je toch in de supermarkt??
Is dat iets goeds?
Citaat:
Het is toch te gek voor woorden dat er Nederlandse homo's in elkaar worden geslagen in onze hoofdstad, 1 van de meest vrije plekken op aarde door de geschiedenis heen omdat dat niet mag van een andere cultuur.
Toon eerst maar eens aan dat het antihomogeweld iets te maken heeft met 'een andere cultuur', en niet met de homofobie en het geweld van de onderklasse.
Citaat:
We kunnen deze mensen toch ondersteunen door ze onze kennis en wijsheid te leren. Door naar hun toe te gaan en ze te onderwijzen. Waarom onze cultuur laten verharden door mensen uit een oorlog, wij willen geen oorlog meer, nooit meer!!
Als 'onze wijsheid' inhoudt dat vlees uit een supermarkt komt en niet van een dier, ben ik bang dat ze er weinig van op zullen steken.
En waarom denk je dat onze maatschappij zal verharden door mensen die een oorlog meegemaakt hebben? Moeten we nu ook alle overlevenden van de Tweede Wereldoorlog eruit schoppen?

Laatst gewijzigd op 18-06-2010 om 21:12.
Oud 18-06-2010, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Moeten we tot 70 of 75 doorwerken en zal ons land dus steeds meer verpauperen
Willem Drees die de AOW zo'n beetje bedacht wilde dat als gemiddeld ouder zouden worden dat we dan ook langer zouden gaan werken en dus de AOW omhoog. Dus verhoging van de AOW is helemaal geen verpaupering.
Oud 18-06-2010, 21:28
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Wij zeuren vaak over het weer, in veel van de landen waar deze mensen vandaan komen is het klimaat beter. Misschien niet om aardappels en spruitjes te verbouwen, maar ik heb hier nog nooit een bananen boom zien groeien.
Ah, ja. Het mooie zuiden.

Helaas is het onzin. Nederland heeft ongeveer de meest ideale grond en het meest ideale klimaat voor landbouw. Onze grond is zeer vruchtbaar, zitten geen zware metalen is, is zeer gelijkmatig. Ons land krijgt voldoende regen en voldoende zon. Er is zelfs in de warme tijd voldoende water. Tropische ziektes komen hier niet voor. Wij kunnen hier enorme monoculturen aan landbouw gewassen verbouwen.

Dat kan in het zuiden niet. Een banaan is heel leuk, maar als je je gezin wil voeden, is het een bar slecht soort voedsel.
Oud 18-06-2010, 21:30
RobinHood26
RobinHood26 is offline
1 met een nederlands paspoort ben je nederlander en mag je stemmen, in australie heb je in 5 jaar een australisch paspoort de nederlandse duur weet ik niet.

2 als de vvd geen paars plus wil en cda pvda en vvd niet lukt, dan moet er een nieuwe formatie komen, pvv en vvd hebben samen maar 56 zetels, dus is er ruimte voor een links drama als cda daar mee instemt.

3 haiti, veel mensen die waren zo gewend aan het geld dat ze niet eens meer konden werken, door de keiharde handel en hoge concurrentie, moet er omzet gemaakt worden, subsidies en wetten worden gemaakt om dit te halen.

4 de PVV bestaat uit nederlandse nederlanders die graag onze manier wil doorzetten de manier waarop wij onze vrijheid hebben verworven de manier van eerlijke democratie, die niet wil dat onze cultuur word veranderd door extremistische gelovers in een spook. Of dat een donald duck kijkende jongen word aangevallen op school omdat iemand post traumatische stress heeft.

5 vaak word er ten onrechte gedacht dat mensen in arme landen geen eten hebben.. Dat is totaal onwaar het zit uhm vaak in het gewoon niet kunnen samenwerken van de mensen in het land zelf de drang naar overheersing is te groot zodat er geen vruchtbare gezonde samenleving kan zijn, maar een vechtcultuur. Eten zat hoor, of de mogelijk om voldoende eten te verbouwen.

6 ja dat is iets goeds, er zijn slagers die hun vak uitvoeren, er zijn militairen die het land verdedigen er zijn mensen die een drugs verslaving hebben.. er zijn kinderen die in sinterklaas geloven, die de wereld als iets magisch zien een gevoel opgewekt door eeuwenlange verzamelingen van mooie boeken, verhalen, momenten, films, foto's,gebouwen, tradities. ik pleit voor iedereen heeft een taak in dit land en slagers zullen er waarschijnlijk altijd blijven, maar de algehele taak moet blijven om kinderen zo lang mogelijk te laten geloven in sinterklaas zeg maar. van nou kom maar jongen/meisje je bent vrij, dit is de hemel, niet van je moet eerst doodgaan om daar te komen.

7 ik kan niet aantonen dat anti homo geweld iets met een andere cultuur te maken heeft. Dat zeggen homo's zelf.

oohja, ik heb niks tegen goede moslims.. een moskee vind ik vaak een prachtig gebouw. Rijdend door de nacht in de woestijn vind ik het gezang ook nog wel iets moois hebben (door de klank, de worden snap ik niet) Maar ik denk dat het ons land in het algemeen niet goed doet.
Oud 18-06-2010, 21:34
RobinHood26
RobinHood26 is offline
Kitten, je hebt gelijk we kunnen hier per vierkante meter meer eten verbouwen dan mensen in het zuiden, nou heb ik in de woestijn in austalie toch graan kunnen verbouwen.. dus het kan wel!! er zullen oogsten mislukken, er kunnen ook kassen worden gebouwd. er is veel meer ruimte. de aardappel oogst kan hier ook mislukken. rijst groeit prima in warme gebieden. tuurlijk water is er nodig.. de romeinen bouwden voor christus waterleidingen.
Oud 18-06-2010, 21:35
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
5 vaak word er ten onrechte gedacht dat mensen in arme landen geen eten hebben.. Dat is totaal onwaar het zit uhm vaak in het gewoon niet kunnen samenwerken van de mensen in het land zelf de drang naar overheersing is te groot zodat er geen vruchtbare gezonde samenleving kan zijn, maar een vechtcultuur. Eten zat hoor, of de mogelijk om voldoende eten te verbouwen.
Dit is nog steeds niet waar. Je zoekt hier naar de definitie van honger. Honger kan twee dingen betekenen:
- Gebrek aan kwantiteit van voedsel
- Gebrek aan kwaliteit van voedsel.

In veel Aziatische landen is er honger, omdat de mensen eigenlijk alleen maar rijst eten. Dit zorgt voor problemen met metabolisme en groei.

Het probleem in vooral Afrika is dat er geen structurele verbetering kan plaatsvinden in de landbouw, daar ben ik het wel mee eens. Het ligt aan ons dat de situatie daar zo is, de Afrikanen hebben erg geleerd afhankelijk te zijn van menselijke input, dus wordt er op dit moment hard gewerkt aan nieuwe landbouw technieken.

Toch is voor veel van die landen een concurrentiepositie op de markt niet haalbaar. Daar is hun landbouw te klein en te onrendabel voor. Dat heeft alleen niet te maken met vechten. Het gaat grotendeels om de grond en de mogelijkheden die het biedt.
Oud 18-06-2010, 21:37
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Kitten, je hebt gelijk we kunnen hier per vierkante meter meer eten verbouwen dan mensen in het zuiden, nou heb ik in de woestijn in austalie toch graan kunnen verbouwen.. dus het kan wel!! er zullen oogsten mislukken, er kunnen ook kassen worden gebouwd. er is veel meer ruimte. de aardappel oogst kan hier ook mislukken. rijst groeit prima in warme gebieden. tuurlijk water is er nodig.. de romeinen bouwden voor christus waterleidingen.
Landbouw op die manier is niet rendabel voor de meeste landen. Het gaat hier om de investering van miljarden die beschikbaar zijn. De meeste landen in Afrika hebben niet de vlaktes van Australië of Noord Amerika. Wat ze daar doen, kan gewoon niet in grote delen van Afrika.
Oud 18-06-2010, 21:42
RobinHood26
RobinHood26 is offline
mammoet, toen waren de tijden anders, toen was de 2de wereldoorlog net achter de rug, toen kon je in je eentje niet met een machine in een uur tijd voor 15000 mensen brood bakken. Met onze vruchtbare grond en niet groeiende bevolking, de meeste mensen nemen 1 of 2 kinderen, kunnen we prima vroeger met pensioen, genoeg eten, genoeg huis, jammer, alleen geen genoeg veiligheid, er dreigt iets...
Oud 18-06-2010, 21:43
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
er dreigt iets...
Dat is een gevoel, geen feit. Ik vind het nogal een rare conclusie. Wat dreigt er? "Ontkerking" bij de moslims? Verregaande integratie van een Nederlandse cultuur met andere invloeden, zoals al gebeurd sinds de Romeinen?
Oud 18-06-2010, 21:45
RobinHood26
RobinHood26 is offline
japan heeft de oudste mensen ter wereld, toen ik in azie was heb ik daar geen honger gezien. alleen wel een hoop gelukkige mensen..
Oud 18-06-2010, 21:47
Verwijderd
Citaat:
mammoet, toen waren de tijden anders, toen was de 2de wereldoorlog net achter de rug, toen kon je in je eentje niet met een machine in een uur tijd voor 15000 mensen brood bakken. Met onze vruchtbare grond en niet groeiende bevolking, de meeste mensen nemen 1 of 2 kinderen, kunnen we prima vroeger met pensioen, genoeg eten, genoeg huis, jammer, alleen geen genoeg veiligheid, er dreigt iets...
waarom zou de samenleving dan verpauperen volgens jou als de AOW omhoog gaat?
Oud 18-06-2010, 21:48
RobinHood26
RobinHood26 is offline
Het gaat hier om de investering van miljarden die beschikbaar zijn. De meeste landen in Afrika hebben niet de vlaktes van Australië of Noord Amerika. Wat ze daar

FOUT het gaat om een bijl en je handen uit de mouwen steken. je kapt bomen, natuurlijk niet het hele bos.. en je plant daar graan, je eet het niet allemaal op maar bewaard voor het jaar erna om het opnieuw te kunnen inzaaien, mislukt die oogst heb je nog meer achter de hand, in australie zijn ze blij met 1 goede oogst in de 5 jaar.
Oud 18-06-2010, 21:49
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
japan heeft de oudste mensen ter wereld, toen ik in azie was heb ik daar geen honger gezien. alleen wel een hoop gelukkige mensen..
Dan heb je niet goed gekeken. Er is een hele industrie geweid aan het bestrijden van honger in Azië, want er zijn erg veel mensen die te weinig divers eten krijgen. Zoek maar eens naar gele rijst.

Japan is een uitzondering hierop. Japan is dan ook enorm rijk en heeft een hoge gemiddelde levensstandaard. Dit zie je ook meer terug in China, maar nog lang niet overal.
Oud 18-06-2010, 21:53
RobinHood26
RobinHood26 is offline
de aow omhoog zorgt voor oudere mensen die op straat komen, dus meer zwervers eigenlijk. dan ziet de hemel waar we nu leven vind ik er gewoon minder goed uit. heel veel mensen houden niet van werken, al moet dat langer, dan worden ze dus sjagerijniger waardoor de vibe slechter word waardoor er een grotere kans op geweld is.
Oud 18-06-2010, 21:53
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
FOUT het gaat om een bijl en je handen uit de mouwen steken. je kapt bomen, natuurlijk niet het hele bos.. en je plant daar graan, je eet het niet allemaal op maar bewaard voor het jaar erna om het opnieuw te kunnen inzaaien, mislukt die oogst heb je nog meer achter de hand, in australie zijn ze blij met 1 goede oogst in de 5 jaar.
Bosgrond in Afrika is rijke grond, maar raakt heel snel uitgeput. De meeste boeren kappen ook maar 1 a 2 hectare per keer, maar het zijn wel duizenden boeren die elke 3-4 jaar weer nieuw bos moeten hakken, omdat hun grond niets meer opbrengt. Zit je op rode grond, dan moet je ook nog eens rekening houden met een tijd waarin je de zware metalen (ijzer en zink) uit de grond moet laten gaan voordat je er veilig op kan verbouwen. Dan heb je daarnaast last van onberekenbare regens in sommige jaren, waar de grond erg gevoelig voor is.

Natuurlijk bewaar je wat zaad om opnieuw in te zaaien.

In Australië is het echt andere koek. Ik denk ook dat je daar te maken hebt met wetenschappelijk aangepakte landbouw, lijkend op Nederlandse landbouw (#1 in de wereld qua intensiviteit). Waarschijnlijk zit het in het business model ingerekend dat er een lage gemiddelde opbrengst is.

Als je een soortgelijke modernisatie in Afrika wil doorvoeren, kost het je jaren. Daarnaast maakt het heuvelachtige landschap echt intensieve landbouw (met zware machines) heel moeilijk.
Oud 18-06-2010, 21:55
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
heel veel mensen houden niet van werken, al moet dat langer, dan worden ze dus sjagerijniger waardoor de vibe slechter word waardoor er een grotere kans op geweld is.
Ik ben op dit moment werkeloos en ik kan je vertellen dat dat een veel grotere negatieve vibe is, dan welk werk ook.
Oud 18-06-2010, 21:55
RobinHood26
RobinHood26 is offline
er dreigt iets.. Nouja, er is een nieuwe ajax feyenoord, alleen is deze christen moslim of atheist moslim, 364 dagen van het jaar heb je daar geen last van, 1 dag wel, dat is 1 dag teveel!
Oud 18-06-2010, 21:58
RobinHood26
RobinHood26 is offline
nou, de grond is uitgeput, als je hier in nederland 5 jaar aardappels verbouwd is de grond ook uitgeput, het is niet onze taak om alles voor hun te doen laat ze het lekker uitzoeken hoe ze dus door andere gewassen te planten elk jaar die grond niet uitputten.
Oud 18-06-2010, 21:58
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
er dreigt iets.. Nouja, er is een nieuwe ajax feyenoord, alleen is deze christen moslim of atheist moslim, 364 dagen van het jaar heb je daar geen last van, 1 dag wel, dat is 1 dag teveel!
Tja... Ik vind dat heel grappig. Ik heb nog nooit religieuze problemen met moslims gehad. Gereformeerden heb ik genoeg last van. Ik heb wel eens mot gehad met allochtone Nederlandse staatsburgers, maar nooit met 'moslims' als religieuze mensen.
Oud 18-06-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
de aow omhoog zorgt voor oudere mensen die op straat komen, dus meer zwervers eigenlijk. dan ziet de hemel waar we nu leven vind ik er gewoon minder goed uit. heel veel mensen houden niet van werken, al moet dat langer, dan worden ze dus sjagerijniger waardoor de vibe slechter word waardoor er een grotere kans op geweld is.
waarom komen die oudere mensen dan op straat? het enige negatieve is dat mensen 2 jaar extra(zoals nu het plan is) in een uitkering zitten. Maar daar valt ook van alles aan te regelen. Betekent niet dat iedereen automatisch op straat komt.

De hemel is idd minder helder geworden de laatste tig jaar, bleek uit onderzoek

Denk je echt dat mensen van 65-67 de straat op gaan omdat ze boos zijn omdat ze langer moeten werken, en elkaar dan in elkaar gaan timmeren? Die vibe moet maar gewoon veranderen we hebben een staatsschuld en iedereen zal daar zijn steentje aan bij moeten dragen of we het nou willen of niet. Na de 2e wereldoorlog gingen mensen toch ook niet zeuren dat ze zo hard moesten werken?
Oud 18-06-2010, 22:00
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
nou, de grond is uitgeput, als je hier in nederland 5 jaar aardappels verbouwd is de grond ook uitgeput, het is niet onze taak om alles voor hun te doen laat ze het lekker uitzoeken hoe ze dus door andere gewassen te planten elk jaar die grond niet uitputten.
Die Nederlandse grond kan gewoon ergens anders voor worden gebruikt. Op Afrikaanse grond hou je of nutteloos zand over, of rotsgrond waar NIETS wil groeien. Je kan het deels ondervangen door intercropping technieken toe te passen, maar dat is redelijk wetenschappelijk en niet beschikbaar voor de gemiddelde Afrikaan. (Ik heb er voor gestudeerd, dus ik ben redelijk op de hoogte van landbouwtechnieken)
Oud 18-06-2010, 22:03
RobinHood26
RobinHood26 is offline
als je werkeloos bent is de PVV perfect voor het behoud van je uitkering wat ik al eerder schreef het is echt een partij van de arbeider alleen willen ze beginnen met het weren van buitenlanders. je bent dan geen arbeider, maar je krijgt dan natuurlijk gewoon je geld om normaal te leven, je hoeft geen duif te vangen in de stad zeg maar. het is nou eenmaal zo dat als je minder azielzoekers hebt je dus meer geld overhoud om de uitkeringen te betalen en zelfs te verhogen.
Oud 18-06-2010, 22:07
Verwijderd
het asielbeleid wordt grootendeel europees geregeld, weet niet hoe je dat wil veranderen?
Oud 18-06-2010, 22:07
RobinHood26
RobinHood26 is offline
ik ben niet in heel azie geweest, alleen rijst eten is niet de gezondste manier van leven, maar je gaat er niet dood door, er is overal wel kip, eieren, groente in wat voor vorm dan ook, en dus rijst, als je normaal in de samenleving bent kun je prima eten in azie. je hebt niet veel nodig om in het warme gedeelte ervan te overleven. je eet er zoiezo veel minder.
Advertentie
Oud 18-06-2010, 22:13
RobinHood26
RobinHood26 is offline
ik heb een aantal werkzaamheden op een boerderij uitgevoerd, als je water hebt kun je iets verbouwen. ik heb er niet voor gestudeerd en ik weet er niet veel over, ik heb wel gezien dat je in een droog landschap eten kunt verbouwen maar niet zo goed als in nederland natuurlijk, maar wij zijn het dichtst bevolkte land en hebben dus ook echt weinig ruimte. met 2 keer zoveel land als we in nederland hebben moet je wel in de buurt van dezelfde oogst kunnen komen.
Oud 18-06-2010, 22:14
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
als je werkeloos bent is de PVV perfect voor het behoud van je uitkering wat ik al eerder schreef het is echt een partij van de arbeider alleen willen ze beginnen met het weren van buitenlanders. je bent dan geen arbeider, maar je krijgt dan natuurlijk gewoon je geld om normaal te leven, je hoeft geen duif te vangen in de stad zeg maar. het is nou eenmaal zo dat als je minder azielzoekers hebt je dus meer geld overhoud om de uitkeringen te betalen en zelfs te verhogen.
... Ik zal nooit op de PVV stemmen. Ik geloof in mijn eigen kracht om er boven op te komen. Ik heb een goede opleiding, dus ik heb alleen last van startersperiekelen.
Oud 18-06-2010, 22:14
Verwijderd
van alleen rijst eten krijg je een tekort aan vitamine b3 en dat lijdt tot dementie, weet niet of dat nou zo fijn is
Oud 18-06-2010, 22:16
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ik heb een aantal werkzaamheden op een boerderij uitgevoerd, als je water hebt kun je iets verbouwen. ik heb er niet voor gestudeerd en ik weet er niet veel over, ik heb wel gezien dat je in een droog landschap eten kunt verbouwen maar niet zo goed als in nederland natuurlijk, maar wij zijn het dichtst bevolkte land en hebben dus ook echt weinig ruimte. met 2 keer zoveel land als we in nederland hebben moet je wel in de buurt van dezelfde oogst kunnen komen.
Nederland heeft de meest intensieve landbouw ter wereld. Dat is niet alleen land, maar ook techniek. Als je kijkt naar de opbrengst van een Afrikaanse subsistence farm met een Nederland landbouw bedrijf, dan vallen je ogen eruit.

Als je echt minimaal eet, dan overleef je ook wel, maar je hebt nog steeds wel honger. Dat is het probleem waar we het over hadden, toch?
Oud 18-06-2010, 22:19
RobinHood26
RobinHood26 is offline
65-67 is het begin, ik hoop niet het begin van het einde, maar wel het einde van het jarenlange verbeteren van de werkende klassen, tuurlijk er zijn mensen die op hun 80ste nog werken omdat ze dat leuk vinden, maar dat is er 1 op de 1000 als het niet 1 op de 10000 is. het is niet eens het begin, want de vut regeling word al jaren moeilijker gemaakt. Ik denk dat door deze regeling er dus wel een aantal mensen op straat komen, 1 is al teveel, waarschijnlijk worden het er een paar honderd, maar dat zijn er een paar honderd teveel.
Oud 18-06-2010, 22:23
RobinHood26
RobinHood26 is offline
ja ik denk dat we europa af moeten houden, ik denk dat het wijzer is om uit de euro te stappen en met duitsland en een aantal gelijke gestemden landen een munt samen te nemen, zolang we maar in de navo blijven. dan kun je dus gewoon de grnezen dicht doen, creeer je ook weer een hoop banen.
Oud 18-06-2010, 22:27
RobinHood26
RobinHood26 is offline
de pvv heeft niet veel met kracht te maken, ik denk echt dat donald duck land in gevaar komt door toch gefrustreerde culturen, in theorie is het eigenlijk superieure wapens hebben en de grenzen dicht gooien, de grenzen bestaan al toch?? van in je eigen gebied kun je doen wat je wilt, maar dit is gewoon de nederlandse wet en wil je hier leven dan moet je er van uit gaan dat ie steeds meer versoepelt door de jaren en dat er steeds meer ruimte is voor het feest. dat homo sexualiteit zal toenemen en dat steeds meer afwijkingen van mensen geaccepteerd worden.
Oud 18-06-2010, 22:30
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ja ik denk dat we europa af moeten houden, ik denk dat het wijzer is om uit de euro te stappen en met duitsland en een aantal gelijke gestemden landen een munt samen te nemen
Uit de euro stappen is gruwelijk duur voor Nederland, en niet nodig. Onze munt is door onze economie toch al verbonden aan de andere eurolanden, of we willen of niet.
Oud 18-06-2010, 22:37
RobinHood26
RobinHood26 is offline
Als je echt minimaal eet, dan overleef je ook wel, maar je hebt nog steeds wel honger. Dat is het probleem waar we het over hadden, toch?

Ja ik weet dat nederland heel vruchtbare grond heeft. je gaat niet dood, en je zoekt een weg om het betr te krijgen, in nederland hebben we de natuur bedwongen, we controleren de natuur niet natuurlijk maar we passen ons er zeer goed aan aan. andere culturen hebben dat ook gedaan in hun leef omgeving, maar nu willen ze eigenlijk wat wij hebben, maar niemand heeft ons dat gegeven of ons daarmee geholpen, wij hebben dat zelf bedacht.
Oud 18-06-2010, 22:37
Verwijderd
vut wordt niet meer gebruikt volgens mij, is vervangen door levensloopregeling, maar dat is meer als je eerder stopt met werken, je hebt sowieso nog de WW voor onverwachte gevallen dus er zal niemand op straat komen.

uit de EU stappen en eens tel gelijk gestemden landen opzoeken voor een nieuw verbond, dan krijg je toch weer de EU, miss met een andere naam. Daarnaast profiteren Nederlandse bedrijven heel erg veel van de momenteel lage euro, handig dus.

en grenzen dichtgooien met superieure wapens om een feest te geven eindigt niet goed, ik denk dat nederland dan binnen een week wel plat ligt en met nog wat tijd niet meer bestaat. We zijn echt heel erg afhankelijk van het buitenland, geen praktische oplossing dus
Oud 18-06-2010, 22:43
Verwijderd
Citaat:
wij hebben dat zelf bedacht.
Ja en genoeg dingen die wij hebben, hebben we dankzij het feit dat we veel landen misbruikt hebben en in totale chaos hebben achtergelaten. Wat terugdoen kan dus geen kwaad.

Laatst gewijzigd op 18-06-2010 om 22:43. Reden: wat vergeten
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ja ik weet dat nederland heel vruchtbare grond heeft. je gaat niet dood, en je zoekt een weg om het betr te krijgen, in nederland hebben we de natuur bedwongen, we controleren de natuur niet natuurlijk maar we passen ons er zeer goed aan aan. andere culturen hebben dat ook gedaan in hun leef omgeving, maar nu willen ze eigenlijk wat wij hebben, maar niemand heeft ons dat gegeven of ons daarmee geholpen, wij hebben dat zelf bedacht.
Helaas is dit ook gewoon niet waar. Veel van de originele landbouw methoden komen uit Irak en Egypte. Daarnaast hebben de Romeinen een heleboel geholpen. Mais domesticeren is gedaan in Amerika en heel veel andere producten die we vandaag de dag hebben zijn een combinatie van oude methoden vanuit de hele wereld, 'verbeterd' naar westers inzicht.

Je wil deze kennis gewoon niet delen, maar arrogant voor onszelf houden. Dat kan je ook gewoon zeggen.
RobinHood26
RobinHood26 is offline
ik denk dat het ook wel geld kost maar als we bijvoorbeeld met duitsland belgie luxemburg oostenrijk denemarken een munt nemen, hebben we er over 10 jaar al profijt van denk ik.
Oud 18-06-2010, 22:44
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ik denk dat het ook wel geld kost maar als we bijvoorbeeld met duitsland belgie luxemburg oostenrijk denemarken een munt nemen, hebben we er over 10 jaar al profijt van denk ik.
Nee. Onze grote handel is met Duitsland, Engeland en Amerika als ik het goed heb. De dollar, yen en euro zijn al enorm van elkaar afhankelijk, wat denk je dat een nieuwe munt zou doen.

(Reken dan verder even mee, trouwens, dat we miljarden moeten investeren om die nieuwe munt aan de praat te krijgen)
Oud 18-06-2010, 22:48
Verwijderd
Ik snap niet waarom een nieuw verbond nodig zou zijn als de EU het meest welvarende gebied is in de hele wereld. Ik zie daarin niet echt een reden om eruit te stappen
Oud 18-06-2010, 22:53
RobinHood26
RobinHood26 is offline
daar baal ik ook wel van dat we op sommige gebieden afhankelijk zijn van het buitenland, met het feest bedoel ik natuurlijk niet bier zuipen tot je neer valt, of eten tot je niet meer kan, tuurlijk zal er een groep zijn die dit wil en doet maar die moeten hun plek gewoon krijgen. maar toch wel meer een soort disneyland maken dat je gewoon snachts overal in amsterdam rond kan lopen als vrouw zonder 'gevaar' te lopen. dat we echt ons in een positie van los van de natuur kunnen manouvreren, natuurlijk zeer zorgvuldig, zonder schade aan te richten. De slimme heeft gewonnen van de sterke toen het brief geld werd bedacht.
Oud 18-06-2010, 22:57
Verwijderd
wat is de link tussen los in de natuur bewegen en een soort disneyland van Nederland maken ? met dat feest bedoelde ik idd niet bier zuipen oid, maar je kan niet overleven in Nederland zonder het buitenland, ons eten, onze kleren en andere spullen moeten toch echt ergens vandaan komen
Oud 18-06-2010, 23:02
RobinHood26
RobinHood26 is offline
misschien is het wel veel duurder om in de euro te blijven omdat al die landen falliet gaan, we zijn eigenlijk de afgelopen weken 10% + minder waard geworden als land.
Oud 18-06-2010, 23:05
RobinHood26
RobinHood26 is offline
kleding komt veelal uit china, daar kunnen we zelfs betere regelingen voor treffen omdat we een kleiner gebied zijn. eten hebben we wel in nederland, we kunnen echt alles verbouwen hier in kassen. ijzer en dergelijke, ja, we zullen daar gewoon over moeten gaan onderhandelen natuurlijk.
Oud 18-06-2010, 23:11
RobinHood26
RobinHood26 is offline
Helaas is dit ook gewoon niet waar. Veel van de originele landbouw methoden komen uit Irak en Egypte. Daarnaast hebben de Romeinen een heleboel geholpen. Mais domesticeren is gedaan in Amerika en heel veel andere producten die we vandaag de dag hebben zijn een combinatie van oude methoden vanuit de hele wereld, 'verbeterd' naar westers inzicht.

Je wil deze kennis gewoon niet delen, maar arrogant voor onszelf houden. Dat kan je ook gewoon zeggen

hoe kun je iets voor jezelf houden als je het niet uitgevonden hebt? er is een verschil tussen zeggen hoe je iets moet doen, of maar een zak zuur verdiend geld opsturen.

heel veel van onze oorspronkelijke groenten groeien niet eens in die landen dus ik vraag me af hoe zei ons systeem zouden hebben uitgevonden
Oud 18-06-2010, 23:11
Verwijderd
Ja we zullen vast en zeker veel verschillende soorten planten hier verbouwen, maar het gaat nu ook om kwantiteit, we kunnen op het kleine stukje land wat we hebben nooit genoeg levensmiddelen produceren voor onze hele bevolking. We hebben volgens mij niet eens genoeg ruimte om al ons veevoer te verbouwen. En wat is er precies met het onderhouden van relaties met andere landen ? en op economisch en sociaal gebied samenwerken?
Oud 18-06-2010, 23:14
Verwijderd
Wij hebben hun systeem aangepast aan onze planten
Oud 18-06-2010, 23:16
RobinHood26
RobinHood26 is offline
als de slavenhandel niet was gestopt waren we nog veel rijker geweest, maar wij hebben door de geschiedenis heen veel gedaan om andere culturen te 'helpen' tuurlijk hebben we altijd ook eigen gewin gewild, maar er werd aan de ander gedacht, in de situatie waar we nu leven worden we echt als de vijand gezien en als er een kans is zullen ze proberen de macht over te nemen. dat is de natuur, de sterke overleven. ik denk daarom dus los komen van de natuur. een feest/disneyland maken, als je dat dus niet aankan moet je hier niet zijn als je dood moet gaan om in de hemel te komen dan hoor je misschien hier niet te zijn.

wat voor systeem met molens ofzo? of het in rijtjes zetten van de planten? nee joh echt niet dat is gewoon kul, je hebt een volk, de aboriginals, die hadden echt het wiel nog niet uitgevonden. echt niet wij hebben echt de geschiedenis gemaakt. de romeinen dat waren echt wel slimme mensen. maar we hebben echt niet van iemand anders geleerd hoe we graan moesten zaaien. het beste was ook als de kerk hier nooit was gekomen, maar dat is nou eenmaal al vele eeuwen zo.

als ik zo'n oude man in zo'n traditioneel kleed naar de moskee zie lopen vind ik dat leuk om te zien, ik vind dat wel iets sprookjes achtig hebben, als er heel de dag thee word gedronken en wijze woorden worden gesproken vind ik het prachtig, en zou ik daar echt wel een keertje mee willen praten en kijken hoe dat is. als er echter een plan word beraamd hoe ze systematisch onze normen en waarden onderuit kunnen halen en hoe ze met een zo'n effectief mogelijke aanval zoveel mogelijk slachtoffers kunnen maken, dan denk ik van is het hebben van deze mensen nou een gewin voor het land.

Laatst gewijzigd op 18-06-2010 om 23:38.
Oud 18-06-2010, 23:30
Verwijderd
de macht overnemen ? ik weet niet of je het weet maar buitenlanders(ik ga er maar van uit dat je hen bedoelt) zijn ook gewoon doodnormale mensen die plezier willen hebben en uiteindelijk gelukkig worden, daarnaast is het concept van de sterkste overleeft niet toepasbaar op mensen aangezien er geen selectiedruk is etc, mensen gaan willekeurig, om kleine dingetjes meestal, dood en dus is er geen sprake meer van de sterkste overleeft, het is meer dat de persoon met het meeste geluk overleeft. En er is alleen een uiterlijk verschil tussen mensen maar niet een genotypisch verschil er zijn dus geen "zij" en "wij"
Oud 19-06-2010, 00:09
Em.
Em. is offline
Ik krijg de hele tijd het gevoel dat sommige mensen in Nederland niet door hebben dat mensen die niet al 35 generaties in West-Europa wonen ook gewoon mensen zijn. Alsof 'wij' superieur zijn omdat 'wij' aan deze kant van virtuele alleen voor de menselijke soort bestaande lijnen geboren zijn.

Ik haat dat gevoel.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten