Oud 02-02-2002, 07:56
kosmos
kosmos is offline
Wat vinden jullie daarvan? Is dat zo of nie?
Oud 02-02-2002, 11:02
mitsj
mitsj is offline
bij mij op school heb je ook een hele groep vwoérs die het gebruiken.
Maar ik zie wel dat je er uiteindelijk zwakker van wordt ( aan hun punten te zien ).
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 11:09
Hannibal
Hannibal is offline
Ja, het ligt een de drug. Cocaïne is zeker voor de zwakkeren van geest.
Tabak en Alcohol ook.
Maar meer psychedelische drugs die ook geestverruimend en niet geestvernauwend werken kunnen misschien wel juist voor de sterkeren van geest zijn, als ze ook laten zien dat ze er verstandig mee omgaan.
Oud 02-02-2002, 12:00
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
mitsj schreef:
bij mij op school heb je ook een hele groep vwoérs die het gebruiken.
Maar ik zie wel dat je er uiteindelijk zwakker van wordt ( aan hun punten te zien ).
zijn vwo mensen sterker van geest?
Oud 02-02-2002, 12:01
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Ja, het ligt een de drug. Cocaïne is zeker voor de zwakkeren van geest.
Tabak en Alcohol ook.
bedoel je dat 'sterkeren van geest', wat dat dan ook voor mensen mogen zijn, nooit drinken, of dat iig niet zouden moeten doen?
Oud 02-02-2002, 12:26
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
zijn vwo mensen sterker van geest?
In het algemeen wel ja.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 13:01
Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Wat een bekrompen stelling zeg... 'T komt bij geen van jullie in je op dat je ook gewoon drugs kan gebruiken om er van te genieten... Dat getuigt juist van een sterke geest...

Ik keer de stelling om: Drugs zijn NIET voor zwakken van geest, want die kunnen er niet mee om gaan; Die gaan eraan kapot.
Oud 02-02-2002, 14:24
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Sylvain Altherian schreef:
Wat een bekrompen stelling zeg... 'T komt bij geen van jullie in je op dat je ook gewoon drugs kan gebruiken om er van te genieten... Dat getuigt juist van een sterke geest...

Ik keer de stelling om: Drugs zijn NIET voor zwakken van geest, want die kunnen er niet mee om gaan; Die gaan eraan kapot.

Maar vind je niet dat als je drugs gebruikt je dan eigenlijk je onbewuste spanningen en frustraties ff uit de weg kan gaan, dus een soort ontlading...ook al denkt de gebruiker dat ie het doet om er van te genieten?? Want in feite heb je jezelf niet meer 100% onder controle en dat geeft misschien wel een lekker gevoel, alleen ik denk dat je dan gewoon een uitvlucht zoekt, dat eventjes je lasten weghaalt. Dus als je drugs nodig hebt, ben je niet sterk genoeg van geest om met je onmacht en frustraties om te gaan.
Oud 02-02-2002, 17:08
Floef
Floef is offline
Nee, drugs zijn voor mensen die te weinig dromen...
Oud 02-02-2002, 17:30
Razza
Razza is offline
Drugs ervaringen, zijn ervaringen waar je wijzer van wordt. En hoe wijzer je wordt.. zie je dat school onder je staat .. en dan ga je ook minder aan de punten werken .. en meer aan de wijsheid denken.... in mijn geval.

[Dit bericht is aangepast door Razza (02-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 17:31
Razza
Razza is offline
Maar als iedereen zo dacht .. zou er chaos ontstaan op de wereld .. daaromk is het verboden door ...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 20:02
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Maar vind je niet dat als je drugs gebruikt je dan eigenlijk je onbewuste spanningen en frustraties ff uit de weg kan gaan, dus een soort ontlading...ook al denkt de gebruiker dat ie het doet om er van te genieten?? Want in feite heb je jezelf niet meer 100% onder controle en dat geeft misschien wel een lekker gevoel, alleen ik denk dat je dan gewoon een uitvlucht zoekt, dat eventjes je lasten weghaalt. Dus als je drugs nodig hebt, ben je niet sterk genoeg van geest om met je onmacht en frustraties om te gaan.

Het resultaat van 'geestveruimende' drugs is vaak slecht als je last heb van frustratie en spanning. Als je geestveruimende drugs gebruikt als je niet goed in je vel zit heb je vaak een slechte trip. Maar inderdaad mensen zoeken vaak een uitvlucht in drugs. Maar daar kan je drugs niet op beoordelen, alleen die mensen op beoordelen. Ik gebruik drugs omdat ik het lekker vindt. Je bekijkt de wereld weer eens van een andere kant, en veel drugs versterken ook je gevoelens, dus als je iets leuk vindt vindt je het alleen maar leuker als je drugs gebruikt. Vandaar ook de slechte trip: Als je iets klote vindt of boos bent wordt je alleen maar bozer.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 17:47
sublime
sublime is offline
denk het wel. het gaat er denk ik om of je de eerste joint/pil/spuit kunt weigeren zeg maar....
als je de eerste keer kunt weigeren maakt dat je sterker om ook de tweede keer te kunnen weigeren.

denk ik.

adieu peuple!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 18:02
Silindistani
Silindistani is offline
Als jij uberhaupt iets niet wil en je neemt het toch vindt ik je zwak, dat heeft helemaal niks met drugs te maken. Het feit dat je drugs weigert maakt je niet sterker dan dat je een steen weigert.
Er zijn ook mensen die drugs gebruiken en niet verslaafd raken hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 22:45
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Ik gebruik drugs omdat ik het lekker vindt.
Dit kan
1) je egoïstische, egocentrische en hedonistische houding,
2) je van alle slimheid verstoken reacties en
3) je neiging tot intimideren (onder meer door te vloeken)
verklaren.

Even ad hominem: je spelling van de Nederlandse taal behoeft verbetering.

Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 13:57
soulless
soulless is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Dit kan
1) je egoïstische, egocentrische en hedonistische houding,
2) je van alle slimheid verstoken reacties en
3) je neiging tot intimideren (onder meer door te vloeken)
verklaren.

Even ad hominem: je spelling van de Nederlandse taal behoeft verbetering.

Hehe, je weet wel wat ik op je 'argumenten' (meer loze ongefundeerde meningen maar ja) te zeggen heb. Daar zal ik dus niet over beginnen.

Wat ik belangrijker vind is je aanval op zijn spelling, ten eerste is hij volgens mij (excuse me if I'm wrong, hmm, waarom denk ik dit eigenlijk?) geen oorspronkelijke Nederlander
en ten tweede getuigd mensen op hun spelling aanvallen op internet van erg weinig sociale kennis.
Oud 04-02-2002, 14:01
soulless
soulless is offline
Om even over het onderwerp te praten...

Drugs zijn niet voor zwakke mensen, absoluut niet, die gaan er echt aan kapot.

Zo heb je natuurlijk altijd de dronken lui die na het uitgaan staan te vechten, nou dat bedoel ik dan, zwakke geest, kan er niet tegen.

Ik kom echter ook vaak genoeg ergens naar buiten wanneer ik amper meer kan staan.

Ik lach, wens mn vrienden een goede nachtrust zodra we een andere kant op moeten, ga lekker slapen, wordt met hoofdpijn en een paar leuke herinneringen wakker.

Probleem met drugs sterker dan weed en alcohol, dus XTC, cocaine, heroine, is dat ze je geest juist verzwakken, zodat je uiteindelijk afhankelijk wordt.

En je ehbt natuurlijk nog de alternatieve geest-verruimende middelen, paddestoelen, kikkers etc... Tja, leuke ervaringen lijkt me (niet gedaan) en zeker niet voor mensen die een zwakke geest hebben.

Met drugs moet je gewoon altijd oppassen, dat is alles wat ik erover te zeggen heb
Oud 04-02-2002, 14:47
Prada
Prada is offline
Wat is zwak van geest??? Of sterker nog, wat is de geest??? Dat zijn vragen die eerst beantwoord moeten worden voordat we deze stelling kunnen beargumenteren...Zoals velen al duidelijk hebben proberen te maken; er zijn verschillende drugs...Elke drug heeft een ander effect; zowel fysiek als mentaal...

Citaat:
Soulless schreef:Probleem met drugs sterker dan weed en alcohol, dus XTC, cocaine, heroine, is dat ze je geest juist verzwakken, zodat je uiteindelijk afhankelijk wordt.
Ik vind niet dat je geestelijk zwakker bent wanneer je afhankelijk bent...Ik denk niet dat jij enige ervaring (langdurig gebruik tenminste) hebt met één van deze drugs...Bepaalde mensen kunnen gewoon blijven nadenken en alles kunnen doen; sterker nog het maakt ze juist sterker (het kan i bij een gros individuen; generaliseren heeft nooit nut)...

Je kunt mensen die drugs gebruiken niet generaliseren...Welk effect drugs hebben op een mens hangt van de fysieke en mentale toestand van het individu af...
Oud 04-02-2002, 18:48
Silindistani
Silindistani is offline
Ben hardstikke nederlands hoor

Ik let alleen niet op me grammatica/spelling als ik aan het internetten ben. Zitten er echt zoveel fouten in dat men gaat denken dat ik niet nederlands ben? Oei

Ik heb er wel een handje van om zelf woorden te verzinnen, dat weet ik.

Voor de rest: Ik ben het eens met wat er gezegd wordt, behalve dan dat het erg leuk kan zijn om te Hallucineren
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 22:29
pienie
Waarom nemen jullie dan drugs (=voor degenen die drugs innemen roken enzo)...

Is het omdat jullie het leuk vinden?!...

Als jullie het egt leuker vinden dan de 'echte wereld' om het zo maar te stellen, dan lijkt me dat een redelijke uitvlucht...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 09:40
Isa
Isa is offline
als je zwak bent als je drugs gebruikt omdat je zogenaamd de wereld uitvlucht dan ben je
ook zwak als je uitgaat, als je naar de kermis gaat, of een pretpark of een zwembad, of als je op wintersport gaat, of als je iets zoets eet, of als je op zomervakantie gaat en jezelf laat bakken in de zon en zo endorfinen opwekt in je hersenen, of als je In de Ban van de Ring leest en je fantasie de vrije loop laat gaan....

point is duidelijk neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 09:44
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
als je zwak bent als je drugs gebruikt omdat je zogenaamd de wereld uitvlucht dan ben je
ook zwak als je uitgaat, als je naar de kermis gaat, of een pretpark of een zwembad, of als je op wintersport gaat, of als je iets zoets eet, of als je op zomervakantie gaat en jezelf laat bakken in de zon en zo endorfinen opwekt in je hersenen, of als je In de Ban van de Ring leest en je fantasie de vrije loop laat gaan....

point is duidelijk neem ik aan?
Drugs is iets waarbij je je bewustzijn verliest of vertroebelt.bij al het bovenstaande dat je noemt is dat niet zo.
Daarom is het onderwerp dus ook drugs en niet uitvluchten naar....

Oud 05-02-2002, 10:23
Isa
Isa is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Drugs is iets waarbij je je bewustzijn verliest of vertroebelt.

niet bij alle drugs. lang niet zelfs. er zijn verschillende drugs. stimulerende, euforiserende, hallucinogene...

bij al het bovenstaande dat je noemt is dat niet zo.

wel.
-als je uitgaat, want dan vergeet je je ellende ff omdat je met vrienden bent en als je je vermaakt op de dansvloer word er serotonine geproduceerd, net als bij XTC.
-als je naar de kermis gaat of een pretpark,
want de attracties wekken adrenaline op, een natuurlijke vorm van speed. en die adrenaline is vals, want de evolutie heeft die geschapen voor vecht/vlucht-reacties.
is er sprake van een vecht/vlucht reactie als je in de achtbaan zit? nee. je wekt drugs op in je lijf om jezelf te vermaken, en dus zo de weereld te ontvluchten net zoals speedgebruikers dat doen.
-of als je op wintersport gaat, zelfde reden als bij de kermis, het wekt adrenaline op en je bereikt een state-of-mind die flow genoemd word, waarbij je alles vergeet en 100% in het nu leeft.
-of als je iets zoets eet, want dat wekt serotonine en endorfine op, neurotransmitters waarvan je je vredig en gelukkig gaat voelen.
-of als je op zomervakantie gaat en jezelf
laat bakken in de zon en zo endorfinen
opwekt in je hersenen,
-of als je In de Ban van de Ring leest, want dan fantaseer je, en fantaseren word overal al 200 jaar een escapisme genoemd.

het onderwerp is wel uitvluchten naar.
de topicstarter(jij dus) beweert dat mensen die drugs gebruiken dat doen om te vluchten, en dat noemt hij zwak.
en ik beweer hier dus dat bovenstaande dingen dan ook uitvluchten zijn, en dus zijn die mensen net zo zwak.
maar blijkbaar is het ineens geen uitvluchten meer als zintuiglijke sensaties natuurlijke drugs in je hersenen opwekken, terwijl het wel uitvluchten is als je drugs in je lichaam stopt. pure onzin imho.

[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (05-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 10:51
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
kosmos schreef:
Drugs is iets waarbij je je bewustzijn verliest of vertroebelt.

niet bij alle drugs. lang niet zelfs. er zijn verschillende drugs. stimulerende, euforiserende, hallucinogene...

bij al het bovenstaande dat je noemt is dat niet zo.

wel.
-als je uitgaat, want dan vergeet je je ellende ff omdat je met vrienden bent en als je je vermaakt op de dansvloer word er serotonine geproduceerd, net als bij XTC.
-als je naar de kermis gaat of een pretpark,
want de attracties wekken adrenaline op, een natuurlijke vorm van speed. en die adrenaline is vals, want de evolutie heeft die geschapen voor vecht/vlucht-reacties.
is er sprake van een vecht/vlucht reactie als je in de achtbaan zit? nee. je wekt drugs op in je lijf om jezelf te vermaken, en dus zo de weereld te ontvluchten net zoals speedgebruikers dat doen.
-of als je op wintersport gaat, zelfde reden als bij de kermis, het wekt adrenaline op en je bereikt een state-of-mind die flow genoemd word, waarbij je alles vergeet en 100% in het nu leeft.
-of als je iets zoets eet, want dat wekt serotonine en endorfine op, neurotransmitters waarvan je je vredig en gelukkig gaat voelen.
-of als je op zomervakantie gaat en jezelf
laat bakken in de zon en zo endorfinen
opwekt in je hersenen,
-of als je In de Ban van de Ring leest, want dan fantaseer je, en fantaseren word overal al 200 jaar een escapisme genoemd.

het onderwerp is wel uitvluchten naar.
de topicstarter(jij dus) beweert dat mensen die drugs gebruiken dat doen om te vluchten, en dat noemt hij zwak.
en ik beweer hier dus dat bovenstaande dingen dan ook uitvluchten zijn, en dus zijn die mensen net zo zwak.
maar blijkbaar is het ineens geen uitvluchten meer als zintuiglijke sensaties natuurlijke drugs in je hersenen opwekken, terwijl het wel uitvluchten is als je drugs in je lichaam stopt. pure onzin imho.

[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (05-02-2002).]
Ik heb het hier niet over stofjes die worden vrijgemaakt maar de psyche van een mens dat hem ertoe beweegt om drugs te gebruiken. en als je zo bekijkt dan is alles wel een uitvlucht, dat is wel iets te gemakkelijk gesteld lijkt me.

Oud 05-02-2002, 12:03
Silindistani
Silindistani is offline
Ik vindt het sowieso onzin om een leuke tijd als een uitvlucht te zien. Ik vindt een halicunatie inderdaad een stuk leuker dan schoolwerk maken en als ik kon kiezen zou ik voor de halicunatie kiezen. Net zoals dat jij liever je hobby uitvoert dan schoolwerk maakt.
Als de psyche die je er toe drijft om drugs te gebruiken slecht is, dan is iedereen slecht, want het is dezelfde psyche die je er toe drijft om al die dingen te doen die kenny noemt. Gewoon puur voor de lol ervan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2002, 13:25
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Ik vindt het sowieso onzin om een leuke tijd als een uitvlucht te zien. Ik vindt een halicunatie inderdaad een stuk leuker dan schoolwerk maken en als ik kon kiezen zou ik voor de halicunatie kiezen. Net zoals dat jij liever je hobby uitvoert dan schoolwerk maakt.
Als de psyche die je er toe drijft om drugs te gebruiken slecht is, dan is iedereen slecht, want het is dezelfde psyche die je er toe drijft om al die dingen te doen die kenny noemt. Gewoon puur voor de lol ervan.
ik zeg niet dat de psyche slecht is. En er is een verschil in de dingen die kenny noemt en wat ik bedoel,maar dat heb ik nu al tig keer uitgelegd
Oud 07-02-2002, 07:56
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Citaat:
SP666 schreef:
Ik denk dat het soms wel klopt. Maar niet in alle gevallen. Er zijn mensen die met drugs hun problemen proberen te verduisteren. Is dit zwak? Ik weet het niet.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik bedoel, je kunt je problemen niet wegwerken door drugs te gaan gebruiken. je vergeet ze wel ff voor een tijdje maar ze komen terug, ze gaan niet weg...
Oud 07-02-2002, 19:04
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
kosmos schreef:
ik zeg niet dat de psyche slecht is. En er is een verschil in de dingen die kenny noemt en wat ik bedoel,maar dat heb ik nu al tig keer uitgelegd
Kan het niet vinden, sorry. Hoe is het anders?

Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 17:58
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Kan het niet vinden, sorry. Hoe is het anders?

Met drugs verlies je gedeeltelijk of geheel controle over je bewustzijn...of tewel je gaat een ander bewustzijn in wat je niet zonder drugs kan bereiken. Een ritje in de draaimolen kwalificeert daar niet voor vind ik.
Oud 08-02-2002, 18:21
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Met drugs verlies je gedeeltelijk of geheel controle over je bewustzijn...of tewel je gaat een ander bewustzijn in wat je niet zonder drugs kan bereiken. Een ritje in de draaimolen kwalificeert daar niet voor vind ik.
Volgens Kenny wel. Hij heeft redelijk bewijs geleverd waarom wel, dus ga ik er voorlopig vanuit dat het wel zo is.

Trouwens in meer of mindere mate, wat is er mis met de controle verliezen over je bewustzijn (als je je normaal kan gedragen daartijdens)

Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 14:15
Isa
Isa is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Met drugs verlies je gedeeltelijk of geheel controle over je bewustzijn...

onzin. met verdovende drugs zoals heroine maybe. maar als je bv. speed neemt word je helder van gedachten en energiek, dat is dus eerder een vergroting van je bewustzijn.

of tewel je gaat een ander bewustzijn in wat je niet zonder drugs kan bereiken. Een ritje in de draaimolen kwalificeert daar niet voor vind ik.
hallo, ik had het niet over een draaimolen, maar over achtbanen enzo. van een draaimolen gaat je adrenaline niet stromen, als je in een achtbaan zit of in zo'n attractie waarbij je razendsnel de lucht in word geschoten, dan krijg je me toch een gigantische stoot adrenaline, te vergelijken met speed. (speed heeft effect op dezelfde receptoren als adrenaline)
verder krijg je in een achtbaan:
+ ook nog eens naast die adrenaline de sensatie van vallen/omhoog vliegen/bewegen.
+ snelvoorbij flitsende landschappen.

dit soort pluspunten maakt de ervaring van een achtbaan zelfs nog leuker dan alleen maar een pil, en is dus ook voor de nog zwakkerren van geest.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 11:46
Uhmpra
Uhmpra is offline
in de zaterdag-krant van het nrc stond een artikel over onderzoek naar verslaving bij apen: de leiders van een groep zijn minder snel geneigd tot verslaving dan de rest, omdat ze meer dopaminereceptoren hebben ofzo
misschien handig voor jullie discussie? kon het artikel nie vind bij de site van het nrc, sorry
Oud 10-02-2002, 16:23
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
Uhmpra schreef:
in de zaterdag-krant van het nrc stond een artikel over onderzoek naar verslaving bij apen: de leiders van een groep zijn minder snel geneigd tot verslaving dan de rest, omdat ze meer dopaminereceptoren hebben ofzo
misschien handig voor jullie discussie? kon het artikel nie vind bij de site van het nrc, sorry

Oud 12-02-2002, 09:14
Krastain
Krastain is offline
Persoonlijk vind ik dat ik sterk van geest ben. Maar toch rook ik. Waarom?
a) Ik vind niet dat je nee kunt zeggen tegen iets dat je niet kent. Ik heb het geprobeert dus.
b) Ik merkte dat de onontwarbare chaos in m'n hoofd iets minder onontwarbaar werd.
c) Ik ging door met roken, ookal is het verslavend (heb ik trouwens geen last van), en ookal is de kans op kanker dan 3 keer zo groot.
Oud 12-02-2002, 20:02
ESCO
ESCO is offline
Ja en je wordt 20 jaar eerder dood door roken.
Maar ik rook niet en toch wordt er op me neer gekeken omdat ik soms drugs gebruik 1 keer in een kwartaal en om de week smartdrugs.
Vooral wordt er op je neergeken als je drugs gebruikt door vw oers en studenten.
Maar ze moeten eens weten hoe mijn leven is ik heb vader en moeder gehad die samen gezellig met elkaar wonen.
Oud 12-02-2002, 20:13
apekop123
apekop123 is offline
Ik ben het er totaal niet mee eens

Kijk ik vind verslaving in het algemeen een vorm van zwakheid. Bijv. als iemand verslaafd is aan roken betekend dit dat hij/zij niet kan stoppen met roken en zich niet kan beheersen. Mensen die drugs gebruiken en niet verslaafd zijn vind ik dus niet mensen met een zwakkere geest. Zelf blow ik af en toe. Ik begon niet om stoer te doen , maar puur uit nieuwschierigheid. Nu blow ik af en toe omdat ik het gewoon relaxed vind. Het is niet dat ik verslaafd ben als ik een paar weekjes niet blow heb ik niet het gevoel dat ik moet blowen. Mensen die drugs gebruiken zoals paddo's en lsd en het puur nemen voor de ervaringen vind ik juist sterker van geest. Het zijn mensen die nieuwschierig zijn naar nieuwe ervaringen.
Oud 12-02-2002, 20:15
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Als je drugs nodig hebt is het een ander verhaal. Maar als je drugs neemt voor het gevoel dat het geeft en niet om je problemen te vergeten vind ik niet dat je niet sterk genoeg van geest om met je onmacht en frustraties om te gaan.
Oud 12-02-2002, 20:26
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
pienie schreef:
Waarom nemen jullie dan drugs (=voor degenen die drugs innemen roken enzo)...

Is het omdat jullie het leuk vinden?!...

Als jullie het egt leuker vinden dan de 'echte wereld' om het zo maar te stellen, dan lijkt me dat een redelijke uitvlucht...
Verschilt per middel
Wiet is puur voor het "chille" gevoel
Paddo's heb ik 1 keer gedaan en dat was uit nieuwschierigheid en voor de ervaring. De mensen kunnen zeggen wat ze willen over drugs, maar na mijn paddo trip voelde ik me een stuk beter. Ik heb nieuwe dingen mee gemaakt en het gevoel dat m'n leven met nieuwe kennis is verreikt

Sorry voor de 3 losse post's ik zal voortaan wel ff de hele topic uitlezen voor ik ga posten

Oud 12-02-2002, 22:27
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Nee.. vind ik niet.
Het wordt om duizenden redenen gebruikt.
nieuwsgierigheid, stoerdoenerij, vlucht van problemen, om maar wat voorbeelden te noemen, waarbij IMHO alleen de laatste 2 zwak zijn.

Oud 12-02-2002, 22:31
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Je kiest toch zelf bewust voor die drugs? (nog voordat je een gebruiker bent/wordt dan he.)
En ik gebruik om te genieten... heb geen frustraties, onmacht of spanningen die ik uit de weg wil gaan dmv drugs. Ik gebruik drugs ook juist als ik me lekker relaxed voel. Als je 't doet om frustraties te ontlopen kom je in die neerwaarste spiraal, en dan ben je wel zwakker van geest, maar zolang je het beheerst en doet voor het genot, ben je niet zwakker van geest.
Oud 13-02-2002, 07:04
Verwijderd
cafeïne is ook een drug!!!! zijn alle koffie en cola drinkers bij deze ook zwakker?????
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 10:47
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:

*mee eens* mensen met GEEN zwakke geest kunnen drigs gebruiken en weten waar hun grenzen liggen en waar ze moeten stoppen en daar zit het verschil zwakke geest of niet gebruiken drugs...alleen het effect en de omgang erbij is een verschil, denk ik...

en verder op staat er dat het voor mensen is die te weinig dromen.. dat is dus ook echt totale onzin... het is idd zo dat je de wereld van een andere kant gaat bekijken (heb ik dan en hoor van allerlei kanten hetzelfde) maar je gaat echt niet dromen ofzo..iig op een heeel andere manier.!

Oud 13-02-2002, 10:53
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Drexz schreef:
Verschilt per middel
Wiet is puur voor het "chille" gevoel
Paddo's heb ik 1 keer gedaan en dat was uit nieuwschierigheid en voor de ervaring. De mensen kunnen zeggen wat ze willen over drugs, maar na mijn paddo trip voelde ik me een stuk beter. Ik heb nieuwe dingen mee gemaakt en het gevoel dat m'n leven met nieuwe kennis is verreikt

ben ik het wel mee eens, je maakt dingen mee die andere niet meemaken en je die zicht op het leven toch wel zodanig veranderen dat je misschien idd wel 'wijzer' word.
maar i denk dat dat per persoon verschilt. ligt eraan of je er voor open staat ofzow..
Oud 13-02-2002, 11:00
Krastain
Krastain is offline
Citaat:
soulless schreef:
Drugs zijn niet voor zwakke mensen, absoluut niet, die gaan er echt aan kapot.
Mee eens.

Oud 13-02-2002, 11:01
Krastain
Krastain is offline
Citaat:
Prada schreef:
Wat is zwak van geest??? Of sterker nog, wat is de geest???
Andere topic.

Oud 13-02-2002, 16:21
ESCO
ESCO is offline
Echt gewoon onzin over minder geestig.
Hoe zou jij het vinden als jij een Antiliaan of een asielzoeker bent.
De meeste Antiliaanen hier in Nederland die aan de drugs zijn hebben zware problemen.
Ze komen van de Antille naar Nederland om problemen met drugs van hun familie te verlaten.
Als ze dan hier zijn staan op shiphol is er geen hulpverleners om hun op te vangen.
Daarom zoeken ze Antiliaanse dealers om met een beetje geld door te komen.
Dan komen de problemen, want ze kunnen niet gewoon even weg gaan als ze genoeg geld hebben.
Dan worden ze gewoon neergeknald,hoe dacht je dat t kan dat Antilaanse jongere meer in problemen komen door t criminele leven dan andere groepen in N.L.
Ik kom best wel vaak in Rotterdam dan zie je gewoon op het station, s'avonds een jongen van 20 en 3 jongetjes van 14 aan de speed,coke die ruzie zoeken.
En dan kom jij vertellen met lieve moeder en vader, opa, oma dat mensen aan de drugs minder van geest zijn.
En dan gaan huilen als t met je vriendje of je vriendinnetje uit is.
Je moet eerst nadenken voor je zo gaat redeneren.
Ik heb m'n vader maar 1 keer gezien in heel m'n leven.
Ja ik gebruik drugs maar ik heb m'n diploma Mavo doe nou MBO, ben ik dan zwakker van geest ofzo.
Oud 13-02-2002, 16:35
Oplosbaar
Oplosbaar is offline
Verslaving is voor de zwakkere geest
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 22:38
kosmos
kosmos is offline
Citaat:
ESCO schreef:
Echt gewoon onzin over minder geestig.
Hoe zou jij het vinden als jij een Antiliaan of een asielzoeker bent.
De meeste Antiliaanen hier in Nederland die aan de drugs zijn hebben zware problemen.
Ze komen van de Antille naar Nederland om problemen met drugs van hun familie te verlaten.
Als ze dan hier zijn staan op shiphol is er geen hulpverleners om hun op te vangen.
Daarom zoeken ze Antiliaanse dealers om met een beetje geld door te komen.
Dan komen de problemen, want ze kunnen niet gewoon even weg gaan als ze genoeg geld hebben.
Dan worden ze gewoon neergeknald,hoe dacht je dat t kan dat Antilaanse jongere meer in problemen komen door t criminele leven dan andere groepen in N.L.
Ik kom best wel vaak in Rotterdam dan zie je gewoon op het station, s'avonds een jongen van 20 en 3 jongetjes van 14 aan de speed,coke die ruzie zoeken.
En dan kom jij vertellen met lieve moeder en vader, opa, oma dat mensen aan de drugs minder van geest zijn.
En dan gaan huilen als t met je vriendje of je vriendinnetje uit is.
Je moet eerst nadenken voor je zo gaat redeneren.
Ik heb m'n vader maar 1 keer gezien in heel m'n leven.
Ja ik gebruik drugs maar ik heb m'n diploma Mavo doe nou MBO, ben ik dan zwakker van geest ofzo.
Maar dan geef je dus toe dat problemen drugsgebruik veroorzaakt bij mensen die niet met die problemen om kunnen gaan??

Begrijp me niet verkeerd hoor: De term zwakkere geest is maar een aanduiding. In mijn opzicht zijn er noch sterke noch zwakke mensen van geest. Maar ik moest het toch aankaarten anders krijg je natuurlijk geen discussie op gang.
Oud 13-02-2002, 22:47
Euforian
Euforian is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Nee.. ik vind het juist andersom !!

Drugs is voor sterkere geest !
Spirituele mensen die ver in de innerlijk zijn, profeeten.

Maar zwakkere geesten lijden er onder en eindigen op de Wallen

[Dit bericht is aangepast door Euforian (13-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 20:24
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
Citaat:

hier ben ik het wel mee eens, mooi gezegd! en ja, ik rook zelf ook wel es een jointje, maar dat is alles. van de rest hoef ik niets te weten (geen behoefte aan) en blowen doe ik ook met mate. ik kan er mee omgaan, ik ben er absoluut niet afhankelijk van of verslaafd aan. ik geniet er gewoon van voor mijn eigen plezier!

-x- K.G.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten