![]() |
|
Narcose is ook niet heel handig volgens mij.
Als je onder narcose gaat dan stopt je lichaam automatisch met ademen, dan krijg je dus een hele buis achter in je keel geduwd om nog zuurstof te kunnen krijgen. Kheb er zelf nog niets mee te maken gehad, familie wel. Maar je moet wel vaak spoelen met lauw water met zout er doorheen. Dat om onstekingen oid te kunnen voorkomen. Anders loop je een aantal dagen?/weken? met een hele bolle wang rond De verhalen verder die ik heb gehoord zijn, dat ze gewoon eerst een prik krijgen. Daarna werden er in de tanden een gat geboord waarna ze hem met een soort tang van binnenuit vast klemde en hem zo eruit halen. Maar ik weet niet of dat bij elke kaakmeneer is.
|
Bij mij kunnen ze nog nergens een gat inboren, want ze zijn nog niet door en dat mag ook niet gebeuren, wil ik mijn gebit houden zoals het is. Neenee, het is veel beter, ze gaan me opensnijden alles!
![]() En een open wond spoelen met zout water lijkt me niet echt een heel goed idee ![]() Mijn moeder zei eerst dat het slim was om te wachten tot ik er last van kreeg, omdat ik dan naar de kaakchirurg zou kruipen, maar mede omdat ik niet nog eens een beugel wil én omdat ik het vanaf volgend jaar allemaal zelf moet betalen, moet het binnen nu en eind december gebeuren ![]()
|
Een voor-verdoving is jou oplossing. Ik moest laatst micro implantaten en vind die spuit in het gehemelte ook verschrikkelijk. Met een voor-verdoving voel je wel iets van de spuit maar een stuk minder. Hier kun je gewoon naar vragen als je de spuiten krijgt in het ziekenhuis. Narcose zou ik niet doen voor dit soort ''operaties''.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou in jou geval echt kiezen voor een narcose. Hier moet je wel even om zeuren bij de kaakchirurg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus als je écht panisch bent, zijn er nog wel extra middeltjes. Volledige narcose is best een ingreep voor je lichaam, dus voor het trekken van kiezen zou ik het niet zomaar doen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb laatst gebeld naar het ziekenhuis en een afspraak gemaakt voor precies hetzelfde. Ik zie er vreselijk tegenop en heb dus nog geen geruststellende verhalen, maar ik wens je veel succes ![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Hartstikke bedankt! Ik heb vandaag met iemand gepraat die onder narcose is geweest voor een neusholteoperatie en hij zei dat het inderdaad helemaal niet lekker was en dat je lichaam heel veel moet herstellen. Dat is het niet echt waard, als de ingreep zelf maar een half uurtje duurt. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik zie ook niet op tegen die prik (ja, óók wel), maar toch meer tegen al de rest, dat ze in je mond gaan snijden en gaan wrikken en dat je dan daarna dagen pijn hebt en niet goed kan eten. Maar ik zal verder niet te veel mijn zorgen posten want dan durft Little Phoebe al helemaal niet meer.
En ik heb nog steeds geen bevestiging gehad van die afspraak, dus ik ga nu eerst maar nog eens bellen. ![]()
|
Verwijderd
|
Mjah de pijn naderhand is inderdaad erger dan die van de prik, maar dat kun je grotendeels voorkomen door op tijd met pijnstillers te beginnen (vóór de verdoving is uitgewerkt, en daarna steeds een nieuwe pijnstiller vóór de vorige helemaal is uitgewerkt).
Mijn verstandskiezen boven zijn gewoon door de tandarts getrokken, ik kon redelijk eten, alleen krachtig kauwen was pijnlijk zoals bij broodkorsten en vlees. Maar de meeste dingen kon ik gewoon eten, dus ik hoefde niet aan de vla en pap maar at gewoon brood zonder korstjes en bv. macaroni met saus. Ik kan me voorstellen dat het wel anders is als ze weggesneden moeten worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben net terug van de kaakchirurg! Mijn verstandskiezen moeten er allemaal uit. Mijn tandarts wilde dit ook niet zelf doen omdat de onderste twee scheef zaten.
Ik was echt super zenuwachtig en bang, dus zat lekker te trillen op de stoel. Het verdoven vond ik wel vervelend. Het deed eigenlijk niet zoveel pijn maar je voelt wel dat het in je zenuw gaat, wat gewoon erg vreemd voelt. Hij heeft behoorlijk vaak geprikt, maar heeft er zo wel voor gezorgd dat ik geen gehemelte prik nodig had. Toen de verdoving eenmaal was ingewerkt mocht ik naar de 'operatiekamer'. Eenmaal daar op de stoel werd er een doek over mij heengelegd met een gat boven mijn mond. De tandarts en asisstenten waren in operatiekleding verkleed, naast mij stond een zuurstoffles, hingen infusen enz. Ik vond het allemaal maar eng en wist op dat moment zeker dat ik er niet nog eens naartoe zou gaan. De tandarts vroeg aan mij of ik de verdoving voelde en wilde het even testen. Voor dat ik het wist was echter de eerste tand er al uit. Toen kwam de onderste tand, die scheef zat. Maar ook deze heeft hij gewoon getrokken. Dat gevoel is niet heel leuk. Het doet echt geen pijn maar kost gewoon veel kracht. Voordat je je hier echter druk over kunt maken is het alweer voorbij. Al met al heb ik nog geen 5 minuten in de stoel gezeten, echt bizar. Toen hij zei dat hij klaar was dacht ik echt dat hij een grapje maakte, maar hij liep gewoon de kamer uit. Ik heb de tanden meegenomen. De scheve tand is behoorlijk krom, maar hij heeft 'm er blijkbaar zonder snijden uit kunnen krijgen. Ik heb ook geen hechtingen gekregen, wat ik wel verwacht had. Verder heb ik pijnstillers (poedervorm) en mondspoeling gekregen. Binnenkort moet ik dus nog een keer voor de andere twee tanden. Ik weet dat er dan wel gesneden moet worden en dat zal vast wel wat vervelender zijn, maar na deze ervaring zie ik er echt niet meer tegenop. De verdoving is uiteindelijk het vervelendste maar ook dat is zo voorbij en je weet dat het daarna alleen maar beter voelt. Op dit moment is alles nog lekker verdoofd. Ik voel de pijn wel opkomen maar het ergste is voor nu achter de rug ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik mocht gewoon kiezen wat ik wilde: 1 maal narcose en alle 4 tegelijk, of zonder narcose maar dan in 2 keer. Heb gekozen voor het eerste omdat ik liever de korte pijn heb. Eigenlijk kan ik dat alleen maar aanraden. Ik heb uiteraard wel de kwaaltjes gehad na de operatie (pijn, eerste dagen niet eten,...), maar van narcose zelf geen last gehad. Mocht na paar u al naar huis. Nadeel daaraan vond ik dan weer dat je bij zo'n algemene verdoving met je borsten bloot onder zo'n operatiehemdje ligt en dat er in die operatiezaal zoveel volk rondloopt (wat allebei wel logisch is natuurlijk, maar niet prettig...). Dat is uiteraard niet het geval als je het bij de tandarts laat doen neem ik aan. Maar met een operatie ben je er in 1 keer wel vanaf...
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
Dat er bij zoveel mensen verstandskiezen moeten worden getrokken... ik snap het niet? Ik ken ook niemand uit m'n familie waar ze weggehaald zijn?
Sommige tandartsen zeggen al uit "voorzorg" dat je je verstandskiezen maar even moet laten trekken. Bij mij zijn er nu twee door en ik heb van geen van beide last. Nou zijn verstandskiezen geen "goede" tanden waar je echt iets aan hebt, maar om nou iets gezonds te gaan laten weghalen uit voorzorg? Sommige mensen zullen er nooit last van krijgen! En zelfs dan nog kun je altijd nog beslissen ze alsnog weg te halen. Alsof je wanneer je rond die leeftijd bent automatisch een afspraak zou moeten maken bij de kaakchirurg ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Dus het is voorzorg, maar dit is wel echt for the greater good. Ik merk nu al dat ze er tegenaan duwen, en ze zijn nog lang niet door.
||
![]() |
Citaat:
Precies. Ik heb ze bijna 10 jaar gehad, maar toen er in 1 een gaatje zat, wilde mijn tandarts ze er ook allemaal uithalen. Eén kant heb ik nu laten doen en even een kleine opsteker voor Little Phoebe: Ja, de prik is ontzettend kut, maar duurt inderdaad zo kort! Ik vond inderdaad het gewrik en getrek erger .. Mijn onderkaak was licht gekneusd volgens mij. Maar! Achteraf viel het reuze mee en als ze de andere kant eruit wil halen, zal ik er een stuk minder tegenop zien. Je hebt het al 100 keer gehoord, maar maak gewoon de afspraak. Dan is het maar voorbij en kan je zelf ook snel zeggen dat het heel erg meeviel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik ben nu de enige in mijn familie die ze nog heeft: mijn zusjes en aanstaande zwager hebben ze in de afgelopen twee jaar laten trekken (die hadden geen ruimte in hun kaken en voelden de verstandskiezen dus drukken), en mijn ouders hadden van kindsbeen slechte tanden en die zijn zelfs ál hun tanden al kwijt. ![]()
|
![]() |
Misschien komt het omdat zowel mijn vader, als mijn zus tandarts zijn. Maar de laatste keer dat ik verdoofd werd vroeg ik wanneer ze me gingen verdoven, waarna ze antwoordden dat het al gebeurd was. (is waargebeurd).
Het stelt absoluut, maar dan ook echt absoluut niets voor en het is echt geen issue om je zorgen over te maken. Een keertje bloed laten prikken is een stuk pijnlijker. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
eten na verstandskiezen trekken/snijden poetic_tragedy | 24 | 21-02-2019 21:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
verstandskiezen trekken spark88 | 24 | 10-12-2011 21:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
Waar verstandskiezen trekken? anjali | 3 | 21-02-2009 00:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
verstandskiezen @Moon | 6 | 14-07-2005 00:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vraagje over narcose + verstandskiezen trekken... Verwijderd | 32 | 24-04-2003 19:01 |