Oud 10-08-2010, 15:29
YESITSME
YESITSME is offline
haai ik heb een soort computerverslaving...
ik heb dat zo ongeveel al een jaar en zit nooit buiten ofzo
ik ben eigelijk wel toe aan een vriendin heb ik het gevoel (ik ben 14)
maar ik ken helemaal niemand buiten, best wel eum..vriendloos..
hoe kan ik nouw vrienden maken als ik niemand ken, en ik denk dat mn ouders dom zitten te doen ofzo, is dat niet gek als ik ineens naar buiten ga...

greetzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2010, 15:58
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Je zit nog op school neem ik aan? Zit er niemand in de klas, die je een beetje leuk lijkt om mee om te gaan? of als je een nieuwe klas krijgt, misschien dan als de school weer begint..

En ik denk dat je ouders het alleen maar leuk vinden als je is iets anders doet dan achter de pc zitten

Ik weet verder ook niet wat je op de computer doet de hele dag, maar van veel dingen zoals games of fora, anime, of wat dan ook,, worden vaak meetings georganiseerd. Misschien kan je naar zoiets gaan, dan ontmoet je gelijk mensen met een dezelfde interesse.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 17:00
Verwijderd
Minder computeren (maximaal een uur per dag), als je weet dat je je daar toch niet aan gaat houden: spreek met je ouders af dat je de stroomkabel van je pc maar een uur per dag mag hebben.

Verslavingen verneuken je leven gewoon.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 19:51
Kitten
Kitten is offline
Zorg dat je je vrije tijd gewoon volplant met andere dingen ipv computeren, zoals sport, muziek, naar de film gaan, tijd bij vrienden doorbrengen en zorg dat je gewoon al je huiswerk doet. Als je dan nog meer dan 2 uur per dag overhoudt om te computeren, dan zijn je ouders niet streng genoeg.

Verder zul je merken dat je toch echt uit je ivoren toren moet komen als je vrienden (en laat staan een vriendin) wil hebben. Je bent er in ieder geval nog niet aan toe.
Oud 10-08-2010, 20:31
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Probleem was juist dat hij wel tijd met vrienden wilt doorbrengen, maar hem dat niet goed lukt door de verslaving die hij had. Huiswerk maken lukt niet nu hij nog een tijd vakantie heeft.
Ik weet niet of je aan een sport doet? Je kunt daar extra tijd aan besteden, praat je makkelijker met mensen, kan je iemand vragen eens wat te doen, of meerdere mensen. Je kunt klusjes overnemen van je ouders zodat je minder gaat computeren, plus dat je wellicht nog mensen tegenkomt in de super ofzo.
Je kunt naast die sport ook misschien les nemen in een instrument.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 00:09
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Ga je nog op vakantie? Op campings ontmoet je vaak ook veel mensen. Dat is dan misschien voor de vakantie, maar je kunt er na je vakantie ook nog contact mee houden, en het is alvast een beginnetje. Zo kun je wat proberen en wennen aan het vrienden maken zeg maar.
Je kunt er ook voor kiezen om een bijbaantje te nemen. Nu in de vakantie zal dat moeilijk worden, maar dadelijk na de vakantie zijn er wel wat dingen beschikbaar. Zoek een plek waar veel jeugd is. Daar leer je wellicht ook nieuwe mensen kennen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 11:00
probleemmeisje
probleemmeisje is offline
Hoi! Ik ben ook 14, maar ik ben niet echt op zoek naar iemand.
Maarja, zullen we vrienden worden? (HIER BEDOEL IK VERDER NIKS MEE)
Wat is je email?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 22:31
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Citaat:
Hoi! Ik ben ook 14, maar ik ben niet echt op zoek naar iemand.
Maarja, zullen we vrienden worden? (HIER BEDOEL IK VERDER NIKS MEE)
Wat is je email?
Ik heb een flauw idee dat hij wel zat PC vrienden heeft.
Internet heeft ook zat leuke mensen

Ik snap dat je het goed bedoeld maarja

Verder.
Door te zeggen dat je niet opzoek bent leg je daar extra accent op en lijkt het wel weer daarop soort van min plus min is plus.

OT:

Heb ik zelf ook (gehad) de truc is om gewoon met de mensen waar je dan een beetje mee omgaat (die heb je heus wel) gewoon s'avonds naar de bar te gaan, ga uit. en ja.. ookal ben je 14. ik doe dat nu pas sinds mn 16de maar als ik het vanaf mn 14de had gedaan had ik ook 3x zo veel vrienden gehad.
Oud 19-08-2010, 09:47
Henck
Henck is offline
Vrienden moet je niet zoeken, die ontmoet je vanzelf. Althans dat is mijn ervaring
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 09:56
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
OT:

Heb ik zelf ook (gehad) de truc is om gewoon met de mensen waar je dan een beetje mee omgaat (die heb je heus wel) gewoon s'avonds naar de bar te gaan, ga uit. en ja.. ookal ben je 14. ik doe dat nu pas sinds mn 16de maar als ik het vanaf mn 14de had gedaan had ik ook 3x zo veel vrienden gehad.
Het gaat er ook niet om hoeveel vrienden je hebt. En 's avonds naar een bar gaan op je 14e is ook niet per se nodig om mensen te leren kennen. De meest voor de hand liggende plaatsen zijn school, werk, sport en op straat.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 22:03
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Citaat:
Het gaat er ook niet om hoeveel vrienden je hebt. En 's avonds naar een bar gaan op je 14e is ook niet per se nodig om mensen te leren kennen. De meest voor de hand liggende plaatsen zijn school, werk, sport en op straat.
Klopt. maar ik bedoel meer van;

Mensen van school gaan naar de stad?
ga ook gewoon een keer!
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten