Oud 31-08-2010, 10:53
sacrifice
sacrifice is offline
Hallo! ik woon in België & ik ben 17 jaar oud. Ik heb me eigenlijk geregistreerd op scholieren.com omdat ik volgend jaar een keuze moet gaan maken wat betreft studierichting en ik twijfel heel erg, daarom hoop ik dat iemand mij hier raad kan geven!
Ik wil heel graag criminologie gaan studeren, maar ik hoor van veel mensen dat je daar later niet veel mee bent, met een diploma van criminologie alleen. Dit is mijn eerste keuze, maar ik zou natuurlijk graag een goede job hebben (en ik vind dat je daar toch ook even bij je keuze bij moet stilstaan)
Dus daarna dacht ik aan psychologie; dat interesseert me wel, maar het probleem is dat ik dan weer niet goed ben in het praten met mensen.

Hopelijk kan iemand me helpen! (wat ook misschien een probleem kan zijn.. Ik volg nu economie, maar dat is eigenlijk een slechte keuze geweest vermits humane wetenschappen een betere keuze geweest zou zijn maar mocht niet van mn ouders.. Dus ik heb ook de 'basis' eigenlijk niet, weet niet of dit uitmaakt)

Groetjes! xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2010, 11:05
Verwijderd
Gaat het om universitair niveau of hogeschool niveau?

Je kunt vast beter advies krijgen van iemand uit België, maar ik kan wel vast vertellen: met psychologie hoef je niet per se psychotherapeut te worden. Er zijn ook allerlei andere beroepen die je kunt gaan doen met psycholgie, waarvan (bij universitair psychologie) wetenschappelijk onderzoeker de belangrijkste is. En bij veel algemene beroepen zoals manager komt een psychologiestudie van pas.
In Nederland wordt maar een kwart van de mensen die psychologie gestudeerd heeft, ook echt psychotherapeut.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 15:06
sacrifice
sacrifice is offline
Citaat:
Gaat het om universitair niveau of hogeschool niveau?

Je kunt vast beter advies krijgen van iemand uit België, maar ik kan wel vast vertellen: met psychologie hoef je niet per se psychotherapeut te worden. Er zijn ook allerlei andere beroepen die je kunt gaan doen met psycholgie, waarvan (bij universitair psychologie) wetenschappelijk onderzoeker de belangrijkste is. En bij veel algemene beroepen zoals manager komt een psychologiestudie van pas.
In Nederland wordt maar een kwart van de mensen die psychologie gestudeerd heeft, ook echt psychotherapeut.
Hey! Bedankt voor je antwoord... Ik ging ervan uit dat je met psychologie zoizo psychologe wordt, maar je kan er blijkbaar ook verschillende andere beroepen mee doen? Bedankt.
& het gaat om universitair niveau. Ik vind het echt moeilijk om een goede studiekeuze te maken! Wat volg jij ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten