Oud 31-08-2010, 22:37
mn*
mn* is offline
hoi allemaal,
nu het hier toch over geld gaat..

Ik ga binnenkort naar London met de school en mijn vraag is: Klopt het dat je daar nie met de euro kunt betalen? Moet je dan voordat je daar naartoe gaat je geld wisselen in Engelse pond? Of kun je ook met pinpas betalen?

alvast bedankt voor je antwoord!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2010, 06:36
Verwijderd
Dat klopt. Je kunt van te voren geld wisselen bij een wisselkantoor, die zitten op treinstations en vliegvelden, maar dat is vaak vrij duur omdat je het wisselkantoor ook moet betalen. In Engeland kun je niet in alle winkels met een buitenlandse pinpas betalen, dus daar zou ik ook niet op rekenen. Het handigst is om als je in Londen bent bij een pinautomaat geld te halen voor een paar dagen vooruit. Wel goed op je portemonnee letten als er zo veel contant in zit!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 09:47
remy476
remy476 is offline
Als je met je pinpas gaat betalen, betaal je de koers van de bank en dat is nooit gunstig. Gewoon lekker bij een wisselkantoor (niet bij een haven of vliegveld) wisselen.
Oud 01-09-2010, 10:34
Verwijderd
Ga NIET bij het wisselkantoor in Nederland wisselen. Dat kost je een hele hoop geld. In Engeland is er op de geldmarkt concurrentie en daar is het een stuk goedkoper en verder wat remy476 zegt; het is het goedkoopste om te pinnen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 10:37
Verwijderd
Ik zou een paar ponden meenemen als ''zakgeld'' en daar de rest pinnen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 10:45
ganralph
ganralph is offline
Als je gaat pinnen: vraag eventueel bij je bank na wat de pinlimieten in het buitenland zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 12:37
brands
brands is offline
Ben zelf ook in Londen geweest, en ik had het zo gedaan!
- Ik had 100 pond mee, dus van te voren besteld
- Daar in Londen zelf een bedrag van ong 200 uit de muur gehaald

Daar had ik genoeg aan om de hele week mee rond te komen . Uitgaven waren: lunch + avondeten (4 dagen), souveniers, en supermarkt
Oud 02-09-2010, 08:24
Verwijderd
pinnen kan volgens mij met bijna iedere pas, maar dan moet je wel zorgen dat er een of ander logo opstaat, met mijn jongerenpas kon het in ieder geval niet.
en pinnen kan denk ik ook wel als ze daar met ponden betalen want in eerst in denemarken kon een reisgenoot van mij ook gewoon pinnen, terwijl ze daar ook geen euros hebben
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 09:26
Verwijderd
Volgens mij nemen de meeste buitenlandse winkels wel gewoon internationale pinpassen aan, en óók jongerenpassen. Ten minste, ik heb overal altijd kunnen betalen met mijn Eurostyle pas (jongerenpas van de ABN Amro). Je kunt inderdaad daar gewoon pinnen, maar let er wel op dat je niet te vaak gaat pinnen bij pinautomaten. Sommige banken rekenen daar ook weer geld voor ^o), heb ik ooit ergens gehoord. (Geen idee of het waar is..)

Waar je op moet letten bij je pinpas, is wat voor logo erop staat. Meestal is dat Mastercard (Twee van die rondjes, eentje rood eentje blauw ), maar het kan ook Visa, of nog iets anders zijn. Die logo's staan meestal ook wel bij winkels en pinautomaten, en dan weet je dus waar je wel en niet kan pinnen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij nemen de meeste buitenlandse winkels wel gewoon internationale pinpassen aan, en óók jongerenpassen. Ten minste, ik heb overal altijd kunnen betalen met mijn Eurostyle pas (jongerenpas van de ABN Amro). Je kunt inderdaad daar gewoon pinnen, maar let er wel op dat je niet te vaak gaat pinnen bij pinautomaten. Sommige banken rekenen daar ook weer geld voor ^o), heb ik ooit ergens gehoord. (Geen idee of het waar is..)

Waar je op moet letten bij je pinpas, is wat voor logo erop staat. Meestal is dat Mastercard (Twee van die rondjes, eentje rood eentje blauw ), maar het kan ook Visa, of nog iets anders zijn. Die logo's staan meestal ook wel bij winkels en pinautomaten, en dan weet je dus waar je wel en niet kan pinnen.
ik heb de jongerenpas van de rabo, dus ws zit daar dan verschil in
volgens mij was het bij mij idd zo dat er een logo ontbrak

weet jij btw, wanneer je een normaal pas aan kan vragen, ik kan nu nl maar 150 euro per week pinnen en dat is nogal irriterend
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 17:36
arPos
arPos is offline
dat klopt, je kan er wel pinnen bij mastercard c.q. visa automaten (afhankelijk van je eigen pasmaker), en ze hebben er ook genoeg wisselkantoren.

bovendien willen ze soms nog wel eens euro's aannemen als de pond in een dalende trend zit ten opzichte van de eerstgenoemde, dat is alleen geen zekerheid.
Oud 03-09-2010, 12:45
Verwijderd
Citaat:
weet jij btw, wanneer je een normaal pas aan kan vragen, ik kan nu nl maar 150 euro per week pinnen en dat is nogal irriterend
Volgens mij kun je je eigen limiet gewoon laten wijzigen volgens mij. Dat was bij mij zo. Maar ik heb ook nooit 150 euro per week gepind... En anders zou je je bank even moeten bellen. Volgens mij kun je gewoon een andere rekening openen, hier moet je dan wel voor betalen. Meestal is het zo dat als je 18 wordt, je rekening gratis omgezet wordt naar een studentenrekening.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij kun je je eigen limiet gewoon laten wijzigen volgens mij. Dat was bij mij zo. Maar ik heb ook nooit 150 euro per week gepind... En anders zou je je bank even moeten bellen. Volgens mij kun je gewoon een andere rekening openen, hier moet je dan wel voor betalen. Meestal is het zo dat als je 18 wordt, je rekening gratis omgezet wordt naar een studentenrekening.
okee thanx,
ik pin normaal gesproken ook geen 150 per week, maar laatst was ik n week alleen thuis en ging ik winkelen in die week, dan heb je dat zo
en als ik ga winkelen voor schoolspullen&kleding zit ik dr meestal ook zo aanXD
ik kan trouwens wel gewoon geld uit de automaat halen als ik die 150 heb gehad
maar als ik voor mn 18de t huis uit ga is t toch wel handig als ik meer kan pinnen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 11:10
Verwijderd
Ik pin nooit. Betaal altijd alles gewoon in de winkel zelf met de pin, maar dat heeft voor mij nog nooit ergens een probleem opgeleverd, ook niet tijdens winkelen. Bij mij zat daar gewoon alleen de limiet van mijn saldo op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten