Oud 15-09-2010, 00:10
loverdino
loverdino is offline
Ik ga het verhaal zo kort mogelijk proberen vertellen. Ikzelf heb nog maar weinig ervaring met relaties, wel veel te veel teleurstellingen. Ik ben ook al te rade gegaan bij mijn ma en een goede vriend maar toch wou ik andere, neutrale meningen.

Het zit zo:
We kennen elkaar al jaren, maar dan gewoon oppervlakkig, korte gesprekken op straat of op een fuif. Ze heeft al enkel jaren een vriend. Deze zomer kwam ik haar eens tegen op straat, weer een kleine babbel. En dan vroeg ze om haar eens te sturen om iets te doen. Ik heb een tijdje gewacht om te sturen. Ik ben wel eens op haar werk gepasseerd (ze werkt in een taverne) en ze vroeg direct wanneer ik nu ging sturen.
Uiteindelijk heb ik gestuurd en ze was echt heel enthousiast, vrolijk in haar lange berichten. Twee dagen later vroeg ze al om ergens een wijntje te gaan drinken.

De date is er de afgesproken dag nooit van gekomen, we zaten op elkaar te wachten om te sturen. Toen het al te laat was om nog af te spreken , kreeg ik een bericht waarin ze zei dat ze tevergeefs had zitten wachten op een bericht van mij . Ze vreesde dat ik niet geïnteresseerd was en dat ik ja had gezegd om af te spreken, uit beleefdheid maar dat ik eigenlijk niet wou. Ze snapte het wel zei ze, is niet erg. Uit het bericht was dus teleurstelling af te leiden. De dag erna vroeg ze of ik eens afkwam op haar werk zodat ze me toch even kon zien. Later toen ik zei dat ik nog eens afkwam, was ze blij en zei ze dat ze dan weer niet echt presenteerbaar was tov mij (moe en bezweet zei ze).
Er was dus duidelijk interesse in mij van haar.

Het grote probleem in heel deze situatie is hare vriend. Ze ziet hem niet meer graag, geen gevoelens meer. Ze heeft het al proberen afmaken maar hij weigerde en ze heeft dan maar haar woorden teruggetrokken. Probleem is dat hij agressief is en een probleemkind is. Ze heeft schrik om het uit te maken, ze zegt dat ze hem kotsbeu is en dat ze er met opgescheept zit. Ze stelt het einde van de relatie altijd maar uit, wel door goede redenen.

Na onze tweede echte date wou ze plots afstand houden, ze wou niet met twee gasten tegelijk bezig zijn. Ze had het gevoel dat ik te veel verwachtingen had en ze geraakte maar niet van haar lief vanaf. Haar enthousiasme en haar spontaniteit waren ook als sneeuw voor de zon aan het verdwijnen. In het begin altijd lachen en zeveren in haar heel lange berichten en mij zelf beginnen sturen. Toen heb ik haar gezegd dat ik wou wachten en niet direct ging gaan lopen. Dat ze bij mij veel gelukkiger zou zijn en dat ik het beste met haar voor had.
Twee weken later wou ze dan terug een leuk gesprek hebben en dan wou ze terug afspreken voor onze wijndate. Eerst moest ze het opeens uitstellen, ze stelde zelf een andere dag voor maar dan had ze grote problemen met haar lief en ze had het er heel moeilijk mee. Ze ging me sturen als het beter was. Een week later een bericht, met haar excuses voor het even verdwijnen van de aardbol en een vage belofte voor een date, ze ging nog sturen. Vijf dagen later nog niets en we hadden elkaar toen meer dan 5 weken niet meer gezien. Ik kreeg het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden werd (terecht toch!?).

Toen heb ik een bericht gestuurd, ik zei dat het misschien beter was om er met op te houden want deze situatie kan nog maanden duren en dat ik aan het lijntje werd gehouden. Gewoon terug wat we vroeger waren, twee kennissen die even babbelden op straat. Ik hoorde nog te weinig van haar en afspreken kwam er toch niet meer van. Een dag later kreeg ik savonds een bericht. Ze zei dat het niet waar was en stelde voor om de dag erna af te spreken.
Ik zei dat het goed was maar wel de laatste kans (ik moest toch ergens mijn grenzen duidelijk stellen..). Dat is heel slecht aangekomen, ik kreeg een vies bericht terug. Ze wou mij niet voor haar winnen, ik mocht de laatste kans hebben. Ze wou gewoon duidelijk maken dat we het leuk konden hebben. Dan maar terug gewoon zoals vroeger, twee kennissen en ik deed alles dramatisch klinken.
Ik heb daarna nog twee lange berichten gestuurd waarin ik zei dat ik het allemaal niet meer wist, wat ze nu van mij verwachtte, dat ik meer wou dan vrienden. Dat ik haar dan in vrede ging laten gaan en haar ging missen. Ik heb niets meer van haar gehoord sindsdien...(5 dagen nu al)

Ik zit echt weer in een extreme situatie, het is altijd wel iets. De eerste week wist ik niet wat er mij overkwam, iemand die ik altijd al heb zien zitten toonde interesse in mij. En nu pfff, zo frustrerend en hatelijk. Ze zeggen dat ik haar moet vergeten en iemand anders moet zoeken. Maar wil ik het wel al opgeven? Maar ik kan toch moeilijk op mijn knieën gaan smeken. Ik heb nog altijd mijn zelfrespect, ik heb geen antwoord gekregen op mijn laatste twee berichten. Drie keer al moeten sturen voor antwoord is toch wel iets te veel van het goede? Moet ik daardoor haar dan echt vergeten? Ik weet echt niet meer wat gedaan...

Ze bedoelt het allemaal wel goed, dat heb ik haar ook gezegd. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat haar interesse echt zo verdwenen is. Het is allemaal veel te serieus gegaan de laatste weken en ze is geen sms'ster zei ze in het begin (al was daar in het begin niets van te merken, laatste tijd wel). En ze is niet goed in die dingen met afspreken zei ze ook in het begin. Ze heeft me op het terras van die taverne zelfs eens gevraagd om die middag af te spreken (wat voor haar in het gezicht vragen al veel was, zei ze achteraf) maar ik had al plannen met een vriend die er toen bijzat. Door er aan te denken krijg ik al een krop in de keel.

Haar lief is dus echt de spelbreker, daardoor wordt ze afgeremd. Want hij is ook te weten gekomen dat wij afspraken. Maar ze zal dan toch eens een keuze moeten maken, want ik nog maanden met haar afspreken en plezier hebben terwijl zij bij hem blijft, nee dat overleef ik niet. Dat heb ik haar ook gezegd. Ik laat haar met rust, alles laten bezinken. Maar iedere dag hoop ik dat ze stuurt en terug contact zoekt. Kan het nog goed komen?

Suggesties, analyses, ervaringen?
Thx voor het lezen alvast
een droom is in mijn schoot geworpen en er ruw terug uitgenomen, verschrikkelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2010, 00:37
Changshan
Changshan is offline
Ze is nog niet sterk/volwassen genoeg voor een relatie, dat is wat je ironisch genoeg kunt leren van haar huidige relatie. Dit moet je inderdaad laten gaan totdat ze de kracht heeft gevonden naar jou toe te komen. Sterkte dude. Enneh, 'sturen'..?
Oud 15-09-2010, 01:14
loverdino
loverdino is offline
Dat is een goede verklaring. Ironisch is dan echt wel het juiste woord als je al vier jaar samen bent met iemand. Ze ging het al twee keer afmaken (en ze hadden het zelfs eens samen gepland) maar ze is nog altijd samen.
Ze heeft mijn hoofd zot gemaakt dat ik er al een traan voor gelaten heb op een zwak moment.
Bedankt! Het gaat met ups en downs, ik was veel te optimistisch toen ik hieraan begon. Ik hoop het echt dat ze naar mij toe komt, mijn hart staat nog altijd op een kier voor haar.
Wat bedoel je met 'sturen'..? ?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 08:10
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dat het niet helemaal duidelijk is wat je bedoelt met 'sturen'. Ben je Vlaams, toevallig?
Ik denk dat jij alles gedaan hebt wat je kunt, nu moet je maar hopen dat zij verstandig genoeg blijkt te zijn om haar huidige vriendje te dumpen. Ik denk niet dat je veel kunt doen om dat te laten gebeuren, dat zal ze zelf moeten doen.
Je moet voor jezelf bepalen hoe lang je op haar wacht tot je teveel het gevoel hebt aan het lijntje te worden gehouden.
Oud 15-09-2010, 12:37
hookee
hookee is offline
Vlaams lijkt me duidelijk; voor het woord "schrik" gebruiken we "bang" in het noorden.
Iemand mag natuurlijk nooit bang zijn het uit (=af) te maken. Als dat zo is, is er al iets erg mis met de relatie.
Maar als je al zegt dat haar vriend van haar "uitspattingen" met jou weet, is er best een kans dat hij haar heeft bedreigd, of de telefoon afgenomen, of een goed gesprek gehad of..
Het is haar beurt, ga ondertussen verder met je eigen leven. Ze is bezet, ze heeft niet de kracht of wil om eruit te stappen, dus dan blijft er weinig keus over.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 15:05
loverdino
loverdino is offline
Ik ben inderdaad vlaams , 'sturen' is in de context van een sms verzenden, een email verzenden.
Het sleept al tussen haar en haar vriend aan sinds begin juli, toen wou ze het al beëindigen. Wie weet hoelang het nog gaat duren. Ik zie mezelf nog niet iemand anders vinden de komende maanden. Ons contact is toch verbroken, dus echt wachten doe ik niet meer, wel nog hopen.

Hij heeft haar al bedreigd en haar beste vriendin zei dat ze er ook bang van is. Hij heeft haar bij de keel al vastgegrepen. En nu probeert hij haar met schuldgevoelens op te zadelen. Voor haar is de relatie ten einde en zal die nooit meer goed komen. Alleen probeert hij op alle mogelijke manieren het einde te verhinderen. Hij manipuleert haar echt enorm...

Ik hoop echt dat ze niet te lang meer wacht om het uit te maken en ze ons dan een nieuwe kans wil geven. Ik probeer ze voorlopig te vergeten maar het is moeilijk.

Bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 19:00
hookee
hookee is offline
Weet je, gezien haar situatie zou het me niks verbazen dat ze jou msschien alleen wil gebruiken om haar uit haar huidige relatie te helpen. Een strohalm om zich uit het drijfzand te trekken, maar zodra ze op 't droge is...
Je bent misschien niet eens de enige.
Ik zou 'r proberen te vergeten. Mocht ze ooit nog eens "vrij" komen en ze heeft interesse, komt ze vanzelf wel weer op de lijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten