Oud 19-03-2002, 19:34
Oen
Oen is offline
Ik merk het steeds vaker, steeds als er wat gebeurd dan doe ik even een vlug gebedje, bijvoorbeeld vandaag nog, mijn nichtje, 6 jaar licht in het ziekenhuis, ze weten niet wat er mee is en ze heeft heel erg veel pijn. Hup ik doe vlug in de naam van de vader de zoon en de heilige geest amen en dan begin ik: God ik vertouw er maar weer eens op dat je het weer allemaal zal laten verlopen als dat het zal verlopen, maar toch wil ik vragen of je ervoor kan zorgen dat het goed met haar zal gaan, en dan weer in de naam van de vader.... amen
Normaal ben ik er niet mee bezig en geloof ik er echt niet in maar toch wil ik dan alles doen wat er kan gedaan kan worden. Dus mijn vraag hoe vaak bidden jullie en waarom dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2002, 19:46
Funky-Punky
Funky-Punky is offline
Ik bid niet elke dag, maar probeer het wel regelmatig te doen. De reden dat ik bid is dat ik dankbaar ben dat iets goed verlopen is, of als het totaal niet goed gaat met mensen om me heen of als ik zelf in een dipje zit. Wat ik elke keer weer merk is dat het vroeg of laat helpt, ook al sta je er niet bij stil als het even minder gaat.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 15:34
Not for Sale
Not for Sale is offline
waarom je verstoppen voor je eigen individualiteit, verantwoordelijkheid en onafhankelijkheid ?
waarom vluchten voor de werkelijkheid? waarom oorzaak en gevolg niet willen zien?
Oud 22-03-2002, 18:44
jimmyO
jimmyO is offline
Waarom het licht niet WILLEN zien? (En dan bedoel ik niet dat je het licht niet zou KUNNEN zien..)
Oud 22-03-2002, 20:56
timonx
timonx is offline
Mensen zijn nu eenmaal groepsdieren en die willen een "leider", het is immers makkelijker dingen te verwerken of beslissingen te nemen als er nog iets of iemand boven je staat. Het idee dat je alles alleen zou moeten doen en dat je zelf de hoogste macht bent laat mensen schrikken. Daarnaast spelen onze hersenen op dit gevoel in.
Oud 22-03-2002, 21:11
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik bid nooit.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:39
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
timonx schreef:
Mensen zijn nu eenmaal groepsdieren en die willen een "leider", het is immers makkelijker dingen te verwerken of beslissingen te nemen als er nog iets of iemand boven je staat. Het idee dat je alles alleen zou moeten doen en dat je zelf de hoogste macht bent laat mensen schrikken. Daarnaast spelen onze hersenen op dit gevoel in.

Exactly.

Groetjes
Ben(die het een goeie verklaring vind
Oud 23-03-2002, 06:57
Not for Sale
Not for Sale is offline
maar dat 'schrikken' moet toch een keer overgaan? ben jij wel eens ergens tien jaar geschrokken van geweest?

jimmyO ik kan het licht wel zien, maar ik hoef er niet heen, ik zit hier wel goed. Vanuit het donker kan je het licht perfect zien, vanuit het licht zie je niks.
Oud 23-03-2002, 10:10
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
maar dat 'schrikken' moet toch een keer overgaan? ben jij wel eens ergens tien jaar geschrokken van geweest?

jimmyO ik kan het licht wel zien, maar ik hoef er niet heen, ik zit hier wel goed. Vanuit het donker kan je het licht perfect zien, vanuit het licht zie je niks.

Jawel, vanuit het licht, zie je het duister, en DAT bedoel ik met het Licht zien. (Klinkt een beetje tegenstrijdig, weet ik, maar denk er maar eens over na wat ik zou kunnen bedoelen.)
Oud 23-03-2002, 16:37
Verwijderd
Ik bid wanneer ik het nodig heb. Ik heb altijd een ketting van Geloof, Hoop en Liefde om, en als ik me eenzaam voel of om wat voor reden hulp nodig heb, grijp ik het heel stevig vast. Het maakt me meestal wel iets rustiger..

Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 19:12
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
Jawel, vanuit het licht, zie je het duister, en DAT bedoel ik met het Licht zien. (Klinkt een beetje tegenstrijdig, weet ik, maar denk er maar eens over na wat ik zou kunnen bedoelen.)
"Beware of the light, it may take you away, to where no evil dwells. It will take you away, for all eternity.

Night is so beautiful (we need her as much as we need Day)"

"Together with the spiritual pestilence of the South, something also came, that killed courage and honour. The light, how the pestilence was called, troubled countless men and women, forced them, to die in their beds, not seldom of death by age. Men, who could have won fame and honour by a meaningful death on the battlefield, often had to die of weakness of age. The forces of darkness were therefore to be exterminated, war was a sin and no man dares to kill another. There was peace, but no true peace, because this peace cost the people more energy than every war could have. An eternal peace is no peace, it is the differences which create energy. The light didn't warm them, it burned them; the light didn't let them see, it blinded them; the light sucked all energy out of them and they died after a long, honourless life in bed. The light brought them peace, god's peace, pure hell!"
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 20:01
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
"Beware of the light, it may take you away, to where no evil dwells. It will take you away, for all eternity.

Night is so beautiful (we need her as much as we need Day)"

"Together with the spiritual pestilence of the South, something also came, that killed courage and honour. The light, how the pestilence was called, troubled countless men and women, forced them, to die in their beds, not seldom of death by age. Men, who could have won fame and honour by a meaningful death on the battlefield, often had to die of weakness of age. The forces of darkness were therefore to be exterminated, war was a sin and no man dares to kill another. There was peace, but no true peace, because this peace cost the people more energy than every war could have. An eternal peace is no peace, it is the differences which create energy. The light didn't warm them, it burned them; the light didn't let them see, it blinded them; the light sucked all energy out of them and they died after a long, honourless life in bed. The light brought them peace, god's peace, pure hell!"

En dat is dan gelijk de pure gedachtengang van een mens samengepropt in 1 reply geloof ik.
Oud 23-03-2002, 20:08
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
En dat is dan gelijk de pure gedachtengang van een mens samengepropt in 1 reply geloof ik.
Ik geloof dat je de essentie een beetje mist.

Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 10:04
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Ik geloof dat je de essentie een beetje mist.

Misschien heb je gelijk, maar ik haal er het volgende uit... en dan mag jij bepalen of ik de essentie mis of niet:

Het 'licht' zou mensen 'verblinden' en de vrede van God zou pure hel zijn. Waarom? Omdat de regeltjes van de religie, die men moest volgen, oneindig veel energie zouden verspillen; men zou eigenlijk geen vrijheid meer kennen omdat ze uit moesten kijken dat ze geen zonden zouden begaan.

Door al die regeltjes zou er ook haast geen eer meer zijn; mensen die gewoonlijk als helden zouden sterven in de oorlog, zouden nu een zielige dood tegemoetgaan in hun bed, omdat ze niet mee wilden doen aan de oorlog; het is namelijk een zonde om te doden.

Klopt dit ongeveer?

Iig, dat verhaal van energieverspilling zou wel kloppen als Jezus er niet was geweest. Het christendom stelt dat het onmogelijk is voor een mens om perfect te zijn; Dus moest er iemand zijn die een uitweg bracht; Jezus Christus. In feite hoeven wij dus helemaal niet goed geleeft te hebben, maar alleen geloven. Je verbeterd je leven dan vanzelf wel. (Anders is het ook geen 'levend' geloof)
Oud 24-03-2002, 18:45
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
jimmyO schreef:
Misschien heb je gelijk, maar ik haal er het volgende uit... en dan mag jij bepalen of ik de essentie mis of niet:

Het 'licht' zou mensen 'verblinden' en de vrede van God zou pure hel zijn. Waarom? Omdat de regeltjes van de religie, die men moest volgen, oneindig veel energie zouden verspillen; men zou eigenlijk geen vrijheid meer kennen omdat ze uit moesten kijken dat ze geen zonden zouden begaan.

Door al die regeltjes zou er ook haast geen eer meer zijn; mensen die gewoonlijk als helden zouden sterven in de oorlog, zouden nu een zielige dood tegemoetgaan in hun bed, omdat ze niet mee wilden doen aan de oorlog; het is namelijk een zonde om te doden.

Klopt dit ongeveer?

Iig, dat verhaal van energieverspilling zou wel kloppen als Jezus er niet was geweest. Het christendom stelt dat het onmogelijk is voor een mens om perfect te zijn; Dus moest er iemand zijn die een uitweg bracht; Jezus Christus. In feite hoeven wij dus helemaal niet goed geleeft te hebben, maar alleen geloven. Je verbeterd je leven dan vanzelf wel. (Anders is het ook geen 'levend' geloof)
Wat je hebt opgeschreven is een redelijk correcte vertaalde samenvatting ja. Maar of je het hebt begrepen is nog steeds de vraag.

Je zegt dat het eigelijk wel klopt, als Jesus niet had bestaan?
Daaruit maak ik op dat je alleen maar gelooft om in de hemel te komen?

Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 06:22
Not for Sale
Not for Sale is offline
sil je vorige sig was leuker

Je ontloopt gewoon de plicht zélf verantwoordelijkheid te nemen en zélf je morele waarden te stellen door je aan een God te geven.
Oud 25-03-2002, 10:06
Verwijderd
Spijker op de kop!
Helemaal gelijk in.
(Behalve wat je zegt over die sig. )

Iedereen: lees de vorige post nog maar eens goed.

Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 11:58
jimmyO
jimmyO is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Daaruit maak ik op dat je alleen maar gelooft om in de hemel te komen?

Ik weet niet of je dat daaruit opmaakt, maar als het wel zo is, dan maak je er iets verkeerds uit op.

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten