Oud 16-09-2010, 23:52
Kezzz
Kezzz is offline
Hallo beste mensen ik zit echt in een dip en ik ben radeloos ik ben al sins 2 jaar schoolloos. Ik heb helemaal niks bereikt in het leven heb geen enkel diploma, ik heb nooit echt mijn best gedaan op school en ging altijd met tegen zin naar school. Altijd ging alles mis, ik heb er echt heel erge spijt van dat ik toen niet mijn best heb gedaan nu ben ik een paar jaar verder denk heel anders denk serieuzer. Nu wil ik mijn school jaren weer op pakken maar heb geen zelfvertrouwen meer en geen goede motivatie meer elke keer als ik me aanmeld voor een opleiding wijzen ze me af of ze laten niks van zich horen en dat komt zo hard aan dat je niet eens meer durft aan te melden. Ik wi weer naar school ik wil studeren en een goed toekomst voor me zelf ik weet het echt niet meer mijn motivatie is gedaalt zit echt klem! Wat kan ik nog doen als zij mij geen kans meer willen geven hoe kan ik me zelf nog bewijzen ik wil het echt zoooooo graaaag. Help Help Help ik zit echt in een dip durf geen stap meer te zetten :
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2010, 07:58
Missy
Missy is offline
Dit is meer iets voor Psychologie.
Oud 17-09-2010, 09:56
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Wat een vervelende situatie.
Maar het is al een hele stap dat je die erkent en dat je er iets aan wilt gaan doen!

Mag ik vragen hoe oud je nu bent en wat je hoogste opleiding is? (als je alleen basisschool hebt, welk niveau-advies heb je in groep 8 gehad?)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 10:36
Daboman
Daboman is offline
Zelfvertrouwen is ontzettend belangrijk. De allereerste stap zou moeten zijn om dit op te krikken. Ik zou dus contact opnemen met een psycholoog. Die kan je dan vragen om de gedachtes die jou je zelfvertrouwen ontnemen in kaart te brengen, te herkennen en ermee om te gaan.

De tweede stap zou moeten zijn om in kaart te brengen wat voor jou de beste keuze zou zijn. Ook dit kan weer in overleg met je ouders of met een psycholoog, of je kan hiervoor misschien ook naar een decaan.

Neem er de tijd voor, want als je niet lekker in je vel zit, leer je niets op school. Dat betekent niet dat je de zaak moet uitstellen, maar wel dat je jezelf niets moet verwijten als het probleem over een week nog niet is opgelost.
Oud 18-09-2010, 10:34
Verwijderd
er bestaan ook van die mensen, weet niet hoe die heten, maar die kunnen je adviseren over opleidingen enz.enz.enz. en die weten vaak ook beter welke school bij je past enzo.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 17:25
Akhlys
Akhlys is offline
@duckdog: ja dat zijn van die beroepskeuzetest mensen. Die kan je bij het CWI doen. Maar volgens mij gaat het niet om de het feit dat ts niet weet wat hij wilt, maar dat ts geen zelfvertrouwen heeft en dat vormt een behoorlijk obstakel.

OT: De vraag is al gesteld, maar wat is je hoogste opleiding tot nu toe?
Verder is het idd verstandig om iets te doen aan je zelfvertrouwen. Dat kan zijn dmv professionele hulp, dat kan ook zijn dmv op stap met vrienden of vreemde mensen aanspreken als je uitgaat. Zelfs een vrolijke babbel maken met het kassameisje kan al een hoop schelen.
Ook is het belangrijk om te proberen je aandacht vooral op de positieve dingen te richten. Je kan ook lijstjes maken (is in andere topics volgens mij al uitgelegd) met de positieve en negatieve dingen die op een dag zijn gebeurd (kan iemand dit een beetje uitleggen, want ik heb me wat dit betreft niet in verdiept)
Zorg er ook voor dat je echt goed voorbereid bent als je naar een intake-gesprek voor een school gaat. Een goed begin is het halve werk, zorg dus dat je je zaakjes goed op orde hebt en met goede moed naar zoiets gaat. Nee heb je, ja kan je ALTIJD krijgen.
Oud 23-09-2010, 01:19
Kezzz
Kezzz is offline
Dank jullie wel voor jullie reacties, als advies kreeg ik lwoo op de basischool daarna heb ik v,bo basis gedaan niet behaald! en daarna de AKA opleiding op de ROC niet Afgemaakt en als laatst heb ik beveiliging gedaan ook niet afgerond!!! en daarna heb ik 2 jaar gewerkt. Ik heb me echt zo vaak aangemeld en ben op intake geweest en altijd heb ik een nee te horen gekregen de ene x maken ze een probleem over me leeftijd zeggen ze dat ik te oud ben en jongere leerlingen voorang krijgen (20) omdat ik helemaal niks heb afgemaakt denk ik dat ik een negatiefe indruk heb achter gelaten maar dan snap ik nog niet wrm ze mij nu geen kans geven want met het gedachte van nu zal ik hete cht niet verpesten want heb er echt veel van geleerd in die 2 jaar denk er nu totaal anders over! het maakt mu nu ook niet zoveel uit wat voor opleiding ik heb als ik maar school heb !!!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 13:02
CraftyByte
CraftyByte is offline
Kan je geen diploma halen via avondschool / volwassenonderwijs? Dan kan je ook nog werken als je wil...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 13:31
LW
LW is offline
Klinkt heel herkenbaar.
Ook ik had in het verleden geen enkel diploma gewoon omdat ik geen zin had om te leren.
Ik ben uiteindelijk toch weer naar school gegaan en begonnen op MBO niveau 3, en studeer nu paardengeneeskunde, wat me heel goed bevalt.
Zet je gewoon voor de volle 100% in meer kan je toch niet doen en ga er voor!
Laat zien wie jij bent, en geef het niet op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten