@duckdog: ja dat zijn van die beroepskeuzetest mensen. Die kan je bij het CWI doen. Maar volgens mij gaat het niet om de het feit dat ts niet weet wat hij wilt, maar dat ts geen zelfvertrouwen heeft en dat vormt een behoorlijk obstakel.
OT: De vraag is al gesteld, maar wat is je hoogste opleiding tot nu toe?
Verder is het idd verstandig om iets te doen aan je zelfvertrouwen. Dat kan zijn dmv professionele hulp, dat kan ook zijn dmv op stap met vrienden of vreemde mensen aanspreken als je uitgaat. Zelfs een vrolijke babbel maken met het kassameisje kan al een hoop schelen.
Ook is het belangrijk om te proberen je aandacht vooral op de positieve dingen te richten. Je kan ook lijstjes maken (is in andere topics volgens mij al uitgelegd) met de positieve en negatieve dingen die op een dag zijn gebeurd (kan iemand dit een beetje uitleggen, want ik heb me wat dit betreft niet in verdiept)
Zorg er ook voor dat je echt goed voorbereid bent als je naar een intake-gesprek voor een school gaat. Een goed begin is het halve werk, zorg dus dat je je zaakjes goed op orde hebt en met goede moed naar zoiets gaat. Nee heb je, ja kan je ALTIJD krijgen.