Oud 01-10-2010, 21:31
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 11-10-2010 om 17:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2010, 06:24
Volk
Volk is offline
Stop met voetbal en vertel je ouders dat je school er onder lijdt. Je kunt de spullen voor voetbal verkopen, het is dan alleen jammer van de contributie.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 08:41
Verwijderd
Misschien kan je zelfs nog wel een deel van de contributie terug krijgen. (Het seizoen is toch pas net begonnen?) Mijn broertje is vorig jaar ook rond deze tijd gestopt en heeft een deel ven de contributie teruggekregen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 10:20
Verwijderd
als voetbal niets voor je is, is het sowieso beter om ermee te stoppen, het vergt veel tijd van je als je ieder weekend wedstrijd hebt(en mss ook nog wel training), en het is helemaal niet leuk als je er met tegenzin heen moet gaan.
verder kun je schoolwerk zoveel mogelijk op school maken, je hoeft niet meteen pauzes op te offeren ofzo, maar je kunt wel meer aantekeningen maken tijdens de les, dan heb je aan t einde van het hoofdstuk eigenlijk al een samenvatting en is het gemakkelijker leren,
ik weet niet hoeveel projecten je doet, maar als het er meer als 3 zijn zou ik er daar ook 1 van laten vallen,
ga verder eens goed na wat je na school allemaal ombewust verplicht moet van jezelf.
ik heb bijvoorbeeld de neiging als ik uit school kom n halfuur niets te doen, beetje bankhangen ofzo, terwijl als ik dat maar 1 kwartier doe heb ik weer n kwartier extra over.

suc6!!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 10:51
Verwijderd
thanks 4 jullie reacties,
ik ga denk ik stoppen met voetbal, ik weet alleen nog niet hoe ik dat precies moet zeggen.
met die projecten (het zijn er trouwens 2) ga ik wel door, dat vind ik tenminste ook leuk.
wat betreft school, ga ik dan gwn wat meer in de klas/op school doen.

thanks
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 13:22
JustADreamer
JustADreamer is offline
Als je voetbalspullen ook net nieuw zijn kun je het heus nog wel verkopen via marktplaats en er een redelijk bedrag voor terugkrijgen hoor. En desnoods betaal je je ouders het verschil terug (als zij de spullen voor je hebben betaald). Zij moeten ook begrijpen dat school voorgaat, en dat je niet iets tegen je zin in wilt/kunt doen zonder daardoor unhappy te worden. Bedenk vanaf nu wel vantevoren of je iets wel écht leuk vind, zodat je niet weer contributie betaald hebt om vervolgens af te haken.
Oud 02-10-2010, 13:24
Verwijderd
Citaat:
verder kun je schoolwerk zoveel mogelijk op school maken, je hoeft niet meteen pauzes op te offeren ofzo, maar je kunt wel meer aantekeningen maken tijdens de les, dan heb je aan t einde van het hoofdstuk eigenlijk al een samenvatting en is het gemakkelijker leren
Inderdaad geen pauzes opofferen, het is mentaal heel zwaar om non-stop te werken.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 15:42
Balance
Balance is offline
Je bent net een maand bezig, hou dat ook in je achterhoofd. Want soms moet je gewoon even wennen aan een bepaald ritme.

Verder doe je het voorkomen alsof je nauwelijks tijd hebt om te ontspannen. Maar voetbal hóórt juist die ontspanning te zijn. Werk+school valt in de categorie werken, terwijl sport in de categorie ontspannen hoort. Ik zou dus niet zozeer helemaal stoppen met activiteiten buiten werk en school om, maar ik zou zoeken naar een activiteit die je ook echt als ontspanning ervaart. Overweeg wel nog even of het een kwestie is van de sport die je niet leuk vindt, of dat je gewoon de jongens uit je team nog goed moet leren kennen en dat het dan vanzelf leuk wordt.

Hoe vaak doe je dat krantenbaantje trouwens? Is het een ochtendkrant of een wekelijks huis-aan-huis krantje?
Als het een ochtendkrant is, zou ik overwegen om een ander baantje te zoeken. Bijvoorbeeld doordeweeks 2 avonden vakken vullen. Of in het weekend op de zaterdag werken. Dan trekt het niet elke dag aan je en is het daarom misschien beter behapbaar, terwijl je toch kan sparen.
Als het een huis-aan-huis krantje is, dan kan dat je nauwelijks zoveel werkdruk opleveren dat je het niet trekt. Dan denk ik dat het probleem hem naast het voetbal vooral ligt in het wennen aan het werk wat bij dit VWO-jaar hoort. Je kan je ouders vragen om je te helpen met het inplannen van je huiswerk bijvoorbeeld, om die last wat te verminderen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten