![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.nanowrimo.org/
Jaha, zijn er nog mededingers? Nou ja, ik weet niet eens zeker of ik mee ga doen... ik wil eigenlijk een RL persoon die ook meedoet, voor de motivatie, maar ik ken niemand irl die zoiets ook vol kan/wil houden ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb verschillende keren meegedaan en het ook wel eens gehaald. Ik twijfel nu een beetje. Ik heb het te druk om echt in een maand de 50.000 woorden te halen en dat wil ik ook niet, maar ik heb wél een verhaal dat ik graag wil schrijven en misschien kan nano een beetje helpen om mezelf aan de gang te krijgen & houden.
|
Ik doe mee en ik ga het ongetwijfeld halen, had vorig jaar in een week al 25.000 woorden. Ik vind het echt een heerlijk project om m'n gedachten een beetje mee te verzetten.
![]() Wat ik me afvroeg, beginnen jullie met een verhaal of een idee of gewoon met schrijven? En als je vast zit, hoe zorg je er dan voor dat je weer verder komt?
|
Ik ben nu elementen en zo aan het verzinnen/aanvullen zodat ik een redelijk goed lopende verhaallijn heb. Als ik eraan mee ga doen wil ik niet na een week vast komen te zitten omdat ik zo snel geen verbinding kan maken tussen twee punten in m'n plot of dat ik het zo ingewikkeld maak dat ik niet meer weet waar ik heen wil
![]() En ik denk dat ik voor die tijd wat research ga doen, want dat slokt ook altijd enorm veel tijd op. Ook deels omdat ik afgeleid raak en allemaal boeiende dingen ga zitten lezen ![]() Ik denk dat ik wil gaan voor m'n bestaande personages (uit mijn avonturenwerk, niet uit mijn SF-werken) in een soort van crossover met de tv-serie Warehouse 13. Ik had mij eigenlijk voorgenomen geen SF of iets bestaands daarvan te gebruiken als basis, maar voor iets dat maar een maandje zou moeten duren mag het wel even ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Als ik met nano echt voor de 50.000 woorden ging, dan begon ik gewoon met schrijven en schreef ik over alles wat er toevallig in me opkwam
![]() [edit] Heb eens gekeken, ik heb in 2008 ook meegedaan. Als ik nu door het verhaal lees, kan ik me er werkelijk NIETS van herinneren, het voelt heel onwerkelijk dat ik dat heb geschreven. Het is wel mijn stijl, maar ik weet totaal niet waar het over gaat. Wat wel grappig is, is dat ik in 2004 en 2006 heb meegedaan, keurig om het jaar ![]()
Laatst gewijzigd op 15-10-2010 om 10:46. |
![]() |
|
Ik denk er toch maar aan om mee te doen dit jaar. Iemand tips om hoe te beginnen? Gewoon out of the blue beginnen, of eerst toch maar een (vaag) idee vormen in je hoofd?
En waar moet je het eigenlijk schrijven? ![]() ![]()
|
Als ik mij goed herinner kun je gewoon een .txt of .doc bestand op de site uploaden en worden het aantal woorden dan geteld. Je zou daar natuurlijk perfect mee vals kunnen spelen, maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.
||
Citaat:
|
Beter kan je het op de computer typen of op papier schrijven. Als je op computers gaat schrijven heb je veel computers nodig voor 50.000 woorden
![]() Ik werk toch wel graag met een plot, of in ieder geval een stel richtlijnen. Gewoon beginnen met schrijven levert vroeg of laat toch een probleem op in het verhaal, maar dat zal er wel vanaf hangen wat voor soort verhalen j schrijft ![]()
|
Het punt van nano is dat er vaak geen enkel verhaal in te bekennen is, omdat het er enkel om gaat om voldoende woorden te krijgen
![]() Ik neem aan dat je niet serieus bent als je zegt dat een verhaal op de computer typen geen schrijven is. Schrijven hoeft toch niet per se met een pen en papier, schrijven is het rangschikken van woorden, het produceren van letters zodat er een woord, een zin, een gedicht of verhaal ontstaat.
|
Ik denk dat je er meer in leest dan dat er daadwerkelijk staat
![]() ![]() Laat staan om het dan ingebonden te krijgen. Ik heb altijd begrepen dat het punt van NaNo is om schrijven in welke vorm dan ook te motiveren, en dat het van de deelnemer afhangt of dat ins Blaue hinein is of dat het meer is uitgewerkt met een doorgedacht verhaal. Ik behoor tot de laatste categorie ![]()
||||
Citaat:
Dat is idd perfect om mee vals te spelen, maar aan valsspelen hierbij heb je natuurlijk niets. Maar als ik jouw advies volg 'moet' ik op 1 november voor m'n pc gaan zitten en zomaar beginnen te typen? Alles wat er in me opkomt (en wat ik waardig vind om te typen)? Ik weet eigenlijk niet of ik dat kan. Aan de ene kant schrijf ik heel erg uit de losse pols, maar aan de andere kant kan ik dat alleen als het om korte verhalen gaat. Ik ben benieuwd hoeveel woorden ik uiteindelijk krijg. Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
@KIET: Dat snap ik, maar ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt, ik vind het enorm flauw.
@Geel: Het is geen bindend advies of zo, het is niet dat je zeker 50.000 woorden gaat halen als je zomaar begint te typen. Natuurlijk is het handig als je enigszins een idee hebt, maar het is voor iedereen anders, sommige mensen willen de eerste versie van hun manuscript schrijven, anderen doen zomaar wat. Doe waar je je prettig bij voelt, nano is er in elk geval voor om je te motiveren te schrijven ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
Het was een taalgrapje over iets wat jij zei en dat dubbel interpreteerbaar is
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Hmm mijn vriendje wil meedoen, maar die heeft een tentamen in de eerste week en hij kan het zich écht niet veroorloven om dat niet te halen, dus hij gaat pas na de eerste week beginnen denk ik
![]() @Roosje: Tot nu toe ben ik altijd begonnen met een idee in m'n hoofd, en dat ga ik deze keer ook doen. Maar het idee is nu wel érg vaag; alleen een heel basic plot, geen personages of locatie of wat dan ook. Maar ik hoop dat het helpt ![]() |
![]() |
|
Ik heb een plot..lijn en besloten dat ik het in het Engels ga doen. Vrees voor het ergste maar misschien dat met duizenden anderen schrijven mij wel een stuk beter motiveert dan tweehonderd woorden per dag.
|
Ik doe een poging, maar ik ben een beetje bang dat het gaat botsen met mijn normale planning en die is voor mij vrij heilig
![]()
|
Ik ben ook nog niet begonnen, want ik moet drie essays schrijven en een tentamen leren. Maar de tweede helft van november heb ik misschien meer tijd
![]() En ik hoorde ook alweer dat de site steeds vastliep, stom.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|