Oud 20-10-2010, 19:29
Verwijderd
Ik heb al bijna een halve fles leeg.
Advertentie
Oud 20-10-2010, 19:29
Verwijderd
Dat jullie het even weten he!!!1
Oud 20-10-2010, 19:30
Verwijderd
Hallo
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Lekker in talen wroeten <3

En jij?
Ik ga lekker in hersenen wroeten

Klinische linguistiek.

Ben nu nog met m'n bachelor bezig maar ik twijfel tussen de master clinical linguistics en logopediewetenschappen+verkorte logopedie opleiding. Het voordeel van de eerste is dat het een onderzoeksmaster is, het voordeel van de laatste is dat ik dan behandelingsbevoegdheid zou hebben. Dus da's nog even lastig. Maar taalstoornissen either way.
Verwijderd
Citaat:
Oud 20-10-2010, 19:31
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
ga je weer voor de 1.5 fles? ( of was het maar 1)
Oud 20-10-2010, 19:32
Rationeel
Rationeel is offline
ah, de sinterklaasposterdiscussie. hoe staan jullie daarin?
Verwijderd
Citaat:
Dat jullie het even weten he!!!1
Door het laat je horen topic hoor ik nu de hele je stem in mijn hoofd bij je posts

Citaat:
Hallo
hoi
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Hallo
goeeeeedenavond!
Verwijderd
Citaat:
/care.
Oud 20-10-2010, 19:33
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik ben met Johan! (maar dat wist je al)
Verwijderd
Citaat:
of Platenmaatschappij A die kutband B in DWDD wil wegens een nieuwe CD
A, B, CD Wat een poëzie!

"een nieuwe CD over E" zou het helemaal afmaken!
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
/care.
/care mijn reet! meningen wil ik
Oud 20-10-2010, 19:34
Rationeel
Rationeel is offline
ik vind johan maar een vies mannetje, maar ik vind het ook geen goed idee om posters van een evil-sinterklaas op te hangen. zo mijn zegje is gedaan.
Verwijderd
Citaat:
/care mijn reet! meningen wil ik
ik doe niet aan meningen
Verwijderd
Citaat:
Mwah, ik verwacht een vrij flauwe film.

Oh, en ik zie het probleem niet. Dick Maas zei al: als je ze 6 jaar lang kunt voorliegen dat de Sint bestaat, dan kun je ook heus wel iets creatiefs verzinnen om die poster goed te praten, ALS ze er al om vragen.

Een 6-jarig kind merkte op over de poster: "Wat een rare Sint. Hij ziet er niet zo aardig uit. De echte Sint is veel liever dan dat."
Oud 20-10-2010, 19:35
Verwijderd
Overigens staat er 12 november al wel een biosdate met mijn beste vriendinnetje gepland om 'sint' te gaan zien
Oud 20-10-2010, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Ik ga lekker in hersenen wroeten

Klinische linguistiek.

Ben nu nog met m'n bachelor bezig maar ik twijfel tussen de master clinical linguistics en logopediewetenschappen+verkorte logopedie opleiding. Het voordeel van de eerste is dat het een onderzoeksmaster is, het voordeel van de laatste is dat ik dan behandelingsbevoegdheid zou hebben. Dus da's nog even lastig. Maar taalstoornissen either way.
Ja, dat heb ik ook heel tof gevonden - en nog steeds wel - maar het ligt me niet. Ik vind het wel heel gaaf dat taalwetenschap zo breed is
Oud 20-10-2010, 19:36
Carn
Carn is offline
Citaat:
een vrij flauwe film lijkt me ook het hele concept
Oud 20-10-2010, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Hallo
HOIII!!

KIJK Eens HOE HYSTERISCH IK DOE!!!!111
Verwijderd
Ik vind het wel een eerlijke deal, de kindjes verliezen hun geloof in Sinterklaas, ik verlies mijn geloof in de Nederlandse filmindustrie.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Oh, en ik zie het probleem niet. Dick Maas zei al: als je ze 6 jaar lang kunt voorliegen dat de Sint bestaat, dan kun je ook heus wel iets creatiefs verzinnen om die poster goed te praten, ALS ze er al om vragen.

Een 6-jarig kind merkte op over de poster: "Wat een rare Sint. Hij ziet er niet zo aardig uit. De echte Sint is veel liever dan dat."
owja. de voorliegen-argument-fail
Oud 20-10-2010, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Door het laat je horen topic hoor ik nu de hele je stem in mijn hoofd bij je posts
Oh god, dat kan nooit prettig zijn.
Oud 20-10-2010, 19:39
Verwijderd
Citaat:
hoi
(k)

Citaat:
goeeeeedenavond!
Hoe is!?

Citaat:
HOIII!!

KIJK Eens HOE HYSTERISCH IK DOE!!!!111
Ik zou je eerder als labiel typeren als je zo gaat doen. Stefenootje, daag me alsjeblieft niet uit.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja, dat heb ik ook heel tof gevonden - en nog steeds wel - maar het ligt me niet. Ik vind het wel heel gaaf dat taalwetenschap zo breed is
Ik heb het andersom Ik vind juist dat deel van sociolinguistiek wel interessant, maar ik zou er niet verder mee willen. Meer als een soort "leuke kennis om te hebben"
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat het niet kan. Sommige kinderen zijn al heel bang voor Sinterklaas (zoals ik vroeger) Zo'n poster die ze ergens tegen kunnen komen doet dan natuurlijk geen goed.

Ook hoop ik echt dat de trailers e.d. niet overdag worden uitgezonden. Vinden mensen misschien overdreven, maar kinderen kunnen daar echt heel bang van worden.

Echt, wij als volwassenen doen het misschien te snel af als 'ach, dat snappen ze wel', maar ik ben een tijdje getraumatiseerd geweest door iets dat ik op televisie heb gezien. Als ik dat had, zijn er vast meer kinderen.
Oud 20-10-2010, 19:40
Verwijderd
Citaat:
(Ik zou je eerder als labiel typeren als je zo gaat doen. Stefenootje, daag me alsjeblieft niet uit.
:')

Ik daag je uit jonge.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Wat een kutargument. Heb jij nooit als kind genoten van de magie van sinterklaas?
Verwijderd
Citaat:
Oh god, dat kan nooit prettig zijn.
Och, je hebt best een prettige radiostem enzo

@Rationeel, waar sta jij in de discussie?
Oud 20-10-2010, 19:41
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
ik vind johan maar een vies mannetje, maar ik vind het ook geen goed idee om posters van een evil-sinterklaas op te hangen. zo mijn zegje is gedaan.
daar dus.
Oud 20-10-2010, 19:41
Verwijderd
Godver, die gehandicapten bij Hello Goodbye. GODVER Ik bescheur me
Oud 20-10-2010, 19:42
Verwijderd
Citaat:
daar dus.
Oh sorry ik 'luisterde' niet

Eh bas en stefenootje moet ik popcorn gaan bakken of gaan jullie lief doen?
Oud 20-10-2010, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Oh sorry ik 'luisterde' niet

Eh bas en stefenootje moet ik popcorn gaan bakken of gaan jullie lief doen?
Ja nou ja, ik snap hem niet zo goed alleen!
Verwijderd
Citaat:
Wat een kutargument. Heb jij nooit als kind genoten van de magie van sinterklaas?
Jawel hoor, hoezo? Ik zeg ook niet dat dat voorliegen iets slechts is, daar gaat het niet om. Alleen vind ik wel dat als die kindjes, ALS die al van streek zijn door zo'n poster, of er vragen over gaan stellen, dat je dan als ouder iets kunt verzinnen om eventuele onrust te sussen.

Hoe praat je goed dat er op elke straathoek 20 kerstmannen staan? Dan moet je als ouder ook inventief zijn en zeggen: "dat zijn HULP-kerstmannen" of "dat is het stoute neefje van de Sint". Mogelijkheden genoeg.
Verwijderd
Citaat:
Godver, die gehandicapten bij Hello Goodbye. GODVER Ik bescheur me
Ik moet ook altijd lachen om zoiets, maar ik mag dat niet van m;n moeder, omdat ze dan bang is dat ik ook zulke kinderen krijg later
Oud 20-10-2010, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het andersom Ik vind juist dat deel van sociolinguistiek wel interessant, maar ik zou er niet verder mee willen. Meer als een soort "leuke kennis om te hebben"
Sociolinguistiek leek me heel leuk, maar ik vind het stiekem maar saai. Ooit een dialectonderzoekje moeten doen, en ik haat het 'veldwerk', brr Maar bij taaltypologie hou ik vooral van het theoretische, en dan vooral grammatica en syntaxis (en wat morfologie). Voor m'n scriptie en stage mag ik lekker in de bieb grammatica's van allerlei talen gaan doorbladeren op zoek naar data <3 Ik voel niet de behoefte naar afgelegen landjes te gaan om een uitstervende taal te onderzoeken ofzo
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het anders best een heel prima argument. Kinderen maken er toch hun eigen verhaal van.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Jawel hoor, hoezo? Ik zeg ook niet dat dat voorliegen iets slechts is, daar gaat het niet om. Alleen vind ik wel dat als die kindjes, ALS die al van streek zijn door zo'n poster, of er vragen over gaan stellen, dat je dan als ouder iets kunt verzinnen om eventuele onrust te sussen.
Maar waarom zou je in godsnaam überhaupt die situatie willen creëren?
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
het is geen als-vraag. er zullen meer dan veel kinderen bang worden door die poster. en je moet goede/leuke dingen niet eng maken.
Oud 20-10-2010, 19:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sociolinguistiek leek me heel leuk, maar ik vind het stiekem maar saai. Ooit een dialectonderzoekje moeten doen, en ik haat het 'veldwerk', brr Maar bij taaltypologie hou ik vooral van het theoretische, en dan vooral grammatica en syntaxis (en wat morfologie). Voor m'n scriptie en stage mag ik lekker in de bieb grammatica's van allerlei talen gaan doorbladeren op zoek naar data <3 Ik voel niet de behoefte naar afgelegen landjes te gaan om een uitstervende taal te onderzoeken ofzo
Ja, ik heb ook een dialectonderzoek gedaan en ben toen helemaal op sociolinguistiek afgeknapt

Maar dan moet je toch nog wel af en toe bomen tekenen?
Oud 20-10-2010, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Ik moet ook altijd lachen om zoiets, maar ik mag dat niet van m;n moeder, omdat ze dan bang is dat ik ook zulke kinderen krijg later
Karma bestaat lekker toch niet
Oud 20-10-2010, 19:46
Verwijderd
Gewoon niet aan kinderen beginnen dan krijg je die ellende over 'hoe leg ik een poster uit' ook niet
Oud 20-10-2010, 19:47
Verwijderd
En je hoeft geen poepluiers te verschonen.
Verwijderd
Morgen ga ik mijn bul krijgen
Verwijderd
Of die krengen te meppen als ze zich misdragen in de supermarkt.
Oud 20-10-2010, 19:48
Rationeel
Rationeel is offline
daar heb je een venuswezen voor
Verwijderd
Citaat:
Of die krengen te meppen als ze zich misdragen in de supermarkt.
Dat zou nog wel soort van leuk zijn
Verwijderd
Citaat:
Morgen ga ik mijn bul krijgen
Jeej!

Citaat:
daar heb je een venuswezen voor
Behalve als het papadag is natuurlijk!
Oud 20-10-2010, 19:49
Lorelei
Lorelei is offline