Oud 12-12-2002, 21:28
Verwijderd
ik vroeg het me alleen maar af. Als ze even de oceaan op gaan hebben ze genoeg ruimte om ff flink door te varen, dus de ruimte die je hebt is geen beperking.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2002, 21:57
niemand
niemand is offline
ik denk zelf dat de kans klein is, want wat voor golven maakt zon schip? volgens mij worden dat geen kleine golfjes
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 12:15
heumen
heumen is offline
Volgens mij bestaan die al. Kan me herinneren van Extreme Machines op Discovery dat dat in de jaren 70 al eens geprobeerd was (met succes). Je kan met die boten alleen niet de zee op. Voor laag "vliegen" over water kun je namelijk geen golven gebruiken. Zo'n schip maakt idd behoorlijke golven maar heeft er zelf geen last van aangezien ie sneller vaart dan dat de golf zich voortplant.
Oud 13-12-2002, 15:11
Verwijderd
Interessante vraag is dan, wanneer is iets een schip.

Ik denk dat laagvliegende schepen, die weinig contact met het water in stuiterballen veranderen, omdat golven onvoorspelbaar zijn.

Schepen met veel vermogen die het water echt wegduwen en geen last van golven hebben, gebruiken naar mijn mening zoveel energie dat ze niet meer rendabel zijn t.o.v een vliegtuig.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 16:11
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ik denk dat het dan eerder een hoavercraft word dan een boot hoor. En misschien dat een duikboot over een aantal jaren misschien ook zo hard kan. Alleen een boot lijkt me sterk, omdat die dan stuitert.
Oud 14-12-2002, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ik denk dat het dan eerder een hoavercraft word dan een boot hoor. En misschien dat een duikboot over een aantal jaren misschien ook zo hard kan. Alleen een boot lijkt me sterk, omdat die dan stuitert.
zo'n snelle duikboot zie ik nog niet zo snel gebeuren, want onder water heb je een enorme wrijving, dus kost heet enorme hoeveelheden energie.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 21:31
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik denk wel onderzeeërs... maar die zou je ook weer vliegtuigen kunnen noemen. Maar ik had eens op discovery iets gezien over boten onder water die een luchtbel om zich heen zouden moeten maken (ongeveer tot een cm boven de romp) en zo nog maar erg weinig weerstand hebben. Is een klein beetje succesvol getest in een lab.

Je hebt wel remkracht door de lucht die je naar voren blaast maar er is een soort top-efficientie-snelheid. Het water valt dan net achter je weer omlaag ofzo en weerstand is erg laag en remkracht door blazen is nog niet 'te' groot.
Als dit ooit wat zou worden dan krijg je schepen die sneller dan het geluid zouden kunnen gaan.
Oud 19-12-2002, 08:36
heumen
heumen is offline
Technisch gesproken moet een duikboot veel harder gaan om door de geluidsbarriere te gaan aangezien de geluidssnelheid in water 1500 m/s is ipv 340 m/s.

Halverwege deze pagina staat in ieder geval een snelle boot.

De geluidsbarriere is blijkbaar nog niet doorbroken (record is 146 m/s) en de laatste twee pogingen daartoe zijn door de bestuurders met de dood betaald.
Oud 19-12-2002, 19:39
Verwijderd
supersonische duiboot zou moeten kunnen als je een manier hebt om dat water van de romp weg te houden.

verdampen ofzo

maar dat gaat nog moeilijker worden denk ik.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:31
Apeklit
Apeklit is offline
Ja ik heb er een hier staan man
Oud 12-01-2003, 16:42
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Als het niet zou kunnen betekend dat er een bepaald maximum is waarmee water verplaatst kan worden. De vraag is den ik meer of er praktisch nut voor is...
Oud 12-01-2003, 19:15
Rerisen Phoenix
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Als het niet zou kunnen betekend dat er een bepaald maximum is waarmee water verplaatst kan worden. De vraag is den ik meer of er praktisch nut voor is...
Wat dacht je van een kernraket onderwater?

Vliegt met 1500 km/u erg diep, niemand ziet hem, en plots.... ontdekt de heer george W bush dat zijn raketschild verspild geld was.
Oud 13-01-2003, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Vliegt met 1500 km/u erg diep, niemand ziet hem, en plots.... ontdekt de heer george W bush dat zijn raketschild verspild geld was.
Dan moet Bush ook een raketschild onder water bouwen, zo voor de oost- en westkust langs

Zou wel cool zijn, oorlog onder water compleet met kruisraketten ed.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 09:22
heumen
heumen is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Alleen jammer dat G.W Bush de enige persoon is met dit soort wapens....(volgens mij zijn alle russische subs inmiddels weggeroest)
Oud 14-01-2003, 15:52
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:

Zou wel cool zijn, oorlog onder water compleet met kruisraketten ed.
ZOU DAT FF COOL ZIJN, EEN KERNOORLOG!
Oud 15-01-2003, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Coolkast schreef:
ZOU DAT FF COOL ZIJN, EEN KERNOORLOG!
kruisraketten zijn neit per definitie kernraketten.

kruis staat voor kruisvlucht.

zo ongeveer als:
je programmeert een doel in, vuurt dat ding af en hij vliegt er zelfstandig heen.

hij komt alleen niet retour.
das wel vervelend, want anders kon die ook ff langs de mcdrive
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:26
Not for Sale
Not for Sale is offline
Er was sprake van onderwaternukes (resisen), en toen zei Floris dat hij een onderwateroorlog compleet met kruisraketten wel cool vond.

Hoe dan ook, nukes of niet, blijft idd erg cool dat een gebied dat tot nu toe vrij is van menselijke waanzin, de diepzee, ook te maken moet krijgen met machtsgeile doodzaaiende legers Heeeel erg cool
Oud 15-01-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Coolkast schreef:
Er was sprake van onderwaternukes (resisen), en toen zei Floris dat hij een onderwateroorlog compleet met kruisraketten wel cool vond.

Hoe dan ook, nukes of niet, blijft idd erg cool dat een gebied dat tot nu toe vrij is van menselijke waanzin, de diepzee, ook te maken moet krijgen met machtsgeile doodzaaiende legers Heeeel erg cool
variatie aan spijzen doet eten
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 10:17
Verwijderd
Waarom neemt iedereen het nou zo serieus op? Denk je nou echt dat ik op en oorlog oid zit te wachten???
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 21:24
Verwijderd
ik denk het niet.
de weerstand van het water zo dan denk ik te groot worden, het zal dus te veel energie kosten en niet rendabel zijn.

als de boot zo snel tegen een golf aan slaat heb je best kans op een flinke rompbeschadiging.

Als je dan over een flinke golf gaat word je meteen gelanceerd en kan je gaan vliegen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 11:34
Verwijderd
Dat is imo veel te gevaarlijk. Zo'n schip zou dan dus heel licht moeten zijn en kan dan gewoon omslaan. Anders kan hij nooit optijd remmen als er plotseling iets voor hem gebeurd, er zijn nu al schepen die een 20 minuten van te voren weten dat ze tegen dat klif gaan aanslaan, omdat ze niet meer op tijd kunnen keren.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 21:47
Rerisen Phoenix
Citaat:
lafjuh schreef:
ik denk het niet.
de weerstand van het water zo dan denk ik te groot worden, het zal dus te veel energie kosten en niet rendabel zijn.

als de boot zo snel tegen een golf aan slaat heb je best kans op een flinke rompbeschadiging.

Als je dan over een flinke golf gaat word je meteen gelanceerd en kan je gaan vliegen.
je sig zegt toch 'duiken is lekker'?

Er zijn al min of meer succesvolle tests gedaan met onderzeeërs die luchtbel om zich heen maakte. Veel minder weerstand;
Oud 11-02-2003, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
je sig zegt toch 'duiken is lekker'?

Er zijn al min of meer succesvolle tests gedaan met onderzeeërs die luchtbel om zich heen maakte. Veel minder weerstand;
Duikboten zie ik misschien nog wel gebeuren, maar gewone boten eigenlijk niet, die worden volgens mij dan gelanceerd, dus zou je er gewichten aan moeten hangen, en dat kost nog meer energie en zinken ze bij stil liggen.

Offtopic: duiken ís lekker
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 14:12
BendeBen
BendeBen is offline
naja als je dan tegen een ijsberg aanfietst is het iig snel gebeurt
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:16
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Havock schreef:
supersonische duiboot zou moeten kunnen als je een manier hebt om dat water van de romp weg te houden.

verdampen ofzo

maar dat gaat nog moeilijker worden denk ik.
nou ze hebben een tijd geleden idd zoiets gevonden. de onderzeeboot zat dan in een soort gas-envelop, en daardoor werd de watervrijwing sterk verminderd. in combinatie met de nieuwe onderwater-straalmotor... wie weet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2003, 19:27
Tampert
Tampert is offline
waarom zou je niet gaan vliegen als je met die snelheid over de oceaan wilt gaan? Dan is het nut van een schip toch ook weg...?
Oud 20-02-2003, 21:54
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Tampert schreef:
waarom zou je niet gaan vliegen als je met die snelheid over de oceaan wilt gaan? Dan is het nut van een schip toch ook weg...?
en het nut van een schip is?.....
drijven? een vlot zou dat ook doen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 22:17
Stff
Stff is offline
ooit zullen ze best wel komen ja, maar niet in de nabije toekomst, het water remt teveel af.
Oud 25-02-2003, 23:03
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
bonefish schreef:
en het nut van een schip is?.....
drijven? een vlot zou dat ook doen.
het nut van een schip is volgens mij dat het goedkoop vervoer is en dat het ontspannend is (denk aan een cruise).

een schip dat sneller gaat dan het geluid zal erg duur zijn om te maken, te onderhouden en te runnen. Dat kost zeer veel geld en waarschijnlijk nog meer geld dan een vliegtuig. Verder kun je moeilijk met de geluidssnelhied gaan cruisen
Conclusie: zo'n schip voegt niets toe aan wat we nu hebben...

volgens mij zou zo'n schip trouwens ook problemen krijgen met golven van water.
Oud 02-03-2003, 22:52
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Tampert schreef:
het nut van een schip is volgens mij dat het goedkoop vervoer is en dat het ontspannend is (denk aan een cruise).

een schip dat sneller gaat dan het geluid zal erg duur zijn om te maken, te onderhouden en te runnen. Dat kost zeer veel geld en waarschijnlijk nog meer geld dan een vliegtuig. Verder kun je moeilijk met de geluidssnelhied gaan cruisen
Conclusie: zo'n schip voegt niets toe aan wat we nu hebben...

volgens mij zou zo'n schip trouwens ook problemen krijgen met golven van water.
doen ze meer om de prestatie zelf, niet het nut er van, snelste auto is ook totaal nutteloos, snelste 'vliegtuig' ook.. etc... onderzeeers die supersnel gaan is wel superinteressant voor het leger.
Oud 02-03-2003, 22:53
SpAwNy
SpAwNy is offline
Ik denk het wel.. ooit... over tig jaar....

editted by: Just Johan

Laatst gewijzigd op 03-03-2003 om 09:20.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 16:12
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Blizz schreef:
doen ze meer om de prestatie zelf, niet het nut er van, snelste auto is ook totaal nutteloos, snelste 'vliegtuig' ook.. etc... onderzeeers die supersnel gaan is wel superinteressant voor het leger.
snelste auto heeft nog enig nut. Het is de goedkoopste manier om snel van A naar B te komen. Soms heb je dat n eenmaal nodig
Oud 06-03-2003, 18:12
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Tampert schreef:
snelste auto heeft nog enig nut. Het is de goedkoopste manier om snel van A naar B te komen. Soms heb je dat n eenmaal nodig
Uhm.. Nee. De Snelste auto kan 1100 km/u en is geen goedkope grap. Kan alleen maar in grote totaal vlakke zoutwoestijnen rijden, en louter rechtdoor. Niet mijn definitie van nut.
Oud 09-03-2003, 14:32
Verwijderd
Het grote probleem is de tegengestelde kracht die veroorzaakt wordt door het water dat je opzij duwt.

Ik denk dat het wel mogelijk is, maar dan moet het schip zo zijn ontworpen dat het heel makkelijk over het water glijdt als het ware, met weinig weerstand
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten