Oud 06-03-2011, 13:49
Verwijderd
Hallo,
ik weet niet of dit hier hoort of op V&V maar hier komen doorgaans meer forummers dus toch maar hier gedaan

Ik weet nog niet zeker of ik deze zomer met mijn ouders mee wil op vakantie, naar zuid-oost frankrijk, de plek waar ze heengaan zal ik me ws totaal niet thuisvoelen, maar 3 weken alleen thuis zie ik ook niet zitten.
Dus dacht ik misschien kan ik dan de eerste week mee naar frankrijk en daarna met de trein terug,
maar weet iemand wat dat ongeveer kost?

Xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2011, 20:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt volgens mij de zon-thalys oid vanuit Zuid-Frankrijk naar Nederland. Zou je eens moeten kijken op www.nshispeed.nl of je daar wat over kan vinden maar misschien is het nog wat vroeg en staan er nu vooral dingen over ski-thalys op. Verder kan je ook erg goedkoop vliegen van bijvoorbeeld Carcassone naar Rotterdam/Amsterdam. Wellicht is dat ook nog een optie?
Oud 06-03-2011, 21:22
Verwijderd
Hmmm amsterdam is wat ver...
Eindhoven of maastricht zou dan beter uitkomen. Ik weet ook niet of er daar in frankrijk n vliegveld in de buurt is....
Maar mag je dat als 14 jarige wel zonder begeleiding??
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 14:38
saadiie
saadiie is offline
Citaat:
Hmmm amsterdam is wat ver...
Eindhoven of maastricht zou dan beter uitkomen. Ik weet ook niet of er daar in frankrijk n vliegveld in de buurt is....
Maar mag je dat als 14 jarige wel zonder begeleiding??
Ik denk zelf van niet, je moet min. 16 jaar oud zijn om alleen te kunnen reizen.
Oud 07-03-2011, 15:51
Verwijderd
@hierboven?
Niet om ruzie te zoeken of een hele discussie te starten, maar waar baseer je dat op?
Ik vroeg me alleen af of er wettelijk regels voor zijn...
Niet wat over het algemeen ''normaal'' wordt gevonden door de maatschappij.
want daar heb ik me nooit aan gehouden dus in dit geval hoef ik dat ook niet.....
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 16:21
Mali
Mali is offline
Ik ben toen ik net 15 was samen met een andere meisje van 15 naar Amerika gevlogen. Het zou dus wel moeten kunnen maar dat is per vliegtuigmaatschappij verschillend.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 21:48
saadiie
saadiie is offline
Citaat:
@hierboven?
Niet om ruzie te zoeken of een hele discussie te starten, maar waar baseer je dat op?
Ik vroeg me alleen af of er wettelijk regels voor zijn...
Niet wat over het algemeen ''normaal'' wordt gevonden door de maatschappij.
want daar heb ik me nooit aan gehouden dus in dit geval hoef ik dat ook niet.....
@Duckdoggy,
Woow, je komt wel erg kort de bocht uit,& je hoeft niet te doen wat de maatschappij 'normaal' vindt te doen hoor.
& als er 'wettelijke regels' ervoor zijn, tja googelen hé.
Oud 08-03-2011, 08:20
Verwijderd
@Saadiie, sorry dat ik zo kortaf deed
En ik heb al gegoogled maar ik kon het niet vinden, daarom wilde ik vragen of hier iemand t wist
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 21:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kijk gewoon eens op de sites van NS Hispeed en/of vliegtuigmaatschappijen of bel even. Dan weet je meer en ook gelijk of het de moeite is om je er in te verdiepen of dat het sowieso niet mag.
Oud 09-03-2011, 08:34
brands
brands is offline
Voor het vliegtuig zijn hier wat regels te vinden klik. Met een beetje goed googlen kom je er toch wel
Oud 09-03-2011, 12:58
Verwijderd
vliegen gaat denk ik lastig worden...
ik betwijfel of er ergens een vliegveld in de buurt is aangezien we naar nogal een boerengat gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 18:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan toch met een taxi van/naar vliegveld? Treinstations van waaruit je naar Nederland kan (of waar regelmatig treinen komen) zijn in Frankrijk ook niet heel dik gezaaid hoor.
Oud 09-03-2011, 19:07
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Waarschijnlijk moet je dan overstappen als je met de trein gaat. Dat lijkt me ook niet echt ideaal voor een 14 jarig meisje alleen in een vreemd land waar je de taal niet spreekt.
Ik zou als het mag ook eerder met het vliegtuig gaan. Lijkt mij dat er ook wel naar eindhoven wordt gevlogen, maar al kom je in amsterdam aan. Dan kan je vanaf daar toch alsnog de trein pakken, dat lijkt me iig makkelijker dan met de trein vanuit zuid frankrijk.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 21:31
Verwijderd
Overstappen etc is geen probleem als ik vantevoren weet hoe en wat, of desnoods reist een van mn ouders een stukje mee....
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 17:31
Verwijderd
ik zoek btw nog n mooie stad om een paar daagjes te bezoeken...
iemand tips??
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 17:31
Verwijderd
hoeft btw geen stad in frankrijk te zijn....
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 21:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ik zoek btw nog n mooie stad om een paar daagjes te bezoeken...
iemand tips??
Amsterdam, Maastricht, Gent, Brugge, Brussel, Leuven, Parijs, Keulen, Berlijn, Londen, Praag, Montpellier, Wenen, Barcelona, Milaan, Rome, Florence, Bologna, München.
Oud 22-03-2011, 10:07
Verwijderd
Al its gevonden voor je treinreis?
Ik wilde vorig jaar met de trein naar Perpignan reizen, maar dat bleek a) heel duur, duurder dan vliegen, b) incl. overstaptijd ongeveer twintig uur reizen c) niet mogelijk te zijn zonder over te stappen in Parijs. En dan neit van perron naar perron, maar van station x aan de ene kant van parijs naar station y aan de andere kant van Parijs. Niet handig dus. Uieindelijk ben ik met het vliegtuig gegaan. Ik ben naar Gerona gevlogen, een kleine voorstad van Barcelona. Ryanair vliegt daar heel erg goedkoop naar toe, ook vanuit kleinere vliegvelden in Eindhoven/een dingetje in Duitsland waar ik de naam niet meer van weet). Vanuit Gerona zijn er bussen te boeken naar heel veel verschillende plaatsen, zowel in Spanje als in Zuid-Frankrijk. Ik moest daar een uurtje wachten (maar hé, in de zon met koffie en een sigaret is het niet verkeerd), en ben daarna op de bus gestapt richting Perpignan, waar weer een busverbinding liep met mijn bestemming.... Ik ben met de organisatie Frogbus gegaan, mocht je dat willen wten....
Dat heeft me in totaal zon 75,- gekost en een hoop tijd gescheeld
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 18:09
Verwijderd
@SA, Thanx!!!
Maar het wordt wss pas over een tijdje duidelijk of ik daadwerkelijk naar Zuid-Frankrijk ga, dus vliegtickets boeken is dan ook weer een beetje zonde
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 14:43
Verwijderd
owja, over die stad gesproken,
laat ik wat specifieker zijn, liefst een lekker drukke stad, waar veel te doen is,we houden beide erg van winkelen,kunst/cultuur en de tweede wereldoorlog, en liefst een stad die niet in nederland is maar ook niet te ver weg(als in buiten europa)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 21:06
Verwijderd
Londen. Of Berlijn, schijnt ook erg mooi te zijn. En de Berlijnse muur enzo. En Antwerpen is ook erg leuk. Ook vast wel cultureel, maar daar zijn we toen niet heel erg mee bezig geweest....
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 14:15
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
owja, over die stad gesproken,
laat ik wat specifieker zijn, liefst een lekker drukke stad, waar veel te doen is,we houden beide erg van winkelen,kunst/cultuur en de tweede wereldoorlog, en liefst een stad die niet in nederland is maar ook niet te ver weg(als in buiten europa)
Wie is 'we'?

Ik denk dat Berlijn dan wel een goeie stad is (idd, Berlijnse Muur, bunkercomplex) maar ik denk niet dat je ouders je daar zomaar naartoe laten.
Oud 20-04-2011, 08:07
Verwijderd
We, zijn ik en en soort van begeleidster van mij... die is 20+(weet niet precies hoe oud dus ik denk dat t wel mag dan
Met citaat reageren
Oud 04-05-2011, 09:07
Verwijderd
Opgelost!
Zoals het er nu naaruit ziet ga ik alleen met het vliegtuig terug van zuid-frankrijk naar nederland, en een paar dagen later gaan ik en die begeleidster dus naar londen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten