Advertentie | |
|
![]() |
|
Je hebt volgens mij de zon-thalys oid vanuit Zuid-Frankrijk naar Nederland. Zou je eens moeten kijken op www.nshispeed.nl of je daar wat over kan vinden maar misschien is het nog wat vroeg en staan er nu vooral dingen over ski-thalys op. Verder kan je ook erg goedkoop vliegen van bijvoorbeeld Carcassone naar Rotterdam/Amsterdam. Wellicht is dat ook nog een optie?
|
Verwijderd
|
@hierboven?
Niet om ruzie te zoeken of een hele discussie te starten, maar waar baseer je dat op? Ik vroeg me alleen af of er wettelijk regels voor zijn... Niet wat over het algemeen ''normaal'' wordt gevonden door de maatschappij. want daar heb ik me nooit aan gehouden dus in dit geval hoef ik dat ook niet..... |
![]() |
||
Citaat:
Woow, je komt wel erg kort de bocht uit,& je hoeft niet te doen wat de maatschappij 'normaal' vindt te doen hoor. & als er 'wettelijke regels' ervoor zijn, tja googelen hé. ![]()
|
Kijk gewoon eens op de sites van NS Hispeed en/of vliegtuigmaatschappijen of bel even. Dan weet je meer en ook gelijk of het de moeite is om je er in te verdiepen of dat het sowieso niet mag.
|
Voor het vliegtuig zijn hier wat regels te vinden klik. Met een beetje goed googlen kom je er toch wel
![]()
|
Je kan toch met een taxi van/naar vliegveld? Treinstations van waaruit je naar Nederland kan (of waar regelmatig treinen komen) zijn in Frankrijk ook niet heel dik gezaaid hoor.
|
Waarschijnlijk moet je dan overstappen als je met de trein gaat. Dat lijkt me ook niet echt ideaal voor een 14 jarig meisje alleen in een vreemd land waar je de taal niet spreekt.
Ik zou als het mag ook eerder met het vliegtuig gaan. Lijkt mij dat er ook wel naar eindhoven wordt gevlogen, maar al kom je in amsterdam aan. Dan kan je vanaf daar toch alsnog de trein pakken, dat lijkt me iig makkelijker dan met de trein vanuit zuid frankrijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Al its gevonden voor je treinreis?
Ik wilde vorig jaar met de trein naar Perpignan reizen, maar dat bleek a) heel duur, duurder dan vliegen, b) incl. overstaptijd ongeveer twintig uur reizen c) niet mogelijk te zijn zonder over te stappen in Parijs. En dan neit van perron naar perron, maar van station x aan de ene kant van parijs naar station y aan de andere kant van Parijs. Niet handig dus. Uieindelijk ben ik met het vliegtuig gegaan. Ik ben naar Gerona gevlogen, een kleine voorstad van Barcelona. Ryanair vliegt daar heel erg goedkoop naar toe, ook vanuit kleinere vliegvelden in Eindhoven/een dingetje in Duitsland waar ik de naam niet meer van weet). Vanuit Gerona zijn er bussen te boeken naar heel veel verschillende plaatsen, zowel in Spanje als in Zuid-Frankrijk. Ik moest daar een uurtje wachten (maar hé, in de zon met koffie en een sigaret is het niet verkeerd), en ben daarna op de bus gestapt richting Perpignan, waar weer een busverbinding liep met mijn bestemming.... Ik ben met de organisatie Frogbus gegaan, mocht je dat willen wten.... Dat heeft me in totaal zon 75,- gekost en een hoop tijd gescheeld ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
owja, over die stad gesproken,
laat ik wat specifieker zijn, liefst een lekker drukke stad, waar veel te doen is,we houden beide erg van winkelen,kunst/cultuur en de tweede wereldoorlog, en liefst een stad die niet in nederland is maar ook niet te ver weg(als in buiten europa) |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat Berlijn dan wel een goeie stad is (idd, Berlijnse Muur, bunkercomplex) maar ik denk niet dat je ouders je daar zomaar naartoe laten.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|