Oud 06-04-2011, 18:06
Geel
Geel is offline
Citaat:
Dit vind ik een beetje verdacht.
Het is wel een beetje laat in het spel om dingen 'een beetje verdacht' te vinden.
Oud 06-04-2011, 18:39
Batave
Batave is offline
Ik vond je al verdacht, nu dus nog meer.
Oud 06-04-2011, 20:00
Spelleider
Spelleider is offline
Londen, slaapkamer van lady Sann
De koning zat naast het bed van de slapende prinses en luisterde zonder hem aan te kijken naar zijn lijfarts. Sauron hield Sann’s hand vast. ‘We hebben de wond gehecht’ sprak de arts. ‘Maar er is een kans dat er een infectie zal onstaan. Als dat gebeurd dat zal ze het niet overleven.’ Sauron keek de man aan. ‘Is er verder niets meer dat je kan doen?’ De arts schudde zijn hoofd. ‘Het is in de handen van de Here nu. We kunnen alleen maar bidden om Zijn genade.’ Sauron knikte even en stuurde de arts weg. ‘Ik moet naar de kapel toe’ mompelde hij in zichzelf. Zijn dochter was één van de weinige mensen waar hij echt wat om gaf. Natuurlijk, zoals ieder weldenkend mens was hij teleurgesteld geweest toen ze geboren was. Hij had veel liever een zoon en troonopvolger gehad. In de weken na haar geboorte had hij Sanns moeder laten executeren voor haar falen hem een zoon te schenken. Hij speelde nu al een tijdje met het idee om Vegs hetzelfde lot te laten ondergaan: ze waren immers alweer een hele tijd samen en Vegs was nog altijd niet zwanger. Kardinaal Batave was ervan overtuigd dat de duivel erachter zat en Sauron was steeds meer geneigd hem te geloven: als een vrouw niet zwanger raakte dan moest ze wel een heks zijn toch?

Eenmaal aangekomen in de kapel ging hij op zijn knieën zitten voor het altaar en begon te bidden. ‘Alstublieft Heer, neem mijn dochter niet van me af. Ik zweer u, als u haar genade schenkt, dat ik dan mijn goddeloze leven zal beteren. Ik zal de heks wegsturen uit mijn bed.’ Op dat moment hoorde de koning voetstappen achter zich. Hij draaide zich om en zag tot zijn verrassing dat het zijn oude vriend, hertog Daboman, was! De Koning sprong op van blijdschap en omhelsde te andere man. ‘Welkom terug!’ zei hij oprecht blij. ‘Toen ik het bericht van Lady Phoebe ontving vreesde ik het ergste.’ ‘Lady Phoebe heeft de ultieme prijs betaald voor haar verraad’ zei Daboman. ‘Maar die andere verrader, Sherlock, is nog steeds voortvluchtig.’ De koning gromde. ‘Sir Sherlock. Alles heb ik hem gegeven, en dit is zijn dank? Ik zal moordenaars inhuren om met die rat af te rekenen.’

Met zijn tweeën liepen de mannen terug naar de troonzaal. Kardinaal Batave kwam meteen aanlopen toen hij de koning binnen zag komen. ‘Majesteit!’ zei hij in opperbeste stemming. ‘Ik heb geweldig nieuws. De zweetziekte is uitgebroken in het rebellenkamp en mijn spionnen berichtten me dat Onait Sirch zich ook onder de slachtoffers bevond. Zonder zijn leiderschap zal het snel afgelopen zijn met die rebellie. Het is een teken van God zeg ik u. Hij heeft de rebellen gestraft voor hun misdaden!’ ‘Geweldig nieuws?!’ viel Daboman hem in de rede. ‘Weet je wel niet hoe besmettelijk dat is jij oude gek? Dadelijk verspreid het zich naar de rest van het land!’ Op dat moment was er buiten op straat geschreeuw te horen. Er was iemand op straat in elkaar gezakt. ‘Het zweet!’ hoorde ze iemand roepen. De koning keek Batave venijnig aan. ‘Als we over een week allemaal dood zijn dan is het jouw schuld jij onheilsprofeet! Verdwijn uit mijn ogen!!’ Batave probeerde nog iets te stamelen maar maakte toen toch maar dat hij wegkwam.
De koning liet meteen zijn beste artsen bij zich roepen. ‘Wat zijn de beste medicijnen tegen de zweetziekte?’ vroeg hij. De artsen keken elkaar eventjes vertwijfeld aan. ‘Er is geen medicijn tegen dat altijd werkt’ zei de eerste. ‘Ik raad een middel aan gemaakt van stierenbloed en kippenurine’ zei de tweede. ‘Onzin’ zei de derde. ‘Het is bewezen dat de zweetziekte een geestelijke aandoening is. Alleen zondaars worden ziek. Men moet met zijn geest in het reine komen door iedere zondag naar de kerk te gaan.’ De koning stuurde zijn artsen weg en liet zich op een stoel zakken. Hij was bang, maar dat wilde hij niet laten merken. Sauron was niet de enige die bang was. De weduwe Snoopy was totaal krankzinnig geworden van angst. Ze had haar man immers verloren aan de vreemde ziekte dus ze wist heel goed waar de ziekte toen in staat was. Weldra lagen zowel Batave als Vegs met hoge koorts op bed en de artsen begonnen te vrezen voor hun leven. Het duurde niet lang voordat de ziekte daadwerkelijk zijn eerste slachtoffer opeiste aan het hof: Lady Sann, die al verzwakt was door de zwijnenbeet, stierf twee dagen nadat de ziekte was uitgebroken.

Deelnemers:
1. Little Phoebe (leerling-verrader)
2. Geel
3. Dobermann (evilziener)
4. Andijvie (jager-geliefde)
5. SweetSmile (weerwolf-geliefde)
6. Schrödinger (dorpeling)
7. .sann (ziener)
8. Doux
9. Daboman
10. snoopy
11. napoleonzuurtje (dorpeling)
12. Röps (verrader)
13. Sherlock
14. Batave
15. Syori (tovenaar)
16. Queasy (dorpeling)
17. Lychee Leto (weerwolf)
18. Vegs
19. arPos (wolfsbane)
20. Onait Sirch (dorpeling)

Blauw = onthoofd
Rood = opgegeten
Paars = gestorven aan liefdesverdriet
Groen = afgeknalt door de jager

De wolfjes hebben heerlijk gesnoept van Sann's smakelijke lichaam. Verder heeft Andijvie ervoor gekozen om Onait Sirch naar de eeuwige jachtvelden te zenden. De dorpelingen zijn weer aan de beurt. Stemmen mag tot morgenavond 20.30
Oud 06-04-2011, 20:01
Verwijderd
Aah shitterdeshit. Zat er inmiddels wel een x aan te komen natuurlijk.

Bedankt spelleiders, en zet 'm op dorpelingen!
Oud 06-04-2011, 20:02
snoopy
snoopy is offline
Sann ziener? Hmm... Die had ik niet zien aankomen eerlijk gezegd... Morgen maar even kijken wat ze allemaal gezegd heeft, ga nu slapen (ben wakker gebleven voor de uitslag, hoezo verslaafd? ).

En wel balen van Onait ook, was wel fijn om hem eens gewoon aan dezelfde kant te hebben.
Oud 06-04-2011, 20:06
snoopy
snoopy is offline
Hmm... Kon het niet laten, nog even gauw teruggelezen (morgen uitgebreider).

Ze noemt Geel behoorlijk expliciet, wat mij betreft zou hij de volgende zijn om op te hangen.
Verder denk ik dat ze VeGs en mij heeft opgevraagd, ze spreekt ons vrij met de opmerking 'in mijn ogen' erbij, wat een hint zou kunnen zijn naar dat ze ons heeft opgevraagd. VeGs is wat mij betreft nu verdachte-af.
Oud 06-04-2011, 20:06
VeGs
VeGs is offline
En ik Sann. in mijn hoofd toch af en toe een beetje verdacht vinden, omdat ze zo zeker was over mij.

Goed, eerst koken; straks even al haar posts door spitten.

Maar één ding is zeker: Daboman is geen ziener, dus goeie kans dat ie wolf is. Toch ga ik eerst voor Sherlock.
Dat Soija gegeten is, zegt ook wel wat.
Oud 06-04-2011, 20:11
VeGs
VeGs is offline
@ Snoopy; je mist een belangrijke gedeelte van die post:

Citaat:
Sann.
Met Sherlock ben ik het eens ja. De andere wolf moeten we ergens anders zoeken, VeGs en Snoopy zijn in mijn ogen geen wolf. Ik zit nu zo'n twee uur in de trein, dus ik kan eens even goed posts door gaan spitten en de andere wolf gaan zoeken.
Kan goed dat ze ook Sherlock heeft opgevraagd.

Dus die eerst.

Maar heel typisch dat ze Soija hebben gegeten, terwijl hij feitelijk nog verdacht kan worden. Doux en Batave zijn niet verdacht; dat waren logischer keuzes geweest. Blijkbaar vormde hij een bedreiging.
Oud 06-04-2011, 20:20
Geel
Geel is offline
@VeGs: de wolven hebben .sann gegeten. Andijvie heeft Onait Sirch geschoten.

En. die post waarin .sann uitgebreid mijn stemgedrag analyseert - daarvan moet ik zeggen dat ik het niet echt een zienerspost vind. Ze geeft nergens hints dat ze zeker weet dat ik wolf ben. En daarbij, er zijn meer redenen om Sherlock en Daboman te verdenken.
Oud 06-04-2011, 20:30
snoopy
snoopy is offline
Jullie hebben gelijk dat Sherlock nog hoger op het lijstje staat, dus laten we daar dan maar mee beginnen
Oud 06-04-2011, 20:35
Batave
Batave is offline
Volgens Soija's theorie is Geel zeker een wolf, daarbij heeft Sann geel ook al een aantal keer genoemd, dan lijkt mij Geel een logische keuze.

Ik ga mijn stem nu alvast doorgeven voor het geval dat ;x.
Oud 06-04-2011, 20:37
Daboman
Daboman is offline
Jammer van de ziener, maar ik heb nergens gezegd dat ik ziener ben. Dat maken jullie ervan. Ik vond sweetsmile gewoon verdacht en begreep, zoals ik al zei, maar weinig van al die uitgebreide analyses. Dus heb ik ze genegeerd. Verder ga ik nu alvast Sherlock stemmen, want de zienerhints zijn overduidelijk.
Oud 06-04-2011, 20:41
Batave
Batave is offline
DobermannLychee LetoQueasyapart
.sannAndijvieBatavearPos
Little PhoebeDabomanDouxGeel
SherlockOnait Sirch  
VeGssnoopy  
 SweetSmile  

1 wolf1 wolfgeen wolf1 wolf
1 geliefde1 geliefdegeen geliefde(geliefde?)
1 verrader?geen verradergeen verrader1 verrader?
Zowel Geel als Sherlock zijn wolven.
Oud 06-04-2011, 20:46
VeGs
VeGs is offline
Op basis van de ziener hints, vind ik Sherlock het meest duidelijk.
Geel noemt ze, maar minder zeker (vind ik, iig).

Dus ik stem Sherlock.
Oud 06-04-2011, 21:30
Verwijderd
Andijvie.
Oud 07-04-2011, 14:52
snoopy
snoopy is offline
eh... Even een stemlijstje (niet op volgorde oid, gewoon voor mezelf):

Geel, Daboman en VeGs stemmen Sherlock
Batave stemt Geel (en Sherlock ook neem ik aan?)

Wat doet de rest? Ehm... rest is alleen Doux nog denk ik?

edit: Daboman had ook al doorgegeven

Laatst gewijzigd op 07-04-2011 om 15:58.
Oud 07-04-2011, 15:31
Geel
Geel is offline
Ja, ik stem Sherlock. Ik geef mijn stem nu door.
Oud 07-04-2011, 16:00
snoopy
snoopy is offline
Gaan we nog proberen gelijkspel te creëren?
Oud 07-04-2011, 16:13
Geel
Geel is offline
Niet als het tussen mij en Sherlock gaat, please Want, ik ben - ondanks mijn fouten - tot zover gekomen en ik vind dat ik niet verdien om nu opgeofferd te worden. Daboman is het hele spel nogal stil onder de mom dat hij het allemaal niet meer snapt. Hoe lang speelt hij mee? Dit is echt niet de moeilijkste of ingewikkeldste spel dat hij ooit gespeeld heeft. Ik vind dat - als we al gelijkspel creëren - het tussen Sherlock en Daboman moet zijn.
Oud 07-04-2011, 17:52
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Niet als het tussen mij en Sherlock gaat, please Want, ik ben - ondanks mijn fouten - tot zover gekomen en ik vind dat ik niet verdien om nu opgeofferd te worden. Daboman is het hele spel nogal stil onder de mom dat hij het allemaal niet meer snapt. Hoe lang speelt hij mee? Dit is echt niet de moeilijkste of ingewikkeldste spel dat hij ooit gespeeld heeft. Ik vind dat - als we al gelijkspel creëren - het tussen Sherlock en Daboman moet zijn.
Waar ben je zo bang voor? Als je geen wolf bent ga je er niet uit.
Oud 07-04-2011, 18:08
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Waar ben je zo bang voor? Als je geen wolf bent ga je er niet uit.
Snap je het concept van gelijkspel wel?
Oud 07-04-2011, 18:52
VeGs
VeGs is offline
Ik vind het ook een aparte opmerking?

Er zijn nog 2 wolven, dus zolang die gespreid gaan staan, gaat de dorpeling er per definitie uit bij gelijkspel.
Alleen als de wolven samen onder dezelfde staan heeft Geel een kans, maar die kans acht ik klein, want dan verraden de wolven zich per direct.

Edit: trouwens, er zijn zeven spelers, dus dan moet ook nog iemand apart gaan staan voor gelijkspel.
Oud 07-04-2011, 19:06
Geel
Geel is offline
Precies. Dus laten we allemaal op Sherlock stemmen, dan komt het deze ronde prima in orde.
Oud 07-04-2011, 19:14
snoopy
snoopy is offline
Ik bedoelde het anders, maar ik ben te moe om het nu uit te leggen. Ik heb iig op Sherlock gestemd.
Oud 07-04-2011, 19:35
Geel
Geel is offline
Hangronde 7

Geel
1. Batave
6. Sherlock*

Sherlock
2. Daboman
3. VeGs
4. Geel
5. snoopy

niet bekend:
Doux
Sherlock

* = stem na 20.30 uur bekend gemaakt
--

Volgens mij is dit het.

Laatst gewijzigd op 07-04-2011 om 20:04.
Oud 07-04-2011, 19:47
Verwijderd
Ik stem op sherlock, omdat ik nu geen risico's wil lopen en iedereen sherlock stemt.
Oud 07-04-2011, 19:54
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ik stem op sherlock, omdat ik nu geen risico's wil lopen en iedereen sherlock stemt.
Je weet dat je voor 20.30 u had moeten stemmen? En niet iedereen stemt Sherlock... Batave en Sherlock zelf stemmen Geel. En aangezien er 2 wolven inzitten nog vind ik 'iedereen stemt Sherlock' wel flauw
Oud 07-04-2011, 20:03
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Leuk ww spel hea, alleen zeggen wat je stemt en reageren op de uitslagen?

Ik heb Geel gestemt btw
Oud 07-04-2011, 20:03
Geel
Geel is offline
Sherlock zegt nergens dat hij op mij stemt?

Edit: ah, laat maar
Oud 07-04-2011, 20:04
Spelleider
Spelleider is offline
Engeland, ergens in de wildernis
Sherlock liep al dagen aan een stuk door. Het enige wat hij wist is dat hij niet gevonden moest worden, want wie het ook was die hem zou vinden, zou zijn einde betekenen. Zo goed kende hij koning Sauron wel. Hij wist dat hij snel ergens water moest vinden, hij begon al uitdrogingsverschijnselen te vertonen. Maar de rust om hier echt naar op zoek te gaan had Sherlock niet. In zijn hoofd zat een vastberaden plan om op de enige manier terug te slaan die niet zal worden vermoed door de koning en zijn onderdanen; zich verbergen recht onder hun neus. Maar de weg naar Londen was nog lang, dus rust houden zat er niet in.

Londen, privévertrekken van de koning
Vegs klopte zachtjes op de deur, maar er kwam geen reactie van de andere kant. Ze had van de dienstmeid gehoord dat de koning niet meer uit zijn kamer was geweest sinds de dood van zijn enige kind. Ze voelde zich verplicht om bij hem te komen kijken en er in ieder geval voor te zorgen dat koning Sauron wat te eten binnen zou krijgen. Van zichzelf uithongeren werd niemand beter, was haar gedachte.
Nogmaals klopte ze op de deur, dit maal wat luider. Aan de andere kant hoorde ze zacht gemompel, maar kon er niet uit opmaken wat er bedoeld werd. Vegs twijfelde nog even, voordat ze toch besloot naar binnen te gaan. “Ik heb wat eten voor u meegebracht,’ zei Vegs zachtjes, terwijl ze het bord op een tafel zette. ‘Ik heb de keuken uw lievelingsmaal laten bereiden, kom eet toch wat. Het zal u goeddoen.’ De koning stond op en keek haar aan. ‘Mijn lievelingsmaal? Goeddoen? Waar heb ik dit aan te danken? Mijn dochter is dood en jij komt aanzetten met eten alsof het een feest is?’ Sauron was buiten zichzelf van woedde. Niet alleen omdat hij vond dat juist zij had moeten weten dat hij helemaal geen behoefte had aan gezelschap, maar ook omdat ze nog steeds geen zoon voor hem gebaard had. ‘Uit mijn ogen, en laat je niet weer zien!’ Met een bleek gezicht ging Vegs vlug de kamer uit. Tranen liepen over haar wangen terwijl ze zich afvroeg waar ze deze behandeling aan te danken had.

Niet veel later werd er weer aan de deur geklopt. Koning Sauron had ondertussen het avondmaal wat Vegs gebracht had opgegeten en voelde zich tot zijn eigen verbazing weer wat beter. ‘Binnen,’ zei hij kortaf en begon te glimlachen toen hij zag wie het was. ‘Vertel, wat zijn de vorderingen?’ ‘We hebben hem gevonden, uwe hoogheid. Hij houdt zich niet ver hiervandaan schuil. Hij is erg verzwakt van het verre reizen en vertoont tekenen van de zweetziekte. We hebben hem gelaten voor wat het was, we verwachten dat Sherlock met een uur of 2 wel een natuurlijke dood zal zijn gestorven.' De koning glimlachte nog een keer, blij dat er toch nog een keer wat meezat.

Deelnemers:
1. Little Phoebe (leerling-verrader)
2. Geel
3. Dobermann (evilziener)
4. Andijvie (jager-geliefde)
5. SweetSmile (weerwolf-geliefde)
6. Schrödinger (dorpeling)
7. .sann (ziener)
8. Doux
9. Daboman
10. snoopy
11. napoleonzuurtje (dorpeling)
12. Röps (verrader)
13. Sherlock (weerwolf)
14. Batave
15. Syori (tovenaar)
16. Queasy (dorpeling)
17. Lychee Leto (weerwolf)
18. Vegs
19. arPos (wolfsbane)
20. Onait Sirch (dorpeling)

Blauw = onthoofd
Rood = opgegeten
Paars = gestorven aan liefdesverdriet
Groen = afgeknalt door de jager

Jullie hebben Sherlock laten onthoofden, goed gedaan, hij was wolf! De laatste wolf heeft tot morgen 20.30 om zijn wraak te uiten. Zal het hem lukken om te overleven in zijn eentje?
Oud 07-04-2011, 20:06
Geel
Geel is offline
Oud 07-04-2011, 20:06
snoopy
snoopy is offline
Ja, dat zat erin Thanks sann!
Oud 07-04-2011, 20:14
Sherlock
Sherlock is offline
Beetje jammerlijke dood

Succes Wolf!
Oud 07-04-2011, 20:42
VeGs
VeGs is offline
Kijk.

Snoopy en ik zijn vrij gesproken door de ziener. Batave en Doux zijn vrijgesproken door hangronde 2.
Tenminste, daar ziet het naar uit.

Dabo of Geel dus. Ik ga nog steeds voor Dabo.
Oud 07-04-2011, 21:22
Batave
Batave is offline
Volgens Soija is Geel de laatste wolf, zijn posts deze hangronde vond ik ook wel 'in het nauw' en 'ik ben een dorpeling dus hang me niet op.' Ik zal dus wederom op hem stemmen .
Oud 07-04-2011, 22:51
Geel
Geel is offline
Citaat:
Volgens Soija is Geel de laatste wolf, zijn posts deze hangronde vond ik ook wel 'in het nauw' en 'ik ben een dorpeling dus hang me niet op.' Ik zal dus wederom op hem stemmen .
Moet die smiley des doods er per se bij?

En ik vind het prima dat sommigen op mij stemmen. Ik denk dat wij toch gaan winnen al mocht het zo zijn dat jullie mij eerst voor niets ophangen.
Oud 07-04-2011, 22:55
Thomas.
Thomas. is offline
Kan ik meedoen?
Oud 07-04-2011, 22:58
Geel
Geel is offline
Citaat:
Kan ik meedoen?
Ja! Pm de spelleider, dan vertelt hij jou jouw functie!
Oud 08-04-2011, 07:37
Batave
Batave is offline
Citaat:
Moet die smiley des doods er per se bij?

En ik vind het prima dat sommigen op mij stemmen. Ik denk dat wij toch gaan winnen al mocht het zo zijn dat jullie mij eerst voor niets ophangen.
Ja
Oud 08-04-2011, 08:29
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Want, ik ben - ondanks mijn fouten - tot zover gekomen
Had het gisteren ook willen zeggen, maar toen weer vergeten. Ik vind dit een beetje een vreemde opmerking. Waar gaat het wwspel nou om? Dat jij er zolang mogelijk in blijft? Lijkt me niet.
Het is de bedoeling dat de dorpelingen winnen (of de wolven als je daarbij hoort), niet dat jij persoonlijk zo lang mogelijk meespeelt. En als je dat al op je agenda hebt staan kun je niet van ons verwachten dat we je daarmee helpen
Oud 08-04-2011, 09:53
VeGs
VeGs is offline
Eens, ik vind het ook een teamspel. Maar toch, het is wel leuker om tot het einde te overleven.
(Hmmm.... Gevaarlijke opmerking misschien, vlak voor de eetronde )

@Batave:
Hoe kom jij er bij dat Soija Geel het meest verdacht vond?
Hij zat juist op Daboman. Volgens zijn theorie (van tig hangrondes terug) was Geel wolf, maar hij heeft al eerder aangegeven dat hij die niet op de letter volgt, en dat hij Daboman verdachter vind. Het lijkt mij waarschijnlijk dat ze Soija gegeten hebben uit angst dat hij ziener was, of iig goed zat.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Geel wolf is Dat is sowieso een tunnel-visie, maar ik denk ook dat LP expres al vroeg drie wolven genoemd heeft als hint.

Dus ik ga voor Daboman...
Oud 08-04-2011, 10:29
snoopy
snoopy is offline
Ik denk zelf ook dat Daboman wolf is, hoewel Geel me niet lekker zit. Maar ik ga morgen waarschijnlijk ook voor Daboman (hihi, tenzij hij opgegeten wordt Of ik natuurlijk)

Enneh... natuurlijk is het leuker om te overleven!
Oud 08-04-2011, 10:45
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Eens, ik vind het ook een teamspel. Maar toch, het is wel leuker om tot het einde te overleven.
(Hmmm.... Gevaarlijke opmerking misschien, vlak voor de eetronde )

@Batave:
Hoe kom jij er bij dat Soija Geel het meest verdacht vond?
Hij zat juist op Daboman. Volgens zijn theorie (van tig hangrondes terug) was Geel wolf, maar hij heeft al eerder aangegeven dat hij die niet op de letter volgt, en dat hij Daboman verdachter vind. Het lijkt mij waarschijnlijk dat ze Soija gegeten hebben uit angst dat hij ziener was, of iig goed zat.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat Geel wolf is Dat is sowieso een tunnel-visie, maar ik denk ook dat LP expres al vroeg drie wolven genoemd heeft als hint.

Dus ik ga voor Daboman...
Je zit verkeerd, want anders zou ik het nou niet bepaald slim gespeeld hebben door alsmaar op wolven te stemmen. Ook mooi als Geel inderdaad de wolf is, dan eet hij jou straks om mij extra verdacht te maken met als bonus dat hij 1 tegenstander minder heeft die is vrijgesproken door de ziener. Dan hang ik, blijkt straks uiteraard dat ik gewoon onschuldig ben en dan komt er als ik goed geteld heb een hangronde met 2 dorpelingen en 1 wolf.

Ik weet dat Little Phoebe niet 3 wolven heeft genoemd. Zelfs als ik het niet zou weten, zou ik het me onmogelijk kunnen voorstellen, omdat het een enorm bekende verraders-truuk is. Verder neem je als verrader een enorm risico met zo'n hint, als je hangt, dan valt die hint direct op en kunnen alle wolven gehangen worden.

En Soija is overigens geschoten door Andijvie. En niet gegeten, mind you. Waarschijnlijk om zijn vervelende gedrag, ook naar onschuldigen (Andijvie wist wie de wolven waren en dus ook wie er onschuldig was). Is een mooie uitweg om op basis daarvan te kiezen, dan hoef je geen kamp te kiezen terwijl je zelf niet meer leeft, dat lijkt me toch een zeer vervelend dilemma.

Verder denk ik dat Snoopy en jij geen wolf zijn. Ik geloof heilig dat die zijn vrijgesproken door de ziener. Dan is het dus iemand uit Batave, Geel en Doux. En ik heb het spel ook wel gevolgd en denk dat Geel inderdaad het meest waarschijnlijke is. Gelogen over zijn stem, vergeten te stemmen, jaja. Het zal allemaal wel. Ik weet nog steeds niet of hij dat geintje vaker geflikt heeft en het zou zomaar kunnen. Voor mij maakt dat de lijstjes direct waardeloos en dat is me een doorn in het oog. En wie heeft er nou meer baat bij waardeloze stemlijstjes dan de wolven?
Oud 08-04-2011, 11:05
Geel
Geel is offline
Citaat:
Je zit verkeerd, want anders zou ik het nou niet bepaald slim gespeeld hebben door alsmaar op wolven te stemmen. Ook mooi als Geel inderdaad de wolf is, dan eet hij jou straks om mij extra verdacht te maken met als bonus dat hij 1 tegenstander minder heeft die is vrijgesproken door de ziener. Dan hang ik, blijkt straks uiteraard dat ik gewoon onschuldig ben en dan komt er als ik goed geteld heb een hangronde met 2 dorpelingen en 1 wolf.

Ik weet dat Little Phoebe niet 3 wolven heeft genoemd. Zelfs als ik het niet zou weten, zou ik het me onmogelijk kunnen voorstellen, omdat het een enorm bekende verraders-truuk is. Verder neem je als verrader een enorm risico met zo'n hint, als je hangt, dan valt die hint direct op en kunnen alle wolven gehangen worden.

En Soija is overigens geschoten door Andijvie. En niet gegeten, mind you. Waarschijnlijk om zijn vervelende gedrag, ook naar onschuldigen (Andijvie wist wie de wolven waren en dus ook wie er onschuldig was). Is een mooie uitweg om op basis daarvan te kiezen, dan hoef je geen kamp te kiezen terwijl je zelf niet meer leeft, dat lijkt me toch een zeer vervelend dilemma.

Verder denk ik dat Snoopy en jij geen wolf zijn. Ik geloof heilig dat die zijn vrijgesproken door de ziener. Dan is het dus iemand uit Batave, Geel en Doux. En ik heb het spel ook wel gevolgd en denk dat Geel inderdaad het meest waarschijnlijke is. Gelogen over zijn stem, vergeten te stemmen, jaja. Het zal allemaal wel. Ik weet nog steeds niet of hij dat geintje vaker geflikt heeft en het zou zomaar kunnen. Voor mij maakt dat de lijstjes direct waardeloos en dat is me een doorn in het oog. En wie heeft er nou meer baat bij waardeloze stemlijstjes dan de wolven?
Zo zo, en opeens snap je wel hoe spel in elkaar zit?

En snoopy: Wat ik wilde zeggen was dat ik actief heb meegespeeld om het zover te schoppen. Daboman heeft vrij weinig gezegd en is overal een beetje tussendoor gefietst. Ja, dan kun je zeggen dat Batave en Doux nog minder gezegd hebben, maar die zijn vrij van wolf-verdenkingen.
Oud 08-04-2011, 11:51
VeGs
VeGs is offline
Doorgaans eten wolven eerder mensen die daadwerkelijk op hen willen stemmen, en proberen ze het af te doen met reverse-reverse, dan dat ze echt reverse proberen.

Maar ik weet het inmiddels niet meer.
Pro-Dabo is dat hij wel consequent op een wolf heeft gestemd. Contra-Geel is dat hij alleen op een wolf heeft gestemd toen die er zeker uit ging (LL).
En contra-Geel is dat Sann. hem als laatste noemt (al lijkt het niet alsof ze hem echt heeft opgevraagd).

Ik zie wel of ik vanavond nog leef, en of ik dan nog van stem ga wisselen...
Oud 08-04-2011, 12:03
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Zo zo, en opeens snap je wel hoe spel in elkaar zit?

En snoopy: Wat ik wilde zeggen was dat ik actief heb meegespeeld om het zover te schoppen. Daboman heeft vrij weinig gezegd en is overal een beetje tussendoor gefietst. Ja, dan kun je zeggen dat Batave en Doux nog minder gezegd hebben, maar die zijn vrij van wolf-verdenkingen.
Je kunt niet ontkennen dat het spel in de latere fase makkelijker te volgen is geweest. Dus dat is helemaal niet "opeens". Er zijn meer mensen die aangaven hier last van te hebben, daarnaast heb ik nog voor het spel begon aangegeven dat ik twijfelde of ik wel mee moest doen omdat ik niet zeker wist of ik het waar kon maken. Pas na de inschrijving realiseerde ik me dat ik de eerste 2 dagen compleet geen tijd had, daarnaast ben ik geconfronteerd met vervelende persoonlijke omstandigheden. Dan heb je al een stevige achterstand. Nu is het dus wat rustiger en is het inderdaad makkelijker te behappen.
Oud 08-04-2011, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Sherlock zegt nergens dat hij op mij stemt?

Edit: ah, laat maar
@ snoopy dan heb ik iets te laat gestemd maar volgens mij is hij nog wel meegenomen.
Oud 08-04-2011, 13:40
Batave
Batave is offline
Citaat:
@ snoopy dan heb ik iets te laat gestemd maar volgens mij is hij nog wel meegenomen.
als je 20:30 of later hebt gestemd telt hij niet meer mee.
Oud 08-04-2011, 14:16
Verwijderd
mon excuses, ik heb verder geen bericht terug gehad van de spelleider
Oud 08-04-2011, 14:55
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
mon excuses, ik heb verder geen bericht terug gehad van de spelleider
Maar je reageert verder ook niet op opmerkingen over dat je wel erg inactief bent. Als ik naar mij persoonlijk kijk zou ik het wel leuk vinden als je vanaf nu (nou ja, hoe lang duurt het spel nog... maar toch... Dan volgend spel ofzo) een beetje met theorieën komt of iig meer zegt dan alleen op wie je gestemd hebt.

En op de rest van mijn post heb je niet gereageerd: jouw stem had wel degelijk verschil kunnen maken, aangezien er nog 2 wolven in het spel zitten.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten