![]() |
||
Afgesplitst van dit topic.
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-06-2011 om 18:02. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar damn. Verder snap ik MiBe's punt wel. Als man heb je nu eenmaal niets te vertellen (en op één of andere manier is dat maar goed ook, want: baas in eigen buik enzo, maar ik snap dat het frustrerend is). |
![]() |
|
Verwijderd
|
@Macrador: Heo bedoel je 'wat dan?' Er is wat mij betreft geen 'wat dan'. Dan is het behoorlijk stom van die knul dattie gaat seksen met een meisje dat m zoiets flikt. Als je het zo stelt, leg je alle verantwoordelijkheid voor een zwangerschap bij de vrouw neer. En dat vind ik neit kunnen. Je hebt met twee man seks, dus je bent er ook met twee man verantwoordelijk voor of je wel of niet kindjes krijgt. Lekker makkelijk: ' Ja, maar jij slikte de pil niet goed!' Ja, maar jij bent hier de man met de zaadjes en zonder jou kan ik toch echt geen beebies maken dus je zult toch echt je piemel in de je broek moeten houden/zelf aan de anticonceptiepil moeten gaan (want die bestaan voor mannen)/condooms moeten gebruiken/je leidingen laten doorknippen op het moment dat je zeker geen kindjes wil.
En als je die verantwoordelijkheid niet aan kunt, moet je je piemel mooi in je broek houden en geen seks hebben. Zo simpel is het, wat mij betreft. |
![]() |
||
Citaat:
En om toch ontopic te zijn; TS, als jij denkt dat je een ervaren en oudere jongen kunt verwennen, dan denk ik dat je ernaast zit. Tussen de andere meisjes die hij heeft gehad zul je maar onervaren overkomen, maar dat ben je ook. Daarbij vind ik het een rare gedachte om jezelf zo weg te geven zodat hij ziet dat je de moeite waard bent. Welke moeite ben je waard? Hij hoeft er niet eens moeite voor te doen. Eigenlijk roep je nu, door jezelf zo voor zijn voeten te gooien, dat je geen enkele moeite waard bent. Ben je bang dat als hij moeite moet dan hij dan weg is? Denk je dat makkelijke seks een meisje de moeite waard maakt? Vergeet niet dat er moeite gedaan moet worden voor iets dat de moeite waard is... Laatst gewijzigd op 15-06-2011 om 16:02. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou vind ik ook dat zo'n beetje iedereen (ook mannen) tegenwoordig weet dat zelfs als de pil goed wordt ingenomen, die nog niet 100% veilig is. En dát risico nemen ze sowieso toch ook zelf als ze het genoeg vinden dat hun vriendin 'alleen' aan de pil is.
"Ja, maar zij was aan de pil dus het is niet mijn schuld" is gewoon een dom excuus (trouwens ook als je dit excuus als vrouw gebruikt, want je weet dat het niet 100% veilig is). |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
@volk: Macrador bracht het alsof het de alleen de verantwoordelijkheid is van de vrouw om voorbehoedsmiddelen te gebruiken (want 'je zei dat je de pil slikte!') en daar kan ik niet zo goed tegen. Natuurlijk vertrouw je elkaar, maar als het dan fout gaat, vind ik het niet correct om te roepen 'Ze heeft de pil niet geslikt om hem bij zich te houden' want hij is er ook verantwoordelijk voor. Als hij 100% zeker wil weten dat ze hem geen kunstjes flikt, moet hij condooms (of enig ander voorbehoedsmiddel) gebruiken. En ik zeg niet dat je, wanneer je zoiets overkomt, niet kwaad mag zijn. Of dat het tof is van die meid. Ik vind het echter wel écht de verantwoordelijkheid van beiden en het is imo laf om te roepen dat het haar schuld is.
ot: Ik denk inderdaad dat samen naakt en bloot en tegen elkaar aan en lichaam en huid en monden en armen en benen en spanning en geil en piemel en borsten en handen spannend genoeg is. Daarnaast vraag ik me af of het verstandig is om zoiets te doen. Om redenen die anderen al benoemt hebben. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Liegen over het wel/niet slikken van de pil is gewoon een nono, laat dat even duidelijk zijn, maar ik vind het altijd dom om de -volledige- schuld af te schuiven op iemand anders. Edit: en hier ben ik het dan ook mee eens: Citaat:
Edit2: Citaat:
En dan heb ik het niet eens alleen over het 'tegen je zin vader worden' wanneer een vrouw besluit het kind te houden, maar ook andersom. Je moet er toch niet aan denken dat iemand jouw kind 'vermoordt' terwijl jij het heel graag wilt houden/opvoeden/verzorgen/liefhebben/etc. Serieus, ik heb medelijden met iedere man die dat meemaakt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Was niet in Nederland neem ik aan? De vader zou hier de voogdij wel kunnen krijgen lijkt me.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Edit: volgens mij was het Dr. Phil of Oprah ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Toch bijzonder gezien het een westers land is. Je zou verwachten dat er wordt gekeken naar de situatie van de man, of hij financieel en emotioneel in staat is goed voor het kind te zorgen. Verder valt via een DNA-test zo te bevestigen of hij daadwerkelijk de vader is of niet. Ik ben benieuwd welke bezwaren er dan nog over zijn.
|
Verwijderd
|
Ik heb trouwens even gezocht, het was Dr. Phil. De aflevering Friday 12/11/09. Heel klein stukje van die man heb ik kunnen vinden op Youtube, de hele aflevering overigens niet.
Spoiler
Het was dus nog erger dan ik me herinnerde.. Deze man heeft z'n dochtertje helemaal nog niet gezien. God, wat lijkt me dat erg. Edit: En ik vond dit trouwens op een forum, niet nagezocht of die wet echt zo is (maar met al die verschillende wetten in de staten zou ik niet eens verbaasd zijn): "..the mother after she left the hospital went to Utah and once across the state line relinquished the baby to an adoption agency licensed in Utah...pretty sure mothers are not required to name the father in Utah and last time I read the adoption law in Utah it pretty much made it a no win solution for fathers...plus at the end of the day the longer the baby is with the potential adoptive parents the law can then use the best interest of the child to stay with those he/she has formed a bond with." Uit dit topic: http://forums.adoption.com/general-a...2-11-09-a.html |
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens mij vallen hier twee punten te maken:
1) Als een man en een vrouw seks hebben, is er altijd altijd ALTIJD kans op een zwangerschap. Ook als hij gesteriliseerd is en zij de pil gebruikt en ze ook nog een condoom gebruiken. Hoe klein ook, de kans is er gewoon. Daar moeten man én vrouw zich bewust van zijn: elke keer dat je seks hebt, zou je een kind kunnen maken. Wil je dat niet, dan moet je geen seks hebben. Überhaupt niet. Ook niet met honderd voorbehoedsmiddelen. En niemand kan de ander de schuld geven van de zwangerschap, want je weet allebei dat ondanks alle voorbehoedsmiddelen er nog steeds een kans bestaat op zwangerschap (en helemáál als het alleen om de pil gaat of alleen om het condoom, want daar gaan zó vaak dingen mee mis..!). 2) Dit is denk ik eerder waar MiBe op doelt: Een man heeft niet het uiteindelijke woord over of er wel of niet een baby geboren wordt. Dat is lullig, want zo kan het voorkomen dat je opeens een kind hebt, terwijl dat echt niet jouw beslissing zou zijn (hoewel je dan nog zou kunnen zeggen dat je er niets mee te maken wilt hebben), of erger nog, dat jij het kind wél wilt, maar dat je sekspartner het kind laat aborteren. Dat is zacht gezegd erg vervelend, maar, en dit vind ik écht: dikke pech voor de man. Het kind zit in de buik van de vrouw, en niemand kan haar dwingen om een kind weg te halen als zij dit niet wil, of om 9 maanden zwanger te zijn en te bevallen als zij dat per se níet wil. Gewoon omdat het in haar lichaam zit. Dat heeft niets met recht of onrecht te maken, maar domweg met de fysieke situatie. Als het kind in de buik van de man zat, was het de man geweest die dat zou beslissen. Dat neemt echter niet weg dat je in een goede relatie zulke beslissingen natuurlijk alleen in overleg neemt. Dan gaat het om de toekomst van jullie samen, en dan moet je daar samen ook uit kunnen komen. Moraal van dit verhaal: je kunt maar beter zorgen dat je alleen seks hebt met iemand met wie je een goede relatie hebt en met wie je het niet erg vindt om een (heel kleine) kans te lopen om een kind te maken. |
![]() |
|
Ik ben het grotendeels met je eens, alleen op 1 puntje verschil ik toch wat van mening. Ik heb bijvoorbeeld een goede relatie met mijn vriendin maar heb geen behoefte aan een kind. Dit weerhoud mij er echter niet van seks met haar te hebben. Waar seks binnen het geloof vaak enkel gezien wordt als middel voor voortplanting zie ik het echter ook als genotsmiddel. Mijn vriendin en ik zijn het hierover eens, ook zij wil nog geen kind maar wel seks. Ik denk daarom dat het goed is als je er duidelijke afspraken over maakt, ook wat je doet op het moment dat het eventueel wél misgaat.
Dan kom je direct bij dilemma 2. Een kind maak je samen maar de vrouw heeft het wat de zwangerschap betreft voor het zeggen. Zoals eerder in de discussie aangegeven kan dit de man in een hele moeilijke situatie brengen zoals tegen zijn zin een kind krijgen, maar misschien nog wel erger, dat het kind tegen zijn zin weggehaald wordt. Wat ik persoonlijk vrij bijzonder vind in een land als Nederland is dat alles in contracten vastgelegd kan worden, maar dat niet. Op het moment dat je als 2 volwassenen in goed overleg van tevoren beslist wat je doet op het mocht het fout gaan is dit niet bindend te maken. Zo kunnen zij samen een afspraak maken om het te houden, maar laat de vrouw het alsnog weghalen of andersom. Eigenlijk zit je als man dus standaard in onzekerheid op het moment dat je seks hebt, het is een kwestie van hopen dat de vrouw zich aan de mondelinge afspraak houdt en anders heb je 'gewoon pech', met alle gevolgen van dien. De vrouw heeft immers het heft in handen (buik).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Wat betreft je laatste opmerking: ja inderdaad, als man zit je in die onzekerheid. Die kun je alleen voorkomen door geen seks te hebben ![]() Mja. 't Is gewoon jammer voor jullie mannen, maar dit is de prijs die je moet betalen voor het feit dat jij lekker nooit ongesteld wordt, nooit maandenlang een parasiet in je buik hebt en nooit een meloen door je vagina naar buiten moet persen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Daarnaast is een contract leuk, maar niet realistisch. Contracten kunnen verbroken worden, kijk maar naar trouwen of een samenlevingscontract. Ik vind het ook neit eerlijk om te denken dat er een contract opgesteld zou kunnen worden, want dan verwacht je mensen een keuze te maken over iets waar veel mensen ook nog helemaal geen duidelijk beeld van hebben. Een contract is misschien op papier wel bindend, maar imo staat dat niet boven het recht om over je eigen lichaam te beslissen.
Daarnaast, ik weet niet zo goed wat ik ervan vind dat er gezegd wordt dat het meisje 100% schuld is wanneer ze haar vriend bedriegt. Ik zeg niet dat het goed is wat ze doet, maar dan nog, zwanger raken kun je toch echt niet alleen. Als de jongen perse geen kinderen wil en daar ook heel zeker van wil zijn, zal hij toch echt zelf iets aan voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken. Het feit dat ze hem voorliegt, ja, dat is zeker fout en zou (met name over zo'n dingen) nooit mogen gebeuren. Aan de andere kant, hij heeft seks met haar. En ik vind, wanneer je jezelf volwassen genoeg vind om seks te hebben, moet je ook volwassen genoeg zijn om kinderen te krijgen. Ik vraag me af hoe de mannen die in een relatie zitten hier tegen aan kijken. Stel, je vriendin wordt zwanger, zou jij dan vinden dat je een heel groot recht op inspraak hebt (wat je uiteraard ook hebt) en bijna eisen dat ze álles in overleg met jou doet en de relatie verbreken als ze dat neit doet? Ik heb het daar wel eens met mijn vriend over gehad en die zegt eigenllijk: 'Ja, het is niet mijn lichaam en ik vind dat jij de beslissing moet nemen, want jij moet het dan negen maanden met je meedragen. Ik zou het jammer ivnden als je het weg zou laten halen, maar dat is jouw keuze. Als je besluit het kindje dan te houden, zal ik alles wat in mijn macht ligt doen om voor het kindje te zorgen en te zorgen dat we sámen het kindje op kunnen voeden.' Hij legt de verantwoordelijkheid en de keuze daarvoor bij mij en dat vind ik heel fijn. Natuurlijk zou ik het in overleg met hem laten weghalen of houden, maar mijn ex zei bijvoorbeeld heel stellig dat hij wilde dat ik het weg zou laten halen. Dat heeft mij heel erg op de kast gejaagd, omdat ik het niet vind kunnen dat hij zijn mening zo, zonder te overleggen, aan mij opdringt en mij daarmee min of meer voor het blok zet. Hoe staan de mannen hier daar tegenover? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Geen man, maar als ik naar mijn vriendje kijk - hij weet dat ik het waarschijnlijk zou willen houden, en hoewel dat niet uitkomt, zou hij daar wel helemaal achter staan. Ik weet eigenlijk niet wat hij zou doen als ik een abortus zou willen, omdat dat voor mij in onze relatie nooit een realistische optie is geweest (ik ben ondertussen zo volwassen dat ik prima een kind kan opvoeden en onderhouden is ook geen probleem, dan moet ik alleen stoppen met deze studie - en ik weet vanaf het begin eigenlijk al dat ik wel kinderen met hem wil). Ik denk dat hij er wel wat moeite mee zou hebben als ik een abortus zou nemen, maar tot het hartje klopt, denk ik niet dat hij bezwaar zou maken. Hoe dan ook heeft hij nooit gezegd dat ik het een of het andere zou moeten doen, en daar zou ik idd niet blij mee zijn geweest!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet echt een discussie voor op seks, maar goed
![]() Ik heb hier zelf al best veel over nagedacht. En ik kom er niet helemaal uit. In principe moeten degenen die seks hebben er samen een besluit over nemen, maar daarin heeft de vrouw de doorslaggevende stem. Als zij wil abortus wil, dan moet hij hierin meegaan. Wil zij het houden, dan moet hij kiezen tussen steunen (iig financieel) of volledige afstand nemen ervan. Wat ik géén optie vind is afstaan en hem geen kans bieden tot het opvoeden, zoals hierboven werd beschreven. Een man heeft dus altijd verantwoordelijkheid en maar gedeeltelijke rechten. En ja, dat is niet eerlijk. |
![]() |
|
Ik ben geen man, maar als mijn vriendin zou vinden dat zij het voor het zeggen heeft omdat het in haar buik groeit dan mag ze het kind ook alleen opvoeden of alleen aborteren. Een relatie doe je samen, een kind maken doe je samen, hoezo ligt dan het besluit van wel of geen abortus bij de vrouw? Ik hoopte dat mijn vriend hetzelfde zou zeggen, helaas mist hij wat ruggegraat...
Ik vind dat als ik zwanger raak mijn vriend daar evenveel over te zeggen heeft als ik. Ik vind niet dat het uiteindelijk mijn keus is, het moet onze keus zijn. Tenzij een vrouw echte medische redenen heeft om het kind te aborteren vind ik eigenlijk niet dat een vrouw een kind mag aborteren als de man het kind graag wil houden, al helemaal niet als van tevoren is afgesproken dat het kind gehouden zal worden. Want poeh poeh, je zou toch maar 9 maanden last hebben van iets en er daarna nooit meer naar om hoeven kijken. Ik vind het veel zwaarder wegen dat een man de rest van zijn leven rond loopt met het idee dat zijn kind van hem is afgenomen. En ik vind ook dat als er is afgesproken dat een kind geaborteerd wordt en een vrouw besluit daarna om toch het kind te houden een man geen verplichtingen heeft naar het kind toe, maar dat de rechten wel blijven. Lijkt me een stuk eerlijker dan hoe het nu gaat. Ik vind het echt walgelijk dat vrouwen echt vinden dat de uiteindelijke keuze bij hen ligt, maar dan wel steeds roepen dat je een kind samen maakt en een relatie iets is wat je samen doet. Of je doet het helemaal samen, of je doet het alleen. Het mooiste zou zijn als je naar een onpartijdig iemand kon gaan en dat die dan besluit wat er gedaan moet. Een beetje zoals bij een scheiding. Van tevoren een contract opstellen en als er contractbreuk is even naar de rechter. Dan is alles daarna ook meteen geregeld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dus als jij het kind wilt houden, en je vriend wil het kind echt echt echt niet, dan ga jij het aborteren omdat je het dan tenminste eens bent? Of je gaat hem overtuigen dat jouw mening beter is? Tuurlijk is een relatie iets wat je samen doet en ik mag toch hopen dat de meeste mensen van tevoren hebben besproken wat ze zouden doen mócht er een zwangerschap voorkomen. Maar dat wil niet zeggen dat het domweg een feit is dat de vrouw het laatste woord heeft? Een man kan haar niet dwingen om iets met haar lichaam te doen wat zij niet wil, of dat nu zwanger zijn is of een abortus ondergaan. En het zou ook belachelijk zijn als er in Nederland contracten zouden bestaan die een vrouw kunnen dwingen iets tegen haar zin met haar lichaam te doen. Dat is je reinste slavernij. Dat heeft niks met eerlijkheid te maken, dat is gewoon hoe het voortplantingssysteem in elkaar zit.
Ik ben het helemaal met je eens dat je eigenlijk nooit op het punt zou moeten komen dat je zwanger bent van iemand met wie je het niet eens bent over wat er moet gebeuren. Maar zulke dingen kómen nou eenmaal voor, en het gebeurt net zo vaak dat de man degene is die van gedachten veranderd over wel/geen abortus als de vrouw, en dan zit je toch in een situatie waarin je alletwee het tegenovergestelde wilt. Dan is de enige die de uiteindelijke beslissing kán nemen, degene in wiens buik het kind zich bevindt. Klaar. Daar kun je gewoon niet omheen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik vind dat je in eerste instantie hier samen verantwoordelijk voor bent, bij voorbaat al. Als je besluit seks te hebben, hoor je ook te weten wat er gaat gebeuren áls het mis blijkt te gaan. Maar uiteindelijk heeft de vrouw inderdaad de macht over abortus of niet, domweg omdat het kind in haar lichaam zit en onderdeel van haar lichaam is. Ik snap dat dat oneerlijk is, maar zo is het nu eenmaal. Als je seks hebt, moet je je realiseren dat het mis kan gaan; als je als man absoluut geen kinderen wil, is het denk ik het beste om je te laten helpen, zodat je de kans ook écht aanzienlijk verkleind, en dan zou ik nog zorgen voor een relatie waarin je erop kan vertrouwen dat je vriendin bv haar pil goed slikt. Als je als man graag een kind wil, maar je vriendin is zwanger en wil absoluut een abortus... mja, dan sta je vrij machteloos, helaas...
|
![]() |
|
Verwijderd
|
^Maar hoe denken mannen daar zelf over? Vinden ze dat ze over die abortus (of het kindje houden) heel erg ontzettend mee mogen beslissen? Dat ze net zo goed een 'vetorecht' hebben als de vrouw (al heeft natuurlijjk de vrouw dat, maar het idee, je snapt, toch?) of leggen ze de verantwoordelijkheid voor de keuze vrijwel volledig bij de vrouw neer maar gaan wel mee in hun keuze?
|
![]() |
|
je maakt samen een kind
dus moet je ook samen beslissen of je het kind houd of niet wanneer je het dan niet over abortus eens bent moet je gewoon zolang praten tot je samen een besluit hebt genomen(natuurlijk wel redelijk snel want abortus kan maar binnen een bepaalde periode) verder wil ik even mijn RESPECT! uiten aan Volk Ik ben het helemaal met je eens ![]() PS: weet iemand trouwens tot wanneer je abortus mag plegen vanaf je zwangerschap? PS2: mijn vriendin en ik zijn het er over eens dat we allebei nog niet klaar zijn voor kinderen en mocht ze ondanks voorbehoedsmiddelen toch zwanger raken dan plegen we meteen abortus |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|