Oud 05-08-2011, 03:52
Single
Single is offline
Hallo,

Laat ik mij even voorstellen, mijn naam is Jonas en ik ben afkomstig van Antwerpen.(België dus =p) Ben ook net afgestudeerd als Schrijnwerker en van plan om naar de marine te gaan binnen een paar maanden.

Ik wordt over een maand en 4 dagen 18, niet dat ik er iets om geef want het wordt een dag zoals een ander... zoals iedere verjaardag dat ik de laatste 4 jaar heb gehad.

Nu ben ik bijna 18 en nog nooit een relatie gehad. Ook heb ik maar 1 echte vriend die weinig tijd heeft om alle dagen met mij rond te hangen, wat ik hem ook niet kwalijk neem.

Wat nu de oorzaak is dat ik geen vrienden heb ligt meer aan het feit dat ik in een nogal achterstallige buurt woon, veel Marokkanen die niet van belgen moeten hebben en weinig belgen dat hier wonen.... Ook heb ik met momenten heel veel last van stotteren, dit is voornamelijk bij mensen die ik voor de eerste keer ontmoet, en dat is al direct een afknapper als ik ooit is naar een meisje dat in mijn smaak valt toe ga.

Dat stotteren is soms zo onverstaanbaar dat mn beste maat gewoon maar wat ja zat te knikken, eigenlijk wist die voor geen meter waarover ik het had.. dus heel rot natuurlijk dat ik dat juist weer moest hebben. Dat belemmerd heel mijn sociaal leven natuurlijk. Waar ik soms heel ongelukkig van wordt...

Mijn dagen zijn vooral gevuld met PC, PC en soms PS3. Niet wat ik nog een maand volhoudt, Ik wil een bruine huid hebben maar om alleen op straat rond te hangen is nu ook niet echt leuk hé? Wat vooral de laatste maand door mijn hoofd spookt is om een meisje te kennen waar ik alles mee kan delen.

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven want zelf raak ik niet uit deze situatie, ik hoor niets meer van klasgenoten en zit ook krap bij kas (ff meedelen, dat jullie me niet naart café sturen =p)

Met heel veel lieve groetjes Jonas.
Nu kan ik niet wachten om morgen dit topic te checken ^^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2011, 03:57
Jefar
Jefar is offline
In de marine kan je genoeg mannen ontmoeten.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 06:06
Verwijderd
Euh, dit is wel een lastige situatie ja, in elk geval: ga een keertje naar het strand met je kameraad (als dat mogelijk is), of probeer met veel mensen te praten om van het stotteren af te komen. Anders kom
je daar denk wel bij de marine vanaf, oh btw, bij de marine zitten ook veel vrouwen hoor en je zal daar hoe dan ook ook wel veel vrienden maken!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 07:54
hookee
hookee is offline
"...van plan bij de marine te gaan werken"; hoe denkt de marine daar over? Heb je die al gesproken? Hebben die plaats en behoefte aan schrijnwerkers?

Werkend bij de marine zou je (wat meer) geld verdienen, kost en inwoning scheelt ook nog eens. Volg een cursus (online?) om van het stotteren af te komen, werk daarnaast aan je zelfvertrouwen. Misschien vergoed jouw ziekenfonds een behandeling? (Hoewel ik vermoed dat daarvoor een aanvullende verzekering nodig is, en gezien je een café al geen optie is denk ik niet dat je de hebt)

Kijk ook eens naar je uitgavenpatroon, heb je daar je prioriteiten wel goed? Kun je ergens minderen zodat je bijvoorbeeld geld overhoudt om een sport te beoefenen? Een sport waar je met mensen omgaat.

Mijn eerste vriendin ontmoette ik trouwens ook pas toen ik 18 was.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 08:26
Lente
Lente is offline
Als ik jou was zou ik eerst zorgen voor een leuker sociaal leven, dan komt die vriendin vanzelf. Sporten is idd een goeie tip, ga een teamsport doen Je zegt dat je niks meer van klasgenoten hoort, maar jij zou hen natuurlijk kunnen bellen. Heb je nu weinig geld omdat je net klaar bent met je opleiding en nog geen werk hebt? Dan komt dat vanzelf goed, anders zou ik uitzoeken wat je eraan kan doen. Want als je niet eens een keer ergens wat kan gaan drinken met mensen die je ontmoet hebt, wordt het denk ik een stuk lastiger.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 08:42
Ceespop
Ceespop is offline
De beste plek om te werken aan je sociale vaardigheden is toch de marine of het leger. Als je ergens kameraden krijgt is het daar wel. Je leert in teamverband werken en je zult merken dat niet iedereen zich meer happy voelt als jij, of andersom. Je komt er wel als je zelf wat inzet toont en er gewoon van geniet daar.
Oud 05-08-2011, 09:11
Verwijderd
Teamsport doen voor je sociale leven. En dan bij voorkeur een sport waar je ook met vrouwen speelt! Of anders met je team in de kroeg gaat hangen. En werk zoeken waar je óók regelmatig vrouwen ziet. En als je toch op de pc zit, forums bezoeken waar ook meiden zitten! Je gaat nooit een vriendin krijgen als je geen vrouwen tegenkomt.
Maar jemig je bent pas 18, ken genoeg mensen die op hun 18e nog nooit een vriend(in) hadden gehad. Tijd genoeg om je druk te maken!

Enne, sinds wanneer heb je geld nodig om naar de kroeg te gaan Als je gewoon aangeeft aan mensen dat je tijdelijk krap bij kas zit en helaas geen rondjes kunt geven, dan kun je er ook gewoon leuk zitten hoor.

Enne vrienden vind je toch op school/werk, niet in je buurt..? Tenminste, als kind wel, want dan speel je samen. Maar als volwassene doe je toch weinig met je buurtgenoten, behalve groeten?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 12:51
Single
Single is offline
Ik doe momenteel aan fitness voor mijn conditie in orde te krijgen voor de toelating examens voor Defensie, ik ben eergisteren naar de marine basis in zeebruggen geweest om daar een rondleiding en een praatje te maken met één van die mensen daar.... Als ik bij de marine ga krijg ik altijd een gratis opleiding in de richting ik wil doen....

Heb ook geen werk, ga het ook niet zoeken want meestal is dat een jaarcontract niet? En ga binnen een paar maanden al solliciteren voor de functies die ik wil doen bij Defensie.. dus tijd voor werk is er niet.

Ik krijg ook geen werkloosheidsuitkering ofzo, moet ik 9 maanden werkloos voor zijn als schoolverlater. Ik ga ook nog een boete ontvangen van rond de 50 - 65 euro.

Ik zal één van mijn klasgenoten proberen te bereiken, vraag ik wel wat geld van de mama om naart café te gaan
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 13:52
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik doe momenteel aan fitness voor mijn conditie in orde te krijgen voor de toelating examens voor Defensie, ik ben eergisteren naar de marine basis in zeebruggen geweest om daar een rondleiding en een praatje te maken met één van die mensen daar.... Als ik bij de marine ga krijg ik altijd een gratis opleiding in de richting ik wil doen....

Heb ook geen werk, ga het ook niet zoeken want meestal is dat een jaarcontract niet? En ga binnen een paar maanden al solliciteren voor de functies die ik wil doen bij Defensie.. dus tijd voor werk is er niet.

Ik krijg ook geen werkloosheidsuitkering ofzo, moet ik 9 maanden werkloos voor zijn als schoolverlater. Ik ga ook nog een boete ontvangen van rond de 50 - 65 euro.

Ik zal één van mijn klasgenoten proberen te bereiken, vraag ik wel wat geld van de mama om naart café te gaan
Als je via een uitzendbureau werkt kun je ook dagjeswerk doen, of een weekje of een maandje. Een vakantiebaantje is over het algemeen niet voor een jaar maar voor een paar weken. Je kunt dus gerust werken en geld verdienen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 14:07
Verwijderd
Daarbij kun je ook met een jaarcontract gewoon eerder weg door je maar aan de opzegtermijn te houden, althans in Nederland, maar ik verwacht eigenlijk dat dat in België hetzelfde werkt.

Maargoed. Je bent nu 17 bijna 18. Dus je bent nu zo'n vier jaar effectief vijgezel, want tot je veertiende telt niet. Waarom zou je op basis van vier jaar single zijn, verwachten dat nóg 32 jaar (tot je 50e) te blijven? Dat is doemdenken en dat helpt niet echt.

Verder kan ik me voorstellen dat het stotteren je belemmert, zeker als het zo erg is. Wat heb je er al aan gedaan? Wordt logopedie bijvoorbeeld vergoed door je verzekering, heb je dat al nagevraagd? Zo niet, dan zijn er op internet ook heel veel oefeningen te vinden om stotteren te verminderen.

En wat Freyja al zei: als je nooit met meisjes in contact komt, dan ga je ook geen relatie krijgen. Je vertelt dat je fitnesst. Een sportschool is een plek waar ook meisjes komen. Probeer eens een praatje te maken, eerst over oppervlakkig-relevante dingen zoals hoe het met trainen gaat en dan werk je toe naar wat persoonlijker dingen (bv. als ze zegt dat ze probeert om er elke week te komen maar dat het niet altijd lukt, dan vraag je waar ze het dan zo druk mee heeft, en voila het 'praatje' is een kennismakingsgesprek geworden).

Speel je ook online spellen? Dan ben je vaak lid van een clan of guild of hoe het ook allemaal heet, en dan kun je de mensen daarin eens ontmoeten. Mensen die in de buurt wonen kun je dan vaker ontmoeten en zo krijg je meer vrienden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 14:08
Lente
Lente is offline
als je over een paar maanden pas gaat solliciteren, zou ik voor nu iets tijdelijks zoeken. Bijvoorbeeld in een supermarkt, daar werken veel mensen van jouw leeftijd. Je leert mensen kennen, verdient geld en je hebt wat te doen. Want van een paar maanden alleen thuis zitten word je echt niet blij.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 14:12
Em.
Em. is offline
Je moet nog 18 worden, en dan heb je het over 'ik wil geen 50 worden zonder een meisje te hebben ontmoet'. Dat lijkt me een beetje een overdreven houding, want pas ergens in je puberteit begint men serieus met vriendjes/vriendinnetjes dingen en het is helemaal niet zo heel raar om op je 18e nog geen relatie te hebben gehad. Als je ervan uitgaat dat je vanaf je 14e ongeveer redelijk serieus naar meisjes gaat kijken (en zij naar jou) dan doe je 'pas' 4 jaar mee, en voor je 50 bent duurt het nog 32 jaar. Da's acht keer zo lang. Waarin je allerlei mensen ontmoet en wat meer zelfvertrouwen kunt opbouwen.

En volgens mij is dat ook wat je het beste kunt doen. Aan je zelfvertrouwen werken (door bijvoorbeeld aan je stotteren te werken ) en mensen ontmoeten. Je hebt nog tijd zat, joh.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 16:34
Verwijderd
Zorg vooral dat je een hoop geld verdient en dan krijg je echt wel pussy voor je 50e.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 21:52
hookee
hookee is offline
Citaat:
..Als ik bij de marine ga krijg ik altijd een gratis opleiding in de richting ik wil doen....
Je doet net of de marine je aan moet nemen..
Citaat:
..dus tijd voor werk is er niet.
Onzin en een volledig verkeerde instelling voor iemand waarvan verwacht wordt ambities te hebben.
Wat ga je zo vertellen bij het aannemings sollicitatiegesprek bij de Marine? "Ik wilde niet dat mijn baan in de weg stond voor de baan die u me nu gaat aanbieden".
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Hebben je ouders je wel wat basiskennis om te leven meegegeven? En sowieso, wat vinden zij hiervan? Ga jij een aantal maanden lang op hun kosten leven, zonder iets anders te doen dan computeren? Dan zoek je toch een bijbaan, ga je via een uitzendbureau aan de slag, ga desnoods vrijwilligerswerk doen (ontmoet je ook nog mensen).

Met een dergelijke passieve houding zul je inderdaad niet snel een relatie krijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 00:22
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Hebben je ouders je wel wat basiskennis om te leven meegegeven? En sowieso, wat vinden zij hiervan? Ga jij een aantal maanden lang op hun kosten leven, zonder iets anders te doen dan computeren? Dan zoek je toch een bijbaan, ga je via een uitzendbureau aan de slag, ga desnoods vrijwilligerswerk doen (ontmoet je ook nog mensen).

Met een dergelijke passieve houding zul je inderdaad niet snel een relatie krijgen.
dit idd, en gewoon ontspan en ga een keer naar een kroeg in de buurt. Van computeren wordt je ook niet bruin nee, tenzij je dit de hele dag in je zwembroek buiten op een laptop doet. Ga gewoon naar buiten en leef.

Stil binnen zitten en wachten tot er een geile chick aanbelt die met je wil palen.... Dat zal nooit gebeuren.
Oud 06-08-2011, 00:30
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Een normaal mens heeft vanaf zijn 16e sowieso een baantje; dan tel ik krantenwijken eventjes niet mee.

Beetje zelfstandigheid kan geen kwaad voor zowel je eigen ontwikkeling alsmede hoe mensen (en dus ook de dames) je zien.

Laatst gewijzigd op 06-08-2011 om 00:41.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 00:48
Qwerty333
Qwerty333 is offline
Citaat:
Een normaal mens heeft vanaf zijn 16e sowieso een baantje; dan tel ik krantenwijken eventjes niet mee.

Beetje zelfstandigheid kan geen kwaad voor zowel je eigen ontwikkeling alsmede hoe mensen (en dus ook de dames) je zien.
Wow ben ik serieus geen normaal mens???
Ik heb ook pas net een "normaal" baantje hoor buiten krantenwijken en post bezorgen om.
Nooit zin gehad in die minimumloonbetalendekutsupermarkten!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 09:26
Phenom
Phenom is offline
Koop een racefiets en ga lekker toeren, doe ik ook, als je veel sport wordt je hoofd lekker rustig en je wordt meteen bruin en zit lekker in je vel, beetje frisse lucht en zonlicht doet wonderen.
Soms zit ik ook hele dag binnen en voel me dan ook depri
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Wow ben ik serieus geen normaal mens???
Ik heb ook pas net een "normaal" baantje hoor buiten krantenwijken en post bezorgen om.
Nooit zin gehad in die minimumloonbetalendekutsupermarkten!
Haha ik heb ook pas na m'n twintigste mijn eerste vaste baantje gekregen! Maar daarvoor deed ik wel tijdelijke dingen en werkte ik via uitzendbureaus, tenminste, als ik niet genoeg had aan mijn studiefinanciering. Het is heel simpel - als je vindt dat je te weinig geld hebt, moet je gewoon een baantje zoeken.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 20:14
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Haha ik heb ook pas na m'n twintigste mijn eerste vaste baantje gekregen! Maar daarvoor deed ik wel tijdelijke dingen en werkte ik via uitzendbureaus, tenminste, als ik niet genoeg had aan mijn studiefinanciering. Het is heel simpel - als je vindt dat je te weinig geld hebt, moet je gewoon een baantje zoeken.
Dat was mijn punt ja; en met een krantenwijkje bedoel ik meer van wat bijklussen als je nog erg jong bent.
Oud 06-08-2011, 21:15
Verwijderd
Ik ben over een week 18 & ik heb ook nog nooit een relatie gehad.
Weet je ik ben gewoon tevreden over mijn huidige situatie, dat betekent niet dat jij dat ook moet zijn maar 18 en nog nooit een vriend/vriendin hebben gehad is echt niet abnormaal hoor.

In ieder geval ga gewoon wat aan dat gestotter van je doen (logopedist) en alles zal er wel van opknappen dan denk ik. Minder gestotter -> meer zelfvertrouwen & meer sociaal leven (vica versa) en dan komt dat meisje vanzelf,
En ga serieus solliciteren bij een uitzendbureau ,ga vrijwilligerswerk doen ofzo, of ga je de laatste paar maanden uit je neus vreten?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 14:57
Single
Single is offline
Zo'n uitzendbureau is inderdaad geen slecht idee....

Eind deze maand en begin september begint mijn vooropleiding voor de testen die ik moet afleggen bij Defensie,
soort van voorbereiding op de eigenlijke testen..

Ik ga nu ook elke weekdag naar de fitness om conditie en kracht te trainen, hier thuis heb ik ook een boekje met de psychotechnische (moeilijk woord zeg =p) testen voor mij nog beter voor te bereiden.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 00:25
Verwijderd
de titel alleen al....
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 12:18
Single
Single is offline
De tittel alleen al was ook een beetje sarcastisch hé, Ik vraag gewoon een klein beetje raad omdat ik mij eenzaam voel en ik er niet uit geraak. tuurlijk dat ik tegen mijn 50ste wel een liefje gehad zal hebben.. ik heb het eerder over nu.. Ik hoop ook gewoon dat ik door de selectie proeven van Defensie kom en daar een mooie toekomst beginnen...

Ik hoop dat jullie mij een beetje begrijpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2011, 12:34
Verwijderd
Naja het komt een beetje hier op neer: hoe ondernemender en actiever je bent hoe groter de kans dat je iemand tegen komt. Het stotteren belemmert je misschien in het actief zijn, maar maakt in de contacten met meisjes an sich weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Naja het komt een beetje hier op neer: hoe ondernemender en actiever je bent hoe groter de kans dat je iemand tegen komt. Het stotteren belemmert je misschien in het actief zijn, maar maakt in de contacten met meisjes an sich weinig uit.
Dit dus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten