Oud 04-08-2011, 07:58
Verwijderd
Het nieuwe schooljaar begint bijna weer! Ik heb nog 2,5 week vakantie en dan moet ik alweer naar school.

Wanneer beginnen jullie met de voorbereidingen van het nieuwe schooljaar? Kaften jullie je boeken netjes? Vinden jullie een leuke agenda en kaftpapier belangrijk? En wat kopen jullie allemaal nog meer om het schooljaar goed in te gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2011, 08:02
Verwijderd
Ik koop alle dingen voor school als ik het tegenkom als ik toevallig bij de hema ben. Mijn kaftpapier en agenda koop ik eigenlijk altijd bij de hema, omdat ik het daar goed en goedkoop vind. De laatste jaren vind ik het in tegenstelling tot de brugklas echt niet belangrijk hoe mijn kaftpapier en agenda eruit ziet. Ik heb liever een praktische en agenda waar alles overzichtig is, dan dat ik een hele rommelige agenda heb. Dit jaar heb ik ook nog de restjes kaftpapier van de vorige jaren gebruikt waardoor ik niet meer zo veel hoefde te halen.

Verder koop ik weinig voor het nieuwe schooljaar. Een etui met pennen en potloden heb ik waardoor het niet nodig is om dit allemaal nieuw te moeten kopen. Wel vind ik het handig om aan het begin van het schooljaar een nieuwe geo te hebben, zodat deze er weer een beetje netjes uit ziet.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 14:22
Stff
Stff is offline
Het oude jaar is nog niet afgelopen voor mij
Oud 04-08-2011, 15:07
honkballertje
honkballertje is offline
een hele simpele agenda heb ik al. Aan de rest begin ik altijd veel te laat qua inkopen.
Kaftpapier maakt me niet zoveel uit hoe die eruit ziet, als het er maar niet afvalt halverwege het jaar want dan moet je nog een keer extra kaften.
Voor de rest begin ik altijd te laat met kaften (lees een maand nadat de school weer begonnen is) of doe ik het voor bepaalde boeken helemaal niet (als de leraar het niet verplicht ).
Ik ben gewoon lui
Oud 04-08-2011, 17:58
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik begin meestal ongeveer een weekje van tevoren met voorbereiden. Ik heb nog veel nieuwe spullen over van het afgelopen jaar, dus veel nieuws hoef ik niet in te slaan. Ik koop alleen nog kaftpapier, een nieuwe agenda, misschien nog een nieuwe etui (ik gebruik gewoon de inhoud van vorig jaar) en vast nog wel wat kleins als een gum.

Ik koop het meeste bij Bruna, omdat ik dat mooi en kwaliteitsspul vind.

Het kaften doe ik altijd samen met mijn vader.

Misschien begin ik een beetje laat, maar het belangrijkste heb ik al.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 22:27
Verwijderd
Ik heb alles al gekocht, maarja liep toevallig langs de bruna. Het boeit me niet echt wat voor agenda of kaftpapier ik heb, ik koop gewoon het leukste wat ik zie (dit jaar Dirkjan agenda). Maar ik kaft mijn boeken altijd de dag voor dat ik het nodig heb,
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 22:39
DAH
DAH is offline
Ik ga meestal in het laatste weekend van de vakantie m'n boeken kaften, en ik heb vorige week kaftpapier, agenda etc gekocht.
Oud 05-08-2011, 13:28
piraat013
piraat013 is offline
Ik kaft mijn boeken niet ben daar te lui voor spullen koop ik in de weekend voordat school weer begint.Mijn laatste jaar op middelbare school het werd tijd !Ik heb ook liever een overzichtelijke agenda
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 17:47
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
mijn agenda let ik wel op hoe die er vanbinnen uitziet.
schriften en kaftpapier let ik er ook wel een klein beetje op, maar ik heb nog 2,5 rol van vorig jaar dus die maak ik eerst wel op.
en ik let er wel op dat ze er een beetje leuk uitzien, maar ik ga echt geen 5 euro voor een schrift betalen.
ik vind het wel handig elk jaar een nieuwe rekenmachine en etui te kopen.

en nu we toch bezig zijn, weet iemand waar je zo'n koershoekmeter ding kunt kopen, zo een met 2 ronde schijven bovenop elkaar?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 00:43
Verwijderd
Ik heb nog nooit mijn boeken gekaft. Het is bij mij op school niet verplicht, en het kan me niet zoveel schelen, ik ga toch wel voorzichtig om met mijn schoolboeken. Ik gebruik al sinds de eerste hetzelfde etui en dezelfde rugzak en dat gaat prima. Ik koop eens in de zoveel tijd een bak met 24 pennen voor 3 euro bij de Hema, en dan kan ik weer een tijdje vooruit. Ik maak het grootste deel van mijn huiswerk in de les, dus ik hoef sowieso niet veel in mijn agenda te schrijven, en ik hoef dus geen bijzondere agenda. Meestal kies ik gewoon een agenda die ik leuk vind/beschikbaar is, ik heb voor volgend jaar een Fokke & Sukke agenda gekocht. Ik hoef geen schriften met een melig south park printje erop, doe mij maar tien-voor-een-euro schriften! Waarschijnlijk moet ik ergens halverwege volgend jaar nieuwe verf kopen voor in mijn tekendoos (mijn vrienden gaan snel door hun tubes heen en lenen wel eens wat).
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 21:37
Diamera
Diamera is offline
Heb vaak nog de spullen van vorig jaar, het enige dat ik nieuw koop is kaftpapier, schriften, agenda en soms pennen/potloden gedurende het jaar. Mijn tas heb ik sinds de 2e maar gebruik ook wel eens andere tassen dus okk als ik er een nieuw heb. Dat doe ik allemaal meestal een week voordat school begint, dat is ook wanneer ik mijn nieuwe boeken krijg.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2011, 23:01
butterfly18
butterfly18 is offline
ik krijg mijn boeken pas de eerste dag van het nieuwe schooljaar. maar dan heb ik echt geen tijd om ze te kaften, dus dat gebeurt dan in de herfstvakantie.
dit jaar de me to you agenda omdat die leuk is. van de agenda´s koop ik altijd wel een dure, maar de rest maakt me echt niks uit. gewoon allemaal goedkope + restjes van voorgaande jaren.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2011, 23:13
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Ik kaft mn boeken niet meer sinds de 4e.
Ik heb een Loesje agenda, overzichtelijk maar met de leuke bekende Loesje tektsjes erin.
Verdaar paar schrijfspullen en schriften gekocht, en nieuwe GR (die was gestorven, hoppa 110 euro..).
Ik koop ze meestal ergens in de vakantie wanneer het me te binnen schiet of ik in de stad loop ofzo
Meestal bij V&D, daar ligt alles lekker bij mekaar en ze hebben veel..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 09:42
Verwijderd
Jeeeuh ik heb nu school
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 09:43
Verwijderd
Agenda en dat's it
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 10:16
Verwijderd
Ik moet dinsdag een aantal werkboeken op halen, woensdag dan naar school. Mijn boeken zijn al gekaft, mijn agenda is keurig op orde. (En dat blijft zo dit jaar!)

Verder tref ik geen enkele voorbereiding, omdat ik weet dat dat toch nutteloos is.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 11:14
Verwijderd
Ugh moet aanstaande maandag weer naar school.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 06:03
Silvano08
Silvano08 is offline
Zo, zielige mensen uit het Zuiden hier...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 11:43
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik ook.

Maar dinsdag moet ik pas echt beginnen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 19:07
Verwijderd
Ik heb juist mijn boeken gekocht . Maar eigenlijk mag ik dat natuurlijk niet posten hier want ik ga uni doen . Dus ik kaft mijn boeken ook niet, want ze zijn echt van mij .
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 19:28
Edelweiss
Edelweiss is offline
Blijkt net dat ik de eerste dag alleen moet fietsen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2011, 22:54
DAH
DAH is offline
Nog een weekend, en dan moet ik weer naar school. Ik weet nu tenminste in welke klas ik zit. En ik moet m'n boeken nog kaften...
Oud 20-08-2011, 08:18
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Blijkt net dat ik de eerste dag alleen moet fietsen
Ik moet ook alleen fietsen (naja, ik ga wel naar de 5e, maar dat even terzijde ). De vriend waarmee ik altijd samen naar school fietste is namelijk als uitwisselingsstudent een jaartje naar Italië.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 08:37
Verwijderd
Ik kaft mn boeken niet, nooit gedaan ook, tot en met de 4e klas van het vmbo heeft mijn moeder het gedaan omdat ik het verneukte, nu heb ik daar allemaal geen zin meer in, ik heb ook nog geen agenda en heb nog 3 weken vakantie :')
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 12:50
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Ik moet ook alleen fietsen (naja, ik ga wel naar de 5e, maar dat even terzijde ). De vriend waarmee ik altijd samen naar school fietste is namelijk als uitwisselingsstudent een jaartje naar Italië.
Aha. Nou dan fietsen we samen alleen .

Zie ik net (eigenlijk gister maar oké) m'n rooster
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2011, 15:18
Verwijderd
Ik fiets vrijwel altijd in mijn eentje, eerst fietste ik met een klasgenootje mee, maar als je daardoor elke keer te laat komt
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 17:05
Verwijderd
Yeuy, omdat ik leerlingmentor ben heb ik volgende week helemaal geen lesuren. Moet alleen dingen organiseren voor de bruggers.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 18:20
Verwijderd
Wauw Rickjuh, dat is wel lekker! Wat bij ons de mentorleerlingen doen; Die gaan een weekje mee op kamp! (de 2e week van het schooljaar!)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 20:31
Bird.
Bird. is offline
Oke ik woon in Gelderland en mag donderdag weer écht beginnen, woendag moet ik heel even naar school maar hoe en wat weet ik nog niet precies.
Ik heb mijn boeken vrijdag pas gekregen 34, belachelijk maar tis examenjaar (ik ga ze echt niet allemaal kaften de helft staat toch alleen maar thuis in de kast denk ik dan..)
Ik heb een hema-agenda, ik kaft mijn boeken wel netjes en misschien dom maar ik vind het altijd heeel fijn als ik al die netjes gekafte boeken zie en een nette agenda en net etui en nette schriften, aan het eind van het jaar is dat wel anders...
In september ga ik naar Rome jeej (: heel erg zin in.
Leuk feitje van mijn rooster: maandag eerste 5 uur vrij, dus als ik wil zou ik elke zondag uit kunnen gaan haha.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 20:35
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik ga mijn boeken niet kaften, ik ben er voorzichtig mee. En als ik al boeken meeneem naar huis dan is dat omdat ik echt iets wil doornemen (omdat ik nog niet snap bijv.) of moet leren voor een SE.

Verder zal ik wel de nodige voorbereidingen voor wis-B moeten treffen, ben namelijk geswitcht van wis-A naar B en moet dus een ENORME inhaalslag maken Maar als ik op schema blijf lopen (zoals ik nu doe) dan lukt 't nog wel
Oud 20-08-2011, 20:35
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Same, foto's maken enzo... Gaat zo snel he? . Maar mijn lessen beginnen woensdag. Heb het slechtste rooster tot nu toe, maar ja het is mijn examenjaar.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 21:28
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Aha. Nou dan fietsen we samen alleen .

Zie ik net (eigenlijk gister maar oké) m'n rooster
En jij gaat naar de.. eerste? tweede?
Zal ik je dan komen ophalen?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 21:29
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Same, foto's maken enzo... Gaat zo snel he? . Maar mijn lessen beginnen woensdag. Heb het slechtste rooster tot nu toe, maar ja het is mijn examenjaar.
Van hoe laat tot hoe laat zit je zo ongeveer dan?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 21:30
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Wauw Rickjuh, dat is wel lekker! Wat bij ons de mentorleerlingen doen; Die gaan een weekje mee op kamp! (de 2e week van het schooljaar!)
Dat hadden ze op de school waar veel van mijn oud-klasgenoten uit groep 8 naar toe gingen ook; de eerste of de tweede week al op kamp.

Aan de ene kant goed om elkaar te leren kennen (de mensen die niet bij jou in dezelfde klas op de basisschool zaten wel te verstaat), maar aan de andere kant is het toch wel leuk als je op kamp gaat met een klas die je al enige tijd bekent is...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 23:19
Verwijderd
ik koop elke jaar een dure agenda.
Verder ga ik voor de rest van de zooi naar de action.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 11:26
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
En jij gaat naar de.. eerste? tweede?
Zal ik je dan komen ophalen?
Ik ga naar de derde
Misschien... waar woon je? . Ik mag toch niet met vreemden mee.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 12:34
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Van hoe laat tot hoe laat zit je zo ongeveer dan?
8.30-15.10
9.40-16.20
8.30-15.10
8.30-16.20
8.30-15.10

Kan nog wel erger maar ik moet er nog 3 uur bij krijgen omdat een vak er nog niet opstaat, dus ik verwacht er niet teveel van.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 17:36
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik ga naar de derde
Misschien... waar woon je? . Ik mag toch niet met vreemden mee.
whut? 13 en naar de 3e? Heb je een klas overgeslagen ofzo... ?
En ik ben niet vreemd...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 17:38
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
8.30-15.10
9.40-16.20
8.30-15.10
8.30-16.20
8.30-15.10

Kan nog wel erger maar ik moet er nog 3 uur bij krijgen omdat een vak er nog niet opstaat, dus ik verwacht er niet teveel van.
Hmm.. okay.

Wij beginnen eerder, meestal om 8.10 en eindigen dan om 14.30, 15.30 heel soms en ook soms om 16.15.

Is dat 16.20 het laatste lesuur bij jullie?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 18:47
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
whut? 13 en naar de 3e? Heb je een klas overgeslagen ofzo... ?
En ik ben niet vreemd...
Ik ben een vroege leerling en word de 28e 14. Ik ben een van de jongsten van de klas.
Maar waar woon je nou?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 19:03
KillZeMall
KillZeMall is offline
Iemand nog tips voor de eerste dag van een hoge school?
Ik heb er zon schijt voor... ken er niemand...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 19:12
Winstanley
Winstanley is offline
Ik begin volgende week maandag weer. De vakantie is toch wel erg snel gegaan dit jaar.. Ik ga naar VMBO-4. Kaften doe ik voortaan wel. Agenda is er altijd eentje van de action.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 19:13
Winstanley
Winstanley is offline
Citaat:
Iemand nog tips voor de eerste dag van een hoge school?
Ik heb er zon schijt voor... ken er niemand...
Stel je open en blijf jezelf. Dan komt alles meestal vanzelf. Rijmt nog ook
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Dat hadden ze op de school waar veel van mijn oud-klasgenoten uit groep 8 naar toe gingen ook; de eerste of de tweede week al op kamp.

Aan de ene kant goed om elkaar te leren kennen (de mensen die niet bij jou in dezelfde klas op de basisschool zaten wel te verstaat), maar aan de andere kant is het toch wel leuk als je op kamp gaat met een klas die je al enige tijd bekent is...
Ten eerste moet ik zeggen dat ik geen kamptype ben, weinig slapen kan ik wel tegen, maar mensen met een chagrijnig humor omdat ik ze de hele nacht heb wakker gehouden, sorry hoor.. Maar dan moet je maar niet op kamp gaan. Bovendien heb ik een hekel aan de zogehete bonte-avonden.

Maar, mijn klas was dan ook geen leuke klas in de eerste. Wat dat betreft had ik geluk dat we al gelijk op kamp gingen: Er was nog geen 'pikorde'. Helaas kwam die gauw genoeg.. Waarom kunnen mensen niet gewoon altijd gezellig met elkaar omgaan? Ik vraag het mezelf zo vaak af, maar zelf roddel ik ook. Ik heb dus eigenlijk geen recht van spreken.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 07:53
Verwijderd
Jongens, graag een beetje ontopic blijven. Praten over roosters mag, maar het is niet de bedoeling dat je hier aan elkaar gaat vragen wie waar woont.

Ik moet vanmiddag mijn rooster ophalen! Ben benieuwd hoe het is want ik vrees het ergste. Dit jaar hebben ze weer veel te veel nieuwe leerlingen aangenomen (het past niet meer in de school, vorig jaar werd er al les gegeven in de kasten maar dat is ook dit jaar niet meer genoeg..) dus ik vrees dat de bovenbouw er weer de nodige tussenuren bij heeft gekregen. Ook weet ik vanmiddag pas wie mijn mentor en nieuwe klas is, dus het blijft nog even spannend!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 08:23
Verwijderd
De school is weer een zooitje aan het maken voor dinsdag. volgens het rooster hoef ik pas woensdag naar school tenzij de rest van de school die niet op het vmbo zit dinsdag wel naar school hoeft.
Ze zijn weer lokalen aan het bij bouwen. De kluisjessleutel moest ik allang hebben gekregen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 11:21
DAH
DAH is offline
Ik fiets eigenlijk altijd alleen... maar ik fiets dan ook maar zo'n 5 minuten om bij school te komen.
Oud 22-08-2011, 11:57
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Is dat 16.20 het laatste lesuur bij jullie?
Ja dat dan weer wel. Nu heb ik maandag ook nog tot 16.20 erbij, en dat is definitief dus het is niet mooi, maar ook nog geen ramp eigenlijk.

Citaat:
Ik fiets eigenlijk altijd alleen... maar ik fiets dan ook maar zo'n 5 minuten om bij school te komen.
Ik ook haha en dan zou je dubbel zolang moeten wachten of omfietsen als je met iemand mee zou willen fietsen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 17:26
Edelweiss
Edelweiss is offline
Het was eigenlijk best wel gezellig op school (al had ik geen les)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 18:23
Silvano08
Silvano08 is offline
.

Laatst gewijzigd op 22-08-2011 om 18:24. Reden: Ow, even de mod's reactie gelezen... Geen vragen over woonplaatsen meer :p
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten