Oud 20-08-2011, 20:14
koekje97
koekje97 is offline
Hee
Ik ben (om een lang verhaal kort te maken) gevraagd door een modellenbureau om een fotoshoot te doen, en ik krijg dan ook minimaal 4 keer per jaar uitnodigingen voor castings. Ik zou heel blij moeten zijn, maar dat ben ik helemaal niet. Ik vind het super om fotoshoots te doen enzo, maar ik snap niet waarom ze nou juist mij uitgekozen hebben, omdat ik mezelf lelijk vind. Maar misschien zoeken ze een lelijk model voor puistreclames of iets dergelijks. Is dat mogelijk? Zo nee wat kan het anders zijn? En weet ook iemand hoe ik wat beter om kan gaan met mijn minder mooie uiterlijk? Alvast bedankt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2011, 20:16
Verwijderd
Je stelt je aan en bent niet lelijk anders vragen ze je niet.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 20:24
Em.
Em. is offline
Modellen in puistenreclames zijn nóóit lelijk. Ook de 'lelijke eendjes' in films zijn altijd bloedmooie vrouwen met een nerderige bril. Je bent gewoon onzeker.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 23:15
apk
apk is offline
Allereerst ben je vast niet lelijk.

Daarbij... iedereen kan mooi op de foto gezet worden. Je huid wordt (op het oog) glad gemaakt, evt. vetrandjes worden gewoon weggewerkt op de computer. Je krijgt mooie kleren aan, je haar zit mooi, de make-up is sprekend, de lichtinval op de foto is mooi enz.

Wat over blijft is: uitstraling, het kunnen 'spelen met de camera', veel expressie op je gezicht, verschillende emoties uit kunnen drukken enz. Volgens mij wordt er op dat soort dingen gescreend... op je uistraling dus vooral en minder op je uiterlijk. Want uiterlijk is veel aan te doen en te bewerken.

Geniet ervan!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 02:07
Akhlys
Akhlys is offline
Modellen voor puistenreclames zijn doorgaans echt bloedmooi Dus mocht je daarvoor gevraagd worden zou ik dat als een compliment opvatten. Verder lijkt het me niet dat je door zo'n bureau wordt gevraagd omdat je foeilelijk bent Mag hopen dat je daar zelf de logica ook wel van inziet
Oud 21-08-2011, 09:24
Balance
Balance is offline
Als je het heel leuk vindt om model te zijn, denk ik dat je jezelf stiekem toch niet zo lelijk vindt. Of je put je zelfvertrouwen uit iets anders aan jezelf. In elk geval: om model te zijn heb je een flinke dosis zelfvertrouwen nodig.
Oud 23-08-2011, 16:47
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
@Balance

Ik snap je punt over dat een model zelfvertrouwen nodig heeft. Maar dat betekent toch niet dat er geen modellen met slecht zelfvertrouwen zijn?
Oud 24-08-2011, 18:14
Mimuna
Mimuna is offline
Zelf puistmodellen zijn prachtig, heb je ooit al een lelijk model op tv gezien?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Zelf puistmodellen zijn prachtig, heb je ooit al een lelijk model op tv gezien?
ik zie der regelmatig een Kate Moss
Met citaat reageren
Oud 25-08-2011, 20:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
@Balance

Ik snap je punt over dat een model zelfvertrouwen nodig heeft. Maar dat betekent toch niet dat er geen modellen met slecht zelfvertrouwen zijn?
Dat zal het ongetwijfeld niet betkeenen nee. Maar om succesvol te kunnen zijn, lijkt zelfvertrouwen mij een essentiele eigenschap. Hoe kan je je nou comfortabel voelen bij het jezelf tentoon stellen aan de hele wereld, als je jezelf stiekem behoorlijk lelijk vindt? En hoe kan je nou zelfvertrouwen uitstralen op een fotoshoot of catwalk, als je je stiekem zorgen maakt of ze je vetrolletje of puist niet zien?
Oud 26-08-2011, 11:53
Mimuna
Mimuna is offline
Citaat:
ik zie der regelmatig een Kate Moss
Ok dat is een serieuze uitzondering
Met citaat reageren
Oud 26-08-2011, 15:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je stelt je aan en bent niet lelijk anders vragen ze je niet.
Hangt ervan af waar je komt. Voor de modewereld is lelijk zijn een vereiste. Iemand die er niet lelijk uit ziet zal daar als 'veel te dik' gelden.

Sommige andere kringen die met modellen werken gaan misschien niet zo ver, maar stellen dat je mooi moet zijn om model te worden klopt gewoon niet.

Je kunt mooi zijn wat je wilt, maar als je als man niet de spuiten van de steroids nog uit je arm hebt steken, en als vrouw niet zwaar ondergewicht hebt, maak je in principe weinig kans.
Oud 28-08-2011, 02:01
Verwijderd
Post foto's.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 19:12
koekje97
koekje97 is offline
Ik vind het dan toch raar dat mensen op school me soms naroepen dat ik lelijk ben...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 19:14
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik vind het dan toch raar dat mensen op school me soms naroepen dat ik lelijk ben...
Naroepen dat iemand lelijk is en lelijk zijn heeft imo niet zo heel veel met elkaar te maken. Naroepen is meer aandacht vragen, klieren, pesten, zien dat iemand er gevoelig voor is, misschien juist omdát iemand model is, stoer doen, dat soort dingen. Een objectieve en oprechte mening wordt iemand meestal niet nageroepen door puberjongetjes, denk ik zo?
Oud 01-09-2011, 21:17
Verwijderd
Mensen roepen altijd onzin met "lelijk" omdat ze niks beters te doen hebben of zichzelf weer een paar seconden 'pro' en beter willen voelen dan de rest.
Nuff said.

Daarnaast, luister eerder naar de pro's dan degenen bij je op school? :')
En als je echt 'zo lelijk bent', er zijn nog altijd programma's als Photoshop. ^_^

Voor alles is er trouwens wel EEN model te vinden. Lees: "De man van de hoofdpijntabletjes" ..Die zijn ook meestal a-sexy. Maar het gaat om het product. Dus who cares about the guy.

Anyhoez. Je bent vast pretty genoeg, anders zou je niet 4 x per jaar gevraagd worden. Laat de rest maar lekker lullen, dus.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2011, 23:03
Vice
Vice is offline
Heb je ook gekeken wat voor soort modellenbureau het is. Wat voor modellen ze hebben en wie hun klanten zijn.
Oud 02-09-2011, 09:33
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Niemand kan je als lelijk bestempelen. Lelijk is een relatief woord; wat de ene lelijk vindt, vind de andere weer mooi. Dus om zulke idioten moet je je niet druk gaan maken; en het mag al helemaal niet je zelfbeeld/zelfvertrouwen aanpassen.

En later, op oudere leeftijd, is eigenlijk alleen het innerlijk nog wat telt; dan is iedereen zo'n beetje 'tzelfde (grijs haar, gerimpeld, enz...)
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 09:53
Verwijderd
Hoort dit topic wel hier?

Dat je gevraagd wordt, moet je opvatten als een compliment en een kans om iets te doen. ALs je dat leuk vindt, dan zoek je uit of het betrouwbaar is, en ga je ervoor.

Dat mensen je lelijk noemen, zegt echt niks. Ideaalbeelden verschillen, maar er is ook veel groepspsychologie op middelbare scholen. Hoe dan ook moet je er vooral van genieten als je de mogelijkheid krijgt
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 16:34
Verwijderd
Ik vind dat dit topic hier wel hoort. Het gaat uiteindelijk toch om het lichaam? En haar onzekerheid/angst ofzo?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 16:36
Verwijderd
Ik vind ook dat het over onzekerheid van haar lichaam gaat dus ik laat het gewoon hier staan.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 21:15
koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Heb je ook gekeken wat voor soort modellenbureau het is. Wat voor modellen ze hebben en wie hun klanten zijn.
Het ziet er naar uit dat het een normaal modellenbureau is. Maar ik heb het nooit verteld op school dat is deze kans heb gekregen (alleen verteld aan drie zeer betrouwbare vriendinnen) dus ze noemen me niet lelijk omdat ze weten dat ik model ben. Ze roepen het al best lang, ver voor is werd gevraagd. Maar waarom zouden ze me dan zo noemen? Toch niet alleen om stoer te doen lijkt me. En ze zullen ook een reden hebben om juist mij na te roepen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2011, 22:28
Verwijderd
Dit topic irriteert me mateloos. Dit is volgens mij typisch een gevalletje van "Laat ik eens roepen dat ik lelijk ben terwijl ik weet dat het niet zo is, zodat ik lekker veel complimenten en bevestiging krijg."

Het druipt er zo ontzettend van af dat ik niet snap dat mensen je ook nog even op je wenken bedienen. Je moest namelijk wel even vertellen over dat modellenbureau en die fotoshoot, zodat ze vast een opstapje hadden naar de complimentjes. Iedereen trapt erin.

En dat zielige gedoe over nageroepen worden? Iedere idioot kan bedenken dat nageroepen worden niets te maken heeft met de waarheid. Als iemand je een hoer noemt ben je dat toch ook niet meteen?

Citaat:
Het ziet er naar uit dat het een normaal modellenbureau is. Maar ik heb het nooit verteld op school dat is deze kans heb gekregen (alleen verteld aan drie zeer betrouwbare vriendinnen) dus ze noemen me niet lelijk omdat ze weten dat ik model ben. Ze roepen het al best lang, ver voor is werd gevraagd. Maar waarom zouden ze me dan zo noemen? Toch niet alleen om stoer te doen lijkt me. En ze zullen ook een reden hebben om juist mij na te roepen
Wil je nu een antwoord horen in de trant van: "Ze noemen je lelijk omdat ze jaloers zijn!!111~!"

Get over it.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 12:50
Verwijderd
Ik weet niet hoe je eruit ziet, maar wat jij misschien lelijk vind kan de ander weer als schoonheid zien.
Ik bedoel, iedereen vind Doutzen Kroes oh zo mooi, maar ik vind er niks aan.
Net zoals ik Zooey Deschanel een adembenemend mooie vrouw vind, en andere mensen haar weer een spook.

Om een lang verhaal kort te maken: gewoon doen joh.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 16:11
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dit topic irriteert me mateloos. Dit is volgens mij typisch een gevalletje van "Laat ik eens roepen dat ik lelijk ben terwijl ik weet dat het niet zo is, zodat ik lekker veel complimenten en bevestiging krijg."

Het druipt er zo ontzettend van af dat ik niet snap dat mensen je ook nog even op je wenken bedienen. Je moest namelijk wel even vertellen over dat modellenbureau en die fotoshoot, zodat ze vast een opstapje hadden naar de complimentjes. Iedereen trapt erin.

En dat zielige gedoe over nageroepen worden? Iedere idioot kan bedenken dat nageroepen worden niets te maken heeft met de waarheid. Als iemand je een hoer noemt ben je dat toch ook niet meteen?

Wil je nu een antwoord horen in de trant van: "Ze noemen je lelijk omdat ze jaloers zijn!!111~!"

Get over it.
Jaloers?

Dat iemand weinig zelfvertrouwen heeft is geen reden om die persoon even lekker de grond in te boren in zo'n topic als dit.
We weten niet hoe de TS eruitziet dus uitspraken doen over dat ze wel mooi is of niet is nutteloos. Het ontbreekt de TS eerder aan zelfvertrouwen en een gebrek aan zelfvertrouwen is heel vervelend of TS nou een model is of niet.
Oud 03-09-2011, 17:37
hookee
hookee is offline
Tenzij 't zo's oplichtersclub is die geld vraagt voor een fotoshoot/portfolio met het smoesje: "dan gaan WIJ ermee leuren en jou overal als model aanbieden". Dat is gewoon werkverschaffing voor een fotograaf zonder werk.
Betaal NOOIT geld voor een fotoshoot, als ZIJ geïnteresseerd zijn zullen ze ZELF de fotograaf wel willen betalen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 19:50
Em.
Em. is offline
Citaat:
Jaloers?

Dat iemand weinig zelfvertrouwen heeft is geen reden om die persoon even lekker de grond in te boren in zo'n topic als dit.
We weten niet hoe de TS eruitziet dus uitspraken doen over dat ze wel mooi is of niet is nutteloos. Het ontbreekt de TS eerder aan zelfvertrouwen en een gebrek aan zelfvertrouwen is heel vervelend of TS nou een model is of niet.
Ik snap Siory's punt ook wel, hoor. Om héél eerlijk te zijn merk ik af en toe ook bij mezelf dat ik soms zin heb om me ontzettend aan te stellen (daar ben ik sowieso al goed in zonder dat ik mijn best doe ) zodat mensen gaan zeggen 'je kan het echt wel! je hebt heel veel talent!' Maar dan probeer ik me in te houden. Dan ben je dus gewoon om complimentjes aan het vissen, door je een beetje overdreven op te stellen. En zeggen dat je lelijk bent én dat je model bent, klinkt wel een beetje veel naar overdreven doen. Omdat het elkaar tegenspreekt. En de TS dat eigenlijk zelf ook zou kunnen weten dat ze niet lelijk is, dus dat ze beter kon stellen 'ik ben model maar toch vóel ik me lelijk, ook al weet ik dat ik dat niet zal zijn'. Ofzo. Al is het voor meisjes van die leeftijd niet raar om zichzelf lelijk te vinden, volgens mij doen de meesten dat wel.

Ik weet niet of de TS het een beetje overdrijft of er echt van overtuigt is dat ze lelijk is, want in dat laatste geval hecht ze teveel waarde aan de verkeerde meningen en is ze veel te onzeker. Maar misschien juist omdat ze model is en dus mooi móet zijn (of zoiets dan) bang is dat ze dat níet is. Dat kan ik me ook wel voorstellen.

Maar ik zou, als TS zijnde, niet in het openbaar of tegen vriendinnen oid gaan zeuren/zeggen dat je lelijk bent, want dat wekt niet echt de goede indruk. Dat is net zoiets als superslanke meisjes die af gaan vallen omdat ze zo 'dik' zijn, en dan sta je ernaast als iemand die niet zo supermager is als zij en dan heb je ook zoiets van 'als jij dik bent, dan ben ik een zeekoe met overgewicht ofzo? '
Oud 03-09-2011, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Jaloers?

Ja, ik ben jaloers. Ik ben lelijk. Geef mij eens een complimentje.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 16:42
koekje97
koekje97 is offline
Citaat:

Get over it.
Ik snap waarom je het niet geloofd hoor. En waarschijnlijk geloof je me ook niet als ik zeg dat het allemaal wel zo zit. Maakt mij niet uit, je hebt recht op je eigen mening. Maar ik ben niet zo achtelijk dat ik complimentjes enzo schooi, ik zit hier met een serieus iets.

En ja, misschien hecht ik te veel waarde aan wat mensen naar me roepen, maar ik vind dat het al aardig lang aan de gang is en dan is het gewoon nogal moeilijk om te kijken wat nou waar is en wat niet. Het klinkt voor jullie misschien makkelijk om die mensen te negeren en goed te weten wie nou de waarheid spreekt, maar ik vind dat dus helemaal niet. Ik laat ook geen foto zien, want ik hoef niet te horen dat ik mooi of lelijk ben. Wat denk ik vooral mijn vraag is, is hoe ik mensen kan negeren en wat meer zelfvertrouwen uit mezelf te halen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ben jaloers. Ik ben lelijk. Geef mij eens een complimentje.
Lekker wijf.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 10:32
Phenom
Phenom is offline
Als mensen ongelukkig zijn roepen ze van alles om andere ook ongelukkig te maken.
of ze zijn jaloers, of bang om er niet bij te horen, vaak roepen ze wat ze van zichzelf vinden
Oud 08-09-2011, 11:08
Verwijderd
Mensen negeer je door niet op ze te reageren.

Eerste wereld problemen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 12:24
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

Get over it.
Ergens begrijp ik je wel, maar ik was toen ik 14 was ook nogal vatbaar voor wat de rest over me riep. Heeft weinig met modellenwerk te maken en heel veel met puberteit. En als je je gaat aantrekken wat anderen over je roepen is het gewoon een logisch gevolg dat je zelfvertrouwen verliest. En ik vind het ook vrij logisch dat een meisje van 14 in de puberteit de bevestiging dan ergens anders gaat zoeken.

Wel jammer dat ze het antwoord waar ze moet zoeken zelf al geeft, maar het daar niet in zoekt, maar dat wijt ik dan maar aan de puberteit.
Oud 08-09-2011, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Mensen negeer je door niet op ze te reageren.

Eerste wereld problemen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 13:16
Verwijderd
Ga gewoon dat schoot doen. Ze kiezen je echt niet uit als je lelijk bent. Je bent veel te onzeker en daarom denk je dat. Om zelfvertrouwen te krijgen is het misschien wel goed dat je dat doet.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 14:14
nachtmens
nachtmens is offline
Het wordt tijd dat ze ook lelijke mensen aan nemen.
Oud 11-09-2011, 20:59
Verwijderd
@ninadebeste Koekje is niet lelijk!En Koekje,lelijke mensen bestaan niet en bovendien weet je niet waar ze naar opzoek zijn!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 06:41
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
@ninadebeste Koekje is niet lelijk!En Koekje,lelijke mensen bestaan niet en bovendien weet je niet waar ze naar opzoek zijn!
Dit.
Lelijk is een relatief woord. Wat de een lelijk vindt, vindt de andere weer mooi.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 09:08
Verwijderd
Er bestaan genoeg lelijke mensen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Dit.
Lelijk is een relatief woord. Wat de een lelijk vindt, vindt de andere weer mooi.
Dus, DE lelijk mens bestaat niet
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 06:36
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Er bestaan genoeg lelijke mensen
In jou ogen. Misschien in vele ogen. Maar zolang niet in de ogen van ieder mens op aarde kun je niet iemand als lelijk bestempelen. Natuurlijk kan het wel dat diegene over het algemeen door velen lelijk wordt gevonden.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 09:05
Verwijderd
Moet je opletten of ik dat kan!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Moet je opletten of ik dat kan!
of het kan is de vraag, je doet het
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 17:43
Verwijderd
wat.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 12:49
AceSpade
AceSpade is offline
Whaha. Discussie over niets Ik dacht dat ik veel vrije tijd had hahaha.

Bottom line: smaken verschillen. Zie de feeders. Een vrouw van 150 kg met een man van 60kg. Ik zou daar nooit op afstappen. Ik vind Aziatische vrouwen iets hebben. Mijn broer vind die weer oerlelijk. We kunnen hier natuurlijk onze meningen.. Uitspugen. Maar ja. Iedereen vind iets of iemand anders mooi/leuk. Daarbij het zijn maar looks.

Volgens mij kan deze topic geclosed worden.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Whaha. Discussie over niets Ik dacht dat ik veel vrije tijd had hahaha.

Bottom line: smaken verschillen. Zie de feeders. Een vrouw van 150 kg met een man van 60kg. Ik zou daar nooit op afstappen. Ik vind Aziatische vrouwen iets hebben. Mijn broer vind die weer oerlelijk. We kunnen hier natuurlijk onze meningen.. Uitspugen. Maar ja. Iedereen vind iets of iemand anders mooi/leuk. Daarbij het zijn maar looks.

Volgens mij kan deze topic geclosed worden.
whahaha,en jij hebt altijd leuke topics
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten