Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kijk, het is natuurlijk stom dat je iemand bekeurd omdat hij een leven redt. Dat is gewoon krom en daar ben ik het helemaal mee eens en uiteindelijk zal die huisarts ontzegd worden van rechtsvervolgens, zoals nare man al zei. Ik zeg alleen dat je offcieel niet te hard mag rijden en dat de politieman zich alleen netjes aan de regels heeft gehouden.
|
Verwijderd
|
Inderdaad. Ten eerste kan elke boerenlul een zwaailichtje op het dak van z'n auto zetten. Ten tweede is er ook nog zoiets als een belangenafweging. Kijk, als je wéét dat een patiënt echt op sterven ligt zullen er meer risico's genomen mogen worden dan wanneer iemand kiespijn heeft. Maar dat weten de agenten die zo iemand aanhouden dus niet vantevoren. Als een huisarts nou écht roekeloos rijdt en er valt een verkeersdode door zijn schuld dan kan ik me wel voorstellen dat hij straf krijgt.
Noodsituaties rechtvaardigen wel een hoop, maar niet alles...het is aan de rechter om te beoordelen of in dit concrete geval de afweging van belangen juist is geweest en daarom moet die man nog voorkomen. |
![]() |
|
Als de hulp ook echt spoedeisend was zal die arts echt neit vervolgd worden hoor...
Voorkomen != beboet worden.. Altijd leuk hoe je met een beetje creatief woordgebruik dingen veel dramatischer kunt laten lijken dan ze zijn ...
|
Overigens, ik hoorde net dat dr dus helemaal geen wet bestaat voor dit soort dingen. Een (proef)proces lijkt me juist een heel goed idee, om wat duidelijkheid te scheppen over dit soort dingen. Momenteel worden dit soort dingen gedoogd, maar als je het lullig wild spelen kan men dus bestraft worden, wat overigens amper tot nooit gebeurd.
Maar stel dat iemand in zo'n situatie nou een ongeluk krijgt? Hoe dan? .. Hoop dat het proces wat duidelijkheid opleverd. En wie weet een wetsaanpassing voor dit soort dingen...
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Die speciale huisartsen auto's zijn, van die busjes met speciale uitrusting voor apparatuur, maar geen zwaailichten. Verder wat nare man al zei hij komt er zonder verdere gevolgen waarschijnlijk wel van af.
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Kort geleden was er een huisarts die 2 keer geflitst was in de bebouwde kom. De eerste keer reed hij 90 en de tweede keer bijna 120. De eerste boete is kwijtgescholden maar de tweede niet geheel.
Ik weet van mijn vader dat hij zich 's nachts ook totaal niet aan de regels houdt als hij een spoedgeval heeft. Hij is al meerdere malen aangehouden maar als hij dan zegt dat hij liever ook in bed ligt mag hij vaak gewoon doorrijden. En dan komt er bij dat wij in een buurt wonen waar het minstens 30 minuten duurt voor je in het ziekenhuis ligt als je met de ambulance gaat... Mijn vader heeft 's nachts 2 keer iemand naar het ziekenhuis gebracht binnen 10 minuten (hij reed dan ook 180 op 100-weg)... Dat is wel een uitzondering hoor... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De politie mag iemand die te hard rijd aanhouden, zo'n zwaailicht zegt nix, iedereen kan zo'n ding kopen nml...
||
![]() |
Citaat:
Dit klinkt misschien tegenstrijdig, maar zo is het wel.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Sinds wanneer wordt je gearresteerd als je te hard rijd?/? Dan moet je wel heeel hard rijden volgens mij, wat heeft die doktor voor wagen, een McLaren???? (dat was volgens mij de snelste 'personenauto'). Je vermeld trouwens ook geen bron, das namelijk ook wel fijn voor mensen die betwijfelen of dit waar is, zoals ik...
|
![]() |
Sinds wanneer wordt je gearresteerd als je te hard rijd?/? Dan moet je wel heeel hard rijden volgens mij, wat heeft die doktor voor wagen, een McLaren???? (dat was volgens mij de snelste 'personenauto'). Je vermeld trouwens ook geen bron, das namelijk ook wel fijn voor mensen die betwijfelen of dit waar is, zoals ik
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En waarom is "regels zijn regels' geen goed argument??
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|