Oud 25-10-2011, 18:04
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
dus. Wat duurde dat lang.
Oud 25-10-2011, 18:04
Verwijderd
Para is het "Iets beters" dat je skype hebt? :huppel:
Oud 25-10-2011, 18:05
The Larch
The Larch is offline
Nu heb ik het liedje van Indiana Jones in mijn hoofd.

Tu tu tu tuuuu tutu tuuuu. Tu tu tu TUUUUU tu tu tu-tu-tu, tu tu tu tuuuu, tu tu TUUUU tu tu TUUU tu tu TUUU tu tu TUU tu tu TU TU tu tu tu tuuuuuu. etc.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
dus. Wat duurde dat lang.
Ik probeerde iets slims en grappigs te verzinnen, maar dat was helaas een verloren zaak.
Verwijderd

nog een keer
Oud 25-10-2011, 18:06
Verwijderd
Ik was gewoon te lui!
Oud 25-10-2011, 18:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vond net deze vraag op de website van Leiden:

Hallo!

Ik ben dit jaar bachalorstudente psychologie, maar ik wil graag overstappen naar engels. Ik heb helaas wel een onvoldoende voor engels gehaald op me examen, en ik vroeg me af of ik dan wel Engels mag doen?

groetjes Shannon

Dat verklaart dus het niveau van mijn mede-studenten. Holy shiznitch.

En de persoon die antwoord gaf op de vraag is iemand waarmee ik op de middelbare school heb gezeten. Dus toen ging ik z'n naam googelen en vond ik een foto van hem met m'n eerste crush, alleen dan nu met een hele oude muil.
Oud 25-10-2011, 18:07
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

nog een keer
Godverdomme.
Oud 25-10-2011, 18:08
The Larch
The Larch is offline
Citaat:

Hallo!

Ik ben dit jaar bachalorstudente psychologie, maar ik wil graag overstappen naar engels. Ik heb helaas wel een onvoldoende voor engels gehaald op me examen, en ik vroeg me af of ik dan wel Engels mag doen?

groetjes Shannon

En de persoon die antwoord gaf op de vraag is iemand waarmee ik op de middelbare school heb gezeten. Dus toen ging ik z'n naam googelen en vond ik een foto van hem met m'n eerste crush, alleen dan nu met een hele oude muil.

Holy shiznitch
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Hallo!

groetjes Shannon

Met het examen Nederlands zal ze ook wel enige moeite hebben gehad.
Verwijderd
Citaat:

Hallo!

groetjes Shannon

Misschien moet ze 'ns beginnen met Nederlands.
Oud 25-10-2011, 18:09
Verwijderd
Waarom wil je Engels studeren als je een onvoldoende had op Engels ?
Oud 25-10-2011, 18:11
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Misschien had ze tijdens haar examen net ontdekt dat ze zwanger was. Of AIDS had. Of misschien vond ze Engels toen nog stom, maar heeft ze inmiddels een Engels vriendje.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
"Ja, daar kan je later zo lekker veel mee!"

Mensen denken dat het een taalcursus is ofzo. Of ze zitten er alleen maar omdat ze Mr. Darcy zo'n lekker ding vinden. Of omdat ze Engelse humor zo leuk vinden en dan komen ze aanzetten met 1 DVD van 'Schone Schijn'. FLIKKER TOCH OP MAN!
Verwijderd
Zal ik gaan gamen? Pokeren? Breaking Bad kijken? Regardless, zal ik nog even wat te munchen scoren? Vragen, vragen, keuzes, keuzes. Ik word soms een beetje moe van mezelf.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
*kuch* Ik ben (kunst)geschiedenis gaan studeren terwijl ik grote moeite had met geschiedenis
Oud 25-10-2011, 18:12
The Larch
The Larch is offline
Wat kan je in Godesname met Engels?

Ik weet niet wat ik wil studeren, trouwens. [/post in stiekeme hoop dat jullie nu allemaal met supertoffe studies aankomen]
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Munchen en breaking bad kijken. Logisch.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Mensen denken dat het een taalcursus is ofzo. Of ze zitten er alleen maar omdat ze Mr. Darcy zo'n lekker ding vinden. Of omdat ze Engelse humor zo leuk vinden en dan komen ze aanzetten met 1 DVD van 'Schone Schijn'. FLIKKER TOCH OP MAN!
Verwijderd
Moeite of onvoldoende .
Verwijderd
Citaat:

Ik vind Keeping Up Appearances echt zó tragisch irritant slecht en stinkvervelend
Verwijderd
Citaat:

Ik weet niet wat ik wil studeren, trouwens. [/post in stiekeme hoop dat jullie nu allemaal met supertoffe studies aankomen]
PSSSSSSSSSSSSSSSSSSST Je moet echt oude culturen gaan studeren!
Oud 25-10-2011, 18:13
Verwijderd
Citaat:

Rechten
Verwijderd
Overigens had ik ook veel moeite met mijn eindexamenonderwerpen, want dat ging over Vietnam en de Republiek. Als er iets saai is dan is het Vietnam wel, de Republiek: Prima. Maar goed, ik had liever iets anders gehad
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Vertaler en docent is het enige dat ik kan bedenken maar ik neem aan dat het ook afhankelijk kan zijn van de master die je volgt.
Oud 25-10-2011, 18:14
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
PSSSSSSSSSSSSSSSSSSST Je moet echt oude culturen gaan studeren!
O, dat lijkt me wel tof. Ik ben wel goed in talen.

Eigenlijk wil ik journalist worden. Of nouja, nog eigenlijker dirigent, maar dat is gewoon een kinderdroom. Of lerares. Misschien wil ik wel lerares Russisch worden.
Oud 25-10-2011, 18:14
Verwijderd
Citaat:

Sociologie natuurlijk!
Oud 25-10-2011, 18:15
Verwijderd
Mijn studie is ook echt tof je kunt er volgens mij geen flikker mee, want voor zover ik me kan herinneren vragen ze niet veel docenten Koptisch. Maar je kan wel geschiedenis docent worden als je minoren volgt enzo . En je kunt leuke masters doen en een jaar in een Egyptisch museum gaan werken ofzo.
Verwijderd
Citaat:

Citaat:
Ik vind Keeping Up Appearances echt zó tragisch irritant slecht en stinkvervelend
Oh, ik vind het wel lachen, maar er zijn gewoon zoveel betere Britse comedy's.
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Sociologie natuurlijk!
Wat doe je dan ueberhaupt?

Citaat:
Mijn studie is ook echt tof je kunt er volgens mij geen flikker mee, want voor zover ik me kan herinneren vragen ze niet veel docenten Koptisch.
Nouja, buschauffeur lijkt me ook best leuk.
Oud 25-10-2011, 18:16
Verwijderd
Ja maar legt een Mesopotamiër/Egyptenaar/Romein/Griek/Hattiër etc. het af tegen een buschauffeur?
Oud 25-10-2011, 18:16
Verwijderd
Vertalert lijkt me echt een awesome baantje. Ik had laatst trouwens subs geregeld (niet omdat ik niet in staat ben Engels te verstaan, maar bijvoorbeeld als je aan het munchen bent is de crunch in je waffel zo intens dat je er gewoon geen reet meer van verstaat of uh, gemompel, of accenten die niet één-twee-drie te horen zijn in één eh, hoor) en daar werd "slim chance" gesubt als "slimme kans" d;;dD;;d;d;d En nog veel meer van dat soort pareltjes. Gotta love hobbyisten
Oud 25-10-2011, 18:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

Nou ja, als je er goed in bent kan je wel bij bedrijven terecht. Helaas zijn veel mensen niet zo goed in Engels als ze zelf denken.

Je kan bij uitgeverijen of musea gaan werken, je kan gaan vertalen, je kan les gaan geven, je kan taalkundig onderzoek doen, je kan mensen helpen met hun uitspraak of met presentatie-skillzzz...
Maar verder kan je bij allerlei bedrijven aan de bak. Het gaat er vaak meer om dat ze kunnen zien dát je een studie hebt afgerond en niet wélke studie je hebt afgerond. Als je goed met taal om kunt gaan kan je vaak wel wat. MAARRRR, dan moet je er dus wel een interesse in hebben en een gevoel hebben voor de Engelse taal, en dat heeft die Shannon dus duidelijk niet.
Oud 25-10-2011, 18:17
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Ja maar legt een Mesopotamiër/Egyptenaar/Romein/Griek/Hattiër etc. het af tegen een buschauffeur?
Nee, maar als ik dan niks kan worden als Hattier, kan ik altijd nog buschauffeur worden.

Citaat:
Vertalert lijkt me echt een awesome baantje. Ik had laatst trouwens subs geregeld (niet omdat ik niet in staat ben Engels te verstaan, maar bijvoorbeeld als je aan het munchen bent is de crunch in je waffel zo intens dat je er gewoon geen reet meer van verstaat of uh, gemompel, of accenten die niet één-twee-drie te horen zijn in één eh, hoor) en daar werd "slim chance" gesubt als "slimme kans" d;;dD;;d;d;d En nog veel meer van dat soort pareltjes. Gotta love hobbyisten
Ik vind vertalen echt ontzettend moeilijk.
Oud 25-10-2011, 18:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
O, dat lijkt me wel tof. Ik ben wel goed in talen.

Eigenlijk wil ik journalist worden. Of nouja, nog eigenlijker dirigent, maar dat is gewoon een kinderdroom. Of lerares. Misschien wil ik wel lerares Russisch worden.
Journalistiek is een master (althans, in Groningen), dus dan kan je alsnog een supertoffe bachelor studeren, zoals KUNSTGESCHIEDENIS
Oud 25-10-2011, 18:18
Verwijderd
dat is waar

In dat geval: Ga lekker mijn studie doen!

Huhu ik kom op facebook van iemand dit stukje tegen
Ik word getrolled door mijn computer bij het schoonmaken van mijn toetsenbord ivm energydrink-ongelukje: ik was het vakje van Shift aan het schoonmaken, zegt ie: "Wilt u plaktoetsen inschakelen?" nou Ha-ha.
Oud 25-10-2011, 18:20
Verwijderd
Oud 25-10-2011, 18:20
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Nou ja, als je er goed in bent kan je wel bij bedrijven terecht. Helaas zijn veel mensen niet zo goed in Engels als ze zelf denken.

Je kan bij uitgeverijen of musea gaan werken, je kan gaan vertalen, je kan les gaan geven, je kan taalkundig onderzoek doen, je kan mensen helpen met hun uitspraak of met presentatie-skillzzz...
Maar verder kan je bij allerlei bedrijven aan de bak. Het gaat er vaak meer om dat ze kunnen zien dát je een studie hebt afgerond en niet wélke studie je hebt afgerond. Als je goed met taal om kunt gaan kan je vaak wel wat. MAARRRR, dan moet je er dus wel een interesse in hebben en een gevoel hebben voor de Engelse taal, en dat heeft die Shannon dus duidelijk niet.
Engels is ook best wel moeilijk, ja. En, aha!

Over Engels gesproken: onze lerares Engels gaf ons vandaag de volgende zinnen te vertalen:

"Well-bred woman not does things which make people about her talk.
The book is written, the essay is writtna."

Rrrrr. Ze zei ook 'het Engels voor 'liggen' is 'to lie', dat spreek je uit als 'to lee' en de verleden tijd is 'lying'.

Citaat:
Journalistiek is een master (althans, in Groningen), dus dan kan je alsnog een supertoffe bachelor studeren, zoals KUNSTGESCHIEDENIS
Kunstgeschiedenis lijkt me ook wel leuk, ja. Eigenlijk lijkt bijna alles me wel leuk, behalve, eh, Engels. En scheikunde.
Oud 25-10-2011, 18:21
Verwijderd
Oud 25-10-2011, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Ik vind vertalen echt ontzettend moeilijk.
Yeah, het lijkt me ook heel erg moeilijk. Maar het lijkt me zo heerlijk puzzelen, zoeken, bekokstoven, ambachtelijk proberen een tekst zo accuraat en treffend mogelijk te vertalen <3
Oud 25-10-2011, 18:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb in mijn laatste jaar middelbare school overwogen geneeskunde, diergeneeskunde, Engels, Deens en wiskunde te studeren. Misschien vergeet ik ook nog iets.
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Yeah, het lijkt me ook heel erg moeilijk. Maar het lijkt me zo heerlijk puzzelen, zoeken, bekokstoven, ambachtelijk proberen een tekst zo accuraat en treffend mogelijk te vertalen <3
Dat wel! Al voel ik me bij vertalen vaak een beetje schuldig: ooo, toffe nuances, ooo, toffe naamvallen, die haal ik nu allemaal we-he-heg, sorry!
Verwijderd
Ik heb eigenlijk alleen maar hotelschool overwogen. Toen moest ik iets anders kiezen en had ik een probleem, tot ik deze studie tegen kwam
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Echt, de allereerste 'comedy avond' van de studievereniging was zo pijnlijk.

Het was door een of ander nieuw mannetje georganiseerd en de web-designer was een klasgenoot van me, dus die maakte een introotje met duizent-en-één comedy references en dan eronder ´als je alle referenties raadt en je heet geen Anouk, dan win je een prijs '
Uiteindelijk was ik natuurlijk de enige die alles wist, maar ik dacht dat het verder niet zo erg zou zijn met de rest, want hee, ze hadden tenslotte die avond georganiseerd.

Kom ik daar aan, hebben een paar mensen wat DVD'tjes bij zich, maar echt alleen Allo Allo, Fawlty Towers en Little Britain...
Dus toen trok ik m'n tas maar open, haalde er 30 DVD's uit en zei "Zo jongens, zoek maar uit." En iedereen keek zo van , alsof ik echt bizar ben dat ik maar liefst 30 DVD's heb. En allemaal Engels, zonder ondertiteling. Noes!

Er zijn echt maar een handjevol mensen bij die studie waarmee ik over toffe Britse dingen kan praten en 2 daarvan zijn docenten. Ik vind het niet zo raar dat ik die studie geen tering meer aan vind zo.
Oud 25-10-2011, 18:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja, lijkt mij ook wel heerlijk eigenlijk en met mijn toch enigszins beperkte kennis van de Engelse taal, denk ik toch dat ik beter kan vertalen dan ik regelmatig tegenkom bij series :')
Oud 25-10-2011, 18:24
Verwijderd
Serieus willen ze Engelse dingen kijken met ondertiteling ?
Oud 25-10-2011, 18:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
The Larch
The Larch is offline
Ik kon eigenlijk best wel goed Engels en ik haalde er ook altijd wel hoge punten voor, maar als ik praatte keek iedereen me alleen maar aan van 'hahaahaha je accent je praat echt als een oostblokhoer ' en toen heb ik het maar een beetje opgegeven.
Verwijderd
Citaat:
Serieus willen ze Engelse dingen kijken met ondertiteling ?
Nou eh, er zijn best Britse accenten waar ik moeite mee heb hoor. Omdat ik het gewoon niet verstá.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hm damn. Ik hoopte dat ik dat mooie horloge dat ik vanmiddag zag wel ergens online goedkoper kon kopen, maar nee

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten