Advertentie | |
|
![]() |
|
dit lijkt me een goed beeld geven van de kracht van zelfs de nieuwste videokaarten ![]() voor meer van dit soort plaatjes ga even naar deze site
||
Citaat:
![]()
|
Dan doe ik het wel even, hoeven jullie hem alleen te copy/pasten in de startpost
![]() Heb de ATI 4xxx en Nvidia 9xxx, GTS2** en GTX2** series er niet meer in opgenomen gezien deze gedateerd zijn, de kaarten staan in volgorde van snelheid, uiteraard kan dit per game/benchmark verschillen maar ik ga uit van gemiddelden. Ook zijn de grenzen high-end, mid-range en budget discutabel, dit is echter hoe ik het momenteel in zou delen. High-end HD5970 GTX580 HD6970 GTX570 HD6950 Mid-range GTX480 HD5870 HD6870 GTX470 HD5850 HD6850 GTX460 HD5830 GTX465 HD5770 GTS450 HD5750 Budget HD5670 GT240 GT430 HD5570 GT220 HD5450
Laatst gewijzigd op 16-01-2011 om 17:57. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verschilt heel erg per game/benchmark. De ene keer is de een sneller de andere keer de ander, ze ontlopen elkaar amper. De reden dat ik de lijn daar getrokken heb is omdat de HD6950 op de meeste fronten iets moderner is en de belangrijkste reden was voor mij wel het achterlijk hoge stroomverbruik van de GTX480. Als ik die dingen afzet tegen vergelijkbare prestaties positioneer ik de HD6950 nog steeds boven de GTX480.
||
Citaat:
![]()
|
Ik denk dat je gelijk hebt!
De indeling is inderdaad wat arbitrair (wanneer is iets high-end?), maar ja, je moet iets. Het lijkt me voor iemand die een videokaart wil kiezen wel een makkelijke indeling.
||
Citaat:
![]()
|
Goed, dan de kaarten; er is een onderverdeling gemaakt in Ultra-High end, high end, midrange en low end.
Ultra-High end kaarten, zijn kaarten met dusdanige prestaties dat ze elk spel zonder moeite op de hoogste settings kunnen draaien, dit is een toevoeging op de vorige rangschikking van kaarten, die niet meer voldoende was voor een goede rangschikking. Let Op: deze kaarten vragen zo veel stroom en zijn zo lang dat lang niet alle computers ze kunnen gebruiken, deze kaarten zijn 2 videokaarten op 1 kaart, oudere spellen hebben van deze kaarten weinig profijt, omdat gebruikte technieken toen nog niet beschikbaar waren. High end wil zeggen: zeer snelle kaart, geschikt om vrijwel alle games met hoge settings te draaien (uiteraard in een verder ook snel systeem). Kaarten uit het midrange segment presteren iets minder, maar kosten dan ook minder, en met wat lagere settings zul je ook hier nog prima mee kunnen gamen, deze kaarten hebben net als bovenstaande segmenten altijd 1 of 2 extra kabels nodig om ze van de nodige stroom te voorzien. Low end, ten slotte, zijn de langzaamste kaarten op de markt. Ze zijn goedkoop en minder geschikt voor spellen; deze kaarten zijn echter wel prima geschikt voor in bijv. een HTPC of voor wat oudere games, deze kaarten hebben geen extra stroomvoorziening nodig, deze kunnen dan ook in bijna iedere PC geplaatst worden die over de juiste aansluiting beschikt. ATi/AMD - kaarten Bij ATi/AMD zijn inmiddels de kaarten tot de HD 6770 een iets verbeterde versie van de voorganger van de 5000-serie, de HD 6770 is bijvoorbeeld een HD 5770, maar met verbeterde opties als verbeterde eyefinity en betere DirectX-11 werking, dit maakt niks uit in spellen die geen DirectX-11 hebben. de 68** kaarten hebben hun positie als vervanging van de lage 5800-kaarten als de 5830. De HD 5870 is opgevolgd door de HD 6970 en de HD 5850 door de HD 6950. De ATi HD 5970 is opgevolgd door de AMD HD 6990. De naamgeving is verwarrend, maar voor de volgende jaren verwachten we dat het eerste cijfer in de naam aanduidt welke algemene serie de kaart uit komt, het 2e cijfer is de performance-klasse, en het 3e cijfer een onderverdeling op die schaal, bij nVidia is dat hetzelfde. ATi/AMD kaarten vanaf de 5***-serie hebben bijna allemaal Eyefinity, waarmee je 3 beeldschermen aan kan sturen. nVidia-kaarten Bij nVidia zijn de GTX5** kaarten beduidend beter dan haar voorgangers, de GTX4**-kaarten. De 5**-serie is koeler en sneller dan haar voorgangers, daarom is het beter om de laatste serie te kopen, met de 4** maak je geen miskoop, je moet alleen rekening houden met de temperaturen van die serie. De naamgeving is minstens zo verwarrend als bij AMD, maar als je in de lijst kijkt moet het duidelijk zijn. Ultra-High end * Asus RoG MARS II (nVidia) * HD6990 of GTX590 (gelijk) * HD5970 High end * GTX580 * HD6970 * GTX570 * HD6950 * Geforce GTX 480 * Radeon HD 5870 2 GB/Eyefinity6 * Geforce GTX 470 * Geforce GTX 560 Ti * Radeon HD 5870 1 GB * Radeon HD 6870 Midrange * Radeon HD 5850 * Radeon HD 6850 * Geforce GTX 465 * Geforce GTX 560 * Radeon HD 5830 * Geforce GTX 460 * Radeon HD 5770 & HD 6770 * Geforce GTX 550 Ti * Geforce GTX 550 * Geforce GTS 450 * Radeon HD 5750 & HD 6750 Low end * Radeon HD 5670 & HD 6670 * Geforce GT 430 * Radeon HD 5570 & HD 6570 * Radeon HD 6450 * Geforce GT 520 * Radeon HD 5450 AGP videokaarten High end * Radeon HD 3850 * Radeon HD 4670 * Radeon HD 4650 Midrange * Radeon HD 3650 * Radeon HD 2400 Pro Low end * Radeon HD 3450 * Geforce 6200 Een paar nodige wijzigingen.
Laatst gewijzigd op 28-08-2011 om 12:58. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|