Oud 07-03-2012, 22:35
107042
107042 is offline
Eerste strip van de pil afgerond maar nog niet ongesteld.
Niet op eerste dag van menstruatie gestart en vanaf eerste keer pil onveilige seks gehad.
Beetje dom allemaal maar ik vraag me af hoelang het kan duren voordat je in je stopweek ongesteld word etc.
Iemand ervaring, tips?
Ik stress hem nogal namelijk
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 06:21
Em.
Em. is offline
Het kan best dat je niet op de eerste dag van je stopweek ongesteld wordt. Maar je hebt de pil wel onveilig gebruikt, omdat je 'm eerst twee weken had moeten gebruiken zónder seks te hebben als je niet begint op de eerste dag van je menstruatie.
Oud 08-03-2012, 08:34
Volk
Volk is offline
Ik word meestal op de tweede of derde dag ongesteld. Maar als ik jou was zou ik toch een zwangerschapstestje doen want je hebt onveilig seks gehad. En voortaan de pil gebruiken zoals hij is bedoeld, anders kun je hem net zo goed niet gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 09:18
Verwijderd
Ik werd ook altijd pas op de 2e of 3e dag ongesteld. Of meestal eigenlijk als ik zondag stopte ergens rond dinsdagavond / woensdagochtend dat ik ongesteld werd.

Ik zou als ik jou was eventjes wachten maar als je nog steeds niet ongesteld wordt toch maar even een test doen. Je was nog niet beschermd tegen een zwangerschap in die eerste 2 weken. Verder; door stress kan je ongesteldheid ook uitblijven. Je zeg al dat je hem nogal stresst, maar waarschijnlijk zorgt dat er alleen maar voor dat je nog later ongesteld wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 12:54
Lente
Lente is offline
Het valt me op dat er regelmatig vragen langskomen over hoe je de pil moet gebruiken, hoe kan dat? Leggen huisartsen niet uit hoe het werkt?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 13:41
Verwijderd
Het kan inderdaad nog een paar dagen duren, maar of je nou een bloeding krijgt of niet: doe een zwangerschapstest. Je had onveilige seks.

En wat Lente zegt valt mij ook op, maar wellicht heeft het te maken met dat TS begonnen is en niet kon wachten met seks hebben en door het enthousiasme niet heeft geluisterd naar de huisarts, of besloten heeft het risico te lopen... totdat ze nu niet ongesteld werd.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 13:51
Vowel
Vowel is offline
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn huisarts me ook nooit heeft uitgelegd hoe het precies werkte. Mij werd verteld dat ik de bijsluiter moest lezen en voor de rest heeft m'n moeder me alles verteld. Ik heb het idee dat er nogal snel (onterecht) vanuit wordt gegaan dat mensen het tegenwoordig wel weten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 15:34
Volk
Volk is offline
Mijn huisarts zei niks. Maar ik lees altijd bijsluiters. Daar staat ook echt alles in. Vind het ook raar dat mensen zo vaak over de pil dingen moeten vragen als ze iedere keer toch een boekje meekrijgen waar heel duidelijk in uitgelegd wordt hoe en wat.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2012, 17:21
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Het valt me op dat er regelmatig vragen langskomen over hoe je de pil moet gebruiken, hoe kan dat? Leggen huisartsen niet uit hoe het werkt?
mijn huisarts heeft het me wel uitgelegd, en toen ik een co-schap liep bij de huisarts heb ik het daar ook wel eens uitgelegd aan een meisje dat voor het eerst de pil kreeg. probleem is alleen dat mensen van een huisartsconsult maar zo'n 30% onthouden en dat veel meisjes het ook nog eens megagenant vinden en dus niet echt luisteren op zo'n moment. (het meisje in kwestie kwam nog geen week later voor een zwangerschapstest )

Oh en je kan ook niet alles uitleggen over wanneer je veilig bent en wanneer niet want dan ben je een half uur bezig en je hebt als huisarts maar 10 minuten per consult. Dus ja dan is het boekje meegeven en bidden dat ze het lezen.
Oud 09-03-2012, 16:32
Lente
Lente is offline
Citaat:
mijn huisarts heeft het me wel uitgelegd, en toen ik een co-schap liep bij de huisarts heb ik het daar ook wel eens uitgelegd aan een meisje dat voor het eerst de pil kreeg. probleem is alleen dat mensen van een huisartsconsult maar zo'n 30% onthouden en dat veel meisjes het ook nog eens megagenant vinden en dus niet echt luisteren op zo'n moment. (het meisje in kwestie kwam nog geen week later voor een zwangerschapstest )

Oh en je kan ook niet alles uitleggen over wanneer je veilig bent en wanneer niet want dan ben je een half uur bezig en je hebt als huisarts maar 10 minuten per consult. Dus ja dan is het boekje meegeven en bidden dat ze het lezen.
Ik snap best dat je niet alles kunt vertellen, maar uitleggen dat de pil alleen meteen beschermt als je ermee begint op de eerste dag dat je ongesteld bent, lijkt me nogal cruciale informatie. Ik zou het heel schandalig vinden als een huisarts dat niet vertelt of niet even checkt dat een meisje het snapt. Als ie dan ook even zegt dat je hem het best iedere dag op hetzelfde moment kunt slikken, met de tip het alarm op je telefoon in te stellen, en hoe het zit met de stopweek, heb je volgens mij alle belangrijke informatie in 3 minuten verteld.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Ik snap best dat je niet alles kunt vertellen, maar uitleggen dat de pil alleen meteen beschermt als je ermee begint op de eerste dag dat je ongesteld bent, lijkt me nogal cruciale informatie. Ik zou het heel schandalig vinden als een huisarts dat niet vertelt of niet even checkt dat een meisje het snapt. Als ie dan ook even zegt dat je hem het best iedere dag op hetzelfde moment kunt slikken, met de tip het alarm op je telefoon in te stellen, en hoe het zit met de stopweek, heb je volgens mij alle belangrijke informatie in 3 minuten verteld.
Precies. De huisarts moet checken welke situatie van toepassing is op het meisje, of vragen wat haar plannen zijn, en expliciet zeggen wat wel en niet handig is: begin die dag en je bent veilig vanaf dat tijdstip, óf begin per direct en ben veilig vanaf strip twee. Zo lastig is dat niet. Inzicht in de situatie van de huisarts, met mensenkennis.

TS, ben je inmiddels toch al ongesteld geworden? En doe je sowieso een testje?
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten