Oud 04-04-2012, 13:01
Miekje*
Miekje* is offline
Huhuhu . Hier is het sneeuw zover het oog reikt!
Oud 04-04-2012, 13:02
Verwijderd
Zonnig. Jasjeuit-maar-wel-mee-weer.
Oud 04-04-2012, 13:05
Verwijderd
Bewolkt.
Oud 04-04-2012, 13:19
Verwijderd
Nu weer wakker gebeld door m'n moeder.

Zonder menselijke wekkers zou ik alleen maar slapen.
Oud 04-04-2012, 13:20
Verwijderd
Ik ben in een soort rare flirtbui

Wil er iemand compromitterende foto's van me?

Spoiler
Oud 04-04-2012, 13:54
Verwijderd
Als ik zeg 'haar emmer zit vol' snapt elke psychiater en psych verpleegkundige wat ik daarmee bedoel. Als ik zeg 'ze zit aan haar max' kunnen ze zelfs vragen 'bedoel je dat haar emmer vol zit?'. Dat vind ik wel grappig dat zo'n uitdrukking een soort jargon wordt.
Oud 04-04-2012, 13:56
Martiño
Martiño is offline
Ik moet om de een of andere reden denken dat dan een soort plasemmer moet worden vervangen.
Oud 04-04-2012, 13:57
Verwijderd
haha ja in de psychiatrie is het een metaforische emmer, maar op elke afdeling zou ik ook denken 'huh emmer, ik zie geen emmer'
Oud 04-04-2012, 13:59
Verwijderd
De metaforische emmer zit zeg maar vol met stress. En bij alle stress die erbij komt, 'stroomt de emmer over' oftewel wordt iemand depressief of angstig. En onze taak is niet om de emmer te legen, dat moeten mensen zelf doen, maar we maken de emmer groter .
Oud 04-04-2012, 14:16
Martiño
Martiño is offline
Je maakt de emmer groter zodat de patiënt nog meer stress kan ervaren?? Nou, leuk hoor!!!
Oud 04-04-2012, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Je maakt de emmer groter zodat de patiënt nog meer stress kan ervaren?? Nou, leuk hoor!!!
zodat de patient meer spelingsruimte heeft om bestaande problemen op te lossen voor er dingen bij komen
Oud 04-04-2012, 14:28
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ben weer begonnen met aan elkaar schrijven! Het ziet er misschien iets mooier uit maar ik zie overal nog steeds het hanenpoten-schrift van mijn 10-jarige zelf.
Spoiler
Oud 04-04-2012, 15:23
Verwijderd
Goeiemiddag!
Oud 04-04-2012, 15:43
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Daaaag!

@CS: Dat is toch best netjes?
Oud 04-04-2012, 15:54
Zeppelin
Zeppelin is offline
nog steeds geen ontvangst
Oud 04-04-2012, 15:57
Verwijderd
is de volle emmer jargon ja? Goed, ik hang echt al te lang in de psychiatrie rond...
Oud 04-04-2012, 16:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb nog nooit van die emmer-metafoor gehoord en ik loop ook al jaren bij verschillende psychologen.
Oud 04-04-2012, 16:11
Chick Rock
Chick Rock is offline
En m'n hb was weer in orde De assistente merkte op dat mijn bloed zo ontzettend donkerrood is en toen was m'n hb ook heul hoog voor mijn doen
Oud 04-04-2012, 16:13
Cherry Springs
Ik vind het een prima metafoor, hoor.
En Trimm, het is netter dan ik ooit geschreven heb maar ik blijf vinden dat mijn handschrift lelijk is.
Oud 04-04-2012, 16:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vind 'm ook wel prima had er alleen nog nooit van gehoord.
Oud 04-04-2012, 16:33
Verwijderd
Lalalallalalala ik moet dingen doen in plaats van een beetje zitten en forummen. Wat zijn jullie aan het doen en hebben jullie gedaan vandaag?
Oud 04-04-2012, 16:35
Miekje*
Miekje* is offline
De volle emmer, ja? Ik wist niet dat dat een jargon was . Grappig.

En het is hier een rustig dagje. Omdat het weer zo ' rough' is, kunnen we niet veel uitvoeren, dus zit ik hier achter de computer, bij de open haard met een kop warme choco . En eigenlijk moet ik even poolshoogte gaan nemen in de stallen, maar ik heb stiekum niet zo'n zin. Maar het moet wel, want er was net een ooi in het begin van haar bevalling, dus ik moet gaan kijken of ze is gevorderd.
Oud 04-04-2012, 16:41
Carn
Carn is offline
Citaat:
Godver wat gaaf
Ja, maar ik denk dat als puntje bij paaltje komt dat ik dan iets minder enthousiast ben
Oud 04-04-2012, 16:41
Verwijderd
Citaat:
De volle emmer, ja? Ik wist niet dat dat een jargon was . Grappig.

En het is hier een rustig dagje. Omdat het weer zo ' rough' is, kunnen we niet veel uitvoeren, dus zit ik hier achter de computer, bij de open haard met een kop warme choco . En eigenlijk moet ik even poolshoogte gaan nemen in de stallen, maar ik heb stiekum niet zo'n zin. Maar het moet wel, want er was net een ooi in het begin van haar bevalling, dus ik moet gaan kijken of ze is gevorderd.
Oeh mag je dan een lammetje op de wereld helpen enzo
Oud 04-04-2012, 16:44
Verwijderd
Citaat:
is de volle emmer jargon ja? Goed, ik hang echt al te lang in de psychiatrie rond...
Nouja, het is een standaard uitdrukking die geleidelijk jargon is geworden. Zoals 'niet pluis' dat voor huisartsen is (een nietpluisgevoel houdt in dat je op basis van je ervaring en eigen inschatting denkt dat het ernstiger is dan de getalletjes zeggen) (maar als ze in horrorfilms zeggen 'het is hier niet pluis' bedoelen ze dat er spoken zitten)

Laatst gewijzigd op 04-04-2012 om 17:08.
Oud 04-04-2012, 16:52
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oeh mag je dan een lammetje op de wereld helpen enzo
Ik ben bij de derde dag gestopt met tellen . Maar als je een of andere rare ligging hebt, heb je wel een ' yes'-gevoel als het kleine frummel gezond en wel op zijn pootjes staat, enzo.
Pas had ik een lam (een van de twee, maar wel de grootste) die in stuitligging lag, met zijn pootje onder hem. Op zich geen probleem, alleen je moet er wel snel bij zijn omdat anders de navelstreng te snel door kan breken enzo, en dan stikt het lam. En met de poten eronder kan ' ie er sowieso niet uit. Maar ok, ik hem eruit getrokken, groot lam, hard trekken, maar we dachten dat alles goed was. Had 'ie achteraf zes ribben gebroken . Niet mijn schuld overigens, dat gebeurt wel vaker als ze verkeerd om liggen. Dat zijn allemaal van die kleine dingen waar je veel van leert . Niet zo leuk voor het lam natuurlijk, want die was hartstikke dood.
Oud 04-04-2012, 16:54
Verwijderd
'niet pluis' ken ikook wel ja.
Oud 04-04-2012, 16:54
xfollowme
xfollowme is offline
Hallo wat gaan jullie eten ?
Oud 04-04-2012, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Ik ben bij de derde dag gestopt met tellen . Maar als je een of andere rare ligging hebt, heb je wel een ' yes'-gevoel als het kleine frummel gezond en wel op zijn pootjes staat, enzo.
Pas had ik een lam (een van de twee, maar wel de grootste) die in stuitligging lag, met zijn pootje onder hem. Op zich geen probleem, alleen je moet er wel snel bij zijn omdat anders de navelstreng te snel door kan breken enzo, en dan stikt het lam. En met de poten eronder kan ' ie er sowieso niet uit. Maar ok, ik hem eruit getrokken, groot lam, hard trekken, maar we dachten dat alles goed was. Had 'ie achteraf zes ribben gebroken . Niet mijn schuld overigens, dat gebeurt wel vaker als ze verkeerd om liggen. Dat zijn allemaal van die kleine dingen waar je veel van leert . Niet zo leuk voor het lam natuurlijk, want die was hartstikke dood.
Awh Ik kan me wel voorstellen bij iets moeilijks, en je doet alles goed dat je dan echt zo'n omg, ik ben zo awesome gevoel hebt!
Oud 04-04-2012, 16:56
Verwijderd
ik kreeg gebakken aardappeltjes en eenvegaschnitzel en een salade. Best prima! Hoewel opewarmde gebakken aardappeltjes een rare gummiestructuur krijgen
Oud 04-04-2012, 16:57
Verwijderd
Citaat:

Wel stoer dat je dat nu allemaal doet hoor!. En met choco bij de openhaard
Oud 04-04-2012, 16:57
Verwijderd
Ik heb koekjes

Oh, Lentekriebel! Ik had je nog geen kaartje gestuurd, want ik heb er geen een op het moment (alleen kerstkaarten, maar dat leek me nou ook weer zo raar ) maar als je naar een andere afdeling gaat, moet het dan ook naar een ander adres enzo?
Oud 04-04-2012, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb koekjes

Oh, Lentekriebel! Ik had je nog geen kaartje gestuurd, want ik heb er geen een op het moment (alleen kerstkaarten, maar dat leek me nou ook weer zo raar ) maar als je naar een andere afdeling gaat, moet het dan ook naar een ander adres enzo?
Wat lief. ja, moetnaar een heel ander adres. Ik pm even!
Oud 04-04-2012, 16:59
Verwijderd
Graag!
Oud 04-04-2012, 17:03
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Awh Ik kan me wel voorstellen bij iets moeilijks, en je doet alles goed dat je dan echt zo'n omg, ik ben zo awesome gevoel hebt!
Citaat:

Wel stoer dat je dat nu allemaal doet hoor!. En met choco bij de openhaard
Dat soort dingen zijn wel tof, ja. En als je een zwak ('poor', da's niet echt zwak maar meer ziekig, of eigenlijk een combi van de twee, maar ik weet het niet zo goed uit te drukken in het Nederlands) lam hebt dat door jouw inspanning groot en sterk wordt
Oud 04-04-2012, 17:03
Cherry Springs
Ik moet gaan leren maar ik ben zo ADD-achtig dat ik me niet kan concentreren omdat mijn huisgenoot in de woonkamer naast mijn kamer met z'n laptop zit te kuchen. Het verstoort m'n rust!
Oud 04-04-2012, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Graag!
Verstuurd!

Ik weet niet of er al een kaartje onderweg was.. maar geen idee of die nunog bij mij terecht gaan komen..
Oud 04-04-2012, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Verstuurd!

Ik weet niet of er al een kaartje onderweg was.. maar geen idee of die nunog bij mij terecht gaan komen..
misschien kun je vragen of je post wordt doorgestuurd?
Oud 04-04-2012, 17:08
Verwijderd
Citaat:
misschien kun je vragen of je post wordt doorgestuurd?
ja dat ga ik wel doen ja
Oud 04-04-2012, 17:08
Verwijderd
ABN Amro denkt dat ik in juli 1000 euro in de min sta, en ik snap niet waarom ze dat denken
Oud 04-04-2012, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Hallo wat gaan jullie eten ?
Een groentenpotje van tuinbonen, worteltjes, aardappelen, salie en creme fraiche, met daarbij een ribkarbonadee!
Oud 04-04-2012, 17:11
Verwijderd
Ik ga pannenkoeken eten, zodra ik zin heb om ze te gaan maken
Oud 04-04-2012, 17:12
Verwijderd
Er moet ook spek in het groentenpotje, want het recept komt uit een jarenzestigkookboek en in bijna elk recept daaruit moet spek Behalve in de desserts.
Oud 04-04-2012, 17:13
Verwijderd
Echt ? Maar spek is dan ook heul erg lekker
Oud 04-04-2012, 17:13
Verwijderd
Bij de salades, soepen, ovenschotels, vleesgerechten, visgerechten en groentegerechten moet denk ik in drie van de vier recepten spek
Oud 04-04-2012, 17:14
Verwijderd
En in ongeveer één op de drie recepten moet slagroom. Ook in de desserts uiteraard
Oud 04-04-2012, 17:14
Verwijderd
In de recepten waar geen spek of slagroom in moet, gaat een berg roomboter.
Oud 04-04-2012, 17:15
Verwijderd
Boter is fantastisch. Geen kritiek op boter!
Oud 04-04-2012, 17:15
Verwijderd
In die tijd deden mensen nog noeste arbeid en konden ze die calorie"en wel gebruiken
Oud 04-04-2012, 17:17
Verwijderd
ik hou ook erg van boter gisteren had ik een dessert uit dat boek gemaakt. Een fruitsalade van mango, aardbei, dadel en ananas, met daaroverheen een saus van 40 gram boter, 2 eetlepels suiker, 125 cc sinaasappelsap en een borrelglaasje sinaasappellikeur (heb ik vervangen door sangria). En daarop dan nog ananasijs (kon ik niet vinden, heb perzikijs gebruikt) en natuurlijk slagroom. Maargoed, die saus smaakte vooral naar gesmolten boter
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten