Na een half uur voelen ze ook wel droog, maar de lak is nog niet hard. Dat duurt wel een dik uurtje. Lak je heel erg dik, dan kun je beter twee dunne laagjes doen met 5 minuten ertussen, dat scheelt ook al in tijd om het te laten harden.
Je vingertoppen 5 min. na het lakken een tijdje in een schaaltje koud water houden laat ze eerder droog aanvoelen. Je kunt als je weinig geduld hebt ook zo'n speciaal UV-lampje kopen om je nagels te laten drogen, die blaast ook nog. Blokker had ze met Kerst, misschien nu nog. En Kruidvat heeft van Essence van die druppeltjes, daar staat ook op dat het bij gebruik van 1-2 druppels op je nagel veel sneller droog is. Hier ergens heeft ooit iemand gezegd dat het nog goed werkt ook, kun je proberen.
Ik doe altijd handen wassen, mooi vijlen, afspoelen, base coat erop, na 5 min het lakje dat ik wou nét of net niet dekkend aanbrengen, na 5 min wapperen even in koud water, droog wapperen, indien nodig nog een laagje, en dan ga ik meestal even computeren. Top coat doe ik niet bij alleen een kleurtje. Meestal werkt dit prima, bubbeltjes krijg ik alleen in de zon of veel warmte.
|