Beste mensen,
Ik heb al flink gegoogled maar ik kan niet een duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.
Zelf werk ik via een uitzendbureau voor een groot bedrijf, ik verdien aardig wat daar en werk fulltime. Rond de 36 uren per week.Uiteraard bouw ik vakantiedagen op, er staat momenteel een heel lekker saldo aan vakantiedagen op mijn loonstrook.
Over enkele maanden (in Augustus) ga ik beginnen met een nieuwe studie. Voor die tijd wil ik nog op vakantie dus ik stop met mijn werk midden Juli.
Aangezien ik voor een uitzendbureau werk heb ik een opzegtermijn van 1 werkdag.
Dus: ik stop midden Juli met mijn werk, ik ga het wel netjes 1 week van tevoren aangeven maar dit is even wat de regels zijn.
Wat ik wil is dat mijn vakantiedagen dan ook uitbetaald worden (dus niet dat ik ze opneem). Want ik me nu afvraag is: hoeveel belasting betaal ik hierover, en nog wel belangrijker: wanneer worden deze vakantiedagen uitgekeerd? Is dat bij opzegging van mijn arbeidsovereenkomst, of is dat aan het eind van het jaar?
(Let op, vakantiedagen is wat anders dan vakantiegeld.. dat krijg ik namelijk in de eerste week van Juni al)