Oud 18-05-2012, 23:54
Tazer
Tazer is offline
Beste mensen,

Ik heb al flink gegoogled maar ik kan niet een duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.
Zelf werk ik via een uitzendbureau voor een groot bedrijf, ik verdien aardig wat daar en werk fulltime. Rond de 36 uren per week.Uiteraard bouw ik vakantiedagen op, er staat momenteel een heel lekker saldo aan vakantiedagen op mijn loonstrook.

Over enkele maanden (in Augustus) ga ik beginnen met een nieuwe studie. Voor die tijd wil ik nog op vakantie dus ik stop met mijn werk midden Juli.

Aangezien ik voor een uitzendbureau werk heb ik een opzegtermijn van 1 werkdag.

Dus: ik stop midden Juli met mijn werk, ik ga het wel netjes 1 week van tevoren aangeven maar dit is even wat de regels zijn.

Wat ik wil is dat mijn vakantiedagen dan ook uitbetaald worden (dus niet dat ik ze opneem). Want ik me nu afvraag is: hoeveel belasting betaal ik hierover, en nog wel belangrijker: wanneer worden deze vakantiedagen uitgekeerd? Is dat bij opzegging van mijn arbeidsovereenkomst, of is dat aan het eind van het jaar?

(Let op, vakantiedagen is wat anders dan vakantiegeld.. dat krijg ik namelijk in de eerste week van Juni al)
Oud 19-05-2012, 10:54
Axel11
Axel11 is offline
Als er bij het einde van je uitzendovereenkomst nog vakantiedagen resteren, worden deze in geld uitgekeerd. In de uitzendbranche hoef je deze niet, zoals gebruikelijk, (zoveel mogelijk) eerst op te maken.

Deze resterende vakantiedagen worden volgens de CAO voor uitzendkrachten uitbetaald in de laatste week van 2012, dus pas eind december.

Het bedrag wordt gewoon bij je inkomen geteld: op die manier betaal je er dus belasting over. Evt. te veel ingehouden belasting kun je na afloop van het jaar terugvragen (door aangifte te doen).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2012, 10:38
Tazer
Tazer is offline
Oke heel erg bedankt! Wat zonde dat die vakantiedagen pas eind december worden uitbetaald! Ik kan ze wel goed gebruiken voor mijn vakantie eerlijk gezegd. Is er geen mogelijkheid om die resterende vakantiedagen uit te laten betalen in Juli?
Oud 20-05-2012, 11:43
Axel11
Axel11 is offline
Je kunt het vragen bij je uitzendbureau. Ik weet dat sommige wel eens bereid zijn daaraan mee te werken.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2012, 13:25
Verwijderd
Ik heb dat wel gekregen toen ik stopte met werken bij mijn uitzendbureau. Alles in juli uitbetaald gekregen, en niet aan het einde van het jaar nog iets.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 16:10
Ivo
Ivo is offline
In goed overleg zal het vast mogelijk zijn om je vakantiedagen eerder te laten uitbetalen dan in december. Zeker wanneer het gezien je veranderde situatie niet logisch is dat je dit jaar opnieuw voor het uitzendbureau zal werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten