Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Voor mijn gevoel ging het ontzettend goed. Ik heb even naar de antwoorden gekeken, maar ik kan me vrij weinig meer herinneren. Dat wordt wachten tot ik mijn kladpapier mag ophalen. Wat me wel opviel aan de antwoorden was dat er bij vraag 19 een verklaring wordt gegeven, terwijl dit helemaal niet wordt gevraagd. Dat lijkt me niet kloppen. Verder was ik er blij mee dat er geen proefbeschrijvingvraag in zat.
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hij ging bij mij erg goed, ik kom uit op zo'n 62 punten (8,4-9,4). Dik tevreden dus
![]() Nu maar hopen dat de n-term niet al te laag is... Volgens mij klopt trouwens het antwoord bij 19 niet. Volgens het correctiemodel is er minder zuuranhydride aanwezig voor de reactie, omdat er een beetje zuuranhydride reageert met het water. Maar in de tekst staat dat er overmaat zuuranhydride aanwezig is, ruim voldoende dus, dus maakt het niet uit dat er een beetje van met water reageert, er blijft voldoende over voor de reactie zelf. Laatst gewijzigd op 29-05-2012 om 17:51. |
![]() |
|
Bij mij ging het ook wel aardig. De meeste rekensommen had ik wel goed, behalve vraag 17, die vond ik wel heel lastig na het correctievoorschrift te hebben gezien. 19 klopt volgens mij ook niet, ik heb alleen opgeschreven dat het langer was, niet waarom, dat was ook niet de vraag.
Ik denk dat ik rond de 56 punten heb... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik snapte m wel, of ik m ook goed verwoord heb op mijn examen weet ik niet. Ik was nogal aan t stressen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zat alleen maar te denken dat de benodigde hoeveelheid nog steeds aanwezig was en het daardoor niets uitmaakt... Bedankt voor de uitleg, scheelt weer een belletje naar LAKS ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Lager lijkt me iig sterk.. vooral als je het examen met die van vorig jaar vergelijkt. Die van vorig jaar was al 0.8.. maar daarvoor altijd al rond de 1 zoveel.. Maar ja, ik durf het niet te zeggen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vond het trouwens wel jammer dat er geen biochemie in zat. Dat was eigenlijk in bijna elk examen dat ik geoefend had wel het geval. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In het correctiemodel staat wel: "omrekening van het aantal Mmol vrije OH groepen naar het benodigde aantal Mmol azijnzuur (is gelijk aan het aantal Mmol OH groepen dat reageert):" Maar volgens mij (dit is uit mijn hoofd, tho) was het 1 mol azijnzuuranhydride reageert met 1 'mol' OH en toen ik dat azijnzuuranhydride bekeek dacht ik 'ah, daar zit twee mol azijnzuur en dan een condensatiereactie en dan heb je dat azijnzuuranhydride'. En ik vind nog steeds dat ik gelijk heb. ![]()
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tijdens het acetyleren in reactor 1 ontstaat uit 1 molecuul azijnzuuranhydride ook 1 molecuul azijnzuur. Het azijnzuuranhydride ontstaat uit 2 moleculen azijnzuur. 1 daarvan komt uit reactor 1, er is dus netto nog 1 molecuul nodig. Wat betreft dat proces/porties: met porties zal wel worden bedoeld de hoeveelheid hout die per keer in de reactor gaat. Het proces hoeft nog niet op gang te zijn, want er is een opslagtank aanwezig met azijnzuur/azijnzuuranhydride. Dus dat levert al de benodigde azijnzuuranhydride, daar is geen eerdere reactie voor nodig. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik hoorde op het schoolplein daarna ook van mensen dat ze 1,3 of 1,3keertientotdemachtdingest hadden, en toen had ik zoiets van 'ohja! ik heb natuurlijk keer twee gedaan!' maar toen dacht ik eerder dat ik juist goed zat (ook al was ik de enige van de 3 of 4 ofzo die iets met een twee en een zes had
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik had nog op een kladblaadje een beetje uitgetekend dat je voor azijnzuuranhydride twee moleculen azijnzuur nodig had, maar heb later volgens mij toch de molverhouding 1:1 gebruikt...
![]() Ik dacht dat scheikunde goed ging bij mij, maar nadat ik de antwoorden heb gezien, twijfel ik toch best erg. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Loolll, omggg. Ik raakte helemaal ontspoord bij die vraag. Ik kwam op 1.4 ton uit en dacht ''hmm...zal wel kloppen toch''. Toen ik de nerdjes die een 9.4 voor scheikunde staan hoorde van 13 ton dacht ik ''wat ben ik toch een ei''
![]() Ik vond die redeneringsvraag bij die diagrammen en het wijn pittig hoor, ik was zo nerveus dat ik volgens mij (kan het me niet meer herinneren) zelfs opschreef dat pH stijgt => [H3O+] stijgt.... ![]() Ik heb hoogstwaarschijnlijk net een voldoende maar net als bij wiskunde-A hebben m'n zenuwen punten bij me weggesnoept ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Hebben jullie het erratum al gezien? Ik had het eerlijk gezegd niet zo nodig gevonden.
|
![]() |
|
Ik vind het raar dat het niet op examenblad.nl staat, maar als het echt waar is, ben ik er erg blij mee! Ik had vraag 11 en 12 helemaal verneukt..
![]()
Laatst gewijzigd op 06-06-2012 om 16:32. |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
VWO |
Scheikunde Herfstvlieg | 10 | 27-05-2010 20:50 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] Scheikunde cola proef, fosforzuurgehalte Lianne-29 | 4 | 07-11-2008 21:09 | |
VWO |
Scheikunde Examen - hoe ging het? Radijs | 44 | 28-05-2006 13:04 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
PWS scheikunde Pyromaniac | 6 | 18-05-2006 20:36 | |
Eindexamens 2003 |
[Scheikunde] Havo - Stel hier je vragen en vertel wat je van het examen vond! sas_andrea | 38 | 28-05-2003 20:03 |