Oud 03-07-2012, 17:41
VLLaura
VLLaura is offline
Hee,
Ik ben een paar weken geleden gevallen met tennis en daarbij verdraaide ik mijn knie...'
Ik heb gewoon de hele les meegedaan ook al deed het pijn en toen ik thuis kwam was m'n knie een heel klein beetje dikker, maar het viel niet op. We zijn nu een aantal weken verder en m'n knie doet steeds meer en sneller pijn nadat ik een handeling heb gedaan.
Kan het zijn dat mijn knieband(en) gescheurd is/zijn of gewoon een beetje opgerekt?

Ik train ook gewoon nog elke week en heb tijdens het trainen geen last maar daarna vooral...

Groetjes Laura
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 17:44
Verwijderd
Vraag het aan een doctor?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 18:17
vlindertje07
vlindertje07 is offline
Ik zou inderdaad even langs de huisarts gaan (of evt naar een fysiotherapeut), die kan het beter beoordelen dan wij.
Mijn ervaring is dat een gescheurde knieband (plus gescheurde meniscus) behoorlijk pijn doet. Ik heb toen nog wel een tijd doorgelopen en gesport, maar dat was omdat het moest van mijn docent..
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 18:47
Verwijderd
Ik weet dat als je kruisbanden scheuren je knie vaak wel flink dikker wordt. Bovendien heb je dan een ontzettend gevoel van instabiliteit in je knie, ik denk dat je dat dan wel had opgemerkt. Een gescheurde meniscus levert dacht ik veel pijn op, en een wat langzaam komende zwelling. De pijn daarvan zit dan aan de zijkant van je knie.

Dat je knie steeds meer en sneller pijn doet, maar in feite geen pijn doet als je er niets mee doet, lijkt me niet dat er echt iets gescheurd is. Misschien is het "alleen maar" wat ingescheurd. Wat me echter beter lijkt is dat je even niet sport om het rust te geven. Dat het steeds weer pijn gaat doen is namelijk een teken dat er iets niet goed is. Dat moet je dan niet gaan lopen forceren. Als het blijft zou ik wel even naar de huisarts of fysiotherapeut gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten