Op naar 4 vwo.
Dit jaar is denk het het zwaarste jaar voor mij geweest en dat zal komen. Als allereerste de school die op zoek is naar zichzelf, zo zal ik het maar noemen, periode's van héél streng naar soepel en vice versa. Als puber heb ik daar geen trek in. Ik heb juist behoefte aan structuur en dan moet de school niet telkens dingen veranderen. (voorbeeld: begin van het jaar: leerplein open voor iedereen, paar weken later: dicht, maand later: open onder toezicht en daarna weer schoolpas inleveren en dan kun je erop en niet in pauze's en weet ik niet allemaal wat zij hebben verzonnen
En dan nog het feit dat ik zo urenlang op school heb gezeten, terwijl ik dan niks uitvoerde. Zeker de laatste paar uren van de dag, dat waren meestal Grieks en Latijn.
Gelukkig laat ik nu een heleboel vakken vallen, waaronder een aantal saaie vakken zoals Latijn en Grieks en andere vakken waar ik iets meer moet voor doen dan de tekst doorlezen: Natuurkunde en scheikunde.
Ik geniet nu volop van m'n vakantie en hoop dat ik volgend jaar een goed rooster krijg, zodat ik eventueel ook nog een baantje kan gaan zoeken op vrijdagmiddag bijvoorbeeld.