Oud 02-09-2012, 15:06
Verwijderd
Wat stem je wanneer jouw standpunten eigenlijk weinig overeenkomen met een bestaande partij? Stem je dan niet? Of ga je toch op zoek naar de beste match? Stem je strategisch, om te zorgen dat iets anders het helemaal níet wordt?
Advertentie
Oud 02-09-2012, 15:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik overweeg een blanco stem. Geen enkele partij wil wat ik wil en elke partij heeft ook iets volkomen arrogants waar ik absoluut niet achter kan staan.
Oud 02-09-2012, 18:54
Verwijderd
Ik overweeg nu ook een blanco stem. En anders ga ik voor mijn 'vaste' partij zonder te kijken naar de huidige vraagstukken.
Oud 02-09-2012, 19:45
Mark52
Mark52 is offline
Ik ben principieel tegen strategisch stemmen. Dat voelt voor mij alsof ik mijn idealen verloochen.
Het liefst stem ik gewoon op een partij, maar dan moet ik het wel minimaal voor de helft eens zijn met de standpunten van een partij (in min of meerdere mate). Als dat niet het geval is bij één van de partijen dan zou ik blanco stemmen.
Oud 02-09-2012, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Ik ben principieel tegen strategisch stemmen. Dat voelt voor mij alsof ik mijn idealen verloochen.
Het liefst stem ik gewoon op een partij, maar dan moet ik het wel minimaal voor de helft eens zijn met de standpunten van een partij (in min of meerdere mate). Als dat niet het geval is bij één van de partijen dan zou ik blanco stemmen.
Ik ben principieel tegen stemmen voor een partij waarmee ik niet voldoende match (80% van de huidige grote punten bijvoorbeeld). Als ik heel helder ergens op stem waarmee ik een andere partij (waarmee ik minder dan 20% van diezelfde punten match) juist een stem minder geef, zou ik dat beter kunnen 'verantwoorden' als een terechte stem, daarmee bereik ik meer voor mijn eigen punten.
Oud 09-09-2012, 19:45
Verwijderd
Ik twijfel tussen blanco of niet stemmen.
Oud 09-09-2012, 19:46
Axel11
Axel11 is offline
Wanneer mij dat zou gebeuren (en het is in het verleden 1x gebeurd), stem ik blanco.
Oud 09-09-2012, 21:51
Diamera
Diamera is offline
Gelukkig ben ik nog niet belast met die verantwoordelijkheid! Waar dat vorige verkiezingen nog wel zo was, is er nu geen partij die me duidelijk meer aanspreekt dan andere partijen en zelfs geen partij die ik het absoluut niet wil zien worden. Op dit moment zou ik daarom blanco hebben gestemd.
Oud 10-09-2012, 11:06
Verwijderd
Ik twijfel nu tussen niet stemmen, blanco stemmen of voor mijn 'standaard' partij gaan.
Oud 10-09-2012, 18:04
Verwijderd
Niet stemmen moet je sowieso niet doen, want dan krijgen ook de partijen van wie je het absoluut niet wilt een deel van jouw stem.
Oud 10-09-2012, 18:16
Miekje*
Miekje* is offline
Ik zag ook door de bomen het bos niet meer, dus nu heb ik gekozen om te stemmen voor een partij die voor dingen staat die voor mij nu belangrijk zijn. Dat is een lange zin. Om maar een voorbeeld te noemen: voor mij is het belangrijk dat de studiefinanciering voorlopig nog even blijft hoe hij nu is. Dus stem ik op een partij die dat ook vindt. En zo heb ik nog wat kleine puntjes. Als ik naar het groter geheel zou kijken, zou ik ook op blanco uit komen, dus daarom kijk ik expliciet naar dingen die nú voor mij gelden. Later zien we wel weer verder.
Oud 11-09-2012, 09:54
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Dat komt bij mij zo'n beetje iedere keer voor. Ik ben dan ook een echte zwevende kiezer. Ik ga wel altijd stemmen want ik vind dat als je niet stemt dan mag je de komende vier jaar ook geen kritiek leveren op het beleid. Blanco stemmen doe ik ook niet, dat vind ik onzin.

Dit jaar twijfel ik tussen groenlinks, VVD en D66. Drie totaal verschillende partijen, dat geeft wel aan hoeveel verschil er meestal zit tussen mijn standpunten en die van alle partijen.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten