Oud 24-11-2012, 21:06
xLiVELAUGHLOVE
xLiVELAUGHLOVE is offline
Hallo iedereen ik ben een meisje van 17.
En maak mij al een paar weken zorgen!
Het was allemaal begonnen een paar weken terug, ben al 3 keer naar de dokter geweest eerst zei hij dat het spierpijn was, dan iets aan mijn longen (mycoplasma) en dan gewoon een verkoudheid. Maar volgens mij heb ik het syndroom van Tietze omdat alle symptomen kloppen bij mij namelijk: ik heb lichte of soms fellere steken in mjn borstkas zowat bij mijn hart maar ook vaak bij mijn ribben (dit is meestal links), ook gaat dit precies verder naar mijn arm, oksel, schouder, rug en nek. Het voelt soms ook alsof mijn arm in slaap is en dit allemaal vooral Links.
Sommige dagen is het beter, zo was het een weekje over, maar het kwam ineens terug.

Ook ben ik de laatste tijd niet meet zo happy als anders maar waarschijnlijk komt dat doordat ik mij hier zorgen over maak ook heb ik sinds ik deze klachten heb last van zo angstaanvallen dat ik denk dat ik iets aan mijn hart heb, doodga,...

Wat denken jullie?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2012, 21:18
Pluis
Pluis is offline
Als je nog maar een paar weken last hebt is dat eigenlijk nog te kort om te zeggen dat het een chronische aandoening is zoals het syndroom van tietze. Een longontsteking (en het verhaal over die mycoplasma suggereert dat je dat gehad hebt) kan namelijk ook pijn op de borstkas geven. En dat kan ook wel echt een paar weken duren voordat de klachten dan helemaal over zijn. Er heersen ook allerlei virussen die ook vervelende klachten kunnen geven zoals spierpijn.
En om het allemaal nog lastiger te maken kan angst er ook voor zorgen dat je allemaal vreemde klachten krijgt. Gelukkig ben je nog heel jong, en is een hartprobleem dus ook heel erg onwaarschijnlijk.

Maar voor alle medische problemen geldt: als je klachten houdt, en je vertrouwt het niet, ga dan nog eens terug naar je huisarts en leg je twijfels voor. Hij/zij kan dan de ernstige dingen waar je bang voor bent uitsluiten, zodat je in ieder geval gerustgesteld bent en niet meer zo bang hoeft te zijn.
Oud 24-11-2012, 21:23
xLiVELAUGHLOVE
Dankje voor de reactie! Ik ga als de klachten blijven aanhouden, toch maar eens terug naar de dokter denk ik om toch maar zeker te zijn dat het niks is!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 13:50
Martiño
Martiño is offline
@xLiVELAUGHLOVE: Eén topic over het syndroom van Tietze is wel genoeg hoor. Je hoeft niet alle oude topics te uppen. Ik heb de andere topics gesloten, dan kun je hier verder praten
Oud 26-11-2012, 16:10
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Eerlijk gezegd heb ik hier ook soms last van.. (steken tussen de ribben, aan de hartstreek, en praktisch altijd aan m'n linkerkant) maar ik heb ontdekt dat dit is van een hele avond in de zetel op een verkeerde manier op m'n schouder te liggen.
Geloof het of niet, nu ik niet meer zo lig in de zetel heb ik er geen last meer van...
Niet dat ik zeg dat het dat is hé, maar ik had eens een topic gelezen over het syndroom van Tietze, maar voor ik in paniek schoot probeerde ik na te gaan hoe het nog kon komen..
door verkeerde houding dus. maar misschien voelen de steken anders aan bij het syndroom van tietze.
misschien onbewust een verkeerde houding ofzo?
Maar inderdaad, als de klachten blijven aanhouden, naar de dokter (misschien verschillende dokters eens proberen voor een andere mening)
Met citaat reageren
Oud 30-11-2012, 20:54
xLiVELAUGHLOVE
Ja ik heb het ook opgemerkt dat ik dat soms heb als ik lang moet zitten dan begint dat in mijn nek en gaat zo verder naar mijn arm en rug en ook steken in mijn ribben.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten