Haar buiten haar weten om meenemen naar een huisarts, waar ze voor 't blok gezet wordt en toch maar het ogenschijnlijke probleem moet uitleggen omdat ze bang is dat ze anders 'voor schut staat', lijkt me precies het omgekeerde van het constructieve communiceren dat ik voorstelde.
Ik hoop voor je dat het inderdaad sperma-allergie blijkt te zijn (waarom testen jullie dat eigenlijk niet door 't weer een tijdje met condoom te doen?) en niet dat ze bijvoorbeeld door het seksuele misbruik in haar verleden een manier zoekt om heel duidelijk 'nee' te zeggen. Lichamelijke pijn is dan heel handig, want daar hebben mensen respect voor en je kwetst de ander er niet mee, omdat het buiten jullie beider invloed staat. Nog handiger is als die pijn op magische wijze verdwijnt als ze zelf ook seks wil. Betekent overigens niet dat ze liegt, je hersenen kunnen je best pijn laten voelen als daar geen fysieke oorzaak voor is.
Dat ze eens met een dokter zou moeten praten staat buiten kijf, maar of haar 'nee, echt niet' volledig negeren onder 'positieve pressie' valt..
Maar hey, zelf weten