Oud 24-04-2013, 09:38
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Hallo allemaal, hier een topic voor grappige momenten die je ziet tijdens optredens/ met bands of iets in die richting.

Bijvoorbeeld; Muse wordt gedwongen om te playbacken tijdens een Italiaanse tv-show en besluit dus om de drummer de basgitaar te geven en te laten zingen, de basgitarist krijgt de gitaar en mag daar keyboard bij gaan spelen, terwijl de leadzanger/gitarist besluit achter de Drums te gaan zitten.

Als je iets vindt ofzo, plaats het hier!
Oud 24-04-2013, 14:48
Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Oké het is dus niet in het echt in dit filmpje, maar uit een film (die wel op de waarheid gebaseerd is)
Je ziet de band 'The Sex Pistols' een nummer spelen (Stepping Stones) waarin Sid Vicious voor het eerst meedoet. Zijn bassgitaar is niet aangesloten omdat hij namelijk helemaal niet kan spelen, zelf weet hij dit niet. Zijn reactie vond ik best geinig, aangezien het in het echt ook zo ging.

Laatst gewijzigd op 24-04-2013 om 14:50. Reden: Verkeerde filmpje
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 15:42
Verwijderd
Muse haalt wel vaker zulke streken uit, wat ik overigens wel kan waarderen. Ze hadden ook eens een gig via een Spaanse radiozender, waar hen nadrukkelijk werd verteld dat ze niet mochten vloeken en schelden tijdens het optreden. Quote van wikipedia:

Citaat:
...they were told not to swear which angered Muse as they never swore in their music until then, so they swore extensively.
En het resultaat (vanaf 1:33)

Daarnaast hadden ze ook eens een optreden op de Engelse tv, waar ze verplicht werden te playbacken omdat live zingen 'teveel risico's met zich meebracht tijdens een tv optreden'. En dat ze playbackten, dat lieten ze ook wel even nadrukkelijk zien. 'Look ma, no hands!'

Laatst gewijzigd op 25-04-2013 om 15:47.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2013, 15:47
Stomme Klont
Stomme Klont is offline
Wat een koningen zijn het toch. Matt probeert niet eens meer een klein beetje te doen alsof.
Oud 26-04-2013, 14:09
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Hallo allemaal, hier een topic voor grappige momenten die je ziet tijdens optredens/ met bands of iets in die richting.

Bijvoorbeeld; Muse wordt gedwongen om te playbacken tijdens een Italiaanse tv-show en besluit dus om de drummer de basgitaar te geven en te laten zingen, de basgitarist krijgt de gitaar en mag daar keyboard bij gaan spelen, terwijl de leadzanger/gitarist besluit achter de Drums te gaan zitten.

[filmpje]

Als je iets vindt ofzo, plaats het hier!
Wat een na-apers!
Oud 26-04-2013, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Wat een na-apers!
[filmpje]
Ik zou ze niet per se na-apers noemen, er zijn genoeg bands die soortgelijke dingen hebben gedaan uit protest omdat ze niet live mochten spelen.

Nirvana mocht tijdens een gig in 1991 alleen de zang live uitvoeren, de andere instrumenten werden middels een backingtrack afgespeeld. Dan krijg je resultaten als deze

Met citaat reageren
Oud 26-04-2013, 23:46
DAH
DAH is offline
Vrij veel bands vinden playbacken niets, dat moge duidelijk zijn. Rond 0:40 besluit de fluitist de fluit ietwat anders te bespelen.

Laatst gewijzigd op 27-04-2013 om 13:52.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2013, 12:41
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 27-04-2013, 13:03
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 27-04-2013, 17:26
Verwijderd
En alles aan dit nummer is grappig

Met citaat reageren
Oud 28-04-2013, 11:53