Oud 18-06-2013, 10:42
Verwijderd
Citaat:
de soft cup lijkt me 100x onhandiger..

Ik maakte ook maar een grapje. Bovendien; wat weet ik er nou van, seriously
Advertentie
Oud 18-06-2013, 10:43
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
de soft cup lijkt me 100x onhandiger..

Want hoe haal je die er in godsnaam uit zonder een enorme bende te veroorzaken..
Dit, ja. In een herbruikbare cup zit tenminste nog vorm, en een puntje waaraan je hem vast kunt pakken om hem eruit te trekken.
Oud 18-06-2013, 10:43
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Ik maakte ook maar een grapje. Bovendien; wat weet ik er nou van, seriously
Genoeg blijkbaar

Nee, snap ik. Maar dan blijft mijn opmerking staan!
Oud 18-06-2013, 10:45
Verwijderd
Bah, het is zo benauwd in de sportschool dat ik na het douchen meteen weer peentjes zweet
Oud 18-06-2013, 10:48
Verwijderd
We hebben hospiteerborrel vanavond, de badkamer schoonmaken was al een tamelijke hel en ik moet nog aan m'n kamer beginnen

NIKS TEN NADELE VAN HET WEER VERDER Maar schoonmaken, college volgen, in de UB zitten en studeren zijn niet de dingen die ik vandaag wil doen
Oud 18-06-2013, 10:49
Lorelei
Lorelei is offline
Ik was op internet een beetje over die divacup aan het lezen.. kom ik bij dit artikel

"Ik ben dus vrij zwaar ongesteld en gebruikte regelmatig twee doosjes tampons per cyclus"

Whut? Ben ik dan extreem licht ongesteld als ik echt heel erg veel vind?
Oud 18-06-2013, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Ik was op internet een beetje over die divacup aan het lezen.. kom ik bij dit artikel

"Ik ben dus vrij zwaar ongesteld en gebruikte regelmatig twee doosjes tampons per cyclus"

Nee Dat lijkt mij ook angstaanjagend veel
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Nee, vind ik ook veel.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:

Twee doosjes Jeetje. Dat vind ik ook wel veel, hoor. Als ik een keer goed ongesteld ben, gebruik in denk ik een half tot driekwart doosje.
Oud 18-06-2013, 10:53
Verwijderd
Citaat:
We hebben hospiteerborrel vanavond, de badkamer schoonmaken was al een tamelijke hel en ik moet nog aan m'n kamer beginnen
Ik gun het je. VAN HARTE.
Oud 18-06-2013, 10:54
Lorelei
Lorelei is offline
Ok. Ik ben blij dat het niet aan mij ligt dan

Hangt natuurlijk ook wel een beetje af van hoeveel tampons er in die doosjes van haar zitten
Oud 18-06-2013, 10:55
Verwijderd
Een doosje met 16 of 32?
Ik ben met deze pil gelukkig vrij licht ongesteld.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat is best veel ja
Verwijderd
Citaat:
Ok. Ik ben blij dat het niet aan mij ligt dan

Hangt natuurlijk ook wel een beetje af van hoeveel tampons er in die doosjes van haar zitten
Ja, precies.
Oud 18-06-2013, 10:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Een doosje met 16 of 32?
Ik ben met deze pil gelukkig vrij licht ongesteld.
Nja, Libresse heeft ook wel doosjes met 8. Als je daar 2 van gebruikt tijdens een zware menstruatie dan is dat niet eens zo heel extreem.
Oud 18-06-2013, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Nja, Libresse heeft ook wel doosjes met 8. Als je daar 2 van gebruikt tijdens een zware menstruatie dan is dat niet eens zo heel extreem.
Oh, dan al helemaal niet nee.
Oud 18-06-2013, 10:57
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik koop volgens maar 2 doosjes per jaar
Oud 18-06-2013, 10:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben nu toch wel geïntrigeerd.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik ook maar ik gebruik ook nog wel maandverband En ik ben vaak maar 2 dagen of zo heel heftig ongesteld en verder merk ik nauwelijks iets. Tijdens die 2 dagen gebruik ik dan wel tampons maar de andere dagen vaak niet omdat het dan de tijd waarin ze verwisseld moeten worden vaak sneller gaat dan het werkelijke volzuigen.

Goed. TMI.
Verwijderd
Citaat:
Ik ook geloof ik Maar goed, ik hou ook niet heel regelmatig een stopweek. Is ook helemaal niet noodzakelijk, ik doe het meer voor mijn eigen gevoel - even checken of het allemaal nog werkt. En of ik niet zwanger ben
Oud 18-06-2013, 11:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik slik mijn pil door dat helpt ook wel.
Oud 18-06-2013, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Ik slik mijn pil door dat helpt ook wel.
Ja, ik dus ook
Oud 18-06-2013, 11:03
Lorelei
Lorelei is offline
Och jongens wat is het toch hels om filosofie-essays te moeten schrijven.
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik word gewoon lekker helemaal niet ongesteld Een heel enkele keer een dagje heel licht.
Miekje*
Miekje* is offline
Ik gebruik geen anticonceptie, en ben nu eens in de twee/drie weken heeeeel licht ongesteld. Zo licht, dat ik het met drie inlegkruisjes per dag aan kan. Beetje jammer is wel dat het een hele week, of zelfs nog iets langer, duurt
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Die was aan Lorelei zit mobiel, dus het gaat allemaal niet zo snel.

Overigens is de enige reden dat ik eens in de 6 maanden een stopweek inlas, omdat ik bang ben voor een doorbraakbloeding. Ik heb altijd ernstige buikpijn, soms in combinatie met hoofdpijn, dus ik sla het liever permanent over. Maar er is helaas niks dat die garantie kan geven, dus dan maar zo.
Oud 18-06-2013, 11:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik word gewoon lekker helemaal niet ongesteld Een heel enkele keer een dagje heel licht.
Hoe komt dat?
Oud 18-06-2013, 11:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik gebruik geen anticonceptie, en ben nu eens in de twee/drie weken heeeeel licht ongesteld. Zo licht, dat ik het met drie inlegkruisjes per dag aan kan. Beetje jammer is wel dat het een hele week, of zelfs nog iets langer, duurt
Oei, dat is wel uiterst irritant. Ik heb iets dergelijks wel eens gehad toen ik juist wel de pil slikte. Ik gebruik nu juist helemaal niets en ben echt super regelmatig ongesteld en heel normaal qua duur, pijn en heftigheid.
Oud 18-06-2013, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat zou ik echt vreselijk irritant vinden. Voor ik aan de pil ging - is alweer een eeuwigheid geleden - was ik superonregelmatig én dan altijd heel hevig ongesteld. Zaten soms twee maanden tussen, maar dan kon ik ook drie dagen haast niet bewegen van de pijn
Oud 18-06-2013, 11:06
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Hoe komt dat?
Spiraaltje en/of medicijnen. Ik vind het wel prima zo!
Oud 18-06-2013, 11:07
Verwijderd
ik ben ook al een half jaar niet meer ongesteld.
Oud 18-06-2013, 11:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Spiraaltje en/of medicijnen. Ik vind het wel prima zo!
Dat snap ik mijn huisarts kon niet garanderen dat ik met een spiraaltje niet meer ongesteld zou worden, dus dan hoef ik hem ook niet.
Oud 18-06-2013, 11:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zit nu in m'n stopweek. Normaal wordt ik dan al op zondag ongesteld, maar nu nog steeds niet echt
Oud 18-06-2013, 11:09
Carn
Carn is offline
de Diva Cup klinkt als een van de toernooitjes in Mario Kart.
Oud 18-06-2013, 11:10
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oei, dat is wel uiterst irritant. Ik heb iets dergelijks wel eens gehad toen ik juist wel de pil slikte. Ik gebruik nu juist helemaal niets en ben echt super regelmatig ongesteld en heel normaal qua duur, pijn en heftigheid.
Dan ben je wel goed vruchtbaar Zo'n cyclus zou ik ook wel weer eens willen hebben.
Citaat:
Oh, dat zou ik echt vreselijk irritant vinden. Voor ik aan de pil ging - is alweer een eeuwigheid geleden - was ik superonregelmatig én dan altijd heel hevig ongesteld. Zaten soms twee maanden tussen, maar dan kon ik ook drie dagen haast niet bewegen van de pijn
Is het ook, ja Maar mijn lijf doet raar van elk soort anticonceptie, en ik heb nog steeds niet genoeg ballen verzameld om een spiraaltje aan te durven.

In het verleden had ik wel altijd een heel regelmatige cyclus Maar sinds anderhalf/twee jaar is het een beetje een zooitje.
Oud 18-06-2013, 11:13
Verwijderd
Hier ook een spiraaltje en ik ben ook bijna nooit ongesteld. Laatst eens twee keer regelmatig, en nu heel af en toe een dagje heeel licht.
Oud 18-06-2013, 11:16
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Dat snap ik mijn huisarts kon niet garanderen dat ik met een spiraaltje niet meer ongesteld zou worden, dus dan hoef ik hem ook niet.
Je krijgt geen garantie nee, maar de meeste vrouwen worden óf helemaal niet meer ongesteld, óf alleen nog maar licht. De eerste weken/maanden had ik overigens continu een klein beetje bloedverlies (gatver wat klinkt dat ranzig). Maar goed, ik wilde niet meer aan de pil omdat ik eerder na het starten van de pil weer in een depressie viel en ik weet niet of het er ook echt mee te maken had, maar ik wilde het liever niet nog eens proberen. Mirena geeft alleen plaatselijk hormonen af en ook maar in kleine hoeveelheden.

Maar goed, ik slik ook medicijnen waarvan je menstruatie uit kan blijven en voor de mirena was ik ook nooit regelmatig ongesteld en ook jaren niet vanwege andere medicijnen. Maar die medicijnen zou ik je dan toch niet aanraden
Oud 18-06-2013, 11:18
Verwijderd
Ach wat een lekker vrouwentopic jongens
Oud 18-06-2013, 11:19
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:

Is het ook, ja Maar mijn lijf doet raar van elk soort anticonceptie, en ik heb nog steeds niet genoeg ballen verzameld om een spiraaltje aan te durven.
Ik had er vrij weinig last van moet ik zeggen. Huisarts raadde me aan om minstens 1 dag alles af te zeggen, maar uiteindelijk ben ik 's middags toch gewoon naar mijn afspraken gegaan omdat het reuze mee viel. Maar ik ken ook de wat minder fijne verhalen.
Oud 18-06-2013, 11:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Neh, ik slik nu wel gewoon door
Oud 18-06-2013, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt mij ook wel een handig iets, ja Wat kost zo'n kreng? Ik geloof dat ik er in het begin heel erg ruzie mee zal krijgen, maar ja
hij was 27 euro. En hij gaat tien jaar mee.
Citaat:
Het is echt een FANTASTISCH ding als je er eenmaal aan gewend bent.
ja ik heb dus alleen ervaring met softcup en dat vond ik al top!
Citaat:
Het lijkt mij best wel nasty.

Niet dat ongesteld zijn niet nasty is verder
nee joh het is niet nasty. Ik had het er laatst nog over met iemand, dat het vreemd is dat vrouwen zo zijn ingesteld dat ze hun ongesteldheid kut moeten vinden. Je moet het vieren! Het betekent dat je gezond bent, dat je vruchtbaar bent, dat je leeft!
Citaat:
Is dat zo'n bakje dat het bloed opvangt? Wat is het voordeel ervan tov een tampon?
deze kan je 12 uur inlaten achter elkaar. En wellicht langer op lichte dagen.
Citaat:
WOOOT IK HEB MIJN BELASTINGGELD
ik ging heel enthousiast kijken na deze post maar ik nog steeds niet
Citaat:
Ik stel me voor dat ik dat ding eruit probeer te halen en dat het laatste stukje zo gaat van OEPS *flots* en ik onder m'n eigen bloed zit
nee joh. en anders
Citaat:
Het is ook niet zo dat dat ding tot de rand vol zit als je het eruit haalt. Nou ja, tenzij je 'm dagenlang laat zitten, maar dat is niet de bedoeling.

Ik snap nooit zo goed dat vrouwen zo squeamish zijn over hun eigen menstruatiebloed. Je raakt er toch gewoon aan gewend na verloop van tijd?
echt he!
overigens heb ik 'm ook gekocht zodat ik makkelijker en beter kan kliederen met leukje persoontjes.
Citaat:
Oud 18-06-2013, 11:21
Verwijderd
oh en softcup kan je makkelijker verwijderen hoor er zit een rand aan waar je je vinger achter moet doen en dan kan je 'm zo eruit trekken.
Verwijderd
Citaat:
Hah, dat dacht ik ook.
Verwijderd
Citaat:
Dan ben je wel goed vruchtbaar Zo'n cyclus zou ik ook wel weer eens willen hebben.

In het verleden had ik wel altijd een heel regelmatige cyclus Maar sinds anderhalf/twee jaar is het een beetje een zooitje.
En een nuvaring ofzo? Is iets minder heftig en ook iets minder hormonen.
Oud 18-06-2013, 11:24
Verwijderd
Ik ben heel blij dat ik geen anticonceptie rommel meer gebruik want ik word daar superlabiel van. Mijn cyclus is ook maar 23 dagen en met anticonceptie gewoon 28 dagen en dan voelt het allemaal zo onnatuurlijk voor mij.
Oud 18-06-2013, 11:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
nee joh. en anders
Voor jou ja, ik vind het een wat minder goed plan.
Oud 18-06-2013, 11:30
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
En een nuvaring ofzo? Is iets minder heftig en ook iets minder hormonen.
Die heb ik als laatste geprobeerd, ja. Ik werd duizelig en kreeg vreselijk last van opvliegers en wou meteen ook weer dood, dus dat werkte ook niet
Oud 18-06-2013, 11:31
Qimm
Qimm is offline
Ik leef ook al jaren zonder (hormonale) anticonceptie, is prima te doen. Maar net wat je gewend bent denk ik ook.
Oud 18-06-2013, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Ik leef ook al jaren zonder (hormonale) anticonceptie, is prima te doen. Maar net wat je gewend bent denk ik ook.
Wat denk je van net waar je lichaam het beste op reageert?
Oud 18-06-2013, 11:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb ook een paar jaar zonder gedaan (na een aantal jaren de pil te hebben gebruikt), maar ik kreeg veel last van puistjes in m'n gezicht en ben daarom weer begonnen met de pil.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten