Oud 09-08-2013, 21:03
Hakuna
Hakuna is offline
Heb tijdens de avond wandeling in het Hakuna bos een Blackberry telefoon gevonden die iemand verloren moet hebben. Het toestel heeft wat beschadigingen, maar werkt wel nog. Maar nu komt het, heb mijn eigen simkaart erin gestopt, maar het enige wat ik nu te zien krijg is dat ik iets van de oude gegevens moet verwijderen. Maar snap niks van zulke telefoons.

Wie weet hoe je een Blackberry telefoon moet gebruiken als er een oude simkaart in heeft gezeten, maar vervangen is door mijn eigen?

het gaat om deze telefoon.

Oud 09-08-2013, 21:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Offtopic: Vind je het niet een beetje raar om een gevonden telefoon zelf te houden en te gaan gebruiken? Zou je die niet afgeven bij de politie als gevonden voorwerp, zeker als er allemaal persoonlijke gegevens opstaan?
Oud 09-08-2013, 21:28
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Offtopic: Vind je het niet een beetje raar om een gevonden telefoon zelf te houden en te gaan gebruiken? Zou je die niet afgeven bij de politie als gevonden voorwerp, zeker als er allemaal persoonlijke gegevens opstaan?
Ik heb al alles uitgewist, want die simkaart werkte niet meer. Schijnbaar heb ik te vaak een foute pincode ingevoerd. Na 5 pogingen kreeg ik de melding dat alle egevens verwijdrd zouden worden en dat de telefoon terug gaat naar fabrieksinstellingen.

Trouwens sde politie neemt geen gevonden voorwerpen zoals telefoons, geld ed meer aan, daar moet je tegenwoordig bij de gemeente voor zijn.
Oud 09-08-2013, 22:40
Hakuna
Hakuna is offline
Is gelukt om in het menu te komen en de telefoon weer te activeren, maar verder dan gebruik van de camera ben ik nog niet gekomen.
Oud 10-08-2013, 11:40
Verwijderd
Je had die telefoon moeten inleveren. Ik hoop dat je zelf iets duurders verliest en de vinder deze ook niet terugbrengt. Eigenaar zoeken via gegevens, via Facebook, een briefje rond de vindplaats, via gemeente of politie.

Oh en ik hoop dat niemand je in dit topic verder helpt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 11:50
Verwijderd
Ik vind het ook moreel zeer dubieus dit, Hakuna. Tot zover mijn offtopic-mededeling.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 13:29
huntingyade
huntingyade is offline
hoort dit topic eigenlijk niet gewoon gesloten te worden zoals er meestal gebeurd met bijvoorbeeld topics op software die vragen naar cracks/torrents enzo. want naar mijn mening is dit kwalijker dan iemand helpen met wat software.
Oud 10-08-2013, 14:36
Verwijderd
Mwa, het is technisch gezien geen diefstal. En ik verwacht dat men Lusi haar wens in vervulling laat gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2013, 09:03
WolterB
WolterB is offline
Dan hoop ik van harte dat, als ik mijn telefoon ooit mocht verliezen, hij niet gevonden wordt door iemand die ook maar even alle foto's, filmpjes en de contacten erop wist. Hopelijk zit er een simlock of andere beveiliging op dat toestel en is hij onbruikbaar.

Had dat toestel naar de gemeente gebracht of überhaupt wat moeite gedaan om de eigenaar te vinden in plaats van dit. Valt me tegen dat mensen zo handelen als ze iets waardevols vinden.
Oud 11-08-2013, 13:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor een BlackBerry heb je vaak toch een speciale simkaart of abonnement nodig? Bij Vodafone althans.
Oud 12-08-2013, 22:18
R-R
R-R is offline
Associaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten