Oud 14-09-2013, 19:58
Verwijderd
Mijn westerngitaar heeft ijzeren snaren maar, kan ik de ijzere snaren vervangen door nylon? Je moet best wel hard drukken om het goeie geluid eruit te krijgen ook al is die nu heel erg vals. stemmen lukt ook niet echt het draait ook nog zwaar, Weet niet of dat te maken heeft met ijzere snaren of omdat ik gewoon niet sterk genoeg ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2013, 20:04
Elin3
Elin3 is offline
Vermoedelijk heb je een kwalitatief slechte gitaar, maar je zou inderdaad kunnen proberen daar nylon snaren op te zetten. Als het je lukt om deze goed te bevestigen (stalen snaren zitten vaak vast door een bolletje aan het einde dat in een pinnetje verzonken is, bij nylon snaren zit dat iets anders) kan je hier waarschijnlijk zonder problemen op spelen.
Spelen zal iets minder pijnlijk zijn omdat de nylon snaren minder in je vingers boren, maar als de afstand van de snaren tot de hals (het stuk wat je in moet drukken) erg groot is blijft het zwaar.

(LET OP: Je kunt NOOIT stalen snaren op een klassieke gitaar zetten, de spanning op stalen snaren is vele malen groter dan op nylon en dit kan een klassieke gitaar niet aan.)
Oud 14-09-2013, 20:12
Verwijderd
Het is best wel oude gitaar, snaren zitten er ook redelijk lang op, en ook heel lang 2 jaar of meer niet meer gebruik.
De afdruk van de snaren komen gewoon in je vingers te staan. Krijgt het ook een ander geluid door nylon snaren er op te zetten, of is er veder geen verschil op snaren na bij klassieke en western?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2013, 21:18
Verwijderd
Had nu zin om lekker te pingelen, en wat te oefenen maar dat word niks met een valse gitaar en heel hard drukken.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 00:46
bloodyb
bloodyb is offline
Nee op een westerngitaar kun je geen nylon snaren zetten en op een spaanse gitaar geen stalen snaren. Je kunt het beste er mee naar een muziekwinkel gaan en vragen of ze er een setje lichtere snaren op en hem eens willen stemmen. Het kan ook zijn dat ie vals is omdat de hals is vervormd.
Oud 15-09-2013, 10:36
Verwijderd
Het is zo dat bij een spaanse/klasieke gitaar de hals krom trekt met ijzere snaren die van ons is ook krom getrokken, of het komt omdat het een spaanse gitaar is of door iets anders.

Laatst gewijzigd op 15-09-2013 om 11:16.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 14:41
Verwijderd
Mail gestuurd naar muziek winkel, en het is niet mogelijk door alles. En het is een oudje stond in de mail. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 16:30
DAH
DAH is offline
Als je gewoon blijft spelen zal je uiteindelijk geen of in ieder geval minder last van de snaren hebben.
Oud 17-09-2013, 20:11
Verwijderd
Gellukkig ben ik ma t/m do ergens waar ze nylon gitaar hebben kan ik daar op oefenen, en thuis als de gitaar weer in elkaar zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten