Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Verkapte-over-drie-maanden-word-ik-papa-post. ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Papa zijn bevalt prima, want het is een hartstikke rustig kind. Slaapt veel en we moeten haar bijna elke keer wakker maken om te voeden. Verder is ze hartstikke alert en ze kan mij al volgen door de woonkamer heen. Vandaag zijn we naar 't consultatiebureau gegaan. Wat een stel kneuzen zijn dat daar. We hadden een paar vragen over borstvoeding geven en hoe daar mee om te gaan, vooral wanneer mijn vrouw weer gaat werken en omdat Carmen nu wat minder drink omdat ze van het weekend last had van haar buikje, maar we gingen met meer vragen weg dan we gekomen waren. En natuurlijk maar zeuren dat ze nogal fors is (5 weken, 5,7kg. ![]() Gelukkig bood de lactatiedeskundige uitkomst en na een kort telefoontje wisten we genoeg. Wat de lactatiedeskundige zei stond ook haaks op wat de arts zei, maar wat betreft borstvoeding gaan we eerder op de lactatiedeskundige af dan de arts. Vanmiddag even een kolf huren. Het enige nuttige dat er uit kwam, was dat we haar 's nachts kunnen laten liggen en dat we over twee maanden een afspraak hebben om haar na te laten kijken op heupdysplasie. Verder is papa zijn hartstikke leuk. ![]() ![]()
||
Gefeliciteerd Rob!
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Echt heel frustrerend idd, ik kreeg in het ziekenhuis al meteen verkeerde adviezen, vervolgens van de kraamverzorgster ook, huisarts bemoeide zich er ook nog mee. Ben echt heel blij dat een vriendin me toen op een goede lactatiekundige wees, anders was 't niets geworden.
|
![]() |
|
![]() |
Gefeliciteerd Rob! Een een mooie naam!
Ik heb ook zoveel slecht advies gekregen! Niet normaal! Kraamverzorgster was heel lief en goed, maar kreeg na 5 dagen een ander en van haar moest alles anders! Toen naar het cb - J. was heel zwaar bij geboorte, maar dronk goed - maar kwam niet genoeg aan. We moesten maar gaan bijvoeden met fles. Ik in de stress dus uiteindelijk bijvoeden. Toen toch maar een lk gebeld en zij heeft gelukkig goed advies gegeven. Bv helaas nooit meer helemaal goed gekomen, want ja, fles is natuurlijk lekker makkelijk. Wakker maken hebben wij nooit gedaan. Eerste nacht lag J. lekker te slapen en ik weigerde een slapende baby wakker te maken. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Tijd voor een update van mijn kant denk ik overigens. Er is een hoop gebeurd. Met J. gaat het heel erg goed! Hij kan lopen, praten en hij is het allerliefste kind. Hij kent al zoveel woorden en herkent ook plaatjes van tekenfilms (Poeh, Elmo etc.). Hij kan al zoveel zeggen! Dat verbaast met echt enorm
![]() Sinds een aantal weken woon ik in mijn nieuwe huis en is J. de ene week bij mij en de andere week bij mijn ex. Killing voor alle partijen, maar beter op deze manier. Hoe gaat het met de andere mama's en baby's/peuters/kleuters? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Leuk om te lezen, Rob! Mooie naam ook!
![]() En wel herkenbaar, die 'adviezen' en commentaren... Heb ik bij J. ook erg gemerkt. Bij D. veel minder, omdat dat een heel 'gemiddeld kind' is en ook omdat ik gewoon minder vraag en vooral ook minder luister. Ik doe wat ik denk dat goed is (in overleg met mijn man natuurlijk ![]() Onze J. is inmiddels 4,5. Gaat dus al een hele tijd naar school, wat ze super leuk vindt. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Dat zeggen ze dan toch ook altijd, 'ik ben twee en ik zeg nee'?
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ligt er aan waarbij natuurlijk. Maar bv. als je kind op alles wat je zegt, reageert met 'nee, papa doen' (of juist met 'nee, mama doen' als papa het zegt/vraagt), dan kun je op een gegeven moment niet anders dan lachen...vooral omdat het haar eigenlijk niets uitmaakt en ze het alleen maar zegt om het zeggen.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
En soms moet je inderdaad je lachen inhouden, hoe grappig het ook is. Maar bij de dingen waar het echt om gaat, moet je vaak toch niet lachen...dat scheelt. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik makkelijk praten heb...ze doen geen extreem rare dingen, D. maakt er zelf vaak een grapje van en J. is erg van het uitleggen. Dus als ik ergens op moet lachen, maar zeg dat het eigenlijk niet mag oid, dan begrijpt ze dat.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik moet ook vaak lachen idd
![]() ![]() Sinds een paar dagen gaat ze heel erg op in haar fantasie, haar handen zijn schaapjes die graag wandelen en ze vertellen hele verhalen. De bank is het park, de keuken is de dierentuin. En het leukst vindt ze mijn hand, een hertje! Ze is er echt dol op, alles wat het hertje doet, doet zij ook ![]() |
![]() |
|
Stiekeme meelezer meld zich
![]() Over nee zeggen en woordjes gesproken:haha ik heb echt heel vaak van mijn moeder gehoord wat mijn eerste 3 woordjes waren, en dat iedereen er zo om moest lachen. Ik zei nl eerst mama, toen papa, en daarna 'Nie Jur' want ik wilde nooit jurkjes aan. Niet veel later ging dat door met 'Nie bloem' omdat ik ook een hekel had aan alle bloemenprintjes op mijn kleding. En toen 'Nie roos'(roze) er ook bij kwam heeft mijn moeder de hoop opgegeven en kwam ze tot de conclusie dat ik toch echt geen meisje meisje was en kreeg ik elke dag een tuinbroek en regenlaarsjes aan, dat vond ik wel goed.
|
Verwijderd
|
De oudste kiest juist nooit broeken: 'die zijn suf en saai'.
![]() Eerste woordjes waren hier: 'aai' en koesj' (poes) bij de oudste en 'mama' en 'p' (poes) bij de jongste. (Grappig dat mijn eerste woordje ook 'poes' schijnt te zijn geweest. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
J. is echt een tutje. Laatst hadden we nieuwe kleren gekocht en thuis viste ze meteen een jurkje uit de tas en riep;'Passen, mama!' Toen ze 'm aan had;'Piegel kijken!!' en voor de spiegel stond ze zich te bewonderen;'Ooooh, mooooi!'
![]() ![]() Als ze zelf kleding kiest, is het altijd iets bloemigs en dan het liefst een jurk. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|