Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2014, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Meestal kun je onvoldoendes voor fysieke testen bij gym gewoon herkansen met een schriftelijke opdracht, zo lang je in eerste instantie niet aan het spijbelen was.
Mijn stiefvader heeft er voor gezorgd dat cijfers voor gym werden afgeschaft op onze school
Advertentie
Oud 09-01-2014, 22:13
Verwijderd
Ik heb een beetje laat gegeten, want om zes uur kwam ik erachter dat het gerecht dat ik aan het voorbereiden was, twee uur in de oven moest
Oud 09-01-2014, 22:31
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
We moesten wel eens oefeningen doen bij gym met de kast. Ik ben een aantal keer met mijn hoofd achter de kast, op de grond beland Toen durfde ik niet meer zo goed op die kast te springen. De leraar wilde me (en nog een paar anderen die het niet lukte op die kast te springen) een 5 geven en toen heb ik stampij lopen maken Uiteindelijk kregen we aan het eind van de les een 6 als we hadden laten zien dat we ons best deden.
Ik was heel blij toen ik hoorde dat je op het volwassenenonderwijs niet meer van die onzinvakken had
Oud 09-01-2014, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een beetje laat gegeten, want om zes uur kwam ik erachter dat het gerecht dat ik aan het voorbereiden was, twee uur in de oven moest
Altijd eerst je recept lezen!
Oud 09-01-2014, 22:35
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Wat voor een driesterrenrestaurantgerechten maak jij doordeweeks Sarah?
Oud 09-01-2014, 23:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Mijn zandkoekjes zijn al op! Ik had er niet zo heel veel mee (ik ben namelijk nog op school). Maar als het saai is, wil ik best nog even thee komen drinken, hoor ^^ Als jou dat uit komt/ jij daar ook goesting naar hebt. Ik slaap toch in Delft, vanavond
Goesting

Hoe kan het dat, elke keer als jij iets bakt en ik wil het, het gelijk op is maaaaaaaar ik PM je mijn nummer even, als je in de buurt bent en je hebt niks te doen/iets lekkers bij je, contact je me even of ik thuis ben, wat meestal wel het geval is
Oud 09-01-2014, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Wat voor een driesterrenrestaurantgerechten maak jij doordeweeks Sarah?
Kip met aardappels. Maar ik heb nu onregelmatig rooster, vandaag was mijn zondag.
Oud 09-01-2014, 23:29
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Kip met aardappels. Maar ik heb nu onregelmatig rooster, vandaag was mijn zondag.
Aha vandaar. Hoef je morgen niet vroeg te beginnen dan?
Oud 09-01-2014, 23:44
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oud 10-01-2014, 04:58
Verwijderd
Citaat:
Aha vandaar. Hoef je morgen niet vroeg te beginnen dan?
Jawel. Maar ik kon mede door het late eten niet zo goed inslapen.
Oud 10-01-2014, 07:56
Neko*
Neko* is offline
Ik wil ZO graag verhuizen dat het steeds vervelender wordt dat dat waarschijnlijk nog wel 5 jaar gaat duren.
Oud 10-01-2014, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Ik wil ZO graag verhuizen dat het steeds vervelender wordt dat dat waarschijnlijk nog wel 5 jaar gaat duren.
Waarom wil je verhuizen en waarom duurt dat nog zo lang dan?
Oud 10-01-2014, 09:44
Neko*
Neko* is offline
Ik wil verhuizen omdat ik me niet op mijn plek voel in dit huis. Ik ben hier al een hele tijd geleden ingetrokken, maar het voelt allemaal nog steeds een beetje als 'zijn huis'. En ik wil graag een grotere keuken en een badkamer met bad en afgesloten douche en een betere tuin en een garage en geen zolder. Maar hij wil hier pas weg als we iets gaan kopen. En dat zie ik nog niet binnen nu en 5 jaar gebeuren.
Oud 10-01-2014, 09:56
Hazel
Hazel is offline
Waarom voelt het als zijn huis?
Oud 10-01-2014, 10:02
Verwijderd
En waarom wil hij per sé kopen?
Oud 10-01-2014, 10:50
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Waarom voelt het als zijn huis?
Omdat hij hier al woonde toen ik erbij kwam. Dus heel veel dingen (qua inrichting enzo) zijn van hem. Ondanks dat we wel dingen samen hebben gekocht en hebben verandert is het voor het grootste deel echt nog 'van hem'. In ieder geval voor mijn gevoel.

Citaat:
En waarom wil hij per sé kopen?
Omdat hij vindt dat weggaan om ergens anders iets te huren niet heel veel opschiet. Dan kan je er nog niet echt iets van jezelf van maken, zeg maar. Deels heeft hij daar ook wel gelijk in, maar hij is iets optimistischer ingesteld dan ik mbt het hele kopen.
Oud 10-01-2014, 10:55
Hazel
Hazel is offline
En je ziet het niet zitten om dingen te veranderen om het wat meer naar je eigen smaak te maken?
Oud 10-01-2014, 10:57
Verwijderd
Dat jullie huis nog echt van hem voelt, is wel herkenbaar! Wij hebben ook eerst twee jaar in het appartement gewoond waar hij al drie jaar alleen woonde. En we hadden het helemaal omgegooid en nieuwe meubels en weetikwat, en het bleef toch van hem. Nu wonen we sinds april in een huis dat we helemaal samen opgeknapt hebben en dat voelt toch echt wel anders.

Verder hoor ik regelmatig mensen zeggen dat ze willen kopen en niet willen huren, maar dat snap ik niet zo goed
Oud 10-01-2014, 11:01
Neko*
Neko* is offline
Het heeft niet zo heel veel met smaak te maken, als wel met gevoel. Er is al heel veel wel verandert, maar voor mijn gevoel blijft het zijn huis. En vind ik dus indirect ook dat ik me niet zoveel mag bemoeien met hoe hij dingen al jaren heeft. Zoals de 'inrichting' van de logeerkamer en zolder. En dat ik voor mijn gevoel dus ook niets te zeggen heb over wat hij wil bewaren, omdat het ooit (lees: nooit) wel weer ergens van pas komt.
Ja, ik ben me ervan bewust dat dat mijn probleem is, en dat het voor veel mensen heel onzinnig klinkt. Maar maakt niet dat ik hier niet minder weg wil.
Oud 10-01-2014, 11:06
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Verder hoor ik regelmatig mensen zeggen dat ze willen kopen en niet willen huren, maar dat snap ik niet zo goed
Ik snap het wel, ik wil ook best graag een huis wat echt van mij is. En waar ik een compleet nieuwe keuken in kan zetten als ik daar zin in heb. Of een kattenluikje in de deur kan maken zonder dat ik dan een nieuwe deur moet betalen als ik het huis uit ga. Maar dat is voor nu gewoon nog niet realistisch. En hij zegt vooral dat hij weinig zin heeft om binnen nu en een jaar te verhuizen, en dan over een aantal jaar wéer omdat we dan eventueel wel iets kunnen kopen.
Oud 10-01-2014, 11:16
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Goesting

Hoe kan het dat, elke keer als jij iets bakt en ik wil het, het gelijk op is maaaaaaaar ik PM je mijn nummer even, als je in de buurt bent en je hebt niks te doen/iets lekkers bij je, contact je me even of ik thuis ben, wat meestal wel het geval is
Nouja, die ik mee had genomen naar school waren op! Nu ben ik thuis en liggen er ook nog maar twee in de koektrommel, daar niet van

Als ik de volgende keer iets bak, kom ik langs
Oud 10-01-2014, 11:19
Verwijderd
Citaat:
het is een investering in jezelf. Elke maand dat je hypotheek betaalt, betaal je af aan jezelf. Huur gaat naar de verhuurder, de enige die daar beter van wordt is de verhuurder.
Oud 10-01-2014, 11:21
Miekje*
Miekje* is offline
Ik denk dat ik, als ik het huis uit ga, eerst iets van een flatje ofzo ga huren met mijn vriendje en sparen voor iets wat we allebei leuk vinden/met ruimte/op een plek waar we willen wonen Eigenlijk weet ik dat wel zeker, want dat hebben we al besproken
Oud 10-01-2014, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Het heeft niet zo heel veel met smaak te maken, als wel met gevoel. Er is al heel veel wel verandert, maar voor mijn gevoel blijft het zijn huis. En vind ik dus indirect ook dat ik me niet zoveel mag bemoeien met hoe hij dingen al jaren heeft. Zoals de 'inrichting' van de logeerkamer en zolder. En dat ik voor mijn gevoel dus ook niets te zeggen heb over wat hij wil bewaren, omdat het ooit (lees: nooit) wel weer ergens van pas komt.
Ja, ik ben me ervan bewust dat dat mijn probleem is, en dat het voor veel mensen heel onzinnig klinkt. Maar maakt niet dat ik hier niet minder weg wil.
Zoals gezegd: Heel herkenbaar. Een heel vaag gevoel dat niet echt te omschrijven valt, maar wel heel stom is. En dat valt echt wel weg als je samen een huis uitzoekt en opknapt.

Citaat:
Ik snap het wel, ik wil ook best graag een huis wat echt van mij is. En waar ik een compleet nieuwe keuken in kan zetten als ik daar zin in heb. Of een kattenluikje in de deur kan maken zonder dat ik dan een nieuwe deur moet betalen als ik het huis uit ga. Maar dat is voor nu gewoon nog niet realistisch. En hij zegt vooral dat hij weinig zin heeft om binnen nu en een jaar te verhuizen, en dan over een aantal jaar wéer omdat we dan eventueel wel iets kunnen kopen.
Ja, ach, ik kan me dat wel voorstellen, dat je niet nu wil verhuizen en over drie jaar weer. Ik ken echt ook mensen die écht niet willen huren en dat snap ik niet zo goed. Nu moet ook wel zeggen dat vriend en alleen maar positieve ervaringen hebben met onze huurwoningen en de service die daarbij komt kijken. Daar komt bij dat met name mijn vriend absoluut geen klusser is en het spaans benauwd krijgt bij het idee dat hij zelf aan de gang moet als de schuttingdeur klemt, om maar iets te noemen. Maar goed, als we teruggaan naar Limburg (en eindigen in het dorpje waar we zijn opgegroeid), zit de kans er wel in dat we gaan kopen, omdat het huuraanbod daar poep is. Als we hier blijven wonen/naar een andere redelijk grote stad verhuizen, weet ik niet wat we doen.
Oud 10-01-2014, 11:26
Verwijderd
Citaat:
het is een investering in jezelf. Elke maand dat je hypotheek betaalt, betaal je af aan jezelf. Huur gaat naar de verhuurder, de enige die daar beter van wordt is de verhuurder.
Voordeel is dat je huis voor je onderhouden wordt. Dat is wat mij betreft een heel groot voordeel, nu in ieder geval nog wel. Misschien wil ik dat ooit niet meer en doen met mijn huis waar ik blij van wordt als ik daar zin in heb, maar ach.
Oud 10-01-2014, 11:29
Hazel
Hazel is offline
Hoe zien jullie je leven over 10 jaar voor je?
Oud 10-01-2014, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Geen idee. Dat zie ik over tien jaar wel.
Oud 10-01-2014, 11:40
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Geen flauw idee.
Oud 10-01-2014, 11:43
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Dat is ook mijn opvatting maar ik ben toch benieuwd of er mensen zijn die al een idee hebben.
Oud 10-01-2014, 11:46
Verwijderd
Het enige wat ik weet is dat ik dan graag als verpleegkundige aan het werk wil zijn en een bad wil hebben. En een grote tuin.
Oud 10-01-2014, 11:51
Hazel
Hazel is offline
Ik wil over tien jaar ook wel een bad hebben het liefst al veel sneller.
Oud 10-01-2014, 11:58
Verwijderd
Ja, ook veel sneller, uiteraard! Maar in ons huidige huis past dat niet, dus dan moeten we eerst nog verhuizen. En dat duurt nog minstens vier jaar. Ik weet sowieso niet waar ik over vijf jaar woon. En dat vind ik wel prima.
Oud 10-01-2014, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Voordeel is dat je huis voor je onderhouden wordt. Dat is wat mij betreft een heel groot voordeel, nu in ieder geval nog wel. Misschien wil ik dat ooit niet meer en doen met mijn huis waar ik blij van wordt als ik daar zin in heb, maar ach.
ja dat is een voordeel, maar die verhuurder doet dat alleen in zijn eigen voordeel natuurlijk, zodat zijn pand goed blijft. Als ik iets opknap of repareer is dat wederom een investering in mezelf.
Citaat:
Dan heb ik een leuke combinatie met werk als facility manager en happy hooker, hebben we een bedrijfspand, ons huis bijna afbetaald omdat de zaken zo goed gaan, inmiddels een uitbouw aan ons huis en een stuk tuin, hebben we waarschijnlijk een tweede hypotheek voor een andere woning die we verhuren waarvan tenminste 1 kamer aan onze zoon en van die opbrengsten financieren wij ons vakantiehuisje, ik weet nog niet precies waar maar ons kennende zal dat wel op een toploactie worden ergens.
Anne is ergens manager of directeur. Misschien is dan ook de tijd rijp om een adviesbureau te beginnen samen over de weg naar succes.
Oud 10-01-2014, 12:35
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik hoop dat ik dan 'gezond' (ik zal altijd pillen moeten slikken, maar dat ik verder nergens last van heb) door het leven ga. Dat ik geen psychische hulp meer heb. Dat ik een opleiding afgerond heb en part-time werk. Zoals ik er nu naar kijk hoef ik geen relatie en geen baby's, maar zeg nooit nooit.
Oud 10-01-2014, 12:35
Klovorhop
Klovorhop is offline
Ik ontdek net dat mijn woonplaats een roller derby team heeft
Oud 10-01-2014, 12:36
Klovorhop
Klovorhop is offline
misschien moet ik gewoon een keer gaan kijken dat lijkt me zo gaaf <3 het heeft zo'n lekkere 50's vibe en alles
Oud 10-01-2014, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Wat een kutvraag.
Oud 10-01-2014, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Wat een kutvraag.
Waarom is dat een kutvraag?
Oud 10-01-2014, 13:08
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou ja, het blijft natuurlijk een rekensom. Als je je huis niet verkocht kan krijgen voor een leuk bedrag dan verdien je er weinig of niets aan, al helemaal niet als je je hypotheek nog niet voldoende hebt afgelost. Dan had je beter 'duur' kunnen huren. Zo heeft een collega van me +- 4 jaar in een appartement van 150k gewoond en verkocht voor 130 geloof ik. Van dat verschil+hypotheekaflossing had hij ook zeer luxueus kunnen huren. Maar als je weet dat je er echt 10+ jaren gaat wonen dan is het allemaal wat minder relevant.
Oud 10-01-2014, 13:18
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
In de goot.
Oud 10-01-2014, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Dat.

Ik heb wel besloten dat ik hier nog wel een tijdje zal blijven en dat ik daarom toch echt wel wil schilderen. De kans dat ik wil en kan verhuizen (want ik wil dan naar Nederland, ergens anders in België ga ik toch niet doen tenzij Baarle-Hertog) is nogal klein de komende jaren. Evenals iemand ontmoeten waarmee ik binnen zo'n korte tijd officieel ga samenwonen Dat is mijn ruwe planning voor de komende jaren, de rest merk ik wel.
Oud 10-01-2014, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Waarom is dat een kutvraag?
Omdat ik geen perspectief heb, jeweettoch.

Nee gewoon, net als bij sollicitaties oid 'waar zie je jezelf over vijf jaar binnen dit bedrijf?' Moet er altijd een beetje van overgeven in mn mond. Waar ik over tien jaar ben zie ik dan wel.
Oud 10-01-2014, 13:48
Verwijderd
Even testen of ik via het 'snel reageren'-venster wel kan posten. Op de normale manier wil mijn telefoon niet meer.
Oud 10-01-2014, 13:49
Verwijderd
Hoera!
Oud 10-01-2014, 13:56
Verwijderd
In dat geval: een huis kopen in een dorp in Limburg lijkt me de slechtste investering ooit, niet alleen financieel maar ook qua blok aan 't been dat het later gaat worden. Tevens zie ik mezelf over 10 jaar nog steeds dezelfde rock 'n' roll levensstijl leiden als nu, baby.
Oud 10-01-2014, 14:00
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
In de goot.
Oud 10-01-2014, 14:03
Verwijderd
Ik hoop over tien jaar getrouwd, gepromoveerd en moeder te zijn.

Wisten jullie dat van die crackers met sesamzaadjes eigenlijk de sesamzaadjeskant omhoog hoort?
Oud 10-01-2014, 14:08
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Wat een kutvraag.
Citaat:
Omdat ik geen perspectief heb, jeweettoch.

Nee gewoon, net als bij sollicitaties oid 'waar zie je jezelf over vijf jaar binnen dit bedrijf?' Moet er altijd een beetje van overgeven in mn mond. Waar ik over tien jaar ben zie ik dan wel.
Kom op Donald, je hebt toch wel dromen voor de toekomst?
Oud 10-01-2014, 14:12
Verwijderd
Ik ken geen crackers met sesamzaadjes.
Oud 10-01-2014, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Ik ken geen crackers met sesamzaadjes.
Wat een gemis.

Als jullie iets niet mogen of kunnen, wat wel leuk is - lekker eten, seks, dagenlang naakt rondlopen, hard zingen, wat dan ook - vinden jullie het dan fijn of juist niet om eraan herinnerd te worden/je te herinneren dat andere mensen dat wél kunnen/hebben?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten