| Advertentie | |
| 
 | 
					|
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		Ik kijk nu naar Ghost Town, een van de leukste films die ik in tijden heb heb gezien. Met Ricky Gervais als mensenhatende tandarts die na een bijnadoodervaring geesten kan zien en ontdekt dat die even vervelend zijn als levende mensen. 
	
	
	
	
	
		
		![]() 
	__________________ 
	
	Huh-huh-huh you said but.   Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis 
	 | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		Oh Boy! 
	
	
	
	
	
		
		Zwartgallige en naargeestige Duitse film over een twintiger in Berlijn die een beetje slechte dag heeft. Waarom de film staat aangeschreven als komedie is mij een raadsel, want behalve wat lichte comic relief is de film erg donker. Eenzaamheid, onbegrip, de botheid van de maatschappij, al die elementen vind je terug in deze film. De zwart-wit beelden zijn wel prachtig geschoten. De somberheid van een lelijke stad als Berlijn kwam daarmee goed tot zijn recht. Ik miste verder wel een spanningsboog en echte inhoud. Na een tijdje begon het wat in te kakken en kreeg ik genoeg van al dat pessimisme. Gelukkig duurt de film slechts 83 minuten. Hier en daar deden de stadse beelden en de jazzy muziek denken aan Woody Allen. Opvallend waren ook terugkerende elementen zoals de hoofdpersoon die telkens probeert een kopje koffie te krijgen (wat niet lukt) en het vragen om een vuurtje/aansteken van een sigaret. Zit daar misschien nog iets meer achter? 6,9/10 
	__________________ 
	
	Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten. 
	 | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		The Driver 
	
	
	
	
	
		
		Hm, ik wist niet dat Drive een remake was. Nou ja, dat is ook niet eerlijk tegenover Refn, maar je ziet wel waar die kerel de mosterd vandaan heeft gehaald. Heerlijke auto-achtervolgingen hierin, lekker lang en muziekloos, hypnotiserend. Verder een lekker sombere misdaadfilm waarin niemand ooit blij is, zoals ze dat in de jaren zeventig zo goed deden. 8/10 The Killer Melodramatisch en sentimenteel kogelballet. Hoewel tamelijk belachelijk en simplistisch in z'n boodschap over vriendschap en eer, pik ik dat wel van John Woo. En op het gebied van pief paf poef blijft de man denk ik tamelijk onovertroffen, in ieder geval in de jaren tachtig. Lekker dansen. 8/10 
	__________________ 
	
	He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair! 
	 | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		Duel 
	
	
	
	
	
		
		Bijzonder vermakelijke road-/chasemovie, en Spielbergs regiedebuut. Aanvankelijk denk je dat het een vrij droge, langdradige roadmovie wordt, maar dat viel me heel erg mee. De hoofdrolspeler heeft weinig charisma, maar dat werkt hier juist in het voordeel omdat hij een soort stressed up sukkeltje speelt die gepest wordt op de weg. De grote truck heeft een goede screen presence en zijn aanwezigheid alleen al is huiveringwekkend. Nouja, laat ik niet overdrijven. Maar toch. Ik herkende al wat technieken die Spielberg later zou gebruiken in Jaws om de spanning op te voeren. Dreigende muziek, het in de verte opdoemen van de truck... Spielberg weet de spanning er goed in te houden, en hoewel sommige dingen (zoals de voice over en het camerawerk) nogal gedateerd ogen, blijf je wel geboeid kijken. Het is soms wel onbedoeld(?) komisch, met name de slangenbak-scene, maar dat maakt de film ook wel weer leuk. De ontknoping, hoewel mooi gefilmd, is helaas wel vrij anti-climactisch. Ik had graag nog een extra twist of confrontatie gezien. 8/10 
	__________________ 
	
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten. 
	Laatst gewijzigd op 13-01-2014 om 01:37.  | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	||
| 
	
	
	
	 Citaat: 
	
 
	__________________ 
	
	Huh-huh-huh you said but.   Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis 
	 | 
	||
| 
		
		
		 | 
	
	||
| 
	
	
	
	 Citaat: 
	
 
	__________________ 
	
	He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair! 
	 | 
	||
| 
		
		
		 | 
	
	||
| 
	
	
	
	 Citaat: 
	
 
	__________________ 
	
	He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair! 
	 | 
	||
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		Taken 
	
	
	
	
	
		
		Liam Neeson. Gepensioneerd ex-spion, geheim agent, afluisterexpert, patriot en alleskunner. Maar bovenal is hij een liefhebbende vader. Hij heeft 96 uur om zijn ontvoerde huppelkut van een dochter terug te vinden, voordat zij wordt weggesmokkeld naar het buitenland. Maar onze Liam heeft maar 72 uur nodig. Want met het grootste gemak 
    Spoiler 
     
    Dat deze film zo hoog is beoordeeld op IMDb en Moviemeter (resp. een 7,9/10 en een 3,74/5) is me een raadsel. Het eerste half uur is een saaie, lange introductie waarin duidelijk wordt dat Liam erg van zijn dochter houdt, dat zijn ex-vrouw hem niet mag, dat hij te beschermend is en oja, dat ie heel erg van zijn dochter houdt. En die dochter wil graag naar Parijs, maar pa-lief is een hork en roept dat het onveilig is, en dat de buitenwereld een gevaarlijke plek is. Als zijn dochter na tal van waarschuwingen van pa alsnog ontvoerd wordt in Parijs, dienen wij als kijker te roepen: "nou, hij was wel erg beschermend, maar het is hem vergeven hoor, want hij had tóch gelijk!" Wat volgt is een ongeloofwaardig, veel te gelikte thriller waarin Liam als actieheld mag fungeren. Zoals Schwarzenegger in Commando, maar dan met een slappe, ouwe vent. Deze manier van filmmaken is het toppunt van gemakzuchtigheid. Hoe Liam al die spionagetrucjes weet en regelt wordt amper uitgelegd, we moeten maar aannemen dat hij gewoon goed is in zijn vak. Maar dat is nog tot daaraan toe. Waar de film de mist in gaat zijn de actiescènes, waar met snelle cuts en stoere housemuziek de indruk wordt gewekt dat we het nu stilaan toch wel eens spannend moeten gaan vinden. Alleen geef ik geen ene zak om Liam, zijn dochter of de slechteriken. Deze film neemt zichzelf bovendien veel te serieus. Ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik verlang terug naar de 80's actiefilms met Schwarzenegger, toen je nog weg kon komen met deze actiecliché's en de one-liners nog enigszins leuk waren. Nu is het gewoon "been there, done that a hundred times better". 2,5/10 
	__________________ 
	
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten. 
	Laatst gewijzigd op 14-01-2014 om 01:13.  | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		Noedel: Ik vond Taken juist leuk omdat het zo ontzettend vergezocht is  
	
	
	
	
	
		
		  Taken 2 is ook tof, maar ik denk nu dat jij het daar niet mee eens bent   (al zou je die wel moeten kijken, gewoon omdat het kan)Unknown (ook met Liam) is ook goed, al moet je daar wel even mee wachten, want ik was het even kwijt door te snel te veel Liam Neeson achter elkaar te kijken. 
	__________________ 
	
	Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij. 
	 | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	||
| 
	
	
	
	 Citaat: 
	
 
	__________________ 
	
	He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair! 
	 | 
	||
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		Taken vond ik gewoon een aardige actiefilm. De actiescènes zelf zijn niet bovengemiddeld, maar het verhaal wordt lekker verteld en Neeson is prima als Ierse versie van de Amerikaanse actieheld. 
	
	
	
	
	
		
		Ik denk dat de film z'n succes vooral te danken heeft aan de eenvoud en de throwback naar de jaren '90 (op narratief gebied dan); de mensen wilden wel weer eens een lekker ongecompliceerde, pretentieloze actiethriller zien in de tijd van Bourne, Bond en Batman. 
	__________________ 
	
	He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair! 
	 | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	|
				
					Verwijderd
					
				 
		 | 
	
		
	
	
	
	 
		
		Ender's game. 
	
	
	
	
	
	
	Dat je naar de Sneak gaat en American Hustle verwacht. Dat je die dan niet krijgt, is al een domper, maar dan ook nog zo'n gedrocht als dit.. gedrocht. Begint als een soort clichématige high school movie in space, er komen nog net geen liedjes en dansjes aan te pas. Dan komt Ben Kingsley nog even voorbij in weer zo'n jammerlijke bizarre rol (waarom toch Ben?  ) en eindigt het met een partij pathetiek waar je eng van wordt. Het is eigenlijk een wonder dat ik hem heb uitgezeten.2/10  | 
	
| 
		
		
		 | 
	
	||
| 
	
	
	
	 Citaat: 
	
 
	__________________ 
	
	During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence 
	 | 
	||
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		Trafic 
	
	
	
	
	
		
		De man naast me in de bioscoop vond het in ieder geval hi-la-risch. De twee oude dames achter me vonden het geloof ik ook wel leuk, want eentje zei halverwege hardop tegen de andere: "Ik vind het wel een grappige film, jij dan?" Het publiek had dus beter gekund, maar goed, wat verwacht je bij Tati. Ik vond het allemaal wel mooi en amusant op een kalme, ingetogen manier. 't Is geen Playtime, maar wel een alleraardigst dingetje met een handvol geweldig scènes. 8/10 The Killers De openingsscène suggereert een meesterwerk, maar helaas wordt het nooit meer zo goed. Het is gewoon een prima noir, slim gestructureerd en goed op tempo, met een zelfs voor het genre overdreven misogyne houding. Hoe een listige vrouw een aardige kerel kan ruïneren. 7,5/10 Sherlock Holmes and the Voice of Terror De eerste Holmesfilm in de Rathbone & Bruce-reeks die zich in de jaren '40 afspeelt, een keuze die deels gemaakt werd om budgetredenen, maar ook duidelijk voor de propaganda. Sherlock ontmaskert nazispionnen en het wordt allemaal lekker patriottistisch. Beter dan de eerdere, statigere, duurdere, trouwere Holmesadaptaties; vrijer, grappiger, sneller. Maar nog niet zo goed als ze na het propagandatijdperk zouden worden. 7/10 
	__________________ 
	
	He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair! 
	 | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		Philomena 
	
	
	
	
	
		
		Judi Dench en Steve Coogan zijn een prima komisch duo in uitermate voor een Oscar genomineerde film, maar dan wel eentje die goed is in wat ie doet - tot ie op het einde wat te trots en uitleggerig de boodschap erin duwt. 7/10 
	__________________ 
	
	He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair! 
	 | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		Silver Linings Playbook 
	
	
	
	
	
		
		Generieke romkom die deels gered wordt door Russells talent voor het regisseren van ruzies, maar helemaal uiteen valt in de imbeciele finale. 4/10 
	__________________ 
	
	He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair! 
	 | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		Blue Caprice - 6/10 
	
	
	
	
	
		
		Enigszins gefictionaliseerde account van de gebeurtenissen rondom de twee schietnegers in Washington destijds. Het middenstuk is verreweg het beste gedeelte van de film. All is Lost - 4/10 Leeg, leger, leegst. Het is in feite gewoon het drama-equivalent van een Transformers-film, maar dan met minder karakterontwikkeling. Redford, normaal gesproken toch een geweldig acteur, doet hier niet veel meer dan een beetje confuus kijken en random fiedelen met touwtjes en haakjes. Op dubbele snelheid moeten kijken wegens ongekende saaiheid. Wel hier en daar wat stemmige beelden en muziek. Out of the Furnace - 6/10 Redelijk Bale-vehikeltje met een leuke supporting cast, die o.a bestaat uit Woody Harrelson, Casey Affleck en Willem Dafoe. Dat kan natuurlijk nooit kwaad, hoewel eigenlijk iedereen gewoon zijn standaard riedeltje aan het afspelen is. Pacing had wel wat economischer gekund, maar dat lijkt niet Regisseur Coopers sterkste punt te zijn. Crazy Heart was ook al zo stoterig. Verder wel weer een treffend beeld van de onderkant van de Amerikaanse working class. Maar ook dat hebben we uiteraard vaker gezien. 
	__________________ 
	
	Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters. 
	 | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		Nymphomaniac 2 
	
	
	
	
	
		
		Thematisch complex, intellectueel simpel. Een sexy beest, dat wel, en grotendeels vermakelijk, maar uiteindelijk zo dommig en voorspelbaar dat ie ook het veel sterkere eerste deel in een kwader daglicht stelt. 6/10 
	__________________ 
	
	He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair! 
	 | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		Blue Jasmine 
	
	
	
	
	
		
		Nou, Woody weer met zijn jaarlijkse nieuwe productie, deze keer Blue Jasmine. Het heeft een goede rolbezetting met Cate Blanchett en Sally Hawkins. Cate weet haar dieptragische personage goed neer te zetten waardoor de film nog wel overeind blijft, maar het grootste deel is een hoop nikserigheid en geratel, sociale ontmoetingen en alledaagse dialogen, zonder de Woody-humor die dat soort dialogen nog enigszins boeiend maken. Wat mij betreft mag Woody wel gewoon met pensioen gaan, want de films worden er niet beter op. Manhattan en Annie Hall waren nog vrolijk, luchtig en speels, hier is het eigenlijk één grote hoop zwartgalligheid. Had de film maar iets meer humor en spitsvondigheid gehad. En het stijltje van stadse beelden met een jazzy muziekje eronder ben ik inmiddels ook helemaal zat. 6,5/10 
	__________________ 
	
	Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten. 
	 | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	|
				
					Verwijderd
					
				 
		 | 
	
		
	
	
	
	 
		
		21 Jump Street 
	
	
	
	
	
	
	Als ik op basis van de trailer had moeten beslissen, had ik hem waarschijnlijk voorbij laten gaan. Omdat ik een stukje had gezien terwijl de tv aan stond, heb ik hem opgenomen (kon met terugwerkende kracht). Vandaag gekeken en ik vond hem leuk. Van gniffelen tot me ziek lachen, zelfs op het moment dat zo achterlijk voorspelbaar is. 
    Spoiler 
     
    En dan krijg je ook nog even een momentje Depp. Kon niet beter ^^ Fijne film, ik vind films die expliciet komisch willen zijn vaak helemaal niks, maar deze 8/10  | 
	
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		Le cercle rouge 8,5/10 en Le samouraï 10/10 
	
	
	
	
	
		
		De skeletten waar ontelbare latere gangsterfilms op gebouwd zijn. Schitterend om op film te zien. 
	__________________ 
	
	He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair! 
	 | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		The Piano 
	
	
	
	
	
		
		Saaie boutfilm. Ongelooflijk lange opbouw, waarin we een 'stomme' vrouw leren kennen, die nogal verknocht is aan haar piano. Het dramatische hoogtepunt van de film 
    Spoiler 
     
    Op zich is er op het acteerwerk niet zoveel aan te merken. De personages zijn alleen totaal niet boeiend en ook hun beweegredenen, hun gevoelens en gedrag weet me nauwelijks te grijpen. Alsof het nog niet erg genoeg was, is Anna Paquin ook nog eens een strontvervelend kind met een chagerijnig hoofd. 3,5/10 
	__________________ 
	
	Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten. 
	 | 
	|
| 
		
		
		 | 
	
	|
| 
	
	
	
	 
		
		The Wolf of Wall Street - 7/10 
	
	
	
	
	
		
		Misschien wel Scorsese's beste film sinds The Age of Innocence en met grote afstand zijn grappigste ooit. En hoewel de kijkdoos die Scorsese ons voorhoudt niet bepaald voor schokkende openbaringen zorgt, leveren de minutieuze details en de thematische parallellen met zijn eerdere werk tezamen een redelijk gepresenteerd statement op. Wat dat betreft lijkt Wolf net even wat meer op de film die Wall Street: Money Never Sleeps eigenlijk had moeten zijn. 
	__________________ 
	
	Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters. 
	 | 
	|
| Advertentie | 
| 
				 | 
			
![]()  | 
	
	
		
| Topictools | Zoek in deze topic | 
		
  | 
	
		
  |