Oud 27-01-2014, 12:21
darkfairy
darkfairy is offline
en toen ging het weer mis met am.
Oud 27-01-2014, 22:20
Verwijderd
Ik zal ook een keer weer reageren,
Met mij gaat het de laatste dagen/ week ofzo wel goed eigenlijk, ik merk dat ik weer zin krijg in dingen, en ik heb zelfs al weer een paar keer weer echt gelachen, iets waar ik een maand geleden niet eens behoefte aan had gehad. Het is nog niet wat het geweest is maar ik ben hier al wel heel erg blij mee, hoe het komt; ik heb werkelijk waar geen idee. Hoelang het duurt; ik vrees nog ieder moment voor een negatieve omslag.
Ik heb nog wel steeds het idee dat ik elke keer moet huilen en ik heb nog best wel last van stemmingswisselingen maar ik ben hier al echt blij mee!
Oud 27-01-2014, 22:25
Verwijderd
Overigens zijn die stemmingswisselingen soms ook wel weer lachwekkend als ik er dan later op terug kijk. Zo zat ik vorige week met mijn ouders op de bank toen ik in een keer heel hard moest huilen maar ik wist dus niet waarom, dus mijn moeder zei iets in de richting van schat waarom huil je, en toen zei ik dus echt huilend: "ik weeet niet waarom ik moet huiilen" en toen moest ik nog veel harder huilen en toen heb ik dus echt ruim een uur elke keer zitten huilen en dan ging het weer en dan begon ik weer te snikken.
Ik heb er de volgende dag echt hard om moeten lachen, vooral toen mijn moeder me na ging doen met een jankstemmetje:"ik weeet niet waarom ik moet huiilen" haha
Oud 28-01-2014, 12:16
darkfairy
darkfairy is offline
het braken kon ik niet tegenhouden net.
en de gedachte om het weer te doen zit er nog steeds.
Oud 28-01-2014, 21:01
Nonny
Nonny is offline
@melove, ohh superfijn om te horen , eindelijk weer een beetje het goede pad in! De rest komt van zelf wel .

@darkfairy, kutman, keep ya head up! Het is een lange tijd best goed gegaan toch, denk daar aan, sterkte!

OT: ik ben moe en lichamelijk gaat het kut maar voel me psychisch stukje beter. Misschien heeft de grote hoeveelheid sneeuw en het spelen erin met 4oppaskindjes me betovert ofzo. Overmorgen nog een tentamen en dan een week vrij, maar wel 5dagen werken :').
Overigens nog steeds bezig met de vraag of ik dit weekend tijdens een sleepover party mijn vriendinnen moet vertellen van mijn reuma-achtige ziekte want hun weten van niks terwijl ik al 2jaar met ze op stap ga.. Ik wil niet meer met een 'geheim' rondlopen en tijdens het stappen kunnen zeggen dat ik even moet zitten maar ik ben heel bang dat ze medelijden krijgen ofzo en dat wil ik niet..
En nog iets heel leuks, 30 maart GA IK NAAR BOYCE AVENUE!!! vandaag bepaald en ik ben zo ontzettend blij, omg maar moiiee, het lijkt nog zo lang te duren.. maar we gaan wel en ik heb er onwijs veel zin aan !
Oud 29-01-2014, 14:40
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
@melove, ohh superfijn om te horen , eindelijk weer een beetje het goede pad in! De rest komt van zelf wel .

@darkfairy, kutman, keep ya head up! Het is een lange tijd best goed gegaan toch, denk daar aan, sterkte!

OT: ik ben moe en lichamelijk gaat het kut maar voel me psychisch stukje beter. Misschien heeft de grote hoeveelheid sneeuw en het spelen erin met 4oppaskindjes me betovert ofzo. Overmorgen nog een tentamen en dan een week vrij, maar wel 5dagen werken :').
Overigens nog steeds bezig met de vraag of ik dit weekend tijdens een sleepover party mijn vriendinnen moet vertellen van mijn reuma-achtige ziekte want hun weten van niks terwijl ik al 2jaar met ze op stap ga.. Ik wil niet meer met een 'geheim' rondlopen en tijdens het stappen kunnen zeggen dat ik even moet zitten maar ik ben heel bang dat ze medelijden krijgen ofzo en dat wil ik niet..
En nog iets heel leuks, 30 maart GA IK NAAR BOYCE AVENUE!!! vandaag bepaald en ik ben zo ontzettend blij, omg maar moiiee, het lijkt nog zo lang te duren.. maar we gaan wel en ik heb er onwijs veel zin aan !
Ik las toevallig mee en ik herken je angst om over je ziekte/aandoening/stoornis te vertellen. Ik heb zelf PDD-NOS en hoewel ik het wel aan mijn vrienden heb verteld, vind ik het nog steeds moeilijk om het aan nieuwe mensen te vertellen. Ik ben bang dat ze me in een hokje stoppen en anders behandelen, maar dat valt eigenlijk altijd enorm mee en het helpt alleen maar dat ik het verteld heb. Ze snappen nu waarom ik doe zoals ik doe.
Ik denk dat jouw vriendinnen het wel heel kut voor je vinden en dat lijkt me ook niet echt heel raar, maar als je ze gewoon vertelt wat je hebt en hoe je het nu handelt en wat je van hen verwacht, komt het denk ik wel goed! En verder is het helemaal niet erg om soms even hulp van anderen te vragen, doe ik ook als ik dingen niet snap en ik ken maar weinig mensen die doen of ik niet goed functioneer (ironisch genoeg doen alleen mijn vader en zusje dat en die kennen me natuurlijk al mijn hele leven ). Succes!
Oud 29-01-2014, 20:45
Verwijderd
Tentamens en zorgen zijn voorbij. Eindelijk. Morgen skiën met mn ma. I'm happy and I know it
Oud 29-01-2014, 20:54
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
vind ik het nog steeds moeilijk om het aan nieuwe mensen te vertellen. Ik ben bang dat ze me in een hokje stoppen en anders behandelen, maar dat valt eigenlijk altijd enorm mee en het helpt alleen maar dat ik het verteld heb. Ze snappen nu waarom ik doe zoals ik doe.
Dit, hier ben ik dus ook zo bang voor.. Maar ja miss snappen ze me dan wel beter ja..

Citaat:
Ik denk dat jouw vriendinnen het wel heel kut voor je vinden en dat lijkt me ook niet echt heel raar, maar als je ze gewoon vertelt wat je hebt en hoe je het nu handelt en wat je van hen verwacht, komt het denk ik wel goed! En verder is het helemaal niet erg om soms even hulp van anderen te vragen, doe ik ook als ik dingen niet snap en ik ken maar weinig mensen die doen of ik niet goed functioneer (ironisch genoeg doen alleen mijn vader en zusje dat en die kennen me natuurlijk al mijn hele leven ). Succes!
hulp vragen lijkt idd niet zo erg maar ook als ik het ze vertel zou ik dat nooit doen, en ik ben juist bang dat ze voor me gaan invullen, dat gebeurde op school namelijk wel.. Kan je die tas wel dragen, moet ik je helpen, zou je dat nu wel doen? En ik leerde hun (via mijn ex) juist kennen en doordat hun er niet vanaf wisten voelde het heel vrij, ik kon gewoon doen wat ik wou zonder er raar op aangekeken te worden. Ben bang dat at veranderd maar aan de andere kant doe ik me nu soms anders voor en ga ik tevaak over grenzen heen tijdens het stappen waardoor ik daardoor gewoon een halve week minimaal kan bewegen..
Lastiglastig, iig bedankt!
Oud 29-01-2014, 21:54
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Dit, hier ben ik dus ook zo bang voor.. Maar ja miss snappen ze me dan wel beter ja..

hulp vragen lijkt idd niet zo erg maar ook als ik het ze vertel zou ik dat nooit doen, en ik ben juist bang dat ze voor me gaan invullen, dat gebeurde op school namelijk wel.. Kan je die tas wel dragen, moet ik je helpen, zou je dat nu wel doen? En ik leerde hun (via mijn ex) juist kennen en doordat hun er niet vanaf wisten voelde het heel vrij, ik kon gewoon doen wat ik wou zonder er raar op aangekeken te worden. Ben bang dat at veranderd maar aan de andere kant doe ik me nu soms anders voor en ga ik tevaak over grenzen heen tijdens het stappen waardoor ik daardoor gewoon een halve week minimaal kan bewegen..
Lastiglastig, iig bedankt!
Je kunt dat gewoon tegen ze zeggen hoor. Zij weten niet precies wat jij voelt en hoeveel je wel en niet kunt dus je mag gewoon zeggen dat je het vervelend vindt als ze dat steeds vragen.
Mijn vader en zusje hebben toen ik in het buitenland ging studeren ineens heel moeilijk gedaan over of ik in een gedeelde kamer moest of een eigen appartementje moest zoeken want omg ik kan niet met mensen omgaan. Voor hen is het heel lastig in te schatten wat ik moeilijk vind en wat niet, maar ik heb ze gewoon gezegd dat ik dat a. heel goed zelf kon bedenken en b. dat ik echt niet dood ging van sociaal contact. Jij mag net zo goed tegen je vriendinnen zeggen wat je wel en niet kan. Vraag ze om je normaal te behandelen en dat het grote verschil is dat ze het nu snappen wanneer je even niet wil, maar dat jij nog steeds degene bent die aangeeft wanneer dat is.
Oud 30-01-2014, 08:49
Neko*
Neko* is offline
Wees duidelijk en leg dat allemaal uit, dat is het belangrijkste. Je hoeft niet alleen te vertellen wat je hebt, je kan er best bij vertellen dat je graag niet anders behandelt wil worden. En dat je heus zelf je tas wel kan dragen en de dingen kan doen die je altijd samen hebt gedaan, en dat als het echt niet gaat je dat zelf wel zal aangeven. De zorgen die je hierboven allemaal typt, kan je ze allemaal vertellen en waarschijnlijk valt het allemaal best mee. School is een heel andere situatie dan dat deze is, vergeet dat niet.
Oud 30-01-2014, 12:26
darkfairy
darkfairy is offline
@Nonny het wordt steeds moeilijker om het tegen te houden.

ot.
en ging het gisteren en vandaag verkeerd met me dieet.
en ging het net mis met am kutzooi.
Oud 30-01-2014, 18:01
Nonny
Nonny is offline
Thanks allemaal, door jullie draait mijn mening een beetje meer naar wel vertellen. Nu nog even bedenken hoe en wat, miss eerst maar even uittypen wat ik wil vertellen want ik klap meestal best dicht :/..
Oud 30-01-2014, 19:30
Verwijderd
Ik ben echt zo fucking gelukkig Ik was het al, maar het kon dus nog beter ^^
Oud 01-02-2014, 20:24
darkfairy
darkfairy is offline
ik voel me kut.
maar probeer me in te houden.
morgen maar weer op tijd naar huis toe.
Oud 01-02-2014, 23:32
Verwijderd
Citaat:
ik voel me kut.
maar probeer me in te houden.
morgen maar weer op tijd naar huis toe.
Heb je (eerder) al hulp (gehad) voor je eetprobleem/gevoel? Anders is het misschien slim om daar weer eens extra contact mee op te nemen voordat het uit de hand loopt..
Sterkte meid!

o.t.
Dubbele gevoelens op dit moment..
Aan de ene kant ben ik zo ontzettend blij omdat de moeder van mijn oppas kindjes zwanger is en er in de zomer weer een wurmpie bij komt waar ik ook op mag passen (ik sprong toen ik het vanochtend hoorde nog net geen gat in de lucht maar t zat er niet ver af)
Maar aan de andere kant voel ik me klote want ik heb vmd gehoort dat mijn tante een miskraam heeft gehad. Na haar eerste kind is ze lang ziek geweest en was de kans dat ze nog een 2e zouden krijgen erg klein terwijl ze dat echt graag wilden en nu heeft ze dus een miskraam gehad.

Het is zo oneerlijk hoe het werkt met kinderen; de een wil niet (perse) maar 'krijgt' het en de ander wil het zo ontzettend graag maar krijgt het niet

en wat is krijgt een stom woord haha
Oud 02-02-2014, 00:50
Nonny
Nonny is offline
Ik heb het echt net verteld aan 3meiden dmv een 'brief' die ik vanmiddag in elkaar gezet heb en de reacties waren niet negatief, alleen maar respect en knap, verder wisten ze niet wat ze moesten zeggen maar het is me gelukt. Nu slapen.. #weltrusten
Oud 02-02-2014, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het echt net verteld aan 3meiden dmv een 'brief' die ik vanmiddag in elkaar gezet heb en de reacties waren niet negatief, alleen maar respect en knap, verder wisten ze niet wat ze moesten zeggen maar het is me gelukt. Nu slapen.. #weltrusten
Wel dapper dat je het gezegd hebt
Oud 02-02-2014, 09:07
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Citaat:
Goed dat je het hebt gezegd! En fijn dat je vrienden zo reageren!
Oud 03-02-2014, 21:40
Verwijderd
Stemmingswisselingen killen me
het gaat zo ver dat ik het zelfs op school niet tegen kon houden en met tranen in m'n ogen ben weggelopen bij de sect. m. en vervolgens in huilen uitbarstte bij de wc's
Oud 04-02-2014, 16:08
Nonny
Nonny is offline
Yesyesyesyesyes. 7.3 op project, oftewel 4 ecs erbij! Die project heeft me bloed, zweet&tranen gekost omdat mijn groepje niks deed en dat ik nu voldoende heb maakt me zo blij! 12 van de 15punten binnen van die blok!
Oud 04-02-2014, 19:22
DAH
DAH is offline
Ik voel me de laatste tijd knap kut, en ik weet niet waarom. Dat vind ik het irritantste... Het kan zijn dat ik toneel op de middelbare school vorige week heb afgesloten met een geweldige tweedaagse show van school, het kan stress zijn, algemene vermoeidheid, vastzitten in een sleur, een combinatie van alles. Ik weet het niet. Een sleur is het waarschijnlijk, want ik heb sinds een tijdje de behoefte om een rel te schoppen, anti-theïstisch te reageren, ik heb zelfs zin in een oorlog in Utrecht. Ik ben de laatste tijd echt een racist aan het woorden, lijkt het. Een racist en anti-moslim. Ik weet het gewoon niet meer nu... Blèhhhhh
Oud 04-02-2014, 20:08
Verwijderd
Geweldig hoe, als het allemaal even te veel wordt, je met een middag tijd voor jezelf nemen en in je eentje iets gaan doen buitenshuis je je hoofd kan clearen. Heerlijk!
Oud 05-02-2014, 12:14
darkfairy
darkfairy is offline
klote am.
Oud 05-02-2014, 16:27
FantasyFeniks
FantasyFeniks is offline
Mijn zusje herhaalt constant dat ze me haat. Maar dan ook echt haat. Ze zegt tegen mij dat ze enigst kind wilde zijn (hoewel zij jonger is). Ik snap niet waarom ze dit doet, als ik er na vraag krijg ik het antwoord dat ik hooghartig en irritant ben. Ze irriteer zich aan mijn aanwezigheid. Ook zegt ze dat niemand me mag. Als ik hier tegenin ga, worden de uitroepen alleen nog maar gemener. Ik probeer echt een band met haar op te bouwen (voorstellen dat ze naar de stad met mij wil bijv.) maar dar wijst ze af, meestal komt daar ook nog iets gemeens achter aan.

Eerst gebeurde z'n bui eens per week, maar nu elke dag. Elke dag krijg ik te horen dat ik niks voorstel . Ik wordt hier een heel verdrietig van, ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik begin haar te geloven
Oud 05-02-2014, 16:31
MrPutch
MrPutch is offline
Misschien moet je een keer iets leuks gaan doen met je zusje...
Oud 05-02-2014, 16:37
FantasyFeniks
FantasyFeniks is offline
Probeer ik, maar ze wijst alles af.
Oud 05-02-2014, 17:46
MrPutch
MrPutch is offline
Vraag aan je ouders of er ietz aan de hand is, zij weten waarschijnlijk meer van je zusje dan jijzelf. Misschien is er iets aan de hand op school of zo. En mag ik vragen hoe oud jij en je zusje zijn?
Oud 05-02-2014, 17:54
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Probeer ik, maar ze wijst alles af.
hoe oud is zij en hoe oud ben jij?
Oud 05-02-2014, 19:16
MrPutch
MrPutch is offline
Citaat:
hoe oud is zij en hoe oud ben jij?
Kuch...
Oud 06-02-2014, 07:44
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Kuch...
Wat wil je nou dan?
Oud 06-02-2014, 14:11
MrPutch
MrPutch is offline
Nee ik had dat al gevraagd...
Oud 06-02-2014, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Mijn zusje herhaalt constant dat ze me haat. Maar dan ook echt haat. Ze zegt tegen mij dat ze enigst kind wilde zijn (hoewel zij jonger is). Ik snap niet waarom ze dit doet, als ik er na vraag krijg ik het antwoord dat ik hooghartig en irritant ben. Ze irriteer zich aan mijn aanwezigheid. Ook zegt ze dat niemand me mag. Als ik hier tegenin ga, worden de uitroepen alleen nog maar gemener. Ik probeer echt een band met haar op te bouwen (voorstellen dat ze naar de stad met mij wil bijv.) maar dar wijst ze af, meestal komt daar ook nog iets gemeens achter aan.

Eerst gebeurde z'n bui eens per week, maar nu elke dag. Elke dag krijg ik te horen dat ik niks voorstel . Ik wordt hier een heel verdrietig van, ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik begin haar te geloven
Hou eens op dan met een band met haar op willen bouwen. Zie het als kennisgeving als je zusje zegt dat ze je haat. "Oh. Oké." en ga dan weer verder met je eigen leven. Blijkbaar heeft ze geen behoefte aan jou, dat wordt niet beter als je jezelf blijft opdringen.
Oud 06-02-2014, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Nee ik had dat al gevraagd...
dus dan heeft nonny daar gewoon overheen gelezen.
Oud 06-02-2014, 22:03
MrPutch
MrPutch is offline
Citaat:
dus dan heeft nonny daar gewoon overheen gelezen.
Ja...
Oud 07-02-2014, 07:27
Nonny
Nonny is offline
Zo. Vandaag de laatste werkdag van de 5, ben al best kapot maar het valt me nog mee. Benieuwd hoe ik er na de 8uur van vandaag over denken. Eigenlijk merk ik dat ik best blij word van mijn werk. Dat ik ondanks dat ik er nog maar 2 maand werk als en van de eersten gevraagd wordt om extra te werken, terwijl er zat andere 16&17 jarigen zijn, beschouw ik maar als een goed teken. Vanavond nog oppasen en dan morgen naar vriendinnetje toe, zin aan. Ojaaa en wat ik ook nog even wou zeggen, in tegenstelling tot een post van paar week terug heb ik gewoon al mijn 15 credits in 1x gehaald voor dit blok $$. Heel erg blij mee, de helft van men P [30/60] is al binnen ;D Nu ga ik gauw uit bed anders mis ik de trein! Knuffel voor degene die hem nodig heeft en maak er ondanks alles een mooie warmetruiendag van & een fijn weekend!
Oud 07-02-2014, 07:45
Takkeling
Takkeling is offline
Pfff, ik ben poepzenuwachtig. Vanmiddag ga ik voor het eerst mijn zus ontmoeten. Mijn halfzus dan.
Tot dusver hebben we alleen contact gehad via mail en chat en op basis daarvan lijkt ze me hartstikke aardig. Tot mijn stomme verbazing hebben we ook allerlei overeenkomsten: we zijn allebei gek op dieren en natuurhistorie, gaan allebei graag naar fantasy-festivals, zijn goed met taal en juist heel erg slecht in hoofdrekenen, haar lievelingskleur is bordeauxrood en de mijne ook, we zijn allebei depressief geweest, we hebben allebei ondergewicht, we hebben allebei een slechte band met onze opvoedvader, zij heeft het grafisch lyceum gedaan, ik de kunstacademie.. Maf om zo veel met iemand gemeen te hebben, en dat notabene met een halfzus en geen volbloedzus.

Het zou in theorie natuurlijk kunnen dat ik haar straks ontmoet en dat het allemaal zwaar blijkt tegen te vallen enzo, maar het lijkt er zowaar op dat ik qua interesses en dergelijke meer met haar heb dan met al mijn andere familieleden. Het lijkt me heel leuk om een zus te hebben. Ze ziet er ook heel leuk en mooi uit, althans op de foto's, en daar heb ik er al een hoop van gezien.

God, ik vind het echt reuzespannend. Eigenlijk nog spannender dan toen ik mijn biologische vader ging ontmoeten, want daarbij was me op voorhand duidelijk dat ik niet echt een klik met hem had, en daarom had ik mijn verwachtingen bewust (en terecht, zo bleek) laag gespannen. Maar volgens mij heb ik echt een heel lieve zus. Ik wil mezelf niet teleurstellen en ik wil er niet te veel van verwachten, maar ik kijk er enorm naar uit om haar te zien en ik heb een sterk voorgevoel dat het een erg leuke middag gaat worden.

Goh, opeens een zus. Gek hoor, van die familieleden die zomaar je leven binnen komen wandelen. Het voelt ook echt een beetje alsof er een meisje geboren is, haha. Beschuit met roze muisjes. Er is een meisje, hoera, alleen is ze wel al vijfentwintig.
Oud 07-02-2014, 18:31
Nonny
Nonny is offline
En hoe was het? Viel het mee ?

OT: Weekend!
Oud 08-02-2014, 12:28
Takkeling
Takkeling is offline
Citaat:
En hoe was het? Viel het mee ?
Superleuk! Oooh, ik heb echt een heel lieve leuke zus. Zusje. Ze is erg klein. Het was heel erg gezellig en we raakten niet uitgepraat.
Qua energie zijn we totaal anders: zij springerig en een spraakwaterval, ik in vergelijking met haar rustig en bedachtzaam. Maar qua opvattingen en interesses komen we absurd veel overeen.
Hihi. Ik heb haar een vossenschedel kado gedaan en daar is ze helemaal blij mee. Zelf zit ik nu sinds ik haar ontmoet heb de hele tijd van: 'Ooh, ik heb een zusje. ' En vannacht werd ik wakker en toen dacht ik weer: 'Ooh, ik heb nog steeds een zusje.' Leukleukleuk. Gelukkig zijn we allebei even enthousiast.

Oh, en ik wil ook nog even kwijt dat ik mijn moeder enorm waardeer. Ik had echt niet verwacht dat ze goed zou kunnen dealen met het enorme leeftijdsverschil tussen mij en mijn nieuwe vriend, maar ze is heel tolerant en lief. Daarstraks had ik haar aan de telefoon en toen vroeg ze om een foto van ons samen, want ze vond ons er toen we laatst bij haar langskwamen zo leuk uitzien. Mijn moeder heeft zichzelf echt overtroffen.

Ook waardeer ik het dat vrijwel iedereen heel positief reageert op mij en mijn vriend. Dat had ik echt niet verwacht; ik was zelfs een beetje bang om uitgekotst te worden door de omgeving. Maar het straalt er ook aan alle kanten van af dat we hartstikke gelukkig zijn, en we voldoen ook totaal niet aan het stereotype van een ouwe bok met een groen blaadje. Hihi, laatst liepen we op straat, allebei zomaar voor de leuk uitbundig uitgedost, en toen vroeg iemand of we op weg waren naar het stadhuis.
Oud 08-02-2014, 14:10
Nonny
Nonny is offline
Oh supergaaf om te horen, wordt er zelf bijna enthousiast van . Lekker van je mannetje en van je nieuwe zus(je) genieten !
Oud 08-02-2014, 16:06
Takkeling
Takkeling is offline
Dank je, dat lukt wel.
Oud 08-02-2014, 23:39
Nonny
Nonny is offline
Wauw. Om half8 vroeg mam ineens, zullen we naar de bios vanavond? En om 9uur zaten we in de stad bij soof, een vooraf ook nog paar boodschappen gehaald aangezien er toch een jumbo onder zit. Niet 1x een discussie of haatachtige opmerking naar elkaar gemaakt en dat was zo fijn, gewoon relaxed met elkaar. En ik vond soof echt leuk dus dat was ook mooi meegenomen. Nu heerlijk blij slapen, op naar zondag.

Laatst gewijzigd op 08-02-2014 om 23:47. Reden: stomme autocorrect.
Oud 09-02-2014, 16:06
winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Ik weet niet, ik heb weer even een kakweekend ofzo.
Er waren wat misverstanden om het zo maar ff te noemen tussen mij en Joyce. Die zijn gelukkig opgelost en dat geeft wel rust.
Ik wil en moet meer op mezelf vertrouwen, en minder bevestiging vragen, maar dat is zo lastig. Ik ben er de laatste paar weken wel achter gekomen dat ik toch minder zelfvertrouwen heb in sommige dingen dan ik dacht.
Maar het is denk ik gewoon even teveel geweest de laatste tijd.
Pas heb ik een gesprek met de psychiater en met Joyce2 gehad over begeleid kamerwonen.
En deze week een heel confronterend gesprek bij emdr, beide gesprekken hebben me wel geholpen, en waren nodig, maar het heeft me wel echt aan het denken gezet.
Op school is het wel leuk, maar het is ineens echt veel drukker dan normaal, en dat blijft de rest van het schooljaar zo. Dus dat levert veel extra stress op. Zeker omdat ik een projectgroep heb die wat mij betreft niet veel beter had gekund, maar waar ik toch nog door 2 mensen niet begrepen en gesteund wordt wat autisme betreft en die daar toch nog lullige opmerkingen over moeten maken. En dat valt een beetje tegen, vooral omdat er gewoon zoveel is gebeurd en aan de hand is dat ik de kracht er simpelweg niet voor heb om het uit te leggen.
Ik merk ook wel dat ik ook veel meer last van autisme heb als er veel aan de hand is en als het drukker is op school.
Het is even teveel allemaal tegelijk ofzo.
En dit weekend ben ik daarom denk ik even ingekakt, morgen heb ik ook een belangrijke presentatie waar ik best wel tegenop zie, presenteren vind ik niet zo erg, maar het is voor het eerst voor een zaal van 200 man en met de hele projectgroep samen.
Ik wist vantevoren dat ik een rustig weekend zou hebben, en dacht dat het goed zou zijn en dat ik ff op kon laden, maar nu ben ik alleen maar aan het verwerken lijkt wel. En ineens mis ik Joyce ook weer heel erg.
Zelfs dat ik gisteren een nieuwe telefoon heb gekocht krikt mijn humeur niet op.

Maargoed, dat gesprek afgelopen dinsdag bij emdr was wel heel nuttig, en ik heb zo'n beetje het hele gesprek die avond nog in mijn dagboek geschreven om terug te lezen als ik het nodig had, dus dat ga ik zo maar doen denk ik.
Het is teveel om allemaal hier te schrijven maar het kwam erop neer dat ze vroeg 'wat nou als jij hier twee jaar geleden had gezeten maar dan met dezelfde problemen in je leven die je nu hebt, hoe had jij hier dan gezeten?' en toen wist ik het niet zo goed en toen zei mijn therapeute 'ik kende je toen nog niet, maar ik ken je verhaal goed genoeg om te weten dat je hier dan huilend had gezeten, je jezelf nergens meer toe zou kunnen zetten, niets meer zou ondernemen, en hartstikke depressief ervan was geworden en niet meer verder wilde leven. Je had de moed dan opgegeven en het zou je allemaal niets meer kunnen schelen en over de toekomst wilde je al helemaal niet nadenken, anderen zouden het voor je op moeten lossen en jij deed niets fout, Klopt dat?'
Ik 'uuhm ja volgens mij wel ja'. En toen zei mijn therapeute weer 'en kijk hoe je hier nu zit, allemaal rotzooi in je leven, maar nu kom je binnen met een lach op je gezicht omdat er een gek oudje in de bus zat waar je heel hard om moest lachen, en nog steeds is er diezelfde shit in je leven. Je weet nu dat problemen er zijn om opgelost te worden en kijkt veel meer naar wat goed is voor jou en wat jou kan helpen om er het beste van te maken. Je waardeert de kleine dingen in je leven, Je bent veel eerlijker naar de mensen waar je om geeft en laat ze ook weten dat je ze waardeert en hebt meer schijt aan degenen waar je toch niets aan hebt, je onderneemt vanalles om het voor jou zo fijn mogelijk te maken en droomt weer over de toekomst, je weet wat je sterke en zwakke punten zijn. Je bent veel zelfstandiger geworden en bent veel meer aan het bouwen aan je toekomst en je leven en je weet wat jij wil en wat anderen willen is bijzaak. Je laat je niet meer zomaar tegenhouden en komt meer voor jezelf op en neemt je eigen beslissingen. Je bent gemotiveerd om aan jezelf te werken en werkt aan je toekomst en aan je eigen leven. Besef je wel dat je een verschil van dag en nacht bent met de jij van 1 of 2 jaar geleden, besef je dat? En besef je ook dat de jij van 1 of 2 jaar geleden hier nooit zo gezeten had?'
Ik :'uuhm ik heb er nooit zo over nagedacht'
En toen zei mijn therapeute: 'Dan denk daar eens wat meer over na, ook als je je rot voelt. Probeer te snappen dat alle begin moeilijk is, dus ook het begin van het verwerken van dingen, het verwerken dat je gepest bent, het loslaten van je verleden, het begin van een leven na depressie en het begin van het oplossen van rottigheid, het begin van het accepteren dat je joyce een tijdje niet ziet en vooral het begin van kiezen voor jezelf. Besef eens dat je ongelofelijk veranderd bent en vooruit gaat en dat dat ontzettend knap van je is en dat de jij van 1 of 2 jaar geleden zich nooit staande had gehouden met zoveel rotzooi in haar leven. Sta jezelf daarom ook eens toe dat je af en toe een dagje down bent, dat is ook verwerken, en besef dan als je een dagje down bent dat je nu af en toe eens een down dagje of weekend hebt en dat het een paar jaar geleden nog elke dag zo was. En besef dan dat je dus wel vooruitgaat en ben trots op jezelf. Dit had jij een paar jaar geleden zo niet gekund. En weet ook dat je nog steeds vooruitgaat en dat het nog niet is gestopt, het wordt dus nog beter. En als je terugkijkt doe dat dan niet om te kijken hoe kut je leven was maar om te beseffen hoe goed het nu is en hoe goed jij ermee om gaat.'

Ik heb echt heel veel aan dat gesprek gehad, gewoon omdat ik het zo nog nooit had bekeken.

En aan mijn thuissituatie kan ik niets veranderen, maar ik doe nu dus al een tijdje vrijwilligerswerk op donderdagavond en op woensdagavond volg ik samen met 2 klasgenootjes nu extra tekenlessen, en op dinsdag ben ik laat uit. En meestal zie ik Joyce2 ook wel een keer per week, dus ik doe er nu gewoon alles aan om zo min mogelijk thuis te zijn en afleiding te hebben. Ik heb liever mijn hele dag ontzettend volgepland dan dat ik op mijn kont moet zitten, maar zodra het te druk wordt wordt ik weer gek dus het is heel dubbel soms. Mijn ouders beginnen nu soms te mopperen dat ik zo weinig mee eet savonds, jammer dan. Eerst zeiken dat ik niets onderneem en dan onderneem ik vanalles en dan is het weer niet goed.
Oud 09-02-2014, 22:51
Verwijderd
@winnie dat klinkt echt onwijs positief meid!

ot
rustig weekend gehad na een rare vrijdag en nu enorm opziende tegen morgen, ik schaam me kapot voor vrijdag
Oud 10-02-2014, 12:18
darkfairy
darkfairy is offline
sinds vanochtend komen er allemaal herinneringen en beelden van de aanranding terug.
toen ik in de taxi naar de dagbesteding zat.
en daardoor kon ik de am net niet tegenhouden.
en toen werd een van de leiding net boos.
maar die snapt gewoon niet dat ik het niet kan tegenhouden op dat moment.
en nou kan ik me tranen haast niet inhouden.
wat een klotezooi is dit allemaal.
Oud 10-02-2014, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Superleuk! Oooh, ik heb echt een heel lieve leuke zus. Zusje. Ze is erg klein. Het was heel erg gezellig en we raakten niet uitgepraat.
Qua energie zijn we totaal anders: zij springerig en een spraakwaterval, ik in vergelijking met haar rustig en bedachtzaam. Maar qua opvattingen en interesses komen we absurd veel overeen.
Hihi. Ik heb haar een vossenschedel kado gedaan en daar is ze helemaal blij mee. Zelf zit ik nu sinds ik haar ontmoet heb de hele tijd van: 'Ooh, ik heb een zusje. ' En vannacht werd ik wakker en toen dacht ik weer: 'Ooh, ik heb nog steeds een zusje.' Leukleukleuk. Gelukkig zijn we allebei even enthousiast.

Oh, en ik wil ook nog even kwijt dat ik mijn moeder enorm waardeer. Ik had echt niet verwacht dat ze goed zou kunnen dealen met het enorme leeftijdsverschil tussen mij en mijn nieuwe vriend, maar ze is heel tolerant en lief. Daarstraks had ik haar aan de telefoon en toen vroeg ze om een foto van ons samen, want ze vond ons er toen we laatst bij haar langskwamen zo leuk uitzien. Mijn moeder heeft zichzelf echt overtroffen.

Ook waardeer ik het dat vrijwel iedereen heel positief reageert op mij en mijn vriend. Dat had ik echt niet verwacht; ik was zelfs een beetje bang om uitgekotst te worden door de omgeving. Maar het straalt er ook aan alle kanten van af dat we hartstikke gelukkig zijn, en we voldoen ook totaal niet aan het stereotype van een ouwe bok met een groen blaadje. Hihi, laatst liepen we op straat, allebei zomaar voor de leuk uitbundig uitgedost, en toen vroeg iemand of we op weg waren naar het stadhuis.
Oud 11-02-2014, 04:21
Neko*
Neko* is offline
Meer en meer kom ik er achter hoe vast ik mezelf in mijn hoofd gezet heb. Na vier therapeuten die niet wijs uit me kunnen worden, heb ik maandag een intake met nummer vijf. Het vertrouwen dat het goed komt, ooit, begint een beetje op te raken.
Oud 11-02-2014, 17:43
Anne794
Anne794 is offline
Oke, ik word dus echt gek van die oversekste gasten hier.. Staat er duidelijk in mijn forumpost dat ik echt geen zin heb ik seksgesprekken etc. blijven er maar jongens komen die vanalles willen behalve normaal gezellig kletsen >.< Urggh lees gewoon en laat me met rust als je andere dingen in je gedachten heb dan mij. Snap dat dan dat niet elk meisje dat nou zo geweldig vind, denk je nou echt dat elk meisje naaktfoto's van zichzelf stuurt? >.< Stelletje zielige gasten, ga naar de hoeren ofzo of zoek een vriendin in RL.
Oud 11-02-2014, 19:19
MrPutch
MrPutch is offline
Citaat:
Oke, ik word dus echt gek van die oversekste gasten hier.. Staat er duidelijk in mijn forumpost dat ik echt geen zin heb ik seksgesprekken etc. blijven er maar jongens komen die vanalles willen behalve normaal gezellig kletsen >.< Urggh lees gewoon en laat me met rust als je andere dingen in je gedachten heb dan mij. Snap dat dan dat niet elk meisje dat nou zo geweldig vind, denk je nou echt dat elk meisje naaktfoto's van zichzelf stuurt? >.< Stelletje zielige gasten, ga naar de hoeren ofzo of zoek een vriendin in RL.
Waarheb je het over? Ik zie geen oversekste posts... In ieder geval niet op dit deel van de forums, of ik heb erover heen gelezen
Oud 11-02-2014, 19:43
Nonny
Nonny is offline
Het gaat ook niet over psych maar over contact gezocht denk ik.
Oud 11-02-2014, 20:21
MrPutch
MrPutch is offline
Oh ok... Srry

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten