Oud 27-02-2014, 15:30
Verwijderd
Ik wilde iets hebben, ik ging door de regen, ze hadden het niet en toen kwam ik natgeregend thuis zonder wat ik wilde hebben. Nounou.
Advertentie
Oud 27-02-2014, 15:31
Verwijderd
Het regent hier ook.
Oud 27-02-2014, 15:34
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik vond de subway discussie die ik per ongeluk teweeg bracht interessanter dan dit gesprek, moet ik eerlijk zeggen!
Oud 27-02-2014, 15:38
Verwijderd
Wisten jullie al van de dubbele-namen-beslissing in België?

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...am-groeit.aspx

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...eder-kind.aspx

Mogelijkheden:

Citaat:
Laat ons starten met koppels die hun eerste kindje krijgen. Zij zullen kunnen kiezen of het de achternaam krijgt van de vader of van de moeder, dan wel de combinatie vader-moeder of moeder-vader. Maken ze geen keuze, dan wordt het voortaan automatisch vader-moeder.

Anders is het voor zij die nu al kinderen hebben. Voor hen komt er bij de invoering van de nieuwe regels een overgangsperiode, waarbij ze de naam van hun kinderen kunnen aanpassen. Belangrijk is wel dat kinderen met dezelfde ouders steeds dezelfde familienaam moeten hebben. En heb je al een meerderjarig kind, dan kan aanpassen niet meer.

En wat dan in de volgende generatie? Daar kan het aantal opties oplopen tot tien, met name als beide ouders zelf al een dubbele naam dragen. Je kan dan kiezen voor de dubbele naam van vader of moeder, of een combinatie van de oorspronkelijke onderdelen. Een combinatie van beide dubbele achternaam - wat er vier zou geven - kan niet. Je eigen dubbele naam omdraaien en zo doorgeven evenmin.

Concreet zou een kind van Jan Janssens-Wouters en Petra Peeters-Maes volgende tien achternamen kunnen krijgen: (1)Janssens-Wouters, (2)Peeters-Maes, (3)Janssens-Peeters, (4)Janssens-Maes, (5)Wouters-Peeters, (6)Wouters-Maes, (7)Peeters-Janssens, (8)Peeters-Wouters, (9)Maes-Janssens of (10)Maes-Wouters. Eén onderdeel van één dubbele naam afzonderlijk kan volgens kabinet-Turtelboom niet.

Maken de ouders in tweede generatie tot slot geen keuze, dan krijgt hun kind automatisch de eerste achternaam van de vader gecombineerd met de eerste achternaam van de moeder.
Daar houden ze zich mee bezig in België Lantaarnpalen die te Vlaams zijn en achternamen voor kinderen, wat een gezeik.
Oud 27-02-2014, 15:38
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik vind de keuze krijgen wel goed, eigenlijk.
Oud 27-02-2014, 15:39
Verwijderd
Ik snap niet zo goed dat er iets veranderd moet worden en als ze dat toch per se willen, naam van de moeder. Het is meestal toch wel zo dat diegene die het er uit perst ook de moeder is.
Oud 27-02-2014, 15:41
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik snap niet zo goed dat er iets veranderd moet worden en als ze dat toch per se willen, naam van de moeder. Het is meestal toch wel zo dat diegene die het er uit perst ook de moeder is.
Nouja laat mensen gewoon kiezen tussen achternaam van de moeder of vader, 'probleem' opgelost lijkt me.
Oud 27-02-2014, 15:42
Verwijderd
Ik snap niet waarom je ouders niet kan verplichten een keuze te maken. Ze moeten toch ook een voornaam kiezen? Verder maakt 't me weinig uit. Dubbele achternamen vind ik wel leuk, geloof ik.
Oud 27-02-2014, 15:43
Verwijderd
In NL mogen kinderen kennelijk geen dubbele achternaam krijgen, dat vind ik wel een beetje gek.
Oud 27-02-2014, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Nouja laat mensen gewoon kiezen tussen achternaam van de moeder of vader, 'probleem' opgelost lijkt me.
Ook goed
Oud 27-02-2014, 15:48
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik snap niet waarom je ouders niet kan verplichten een keuze te maken. Ze moeten toch ook een voornaam kiezen? Verder maakt 't me weinig uit. Dubbele achternamen vind ik wel leuk, geloof ik.
Dubbele / meerdere voornamen zijn toch ook een ding?
Oud 27-02-2014, 16:05
Verwijderd
Ik ben zo nat, dat zelfs mijn altijd stijle haar begint te krullen
Oud 27-02-2014, 16:06
Verwijderd
Internet heeft me verpest.
Oud 27-02-2014, 16:08
Verwijderd
De middelbareschool heeft mij verpest, vroeget was ik leuker
Oud 27-02-2014, 16:18
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik ben zo nat, dat zelfs mijn altijd stijle haar begint te krullen
Citaat:
Internet heeft me verpest.
Oud 27-02-2014, 16:23
Verwijderd
Dat kun je verkeerd interpreteren :')
Oud 27-02-2014, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Dubbele / meerdere voornamen zijn toch ook een ding?
Maar dat is ook niet iets dat automatisch gebeurt. Als je je kind geen voornaam wenst te geven krijgt het niet de voornamen van beide ouders.
Oud 27-02-2014, 18:20
Verwijderd
Oud 27-02-2014, 18:22
Verwijderd
Oud 27-02-2014, 18:23
Verwijderd
Oeh een gifje, wat goed. Want dat filmpje heeft irritante audio.
Oud 27-02-2014, 18:25
Verwijderd
Ik had hem speciaal in mijn favorieten staan daarvoor ^^ Maar ik was het weer vergeten
Oud 27-02-2014, 18:26
Verwijderd
Ik wil die wel eens in het echt zien van dichtbij, maar het nadeel is dat je dan naar the middle of nowhere moet en Amerika heeft zulke grote nowheres.
Oud 27-02-2014, 18:27
Verwijderd
Ik heb net bij wijze van avondeten een zak chips gegeten.
Oud 27-02-2014, 18:28
Verwijderd
Ik heb ooit de rol 'Tumbleweed' in een Adminwwspel gekregen (lees: toegeëigend), ik was als eerste dood en ik was zo enthousiast en jsdfkjsdnfsjkn en toen ging ik Tumbleweed spelen elke keer als er een bepaalde tijd niets was gepost...
Oud 27-02-2014, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Ik wil die wel eens in het echt zien van dichtbij, maar het nadeel is dat je dan naar the middle of nowhere moet en Amerika heeft zulke grote nowheres.
En dat ook ja.
Oud 27-02-2014, 18:33
Verwijderd
Ik heb nu ricotta/spinazie-ravioli met parmezaanse kaas, courgette en pijnboompitjes als avondeten, maar het is minder lekker dan het klinkt dus ik wil ook chips.
Oud 27-02-2014, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb net bij wijze van avondeten een zak chips gegeten.
Ik pannenkoeken met stroop. Want nu zijn wij de grote mensen en nu bepalen wij hoe dat moet!
Oud 27-02-2014, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nu ricotta/spinazie-ravioli met parmezaanse kaas, courgette en pijnboompitjes als avondeten, maar het is minder lekker dan het klinkt dus ik wil ook chips.
Dat klinkt wel heel lekker
Oud 27-02-2014, 18:35
Verwijderd
En vanavond nog ijs en chocolade. Wat DOE IK! Vanaf morgen moet het weer gezond.

Ik gooi het maar op dat ik een zielige ongestelde vrouw ben (hoewel ik dat 'ik ben ongesteld dus ik wil nu chocola' altijd maar een beetje onzin vind).
Oud 27-02-2014, 18:40
Verwijderd
Zometeen eindelijk weer Wie is de Mol
Oud 27-02-2014, 18:42
Verwijderd
Cacao heeft wel een hoog ijzergehalte en ongestelde vrouwen verliezen met 't bloed ook ijzer. Kan dat een verband hebben, Sarah?
Oud 27-02-2014, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt wel heel lekker
Ja, ik snap ook niet waarom het zo matig is.
Oud 27-02-2014, 18:46
Verwijderd
Ik heb niet speciaal zin in chocolade hoor. Gewoon, ongezond voer. En de chocolade die ik heb is extra romige milka, dus het zal met dat cacao-gehalte ook allemaal wel meevallen. :')
Oud 27-02-2014, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Zometeen eindelijk weer Wie is de Mol
Oooh jaa!!
Oud 27-02-2014, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Cacao heeft wel een hoog ijzergehalte en ongestelde vrouwen verliezen met 't bloed ook ijzer. Kan dat een verband hebben, Sarah?
Heeft cacao zo'n hoog ijzergehalte? Als ik het ongericht Google vind ik allemaal alternatievige pagina's.

12.5 mg per 100 gram zegt voedingscentrum. Dat is wel veel, ja. Hm, zou kunnen.

Maar ik denk dat belangrijker is dat de hormonen tijdens een menstruatie zorgen voor stemmingswisselingen en dat we chocola troostend vinden wat toch vooral komt door suiker en lekker smeltend mondgevoel. Ik zie de meeste vrouwen niet naar zo puur mogelijke chocola grijpen tijdens hun menstruatie
Oud 27-02-2014, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Oooh jaa!!
Niet hierin spoileren he, ik zit op het werk! En ondanks dat ik hier volstrekt overbodig ben, moet ik nog zeker een uur blijven.
Oud 27-02-2014, 18:55
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik heb niet speciaal zin in chocolade hoor. Gewoon, ongezond voer.
Dat heb ik ook als ik ongesteld ben. En dan 'mag' het ook eventjes. Overigens zijn we gezellig tegelijkertijd ongesteld... Bloodbuddies
Oud 27-02-2014, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niet speciaal zin in chocolade hoor. Gewoon, ongezond voer. En de chocolade die ik heb is extra romige milka, dus het zal met dat cacao-gehalte ook allemaal wel meevallen. :')
Ik doelde meer op de mythe in 't algemeen!

Citaat:
Heeft cacao zo'n hoog ijzergehalte? Als ik het ongericht Google vind ik allemaal alternatievige pagina's.

12.5 mg per 100 gram zegt voedingscentrum. Dat is wel veel, ja. Hm, zou kunnen.

Maar ik denk dat belangrijker is dat de hormonen tijdens een menstruatie zorgen voor stemmingswisselingen en dat we chocola troostend vinden wat toch vooral komt door suiker en lekker smeltend mondgevoel. Ik zie de meeste vrouwen niet naar zo puur mogelijke chocola grijpen tijdens hun menstruatie
Ja, dat is waar. Het zal wel weer een saaie combinatie van factoren zijn.
Oud 27-02-2014, 18:57
Verwijderd
Sinds ik van het hoge cacaogehalte weet koop ik wel voornamelijk 99% pure chocolade. Lekker efficiënt.
Oud 27-02-2014, 19:01
Verwijderd
Ik ben een mietje dat eigenlijk alleen van melkchocolade houdt.
Verwijderd
Citaat:
Sinds ik van het hoge cacaogehalte weet koop ik wel voornamelijk 99% pure chocolade. Lekker efficiënt.
IJzergehalte, bedoel ik.
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik ook als ik ongesteld ben. En dan 'mag' het ook eventjes. Overigens zijn we gezellig tegelijkertijd ongesteld... Bloodbuddies
Gezellie!
Oud 27-02-2014, 19:02
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Hoe lang moest je oefenen tot je dat lekker, of op zijn minst eetbaar vond?
Ik proefde een keer brokjes rauwe cacao, onder het mom van: het is cacao, hoe vies kan het zijn? Nou, vies.
Oud 27-02-2014, 19:02
Verwijderd
Ongerelateerd: een familielid heeft onlangs een kind gekregen met zijn tweede vrouw. Hij is 59 en de vrouw is ergens in de veertig. Ik heb zin om ze dit artikel te sturen.
Oud 27-02-2014, 19:06
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Dit is ook precies wat ik me gelijk afvroeg.
Oud 27-02-2014, 19:07
Verwijderd
De andere kinderen van die man zijn 25 en 32.

Als zijn dochter 16 is loopt hij tegen de tachtig.
Oud 27-02-2014, 19:07
Klovorhop
Klovorhop is offline
Nageslacht van 45-jarige vaders bleek 25 keer zo veel kans op een bipolaire stoornis te hebben als een kind van een 24-jarige man.

25 keer
Oud 27-02-2014, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Ik proefde een keer brokjes rauwe cacao, onder het mom van: het is cacao, hoe vies kan het zijn? Nou, vies.
Ik vond het meteen wel lekker, eigenlijk, maar ik houd wel van bitter.

Misschien is rauwe cacao wel anders. Ik heb deze:

Oud 27-02-2014, 19:09
Klovorhop
Klovorhop is offline
Vanmiddag las ik dat de helft van de meisjes die in 2013 geboren werden, 100+ jaar oud worden.
Ik weet de bron niet meer. Maar het was heus niet in de Libelle hoor.
Oud 27-02-2014, 19:09
Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Ik vond het meteen wel lekker, eigenlijk, maar ik houd wel van bitter.

Misschien is rauwe cacao wel anders. Ik heb deze:

[afbeelding]
Nou ja, die ene procent zal wel niet uitmaken. Het is vast ook geen suiker, maar plaksel ofzo.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten