Advertentie | |
|
![]() |
|
Een deel van de discussie is afgesplitst naar hier
|
Op je examen mag je ook pas richting aan geven op het moment dat je kan gaan en niet op het moment dat je wil gaan idd om de situatie te voorkomen die feniks schetst.
|
Maar soms is afdwingen wel noodzakelijk om te voorkomen dat je zonder invoegstrook komt te zitten. Sommigen komen niet zelf op het idee om de invoeger ruimte te geven. En als het druk is ben je daarvan wel vaak afhankelijk
|
![]() |
Ik ben inderdaad buschauffeur, in theorie dan, want inmiddels heb ik door ruziemakende agenda's eigenlijk geen tijd meer om op afroep op een bus te rijden.
![]() Het punt was inderdaad zoals Qimm aangaf: ik was afhankelijk van anderen om in te voegen. En er was niks aan de hand geweest, omdat ik al bezig was het verkeer op de rijbaan voor te laten gaan, zodat ik achter die auto in kon voegen. Daar was de ruimte. En als diegene een beetje gelet had op wat ik deed, had ze kunnen zien dat ik vaart minderde. Dus er was voor haar (of hem) geen enkele reden om in de stress te schieten, en de linkerbaan op te duiken als een malloot. Want daarmee bracht zij zichzelf en anderen in gevaar. Wat betreft het knipperen: misschien heb je gelijk. En had ik dat niet moeten doen. Maar als je verkeer op een invoegstrook ziet rijden, kun je er gif op innemen dat dat verkeer op een gegeven moment dat gaat doen waar een invoegstrook voor bedoeld is. Invoegen. Ik kan dat inderdaad ook op het laatste moment aangeven met knippers. Ik kan het zelfs helemaal niet doen. Is een afweging die je maakt. En wellicht was het niet mijn meest heldere afweging. Ik ging uit van het principe, duidelijk communiceren, redt levens. Ik had nooit kunnen vermoeden dat iemand daar zenuwachtig van zou kunnen worden, aangezien ik die auto heel helder in beeld had, al die tijd. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
"Belgen".
Eigenlijk heb ik daar de essentie mee te pakken, maar toch maar wat extra uitleg: de absolute onkunde en onwil van Belgen om met fietsers om te gaan (niet veel anders als op gebied van rotondes). Op een stukje van 2 km in deze kleine stad bijna 3 keer overhoop gereden omdat ze gewoon niet (willen) beseffen dat fietsers ook rechten en voorrang kunnen hebben (nu beseffen die fietsers ook vaak niet dat zij ook plichten hebben, maar goed). De laatste (tegenligger) moest een inhaalmanoeuvre op mijn weghelft komen doen en die vlamde gewoon door /care dat ik geen kant op kon, ik heb de voetgangers op de stoep half van hun sokken gereden in een ontwijkpoging en in plat Mestreechs naar de auto gebruld dat ik toch wel echt voorrang had daar. Idioot. |
![]() |
|
Ik had het tegenovergestelde voor met fietsers...
Smalle eenrichtingsverkeerstraat, komen er 2 wielerterroristen in tegenrichting afgevlamd, maar de straat is net de breedte van auto...en heel hoge borduren... Gewoon uiterste rechts stil blijven staan, keken ze nog kwaad ook.. Kon enerzijds de auto niet wegtoveren, en anderzijds er was een fietspad waarop ze konden rijden!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Geen wegpiraat maar wel irritant als je in een auto rijdt met start/stop systeem: mensen die in een stilstaande rij eerst grote afstand laten tot hun voorganger en dan tijdens het wachten steeds een klein stukje vooruit rollen. Dan lijk ik uiteindelijk de aso, omdat er anderhalve auto tussen mij en m'n voorganger past...
|
![]() |
|
Kan je het start/stop-systeem niet uitzetten anders? Of gewoon de auto in de versnelling laten staan
![]() Ik was een beetje wegpiraat bezig. Of eigenlijk meer milieupiraat. Een bout van de uitlaat van de 126 was los getrild (niet voor het eerst...) en diezelfde bout dekte ook de carter af. Olie overal, wat lekker op de grond druppelde. Of op de hete uitlaat, zodat er een walm van verstookte olie uit het motorruim kwam. Budgetsetje ring-/steeksleutels (gereedschap lag nog in de Saab), bouten en borgringetjes bij de bouwmarkt heeft het probleem tijdelijk opgelost ![]() En iemand heeft de voorste kentekenplaat van de 121 kromgebogen ![]()
|
Ik laat tijdens het rijden de auto vrijwel altijd in de versnelling staan, eigenlijk nooit in z'n vrij tenzij ik echt voor een open brug ofzo sta
![]()
|
![]() |
Hele rare situatie gisteren, deels aan mij te wijten
![]() Ik wilde op een drukke, maar geen file rijdende a2 op de linkse baan gaan rijden om het rijtje in te halen. 3x kijken en ik dacht oprecht dat er meer dan genoeg ruimte was. De audi, die in mijn perspectief echt nog heel erg ver weg was, ziet me naar links schuiven, en begint te knipperen en te seinen, en mijn fout was, dat ik terug naar rechts schoof. Deels van schrik of zo. Stom natuurlijk, want voor mij reden ook mensen gewoon 110-115. Dus die vent moest hoe dan ook hard in zijn ankers. Maar omdat ik terugschoof naar rechts, waar op zich ook ruimte zat was, was er iemand anders niet meer op bedacht dat ik terugkwam, en die wilde zijn auto ook naar links zetten. Tot twee keer toe bijna een aanrijding. Alleen maar omdat ik zo dom was, om te 'schrikken' van een aso in een audi. Dat overkomt me tegenwoordig nog maar zelden. Dat ik sneller dan noodzakelijk is plaats maak voor een aso. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn wegpiraat vandaag was de kraanwagen die ineens besloot een vrachtwagen in te halen en de wagen vlak voor mijn neus met tachtig-negentig de linkerbaan op gooide. Terwijl er achter mij 1 auto reed en daarachter helemaal geen verkeer, dus hij had best even kunnen wachten. |
![]() |
|
![]() |
Volgens CJIB was ik het, met 30 km/u te hard, is dat misschien ook wel terecht.
Hoewel: ver voor de ochtendspits geen auto te bekennen, dus ik dacht dat ik wel door kon rijden. En dat was maar goed ook, want we waren 4 minuten voor vertrek pas op Schiphol. Alleen van die boete kunnen we nog eens 2 retourtjes Spanje kopen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zaterdag op de snelweg, ik zit op de linkerbaan met 130, rechtsvoor rijdt een vrachtwagen, rechts is er een invoegstrook en er komen 2 auto's met aanhangwagens erachter daar de snelweg op. De eerste voegt in voor de vrachtwagen, de tweede erachter en vlamt hem meteen de linkerbaan op waar ik dus vol in de remmen moet... Ik heb hem echt helemaal stijf gescholden, kreeg nog een lading zand van zijn kar over mijn auto en Panopticon heeft hem een middelvinger gegeven toen we voorbij reden. Mijn hart zat nog een tijdje in mijn keel.
|
![]() |
|
Afgelopen weekend reed ik op de snelweg, 2 rijstroken per richting. Ik reed rechts. het was best druk, mensen waren op de linkerbaan aan het inhalen. Komt er ineens met een noodvaart eentje over de vluchtstrook , gaat na mij weer naar links en propt zich er ergens links tussen. Tis dat ik em in mn spiegel had aan zien aankomen, anders was ik me kapot geschrokken en had ik gedacht dat ik ineens op de linkerbaan uitgekomen was.
|
![]() |
|
![]() |
Gisteren belandde ik in een situatie als dat inmiddels beruchte filmpje van die BMW uit belgie.
Alleen in dit geval was de BMW een Renault Twingo, die al op de provinciale weg verschrikkelijk zat te kleven. Toen ik de provinciale weg verliet, kwam meneer mij achterna, om me in het dorp, op een schier onmogelijke plek in te halen. Omdat ik dat niet verwachtte schrok ik voor de eerste keer, en in een reflex claxonneerde ik. Toen vond meneer het niet alleen nodig om vol in de remmen te gaan (dat was mijn tweede schrik, ik kon een aanrijding met gillende remmen maar net vermijden), maar ook om, toen ik erlangs wilde, zijn deur open te gooien (en dat was de tweede aanrijding die ik maar nét kon omzeilen). Ik wist me er toch zonder schade (ik ben een fucking goeie chauffeur, dat ik op dergelijke stupiditeiten kan anticiperen) langs te wurmen, en toen ging meneer al rijdende foto's maken van mijn auto... Ik was inmiddels witheet, en belde de politie. De droplul had een kind achterin zitten, en een twingo heeft erg weinig kreukelzone als ik mijn auto achterin parkeer. En dan had hij de rest van zijn leven moeten leven met het idee dat zijn achterlijke gedrag zijn dochter kostte. Jammer, heel jammer dat ik zijn kenteken niet genoteerd had. Maar de dienstdoende agent, heeft mijn verhaal plus kenteken genoteerd. De rest van de dag met adrenaline tot achter mijn oogbollen rondgelopen. Normaal ben ik niet zo snel uit het lood te krijgen, maar ik dacht dat ik alle gekheid wel meegemaakt had. Maar dat iemand uit compensatiedrang zo ver zou gaan als deze totale mongool, was nieuw voor mij. Had misschien niet moeten claxonneren? |
![]() |
|
Altijd fijn, bumperklevers. Ik reed achter een auto die 75 reed waar je 80 mag en toen kwam er een busje achterop gereden, die veel te dichtbij bleef plakken. Demonstratief ruitensproeien leverde een paar meter extra afstand op, maar uiteindelijk reed-ie zich bijna te pletter toen hij ging inhalen vlak voor een bocht met een verhoogde middenberm (met inhaalverbod) met veel te weinig snelheidsverschil.
|
![]() |
|
![]() |
http://www.nieuwsblad.be/article/det...mf20140415_034
en dat dan in holland, inderdaad wel 'kut' voor de chauf maar schelden op cam helpt dan ook weer niet... |
![]() |
|
Gisteren was ik met 120 aan het inhalen toen er een (zwart) Golfje het nodig vond zo'n 50cm achter me te gaan rijden. Ik moest sterk de neiging het rempedaal even te "toucheren" onderdrukken en dat is me ook gelukt. Ik reed met medereizigers en dan wil je geen situaties uitlokken die tot woede, angst en zweet leiden. Ik deed er echter wel heel wat langer dan gemiddeld over om na mijn inhaalmanoeuvre van baan te wisselen, stoïcijns naar voren kijkend.
|
![]() |
|
Gisteren had ik ook een zwart golfje achter me plakken... dat bleken cops te zijn
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
De Suzuki Alto die een klein vrachtwagentje in wilde halen (wat niet supervlot optrok, maar daarna ruim de maximumsnelheid ging rijden) deed zo zijn best dat hij eerst bijna links de berm in dook, toen met het corrigeren bijna tegen het vrachtwagentje reed en toen maar net voor de tegenligger weer naar de goede weghelft terug kon slingeren. Ik reed erachter en hield mijn hart vast...
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|