Oud 24-03-2014, 19:36
Martini_C
Martini_C is offline
Hallo,

Mijn moeder is 8 jaar geleden overleden. Ik was toen zelf 8.
Ik heb er eigenlijk nog nooit zo over nagedacht dat ik haar mis ofso. Ook die gevoelens die je hebt wanneer je iemand mist had ik niet. Tot ongeveer een half jaar geleden. Toen begon ik haar opeens heel erg te missen. Mede doordat ik iets zocht waaraan ik m'n ei kwijt kon denk ik, want het gaat helemaal niet goed op school qua cijfers. Daar wordt mijn vader dan vaak boos om.
Maar nu komt het.
Als ik even in de put zit, voel ik soms uit het niets een koude luchtstroom langs een bepaald deel van m'n lichaam gaan. Meestal mijn rug.
Ik weet niet of ik dit verzin, of dat het echt is. Een teken van haar dat ze nog altijd bij me is??

Weet iemand hier meer van??

Martijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2014, 19:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja. Je moeder is overleden en dus niet hier. Er zijn geen empirische gegevens die er op duiden dat er iets overblijft van het bewustzijn na de dood.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 07:33
hookee
hookee is offline
Ik heb gisteren toevallig iets gezien op TV, het ging om het bestrijden van pijn. Een dame has chronische pijn in pols en armen en werd behandeld met magnetische pulsen, gericht op een specifiek gebied in haar hersenen.
Tijdens de behandeling zei de patient wat ze voelde of niet meer voelde, één van de bijwerkingen was een warme of koude vinger.
Ik kan me zo voorstellen dat als je zèlf een bepaald gebied in je geheugen aanroert, je hersenen daar een lichamelijke reactie op kunnen geven of een naastliggend hersendeel stimuleert die dat doet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 13:28
arPos
arPos is offline
geloof me als ik je vertel dat simpelweg besluiten om te geloven dat ze er is voor je je veel meer steun zal bieden dan welk aantal aan empirische data dan ook.

Overigens ik geloof het wel degelijk, het is onaantoonbaar en logischer het niet te geloven maar ach, soms is het doel niet de logica.
Oud 27-03-2014, 23:09
TralalaTim
TralalaTim is offline
Het kan. Geloof me. Mijn overleden neefje is vaak ook bij me.
Oud 10-04-2014, 22:17
Woefzeidekat
Woefzeidekat is offline
Ik denk dat het wel kan net zoals op id das een televisie zender en er is een aflevering van de meest geestige dingen of zo en daar zijn mensen dood gegaan maar je hoort nog gepraat en dingen die kraken
Met citaat reageren
Oud 11-04-2014, 07:50
Verwijderd
Nou Schrödinger, daar is jouw stelling toch even goed onderuit gehaald!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2014, 09:03
hookee
hookee is offline
Citaat:
If each dead person became a ghost, there’d be more than 100-billion of them haunting us all. Creepy, but cool.
— Neil deGrasse Tyson (@neiltyson) October 30, 2011
Met citaat reageren
Oud 11-04-2014, 19:19
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nou Schrödinger, daar is jouw stelling toch even goed onderuit gehaald!
Inderdaad, voor het bestaan van televisiezenders is immers veel empirisch bewijs!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2014, 15:41
Verwijderd
Het kan, k geloof zelf in geesten. K ben zelf ook paranormaal, alsjeblieft ga me nu niet aanvallen dat k lieg en geesten niet bestaan enz. Iedereen zn eigen mening erover, in elk geval k kan ze zien, ermee praten enz. K kan ook pijn verlichten door handoplegging enz, maar daar hebben we het nu niet over. Het kan zijn dat je moeder er nog steeds is, maar dan in geestzijnde. Ze doet je geen kwaad, ze wilt je alleen helpen. Verder geluk ermee, voor vragen of problemen over dit soort onderwerp kun je me altijd PM-en of skypen: DJluke66 . of als je kik hebt: ikheetluke . Verder veel geluk!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 07:48
Verwijderd
Geesten bestaan niet, je liegt. Dat is geen mening, maar een feit. Mensen die niet eens in staat zijn het woord "ik" te typen verliezen sowieso alle geloofwaardigheid.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 18:03
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Ik heb ook een "wetenschappelijke studie" gevolgd. Maar ik ben het niet helemaal eens met de posters hierboven, die alleen de materiële leven kennen.
Zo te lezen, Martijn, zijn je instincten goed.
Ik geloof wel dat je moeder nog bij je is, maar niet op een manier die ik zou kunnen doorgronden. En die koude wind zou best een teken van haar kunnen zijn!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 23:09
Verwijderd
Geen valse hoop geven zonder goede reden.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 08:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik heb ook een "wetenschappelijke studie" gevolgd. Maar ik ben het niet helemaal eens met de posters hierboven, die alleen de materiële leven kennen.
Zo te lezen, Martijn, zijn je instincten goed.
Ik geloof wel dat je moeder nog bij je is, maar niet op een manier die ik zou kunnen doorgronden. En die koude wind zou best een teken van haar kunnen zijn!
Als je het niet kan "doorgronden", waar baseer je dat geloof dan op?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 19:38
hitz0r
hitz0r is offline
Citaat:
En die koude wind zou best een teken van haar kunnen zijn!
Zou ook geen teken kunnen zijn, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 19:42
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Oud 14-05-2014, 21:23
arPos
arPos is offline
Citaat:
Geesten bestaan niet, je liegt. Dat is geen mening, maar een feit. Mensen die niet eens in staat zijn het woord "ik" te typen verliezen sowieso alle geloofwaardigheid.
Dat klopt dan ook weer je moet wel tegen jezelf liegen en logica uit de weg gaan om dat soort dingen te geloven.

Citaat:
Geen valse hoop geven zonder goede reden.
Ach het kan je tot kalmte manen soms is een illusie beter dan niets.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten