Advertentie | |
|
![]() |
|
maar als je bijv. je RAM geheugen vol zit dan gebruikt ie je HD als 'ram' maar dat is alleen langzamer.
Daarom draait zoveel langzamer als je RAM volzit (te weinig Ram geheugen dus). Blijkbaar zegt iedereen dat het nie kan, ik heb het nooit geprobeerd, ik weet het dus niet of het allemaal zonder ram werkt. maar ik zou zeggen van wel
||
Verwijderd
|
Citaat:
neem de proef op de som.. trek je reepjes geheugen eruit, en zet um 's aan wedden dat je een zwart beeld blijft behouden onder het genot van een aanstekelijke melodie van piepjes? |
![]() |
|
![]() |
volgens mij heeft apple daar zelfs een speciaal geluid voor ontwerpen
als je dan je comp opstart krijg je een soort verschrikkelijk geluid echt dat je je zorgen gaar maken om je comp en hoe logisch, alles gebruikt geheugen, en zonder geheugen, noueuh, duidelijk toch?
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
msi k7t turbo |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1 IRQ's hebben niets te maken met je geheugen. 2 Zonder geheugen zit je harde schijf, geluidskaart enz nog steends in je pc. 3 Theoretisch moet een PC het doen zonder RAM maar de huidige BIOSen en OSsen doen het niet meer. Vroeger, op een 486 DOS PC moet het gelukt zijn...
||
Verwijderd
|
Citaat:
2 ok 3 Ik denk toch niet dat zo'n 486 wil starten zonder geheugen. |
![]() |
||
Citaat:
2. Duh in een pc zitten en werken is ook zo hetzelfde ![]() 3. "moet het gelukt zijn"
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maarru.. je komt niet ver iig.. 3 dosschermen kom je.. |
![]() |
||
Citaat:
waarom denk uje da ik 512mb ram in me pc heb gestopt ? jij kan beter hier de boeken gaan koopen wabnt jij denkt da je verstand van pcs hebt maar al jouw replys slaan echt nerges op.. i9k had die repply op mijne toch ewl verw8 van iemand die zo laag van niveau is.. en jahoor.. daar is ie al..
|||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geen geheugen geeft irritante piepjes. Verkeerd ingestoken geheugen trouwens ook (en waarom willen die %#&$ reepjes nooit meteen fatsoendelijk in hun slot klikken?). Vroegere PC konden óók niet zonder RAM. Dat zat dan misschien op het moederbord ofzo, maar het zat er wel. Héél oude computers weer wel, maar da's ook iets heel anders (dan praat je over de tijd voor de XT) Enne... zonder HD kun je gewoon computeren hoor... geen probleem. Windows installeren op een diskette _kan_ wat problemen geven ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik geloof echter wel dat een 8086 toen (jaren 80) nog geen RAM had (geheugen was onbetaalbaar), maar alleen met het basis geheugen (640K - IBM/BASIC) heeft gewerkt. Ik weet het echter niet zeker ![]() MAS187 [Dit bericht is aangepast door MAS187 (03-07-2001).] |
![]() |
||
Citaat:
![]() jah, je hebt gelijk, werkt niet zonder ram. Maar ik dacht, hij gebruikt het ROM om op te starten en eenmaal in windows (via de HD) kan hij de HD als geheugen gebruiken, maar dat klopt inderdaad niet. trouwens geen piepies bij mij ![]() ![]()
|
![]() |
bij mijn weten woord je bios in de RAM gebuffert voor die boot.... tja.... als dat nie kan kan die je bios nie laden.... en geen bios = geen werking...
een pc kan op zich vrij veel missen.... maar mobo + cpu + ram + HD (geinstallt) + voeding = genoeg om 'm als server te draaien (+netwerkkaart/modem dus hè! ![]() wat je kan missen: (ervaring) HD OF floppy, cd-rom, video, geluid, behuizing (voeding wèl nodig) en de hele reutemeteut ![]()
|
misschien wel leuk om te kijken wat de minimale onderdelen zijn die nodig zijn om om goed te kunnen werken...
processor denk ik, ram dus, rom (harddisk) ook wel, diskette/cdrom kunnen eruit, geluidskaart is niet nodig, videokaart verschilt per pc, pcspeaker kan eruit, toegevoegde scanners/printers/joysticks zijn overbodig... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Juist. Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Nouja, kán natuurlijk via autoexec.bat (of windows opstarten enz), maar 'k vind toch dat er ook een toetsenbord, min. MDA videokaart (hehe) en monitor bij moet... Dan kun je er mee werken. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|