Oud 11-09-2014, 17:08
LionVex
LionVex is offline
Dat een telefoon ingenomen mag worden bij gebruik er van tijdens de les mag wettelijk gezien. maar geldt dat ook als de telefoon niet zicht of hoorbaar is?

Een paar weken geleden dwong een docent mijn klas de telefoon in een bak te leggen tijdens een toets. Niemand was het er mee eens maar je wilt er toch liever niet uit worden gestuurd bij een toets...

Dus mijn vraag:
Mag een docent (wettelijk) van alle leerlingen de telefoon gelijktijdig innemen tijdens een toets?
En kun je je school/docent verantwoordelijk houden bij eventuele diefstal of beschadigingen die daardoor veroorzaakt worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2014, 17:48
Verwijderd
Wat is het probleem om de telefoon even weg te doen tijdens de toets? Ongetwijfeld zullen ze dat doen omdat handige kutkinderen de telefoon in kwestie kunnen gebruiken om te cheaten.

Verder zal je heus wel kunnen klagen als er iets mankeert aan de telefoon maar de kans dat dat gebeurt lijkt me klein.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2014, 18:07
Schrödinger
Schrödinger is offline
Stel je niet aan.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2014, 21:03
Elin3
Elin3 is offline
Bij het eindexamen gaat dat ook zo, dus ik denk niet dat het tegen de wet is o.i.d.
Oud 13-09-2014, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Dus mijn vraag:
Mag een docent (wettelijk) van alle leerlingen de telefoon gelijktijdig innemen tijdens een toets?
Ja natuurlijk.

Citaat:
En kun je je school/docent verantwoordelijk houden bij eventuele diefstal of beschadigingen die daardoor veroorzaakt worden?
Ja natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2014, 12:21
Verwijderd
De telefoon moet echter wel aan het eind van de schooldag (maximaal) weer teruggegeven worden.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2014, 12:23
Verwijderd
Meer info: http://www.mediaopvoeding.nl/vraag/m...n-week-bewaren
Met citaat reageren
Oud 14-09-2014, 10:53
Verwijderd
Als je het een probleem vindt, dan neem je hem gewoon niet mee naar school.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten