Oud 08-06-2014, 23:09
xLienaa
xLienaa is offline
Heey,

Al een tijdje ben ik aan het 'rommelen' met een vriend van mij. We zijn allebei 15 (bijna 16) en we experimenteren weleens. We bevredigen elkaar met de hand en mond, maar we hebben nog geen geslachtsgemeenschap gehad. Ik ben namelijk nog een maagd. Hij heeft al eens seks gehad. Ik zit er nu over te denken om 'het' met hem voor de eerste keer te doen. We kennen elkaars lichaam, weten wat de ander lekker vind en hebben respect voor elkaar. Ook voel ik me veilig en op mijn gemak en heb ik geen spijt van de dingen die ik tot nu toe heb gedaan. We hebben een soort Friends with Benefits relatie. Ik hoor dat dit nog nooit goed is gegaan, maar bij ons gaat het aardig goed. Ik zou heel graag mijn maagdelijkheid verliezen aan hem, maar aangezien mijn vriendinnen mij vertellen dat het echt iemand moet zijn waar je enorm verliefd op bent, raak ik een beetje onzeker. Het lijkt me juist fijn om het door een goede vriend te laten doen die je hart niet kan breken, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Zolang het vertrouwen er is, moet er geen probleem zijn, toch? Voor de rest is het niet zo dat hij erg gericht is op zijn eigen genot, hij komt niet iedere keer klaar wanneer ik bij hem ben (hij zegt dat het aan hem ligt en niet aan mij) en biedt vaak aan om mij te vingeren of te beffen totdat ik wel klaarkom. Kortom, hij lijkt me een goede gozer, maar hij is niet iemand waar ik erg verliefd op ben.

Bovendien vraag ik me heel erg af of je maagdelijkheid nou echt zo'n belangrijk iets is (als je atheïst bent tenminste). Je kan het niet zien en het is dus niet zo dat je echt iets verliest. Het is toch gewoon dat je start met intiem worden? Ik ben gewoon een beetje bang dat ik iets heeeel verkeerds ga doen, terwijl ik niet denk dat het kwaad kan.

Wat is jullie mening over maagdelijkheid en over het verliezen ervan aan zo'n vriend?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Ik hoor dat dit nog nooit goed is gegaan, maar bij ons gaat het aardig goed.
Dat heb je verkeerd gehoord. Het gaat juist veel vaker goed dan een 'normale' relatie omdat er minder verantwoordelijkheid is.
Citaat:
Ik zou heel graag mijn maagdelijkheid verliezen aan hem, maar aangezien mijn vriendinnen mij vertellen dat het echt iemand moet zijn waar je enorm verliefd op bent, raak ik een beetje onzeker.
Wie interesseert de mening van jouw vriendinnen wat? Doe waar je zin in hebt.
Citaat:
Het lijkt me juist fijn om het door een goede vriend te laten doen die je hart niet kan breken, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Zolang het vertrouwen er is, moet er geen probleem zijn, toch?
Sowieso is er geen probleem.
Citaat:
Voor de rest is het niet zo dat hij erg gericht is op zijn eigen genot, hij komt niet iedere keer klaar wanneer ik bij hem ben (hij zegt dat het aan hem ligt en niet aan mij) en biedt vaak aan om mij te vingeren of te beffen totdat ik wel klaarkom. Kortom, hij lijkt me een goede gozer, maar hij is niet iemand waar ik erg verliefd op ben.
Prima toch.
Citaat:
Bovendien vraag ik me heel erg af of je maagdelijkheid nou echt zo'n belangrijk iets is (als je atheïst bent tenminste). Je kan het niet zien en het is dus niet zo dat je echt iets verliest. Het is toch gewoon dat je start met intiem worden? Ik ben gewoon een beetje bang dat ik iets heeeel verkeerds ga doen, terwijl ik niet denk dat het kwaad kan.
Het is inderdaad helemaal niet belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2014, 08:49
Qimm
Qimm is offline
Voor veel mensen heeft verliefd zijn wel een meerwaarde, maar het is zeker niet noodzakelijk. En wat jullie met elkaar hebben is een betere basis dan sommige verliefde stelletjes. Daar zie je vaak alsnog veel schaamte en ongemakkelijke gevoelens. Als jij het graag wil is dat de belangrijkste graadmeter.
Oud 09-06-2014, 12:36
Heer Wil
Heer Wil is offline
De eerste keer doet het zeer, dus die keer kun je maar beter alvast gehad hebben toch?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2014, 16:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De eerste keer doet niet voor iedereen zeer hoor. Net als dat niet elk meisje bloedt de eerste keer. Het kan, het moet niet.

OT: Doe wat goed voelt. Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat ik nog exact weet waar, met wie, welke dag en hoe laat ik het deed en hoe ik me daarbij voelde. We waren verliefd en het was de eerste keer voor ons allebei. Ik heb er nooit een moment spijt van gehad.

Als jij er zo ook op kan terugkijken met deze vriend en je vertrouwt hem, waarom dan niet? Ik ben ouderwets en ik vind dat het speciaal moet zijn en met iemand waarvan je houdt, ondanks dat het ongemakkelijk en onhandig is. En ik vind het moeilijk je goed advies te geven, juist omdat ik dat zo voel. Maar je moet doen wat goed voelt, niet alleen in het moment zelf, maar dat je zeker weet dat het goed zit.
Oud 09-06-2014, 17:41
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
De eerste keer doet het zeer, dus die keer kun je maar beter alvast gehad hebben toch?
Wat een onzin
Oud 09-06-2014, 21:49
Rachelll
Rachelll is offline
Ten eerste de eerste 8 keer doet wel pijn, je moet gewoon goed oefenen,
Als deze vriend van jou respect voor jou heeft zit het toch goed! Maak je geen
zorgen zolang hij rustig en respectvol is heb je een top eerste keer.
Als je smoorverliefd bent zal het toch tegenvallen want zo speciaal is het niet!
Groetjess.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2014, 22:09
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ten eerste de eerste 8 keer doet wel pijn,

Wat een onzin
Oud 10-06-2014, 07:27
bierkoning
bierkoning is offline
Doe gewoon waar je jezelf prettig bij voelt. En laat het niet afhangen van iemand anders haar mening.

En idd het kan zeer doen. Maar dit hoeft heus niet altijd zo te zijn.
Oud 10-06-2014, 08:44
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
En idd het kan zeer doen. Maar dit hoeft heus niet altijd zo te zijn.
exactly
Oud 10-06-2014, 17:42
Verwijderd
Laat je niet leiden door wat vriendinnen vinden, maar wat jij graag wilt. Het gaat tot nu toch prima? Dan gaat de rest ook goed.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2014, 16:22
bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Als je smoorverliefd bent zal het toch tegenvallen want zo speciaal is het niet!
Groetjess.

de 1 zijn ervaring kan kennelijk heel anders zijn dan de ander zijn ervaring
Met citaat reageren
Oud 13-06-2014, 12:12
Rachelll
Rachelll is offline
Citaat:
Wat een onzin
Wat is daar onzin aan? Ik had het en heel veel vriendinnen van mij ook.
Het zijn dus gewoon feiten
Met citaat reageren
Oud 13-06-2014, 12:16
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Wat is daar onzin aan? Ik had het en heel veel vriendinnen van mij ook.
Het zijn dus gewoon feiten
Ik ben een man en heel veel van mijn collega's ook, dus het is een feit dat jij net als alle andere mensen op de wereld een man bent.

Je zegt het zelf trouwens ook al, 'heel veel' =/= iedereen.
Oud 13-06-2014, 12:18
Elin3
Elin3 is offline
Het zijn Rachelll's ervaringen. Discussie gesloten
Oud 13-06-2014, 13:11
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Het zijn Rachelll's ervaringen. Discussie gesloten
Discussie is gesloten wanneer zij haar ervaringen niet als feiten brengt. Ik ken vrouwen genoeg die de eerste keer geen pijn hadden. Maar ik beweer dan niet dat het DUS geen pijn doet. Alleen maar dat dat niet zo hoeft te zijn
Oud 07-09-2014, 11:59
FlorenceFlo
FlorenceFlo is offline
Ik bewaar mijn maagdelijkheid zolang mogelijk
Marja misschien omdat ik pas twaalf ben

Als jij je er echt fijn bij voelt moet je het gwn doen
Luister naar je hart
Met citaat reageren
Oud 07-09-2014, 14:58
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Ik zou als ik jou was in ieder geval goed nadenken, wat als hij de volgende dag met iemand anders seks zou hebben, zou dat jou heel verdrietig maken en hartgebroken? In dat geval kan je het beter niet doen, als het je niet uitmaakt en aangezien jullie al veel gedaan hebben zou ik zeggen waarom niet? De eerste keer is echt niet iets wat perse moet met iemand waar je heel erg van houdt, maar je moet er wel eerst goed over nadenken zodat je later geen spijt krijgt. Veel mensen doen dat even snel omdat ze te nieuwschierig zijn en graag van hun maagdelijkheid af willen, maar de 1e keer is vaak best onhandig, al helemaal als je de persoon niet kent en daarom is het beter om het te doen met iemand die je goed kent en vertrouwd!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2014, 20:02
vers14
vers14 is offline
Citaat:
De eerste keer doet niet voor iedereen zeer hoor. Net als dat niet elk meisje bloedt de eerste keer. Het kan, het moet niet.

OT: Doe wat goed voelt. Ik kan uit ervaring spreken als ik zeg dat ik nog exact weet waar, met wie, welke dag en hoe laat ik het deed en hoe ik me daarbij voelde. We waren verliefd en het was de eerste keer voor ons allebei. Ik heb er nooit een moment spijt van gehad.

Als jij er zo ook op kan terugkijken met deze vriend en je vertrouwt hem, waarom dan niet? Ik ben ouderwets en ik vind dat het speciaal moet zijn en met iemand waarvan je houdt, ondanks dat het ongemakkelijk en onhandig is. En ik vind het moeilijk je goed advies te geven, juist omdat ik dat zo voel. Maar je moet doen wat goed voelt, niet alleen in het moment zelf, maar dat je zeker weet dat het goed zit.
hoe oud was je toen je het voor de eerste keer deed ?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2014, 22:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
hoe oud was je toen je het voor de eerste keer deed ?
Ik weet niet zo goed waarom dit relevant is, maar het is geen groot geheim, we waren allebei 16.
Oud 24-09-2014, 11:36
Sense Infolijn
Sense Infolijn is offline
Citaat:
Ten eerste de eerste 8 keer doet wel pijn, je moet gewoon goed oefenen...
Citaat:
Even een paar 'feiten'...
Nee, de eerste keer hoeft geen pijn te doen, maar ik snap wel dat dat soms zo ervaren wordt.

Over het maagdenvlies bestaan veel misverstanden. Het is een beetje een raar woord, het is immers geen vlies dat de vagina afsluit. Het is een opstaand randje rondom de ingang van de vagina. Dat randje kan wat stug of groot zijn. En ja, dan is er de kans dat het de eerste keer pijnlijk is en dat het inscheurt. Dat randje kan ook heel goed dunner en soepeler zijn. Dan is de kans groot dat het meisje geen pijn ervaart en ook niet bloedt.

De belangrijkste reden dat de eerste keer soms pijn doet en leidt tot wat bloedverlies, is waarschijnlijk gewoon de spanning. Juist omdat je verwacht dat het pijn zal doen, span je de spier rondom de vagina harder aan. Dat is een heel menselijke reflex. Daar kun je niet zo heel veel aan doen.

Een paar goeie tips:
- Zorg dat je samen in een prettige omgeving bent en dat je niet makkelijk gestoord kan worden. Zo kun je de tijd nemen en goed op je gemak raken.
- Neem voldoende tijd voor het voorspel, zodat het meisje ook goed opgewonden kan raken. De vaginaschede wordt dan vochtig, en dat maakt de seks een heel stuk makkelijker.
- Praten en lachen mag ook. Dat is een heel goed medicijn tegen de zenuwen.

Meer tips hier op de website van Sense:
http://www.sense.info/vrijen/de-eerste-keer/

Neemt trouwens niet weg dat die opmerking van Rachell - dat je seks moet oefenen - natuurlijk wel hout snijdt!

Jan (Sense)
Oud 09-10-2014, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb GEEN pijn gehad bij mijn vaginale ontmaagding, en ook niet bij mijn anale ontmaagding.
Ben eerst ''voorbereid'' door degene die mij ging ontmaagden.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2014, 07:50
Durian
Durian is offline
Citaat:
Ik heb GEEN pijn gehad bij mijn vaginale ontmaagding, en ook niet bij mijn anale ontmaagding.
Ben eerst ''voorbereid'' door degene die mij ging ontmaagden.
Speeltjes en vingers?
Oud 09-10-2014, 16:55
Verwijderd
Het volgende artikel kan misschien ook wel iets zijn.

>deze link hoort niet thuis op een scholierenforum<

Laatst gewijzigd op 10-10-2014 om 08:21.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2014, 11:25
wijntjekonijntj
wijntjekonijntj is offline
Citaat:
Groetjess.
Dikke vette onzin.
Of het pijn doet ligt aan je leeftijd (van binnen groei/ontwikel je ook door tot je volgroeid bent), het ligt aan hoe gespannen je bent/of jij je op je gemak voelt, en aan de grootte van zijn penis, ook ligt het aan hoe geil jij zelf bent.
hoe geiler je bent hoe vochtiger je vagina is, hoe vochtiger je vagina is hoe makkelijker zijn penis er in past.

Ik vind dat als jij er zelf echt zin in hebt, als jij je bij hem op je gemak voelt en als je hem vertrouwd, dan is dit best een mooie situatie om elkaar te ontmaagden.

Niets moet, alles mag. Zolang jij je er goed bij voelt en zolang jullie een condoom gebruiken natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 29-10-2014, 15:38
Geilemeid1996
Geilemeid1996 is offline
Mijn eerste keer was ook gewn met een vriend. Dat vond ik veel makkelijker. Ik voelde me meer op mijn gemak omdat ik het gevoel had dat ik heel weinig fout kon doen. Mijn eerste keer was niet pijnlijk, en ik ben tegen het idee dat je je maagdelijkheid aan iemand moet verliezen waar je echt verliefd op bent.

Laat me weten hoe het is gegaan schat, want volgens mij wil je het wel!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten