Hoi Dennis,
Poe, wat een lastig verhaal. Ik heb pas een artikel gelezen over een meisje die zich een tijd lang depressief voelde en toen na het zien van een documentaire over transgenders ineens besefte dat ze in het verkeerde lichaam zat. Haar ouders reageerde daar heel goed op en zij was toen nog op de leeftijd om tijdig te beginnen met puberteit-remmers. Bij haar was ook een hersenonderzoek gedaan, waaruit bleek dat ze ook echt een jongensbrein had (qua opbouw denk ik, ik weet het niet meer precies), dat hielp mensen ook om het te accepteren.
Op jouw leeftijd lijkt het me helemaal moeilijk. Want had je liever een vrouw willen zijn? En stel dat je je om laat bouwen, zou dan dan "lesbisch" door het leven gaan? Draag je ook wel eens vrouwenkleding of make up, en voel je je daar prettig bij? Je hoeft niet op al deze vragen direct een antwoord voor jezelf te hebben, maar het is lastig om je onbegrepen te voelen.
Heb je mensen in je omgeving waarmee je dit kan bespreken, naast deze ene persoon?
Sterkte ermee in elk geval!