Oud 29-07-2001, 16:58
Martin The Martian
Martin The Martian is offline
is er dan meer verschil in de prestaties van je computer als zonder cooler??

zo ja, hoeveel scheelt het ongeveer??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2001, 17:02
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
Martin1985 schreef:
is er dan meer verschil in de prestaties van je computer als zonder cooler??

zo ja, hoeveel scheelt het ongeveer??
Je videokaart en bijv. je HD blijven wel koeler waardoor ze het langer uithouden ja. Extra kastkoeling kan nooit kwaad. Ik heb er ook 1 extra bij..
Met citaat reageren
Oud 29-07-2001, 17:12
Martin The Martian
Citaat:
Athlon schreef:
Je videokaart en bijv. je HD blijven wel koeler waardoor ze het langer uithouden ja. Extra kastkoeling kan nooit kwaad. Ik heb er ook 1 extra bij..

en helpt het ook voor je processor (snelheid)

Met citaat reageren
Oud 29-07-2001, 17:22
-=PjotR=-
-=PjotR=- is offline
Zet dat maar uit je hoofd!!!
een processor word niet sneller van een beetje frisse lucht! anders had iedereen zijn pc wel in de ijskast staan!!!
Oud 29-07-2001, 18:19
Verwijderd
het enige wat je merkt is dat je PC een paar graadjes koeler zal zijn, als je na het plaatsen niet gaat overclocken merk je dus helemaal niets geen snelheidsverschil..

oh, over het algemeen geldt de regel dat onderdruk de voorkeur heeft boven overdruk..
Met citaat reageren
Oud 29-07-2001, 18:29
Verwijderd
Het scheelt geloof ik helemaal niks in snelheid...hoewel ik ook wel eens een discussie heb gehad met iemand over dat onderwerp. Volgens die kerel werd de processor wel degelijk langzamer op/nabij de kritische temperatuur. Dat komt doordat de processor dan 'foutjes' gaat maken (door de hitte). Bij pak 'm beet 67 graden kan dat nog worden opgevangen door foutcorrecties (in software of bv door de ECC van de L1/L2 cache) maar boven de kritische temperaturen resulteren die 'foutjes' in vastlopers en dergelijke...

Ik weet niet of het waar is, maar het klinkt wel aannemelijk...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2001, 19:27
dystopia
dystopia is offline
Heb je em overgeclocked?

Ik zie niet in waarom je aan een goed, gezond werkend systeem zou willen sleutelen als in dit soort praktijken.
Oud 29-07-2001, 21:14
Martin The Martian
Citaat:
dystopia schreef:
Heb je em overgeclocked?

Ik zie niet in waarom je aan een goed, gezond werkend systeem zou willen sleutelen als in dit soort praktijken.

kheb nu een overgeklokte p1 233 128 mb maar ga deze week een amd 400 halen met 128 mb!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2001, 08:53
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Muhahha ik heb nog wat nieuw geheugen gekregen: 256 MB Crucial CAS2 PC2100 nu gaat die 1400 dus echt vet overgeklokt worden...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2001, 10:52
Hoffie G
Hoffie G is offline
Extra coolertje kan natuurlijk nooit echt kwaad he
Oud 04-08-2001, 21:53
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
ik ben aan et over wegen om en waterkoeling te bouwen (ik heb dat al ens in het verleden gehad)daar stond namelijk op tom's hardware guide en komplete bouw handlijding van het enigste probleem word dat ik 2 koel blokken kom te maken (ik heb en dual) dan zou ik de system fans kunnen verwijderen (weiniger geluid)maar ik weet niet of de lucht stroom nog genoeg is om dan genoeg lucht door te voeren naar de graphiche kaart (voodoo 6000) hoewel die koeler wel op iedere graphics chip en koeler heeft zitten(en klein 486 koelertje) zijn toch weer 16 koelertjes , dat water koelings systeem koste 125 dollar om te bouwen voor cpu maar omdat de (zegmaar) heatsink al 60 dollar kost word het vrij prijzig om dan dat hele systeem nog op men PC te bouwen word zowiezo en probleem want als het water van CPU0 naar CPU1 gaat komt het al opgewarm binnen gaat dus niet werken (of wel ?????) kan iemand me ff zegen of dit nog wel en goed ide is om nog te bouwen????
Oud 04-08-2001, 22:26
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
ik ben aan et over wegen om en waterkoeling te bouwen (ik heb dat al ens in het verleden gehad)daar stond namelijk op tom's hardware guide en komplete bouw handlijding van het enigste probleem word dat ik 2 koel blokken kom te maken (ik heb en dual) dan zou ik de system fans kunnen verwijderen (weiniger geluid)maar ik weet niet of de lucht stroom nog genoeg is om dan genoeg lucht door te voeren naar de graphiche kaart (voodoo 6000) hoewel die koeler wel op iedere graphics chip en koeler heeft zitten(en klein 486 koelertje) zijn toch weer 16 koelertjes , dat water koelings systeem koste 125 dollar om te bouwen voor cpu maar omdat de (zegmaar) heatsink al 60 dollar kost word het vrij prijzig om dan dat hele systeem nog op men PC te bouwen word zowiezo en probleem want als het water van CPU0 naar CPU1 gaat komt het al opgewarm binnen gaat dus niet werken (of wel ?????) kan iemand me ff zegen of dit nog wel en goed ide is om nog te bouwen????
blaaat blaaat
loser
Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 09:14
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
blaaat blaaat
loser

Okee post dan niks hè. (doe maar via Email ofzo)

Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 11:46
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
joosie50 schreef:
Okee post dan niks hè. (doe maar via Email ofzo)
idd. ff ontopic && niet schelden plz!
Oud 05-08-2001, 22:05
mindcontrol
mindcontrol is offline
ga maar proberen.
op 70 graden zit wel degelijk een verschil met de snelheid tegenover 30/40 graden
Oud 06-08-2001, 12:04
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
mindcontrol schreef:
ga maar proberen.
op 70 graden zit wel degelijk een verschil met de snelheid tegenover 30/40 graden
warmte maakt geen verschil in SNELHEID maar in stabiliteit! try it! sloop de FAN van je cpu dat je alleen heatsink heb, en ga benchmarken.... tot die vastloopt issie even snel....

en je dual-waterkoeling probleem..... als 2 systemen geen oplossing iss dan zou je 't zo kunnen proberen (eis: 2 GELIJKE waterblokken, en een GOEIE pomp)

pomp
|
|\
| \
C C
P P
U U
0 1
| /
|/
|
Video
|
Radiator
|
Radiator
|
Reservoir
|
Pomp

let op.... 2 cpu's, dus 2 radiatoren zijn aan te raden

je kan ook 2x de lijn CPU - Radiator - Reservour aanleggen maar dat kost meer slangen, en eist een betere pomp
Oud 07-08-2001, 19:50
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
bedankt bad boy , maar korn guy FLIKKER OP met je dom kommentaar !!! jij hebt met je 1,4 GHZ zelfs minder performence dus zeik niet!!
Oud 07-08-2001, 19:53
Verwijderd
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
bedankt bad boy , maar korn guy FLIKKER OP met je dom kommentaar !!! jij hebt met je 1,4 GHZ zelfs minder performence dus zeik niet!!
kerel, leer het woord 'performance' eerst spellen voor je het op een forum braakt..

en waterkoeling.. wat de NEUK heeft de vraagsteller in deze topic aan waterkoeling? hij heeft geeneens een clue wat er gebeurt als je er alleen al een FAN insteekt (no offence though, Martin).. dan gaan jullie eventjes 1337 doen over waterkoelingen?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 19:58
Verwijderd
Begin gewoon niet aan waterkoeling zelf bouwen...als je per sé wil patsen, koop dan een complete set, dan hoef je tenminste niet zelf te prutsen...

Overigens is waterkoeling eigenlijk al passé want de prijzen van de top CPU's liggen zo laag dat je ze eigenlijk al 'gewoon' kunt kopen en op de normale snelheid kunt laten draaien...ik bedoel, wat voor nut heeft het om een Duron-700 met waterkoeling tot boven de 1100 te pushen? Voor het geld van die waterkoeling kun je ook een T-bird 1200 ofzo kopen...

En verder: Locutus, je moet niet zo ouwehoeren...er word hier serieus gediscussieerd, dan moet jij niet aankomen met zinnen als 'donder op want ik heb meer performance' dat is zo zielig...kom a.j.b. met goede argumenten, niet alleen maar opscheppen over dat je zelf zo'n vette bak hebt...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 20:05
Verwijderd
nare man, jij snapt het

*respect*
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 20:18
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
sorry voor de opmerking maar hij hoeft ook men PC niet af te kraken en nog en ding die water koelings sets zijn echt heel slecht ze koelen net zo goed als en fan , en nog en ding hij word niet overgeklockt hij moet super stabiel zijn (wat ook al in en eerdere post stond) en dan mag er maar wijnig hitte zijn want et ding moet 24/7 aan staan
Oud 09-08-2001, 10:52
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

en waterkoeling.. wat de NEUK heeft de vraagsteller in deze topic aan waterkoeling? hij heeft geeneens een clue wat er gebeurt als je er alleen al een FAN insteekt (no offence though, Martin).. dan gaan jullie eventjes 1337 doen over waterkoelingen?

niet de topic opener, maar wel een andere VRAAGSTELLER....
Citaat:
gepost op 04-08-2001 @ 22:53

--------------------------------------------------------------------------------

i'm sorry....
Oud 11-08-2001, 12:04
FunFair
FunFair is offline
Citaat:
Hoffie G schreef:
Extra coolertje kan natuurlijk nooit echt kwaad he
wel als je voeding niet genoeg watt kan leveren
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 12:06
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
FunFair schreef:
wel als je voeding niet genoeg watt kan leveren

gewone Sunon fan is maar 1,6 watt
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 20:06
FunFair
FunFair is offline
Citaat:
KoRnGuy schreef:
gewone Sunon fan is maar 1,6 watt

ghahaha maar wat nou als je een de athlon 1 hebt met een gf3.. op een 200watt voedingkje.. dan kan die koeler er niet meer bij hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2001, 00:00
Verwijderd
bad boy me.. wie vraagt er dan naar waterkoelingen?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2001, 16:01
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
FunFair schreef:
ghahaha maar wat nou als je een de athlon 1 hebt met een gf3.. op een 200watt voedingkje.. dan kan die koeler er niet meer bij hoor

nee dat werkt SOWIESO niet!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2001, 18:30
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
L@CuTu$ schreef:

hij dus, sorry dob...

[i]no offense voor me oplettendheid[i]
Oud 12-08-2001, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

hij dus, sorry dob...

[i]no offense voor me oplettendheid[i]

oh.. ik heb dat stuk wartaal niet eens gelezen, moet 'ie maar fatsoenlijk gebruik maken van interpunctie..

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten