Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het scheelt geloof ik helemaal niks in snelheid...hoewel ik ook wel eens een discussie heb gehad met iemand over dat onderwerp. Volgens die kerel werd de processor wel degelijk langzamer op/nabij de kritische temperatuur. Dat komt doordat de processor dan 'foutjes' gaat maken (door de hitte). Bij pak 'm beet 67 graden kan dat nog worden opgevangen door foutcorrecties (in software of bv door de ECC van de L1/L2 cache) maar boven de kritische temperaturen resulteren die 'foutjes' in vastlopers en dergelijke...
Ik weet niet of het waar is, maar het klinkt wel aannemelijk... |
![]() |
|
![]() |
Heb je em overgeclocked?
Ik zie niet in waarom je aan een goed, gezond werkend systeem zou willen sleutelen als in dit soort praktijken.
|
ik ben aan et over wegen om en waterkoeling te bouwen (ik heb dat al ens in het verleden gehad)daar stond namelijk op tom's hardware guide en komplete bouw handlijding van het enigste probleem word dat ik 2 koel blokken kom te maken (ik heb en dual) dan zou ik de system fans kunnen verwijderen (weiniger geluid)maar ik weet niet of de lucht stroom nog genoeg is om dan genoeg lucht door te voeren naar de graphiche kaart (voodoo 6000) hoewel die koeler wel op iedere graphics chip en koeler heeft zitten(en klein 486 koelertje) zijn toch weer 16 koelertjes , dat water koelings systeem koste 125 dollar om te bouwen voor cpu maar omdat de (zegmaar) heatsink al 60 dollar kost word het vrij prijzig om dan dat hele systeem nog op men PC te bouwen word zowiezo en probleem want als het water van CPU0 naar CPU1 gaat komt het al opgewarm binnen gaat dus niet werken (of wel ?????) kan iemand me ff zegen of dit nog wel en goed ide is om nog te bouwen????
||
![]() |
Citaat:
loser |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en je dual-waterkoeling probleem..... als 2 systemen geen oplossing iss dan zou je 't zo kunnen proberen (eis: 2 GELIJKE waterblokken, en een GOEIE pomp) pomp | |\ | \ C C P P U U 0 1 | / |/ | Video | Radiator | Radiator | Reservoir | Pomp let op.... 2 cpu's, dus 2 radiatoren zijn aan te raden je kan ook 2x de lijn CPU - Radiator - Reservour aanleggen maar dat kost meer slangen, en eist een betere pomp
||
Verwijderd
|
Citaat:
en waterkoeling.. wat de NEUK heeft de vraagsteller in deze topic aan waterkoeling? hij heeft geeneens een clue wat er gebeurt als je er alleen al een FAN insteekt (no offence though, Martin).. dan gaan jullie eventjes 1337 doen over waterkoelingen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Begin gewoon niet aan waterkoeling zelf bouwen...als je per sé wil patsen, koop dan een complete set, dan hoef je tenminste niet zelf te prutsen...
Overigens is waterkoeling eigenlijk al passé want de prijzen van de top CPU's liggen zo laag dat je ze eigenlijk al 'gewoon' kunt kopen en op de normale snelheid kunt laten draaien...ik bedoel, wat voor nut heeft het om een Duron-700 met waterkoeling tot boven de 1100 te pushen? Voor het geld van die waterkoeling kun je ook een T-bird 1200 ofzo kopen... En verder: Locutus, je moet niet zo ouwehoeren...er word hier serieus gediscussieerd, dan moet jij niet aankomen met zinnen als 'donder op want ik heb meer performance' dat is zo zielig...kom a.j.b. met goede argumenten, niet alleen maar opscheppen over dat je zelf zo'n vette bak hebt... |
![]() |
|
sorry voor de opmerking maar hij hoeft ook men PC niet af te kraken en nog en ding die water koelings sets zijn echt heel slecht ze koelen net zo goed als en fan , en nog en ding hij word niet overgeklockt hij moet super stabiel zijn (wat ook al in en eerdere post stond) en dan mag er maar wijnig hitte zijn want et ding moet 24/7 aan staan
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
i'm sorry....
||
![]() |
Citaat:
hij dus, sorry dob... [i]no offense voor me oplettendheid[i]
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|